گفته می شود گوگل در حال توسعه یک ویژگی جستجوی جدید به نام “لحظه های بزرگ” است تا اطلاعات مهم در مورد رویدادهای خبری فوری را در زمان واقعی برجسته کند.
اطلاعات گزارش می دهد که Big Moments بیش از یک سال است که در حال توسعه است و هدف آن رفع نواقص گوگل با انتخاب خبر است.
کار بر روی این پروژه پس از آن آغاز شد که کارکنان داخل گوگل از عدم اطلاعات به موقع و مفید در مورد اخبار فاجعه ناامید شدند.
جستجوی Google به عنوان مقصدی برای افراد است که حقایق مربوط به یک رویداد خبری را دریافت می کنند بعد از رخ داده است
از سوی دیگر ، توییتر و فیس بوک جایی هستند که افراد بیشتر برای کسب اطلاعات به آنجا مراجعه می کنند در حالی که یک رویداد در حال آشکار شدن است
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
گوگل می خواهد منبع یکپارچه مردم برای اخبار باشد آیا آنها به اطلاعاتی در مورد چیزی که دیروز اتفاق افتاده نیاز دارند یا می خواهند آخرین جزئیات یک رویداد اتفاق بیفتد همین الانبه
لحظات بزرگ در صورت امکان زمینه های تاریخی را درباره رویدادها ارائه می دهد و فراتر از آنچه Google معمولاً در نتایج جستجو برای داستانهای خبری نشان می دهد ، می رود.
به عنوان مثال ، اگر داستان یک فاجعه طبیعی مانند طوفان باشد ، ممکن است Big Moments حقایق معتبر در مورد تعداد کشته ها و مجروحان و همچنین داده هایی در مورد فراوانی طوفان ها در منطقه ذکر کند.
ممکن است Google اطلاعات مربوط به Big Moments را از مخازن داده های منبع باز مانند Data Commons ، که داده های سازمان های دولتی ایالات متحده را جمع آوری کرده و توسط Google میزبانی می شود ، بگیرد.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
در حالی که این ویژگی یک پروژه کاملاً جدید است ، اما تا حدی متکی به قابلیت های یادگیری ماشین است که در سال 2018 به Google News اضافه شده است.
تیمی که در حال توسعه لحظات بزرگ است توسط الیزابت رید کهنه کار گوگل ، مدیر ارشد مسئول محصول و مهندسی برای تجربیات جستجو رهبری می شود.
رید نظارت بر تجربیات جستجوی گوگل را در آوریل سال جاری آغاز کرد ، اما بیش از 17 سال در این شرکت بوده است. پیش از این ، رید تیم های مهندسی کار بر روی Google Maps ، Google My Business و دیگر پروژه های مرتبط با زمین را رهبری می کرد.
برای Google بسیار جاه طلب هستید؟
با لحظات بزرگ ، گوگل به تصمیم گیری های سرمقاله ای که روزنامه ها باید هر روز باید بگیرند نزدیک می شود.
تفاوت اصلی این است که تصمیمات توسط الگوریتم ها گرفته می شود ، در حالی که تصمیمات سرمقاله برای نشریات خبری توسط انسان گرفته می شود.
آیا حتی با پیشرفت در یادگیری ماشین ، آیا می توان سطح تفکر انتقادی را که در اتاق خبر جریان دارد تکرار کرد؟
این امر در مورد حفظ موضع بی طرفانه در حین پوشش رویدادهای قطبی ، بسیار چالش برانگیز است.
گوگل در حال حاضر منتقدان قدرتمندی دارد که ادعا می کنند نتایج جستجوی آن مغرضانه است. تصور کنید وقتی گوگل شروع به تنظیم اخبار در زمان واقعی می کند ، چقدر زیر نظر خواهد بود.
پوشش اطلاعات در مورد رویدادهای در حال تغییر سریع بسیار دشوار است.
در واقع ، گوگل اخیراً یک اعلان به نتایج جستجو اضافه کرده است تا به مردم بگوید وقتی نمی توان نتایج اخبار را اعلام کرد ، زیرا رویدادها به سرعت در حال تغییر هستند.

در این مورد متصدیان انسانی گزینه ای نیستند ، زیرا این امر فقط زمان بیشتری را برای بیرون آوردن اطلاعات اضافه می کند و هدف گوگل این است که اخبار را با سرعت برق تنظیم کند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
سخنگوی Google به اطلاعات می گوید که Moments Big Big قبلاً در نتایج جستجوی زنده آزمایش شده است.
مشخص نیست این ویژگی چه زمانی و در چه شکلی راه اندازی می شود. گوگل قصد دارد تا قبل از فرا رسیدن زمان آن ، آزمایش و ارزیابی بیشتری را انجام دهد.
منبع: اطلاعات
تصویر ویژه: K3Star / Shutterstock