الگوریتم جستجوی وب گوگل اهمیتی نمی دهد که در یک تصویر چه چیزی وجود دارد. تنها چیزی که مهم است این است که با داده های ساختاری صحیح علامت گذاری شده است.
چه یک عکس برنده جایزه، چه یک مربع خالی، از نظر ارزش سئو که به صفحه اضافه می کند، یکسان است.
این موضوع در طول پاتوق جستجوی مرکزی جستجوگرها با جان مولر گوگل که در 22 اکتبر ضبط شد، مورد بحث قرار گرفت.
صاحب سایتی به نام اندرو سیچف به پرسش و پاسخ میپیوندد تا از مولر درباره استفاده از تصاویر مکاننما در ارتباط با بارگذاری تنبل بپرسد.
Sychev سایت خود را طوری تنظیم کرده است که تصاویر را در پایین صفحه به صورت مربع های خاکستری بارگذاری کند تا زمانی که بازدیدکننده شروع به پیمایش کند.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
هنگامی که یک بازدیدکننده به جایی که تصویر در صفحه قرار دارد نزدیک می شود، مربع خاکستری با یک عکس واقعی جایگزین می شود.
این کار برای بهبود سرعت صفحه و جلوگیری از جابهجایی صفحه در مرورگر بازدیدکننده انجام میشود، که ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که تعدادی از تصاویر به طور همزمان بارگیری شوند.
از آنجایی که Googlebot با صفحات وب ارتباط برقرار نمی کند، و بنابراین تصاویر را نمی بیند، Sychev می پرسد که آیا استفاده از این تنظیم ضرری دارد یا خیر.
در حالی که این سوال به استفاده از بارگذاری تنبل به عنوان راهی برای بهبود تغییر چیدمان تجمعی (CLS) مربوط می شود، پاسخ داده شده توسط مولر به طور کلی در مورد SEO صدق می کند.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
آیا استفاده از عکسهای خودتان ارزش سئوی صفحه را بیشتر از استفاده از تصاویر استوک عمومی میکند؟
آیا گوگل میتواند تشخیص دهد که یک تصویر حاوی دادههای مفید، مانند نمودار یا اینفوگرافیک است؟
اینها همه سؤالاتی هستند که در مورد تصاویر و جستجوی وب مطرح می شوند – و پاسخ اینجاست.
جان مولر گوگل در جستجوی تصاویر و وب
همانطور که به طور خاص به جستجوی وب مربوط می شود، نه جستجوی تصویر، گوگل اهمیتی نمی دهد که چه چیزی در عکس های شما وجود دارد.
گوگل تنها نگران سیگنال هایی مانند داده های ساخت یافته و متن جایگزین است.
این چیزی است که برای جستجوی وب مهم است زیرا می تواند به گوگل در درک بهتر صفحه کمک کند.
صادقانه بگویم، فکر نمیکنم برای ما مهم باشد. فکر نمیکنم برای جستجوی وب به تصاویر خاصی در صفحه نگاه کنیم و بگوییم آه این یک تصویر خوب است و این یک تصویر خسته کننده است.
ما اساساً از آن تصاویر در جستجوی تصویر استفاده می کنیم و اینجاست که به محتوای تصاویر اهمیت می دهیم. اما در جستجوی وب ما واقعاً اهمیتی نمیدهیم که مربع خاکستری است یا تصویری از یک ساحل.»
برای پاسخ به سوال اصلی، جایگزین کردن تصاویر به جای مربع های خاکستری در تنظیمات بارگذاری تنبل، کاملاً خوب است.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
مولر مجدداً تأکید میکند که دادههای ساختاریافته همه اطلاعات مورد نیاز Google را در اختیار شما قرار میدهند.
“به نظر می رسد خوب است. من فکر میکنم برای بخش حیاتی وب اصلی، سمت CLS، این چیزی است که میتوانید در جایی که آن را به یک روش یا روش دیگر امتحان کنید، آزمایش کنید. با توجه به نمایه سازی آنچه مهم است این است که ما اطلاعاتی در مورد تصاویر موجود در آن صفحات داشته باشیم.
بنابراین اگر مطمئن نیستید که بارگذاری تنبل شما توسط گوگل تشخیص داده می شود، کاری که می توانید انجام دهید، استفاده از داده های ساختار یافته تصویر است. در خود صفحات، داده های ساختار یافته برای آن تصاویر را به ما بدهید و سپس ما قطعا می توانیم آن را انتخاب کنیم.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
به خاطر داشته باشید که این اطلاعات فقط برای الگوریتم جستجوی وب Google قابل اجرا است. آنچه در یک تصویر است میکند برای الگوریتم تصاویر گوگل اهمیت دارد.
مهمتر از آن – برای بازدیدکنندگان مهم است.
در حالی که ممکن است گوگل به کاری که شما برای ساختن گرافیک عالی برای یک قطعه از محتوا انجام می دهید اهمیتی ندهد، بازدیدکنندگان شما این کار را خواهند کرد.
تصاویر می توانند بر احساس فرد پس از مصرف یک محتوا تأثیر بگذارند. اگر تصاویر تفاوتی در میزان لذت آنها ایجاد می کرد، احتمالاً برمی گردند.
پاسخ کامل مولر را در ویدیوی زیر بشنوید.
تصویر ویژه: خلاقیت های ساحل / شاتراستاک
تبلیغات
ادامه مطلب زیر