در مقالات قبلی ، ما یاد گرفته ایم که چرا SEO باید در نظر گرفته شود برای شروع کار در مراحل اولیه ، و همچنین استراتژی های SEO برای کمک به شما در رقابت در SERP در اوایل.
در حال حاضر ، ما یک مرحله کلیدی دیگر در چرخه عمر کسب و کار یک استارتاپ در مراحل اولیه را بررسی می کنیم-توسعه استراتژی رفتن به بازار و عرضه محصول اولیه.
به عنوان شان الیس گفت، مقیاس گذاری رشد قبل از تناسب محصول / بازار سریعترین راه برای از بین بردن استارت آپ شما است.
در روزهای ابتدایی و با برنامه ریزی برای عرضه اولیه محصول ، خطرات زیادی وجود دارد. شما تحت فشار هستید که مهلت های مختلف ذینفعان را رعایت کنید و به نقاط عطفی برسید که می تواند با سرمایه گذاری مرتبط باشد.
بدون داشتن یک استراتژی قوی برای رفتن به بازار ، سرمایه گذاری کورکورانه در رشد می تواند ضرری بیش از سود داشته باشد.
آنچه شما به دنبال آن هستید مناسب بودن بازار و محصول است ، به این معنی که محصول / راه حل شما به طور موثر بخش خاصی از بازار را برآورده می کند. بدست آوردن این تناسب برای رشد کوتاه مدت و بلند مدت و همچنین تولید درآمد مکرر و بلند مدت ماهانه (MRR) بسیار مهم است.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
تدوین استراتژی Go-To-Market
در مورد نحوه ایجاد یک استراتژی مناسب GTM هیچ کمکی در پست های وبلاگ وجود ندارد ، اما موفق ترین مواردی که من دیده ام همه شامل عناصری از موارد زیر است:
- تعاملات مشتری و تعاملات شبه مصاحبه، با هر دو س questionsال پیشرو و پایان باز برای شناسایی موارد استفاده خاص و شناسایی زمان حل شما کمک می کند.
- نوعی تست A / B با گروهی از کاربران بالقوه به منظور تأیید اعتبار محصول و برجسته کردن هرگونه مشکل استفاده (برای موارد لبه ، یا سازگاری با سایر سیستم های مورد استفاده در بازار هدف).
- یک روش بازخورد از هر دو گروه فوق الذکر تعیین کنید که مخاطبان بالقوه شما دقیقاً چگونه محصول شما را می بینند ، ارزشی که برای آنها به ارمغان می آورد و تمایل آنها برای پرداخت این ارزش را تعیین می کند.
از این سه فعالیت بهتر می توانید اطلاع دهید:
- استراتژی قیمت گذاری شما
- پیام اصلی بازار شما.
- درک درستی از رقبای شما.
- ایده ای درباره چگونگی استفاده مخاطبان از محصول شما و همراه با سایر محصولات.
از همه مهمتر ، این فرایند به شما کمک می کند کاری را انجام دهید که برای موفقیت شما حیاتی است اما سایر سهامداران آن می توانند از آن متنفر باشند – به شما کمک می کند مخاطبان اولیه خود را کاهش داده و به بازار عرضه کنید تا بدانید که ابتدا چه کسی را هدف قرار دهید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
مخاطب باریک تر را با SEO جستجو کنید
بسته به جایگاه شما ، تلاش برای انجام SEO برای مخاطبان محدودتر گاهی اوقات می تواند به معنای سقوط ابزارهای جستجو برای کلید واژه شخص ثالث باشد.
این امر به ویژه در بازارهای فناوری در حال ظهور صادق است ، زیرا حجم جستجو کمتر خواهد بود یا عبارات به دلیل کم بودن/عدم وجود PPC و داده های تبلیغاتی حتی ممکن است توسط ابزارها انتخاب نشوند.
این جایی است که استراتژی GTM (و عقل سلیم) شما می تواند به شما کمک کند تا یک استراتژی هدفمند SEO را برای بخش مخاطبان پرتاب هدف خود ایجاد کنید.
این می تواند به شما کمک کند استراتژی SEO خود را از هدف قرار دادن کلمات کلیدی whack-a-mole گرفته تا توسعه محتوا و سفرهای کاربر که پیشنهادهای ارزشمندی را ایجاد می کنند ، بگیرید.
این به کاربران کمک می کند تجربه خود را در مورد محصول / خدمات شما بهتر پیش بینی کنند.
1. سئو به شما کمک می کند تا رقبای واقعی خود را درک کنید
هرکسی که محصولات را به صورت آنلاین می فروشد حداقل از لحاظ تئوری با آمازون و eBay رقابت می کند.
با این حال ، در واقع ، تعداد کمی از شرکت ها واقعاً با آنها رقابت می کنند.
