جان مولر گوگل در یک پاتوق ساعات اداری SEO در گوگل تعریف گسترده تری از معنای واقعی کیفیت محتوا ارائه کرد. تعریف او در مورد معنای داشتن محتوای باکیفیت گسترش مییابد و میتواند به ناشرانی که با مشکلات کیفیت محتوا مواجه هستند کمک کند.
به طور کلی، زمانی که صنعت سئو بر روی کیفیت محتوا تمرکز میکند، اغلب بر روی بهبود موارد مرتبط با EAT، تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن تمرکز میکنند.
تعریف کیفیت محتوا که مولر به اشتراک گذاشت شامل EAT می شود و حتی فراتر از آن است.
چرا کیفیت محتوا مهم است
کیفیت محتوا می تواند بر رتبه بندی سایت تاثیر مثبت و منفی بگذارد. حتی می تواند باعث شود که گوگل به یک سایت اعتماد نداشته باشد و نتایج غنی از وب سایت نمایش داده نشود.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
طی سالها صنعت SEO بر سیگنالهای نویسنده ، میزان تبلیغات در صفحه و متن خود محتوا تمرکز کرده است.
اما آنچه مولر در مورد کیفیت محتوا گفت، این سیگنالها را در بر میگیرد و حتی بیشتر گسترش مییابد.
سوال در مورد محتوای با کیفیت و سئو
سوالی که در Google Hangout پرسیده شد در زمینه اهمیت نسبی سئو فنی در مقابل کیفیت محتوا بود.
در اینجا این سال مطرح می شود:
میدانم که قبلاً گفته شده بود که ایجاد بهبودهای فنی برای سئو اهمیت کمتری نسبت به محتوای با کیفیت دارد.
مولر خواندن این سوال را متوقف کرد تا در مورد اهمیت سئوی فنی صحبت کند، سپس شروع به پرداختن به معنای واقعی محتوای با کیفیت کرد.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
اینگونه است که گوگل محتوای با کیفیت را تعریف می کند
جان مولر به موضوع محتوای با کیفیت پرداخت تا توضیح دهد که محتوای آن چیزی بیش از متن است.
مولر توضیح داد:
وقتی صحبت از کیفیت محتوا می شود، منظور ما فقط متن مقالات شما نیست.
این واقعاً کیفیت کلی وب سایت شما است.
و این شامل همه چیز از طرح تا طراحی است.
مانند اینکه چگونه چیزهایی را در صفحات خود ارائه می کنید، چگونه تصاویر را یکپارچه می کنید، چگونه با سرعت کار می کنید، همه این عوامل به نوعی در آنجا نقش دارند.”
گوگل سالهاست می گوید که تصاویر مهم هستند و صفحات توسعه دهندگان در مورد بهینه سازی تصاویر و نحوه استفاده صحیح از آنها برای SEO است.
بسیاری از افراد در صنعت SEO اهمیت سرعت صفحه را نادیده گرفته اند ، اما مولر می گوید سرعت صفحه به نحوه مشاهده گوگل به کیفیت محتوا کمک می کند.
مهمتر از همه، او اشاره می کند که چگونه همه آن ها در صفحه ارائه می شوند همچنین بر نحوه مشاهده کیفیت محتوا توسط گوگل تأثیر می گذارد.
این یک معامله بزرگ است زیرا تعریف معنای محتوای با کیفیت بالا را گسترش می دهد.
مولر در ادامه توضیحات خود گفت:
«بنابراین اینطور نیست که ما صرفاً به متن مقاله نگاه کنیم و همه چیزهای اطراف آن را نادیده بگیریم و بگوییم، آه این متن با کیفیت بالایی است.
ما واقعاً می خواهیم به طور کلی به وب سایت نگاه کنیم.”
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
تعریف محتوای با کیفیت دارای دامنه وسیعی است
تعریف مولر از محتوای با کیفیت بسیار گسترده تر از آن چیزی است که معمولاً درک می شود.
جستجو در گوگل یا بینگ با استفاده از عبارت جستجو شده “محتوای با کیفیت چیست؟” وب سایت های زیادی را نشان می دهد که به این سؤال پاسخ می دهند و می گویند همه چیز در مورد متن است.
اما ظاهراً به گفته گوگل ، محتوای با کیفیت بسیار بیشتر از متن است. این شامل تصاویر، چیدمان، نحوه ارائه همه چیز، سرعت صفحه و عوامل دیگر است که برخی از آنها به تجربه کاربر و نحوه ارائه اطلاعات به بازدیدکننده سایت مربوط می شود.
نقل قول
کیفیت محتوا فراتر از متن است: چیدمان، طراحی، تصاویر
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
در دقیقه 23:12 مارک تماشا کنید