همه کسانی که از محصول SaaS استفاده می کنند دارای تعداد محدودی از رقبا هستند ، اما آنها به احتمال زیاد با سایر محصولات SaaS همپوشانی خواهند داشت. این چیزی است که شما باید در بازاریابی خود در نظر بگیرید ، زیرا مشتریان بالقوه شما هنگام مقایسه آنها را به عنوان گزینه ای در نظر خواهند گرفت.
یک مثال خوب از این تصدیق در صفحه اصلی Gitlab وجود دارد. در آنجا ، ویژگی های مختلف محصول تقسیم شده و طبقه بندی شده است ، و به بازدید کنندگان امکان مقایسه سریع با سایر مجموعه های ابزار بزرگتر و گزینه های طاقت فرسا را می دهد:
استفاده از این روش همچنین باعث می شود فرضیه ای که من از برخی بازارهای محصولات در SaaS زیاد می شنوم ، کمک کند و این عبارت است از: “افرادی که محصول ما را می خواهند به مارک X علاقه مند نخواهند شد.”
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
در واقع ، ما متغیرهای بسیار کمی را در فرایند تصمیم گیری مشتری کنترل می کنیم ، بنابراین نمی توانیم این را اصلاً بگوییم.
2. با تحقیقات کلمات کلیدی تمرکز کنید
همانطور که گفته شد ، هنگام هدف قرار دادن یک بخش جدید بازار یا پرداختن به مشکلات از یک زاویه دیگر ، ممکن است بازار از نظر “جستجو” بالغ نباشد ، بنابراین ممکن است داده های کمی برای دنبال کردن وجود داشته باشد.
این به این معنی است که شما باید منابع دیگر را برای شناسایی کلمات کلیدی جستجو کنید. اما مهمتر از همه ، این شما را مجبور خواهد کرد که به دنبال پیام رسان مخاطب خود در مورد مشکلاتی که با آن روبرو هستند ، باشید.
شما باید برای حل مشکلاتی که مخاطب شما با آنها جستجو می کند و سپس در کجا جستجو خواهد کرد ، دوباره روی راه حل هایی که محصول شما ارائه می دهد تمرکز کنید.
برای بیشتر محصولات فناوری / SaaS ، مکانهایی مانند Quora و StackOverflow مکانهای خوبی برای شروع هستند. این امر به ویژه اگر مخاطبان شما بیشتر روی سیستم ها ، زیرساخت ها و مهندسی متمرکز هستند صادق است.
اگر مخاطبان شما بازاریاب عمومی تری هستند ، مکان هایی مانند گروه های فیس بوک ، انجمن های Slack ، Reddit و حتی تالارهای گفتگوی خاص محصولات مکان های خوبی برای رفتن و استخراج اطلاعات هستند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
با این حال مهم است که به یاد داشته باشید که با اولین پیام فروش وارد این انجمن ها و انجمن های باز نشوید. به احتمال زیاد قبل از راه اندازی به مارک خود آسیب می رسانید.
3. پیش بینی تجربه تبدیل و حفظ اطلاعات را تجربه کنید
بسیاری از استراتژی های بازاریابی تمرکز زیادی بر جذب اولیه کاربر دارند و من نمی گویم این چیز بدی است.
اما هنگامی که قصد دارید با یک محصول یا خدمات جدید به بازار عرضه کنید که امیدوارید شرکت خود را بسازید – و محصولات و خدمات آینده را پشت سر بگذارید – همچنین باید در استراتژی های حفظ نقش داشته باشید.
نگهداری اغلب به فعالیتهای پس از تبدیل و عناصری مانند خدمات به مشتریان محکوم می شود.
با این حال ، هنگامی که انجام می شود ، حفظ درست در طول مراحل کشف ، بررسی و تبدیل شروع می شود.
این چیزی است که من آن را پیش بینی تجربه می نامم. اساساً ، تعدادی از متغیرها در فرآیند خرید مشتری وجود دارد که ما آنها را کنترل نمی کنیم. علاوه بر این ، همه مشتریان تحت تعدادی از تجربیات شخصی ، انتظارات خودشان و تخمین “خوب” و همچنین تعدادی دیگر از عوامل غیرمرتبط قرار خواهند گرفت.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
پیام های ما باید مشخص کند که محصول/خدمات می تواند نیازهای کاربر را برآورده کند. و این کار باید به روشی انجام شود که به بهترین وجه کاربر را قادر سازد تخمین بزند که ارائه خدمات تا چه حد انتظارات آنها را برآورده می کند.
هنگامی که آن تجربه پیش بینی شده برآورده می شود (یا از نزدیک ملاقات می شود) ، کاربر خوشحال می شود و احتمال دارد که دوره آزمایشی خود را به اشتراک تبدیل کند یا اشتراک خود را با شما تمدید کند.
گرانول را با یک استراتژی Go-To-Market آگاه از SEO دریافت کنید
SEO به شما بینش می دهد تا موفق ترین استراتژی خود را برای خرید به بازار ارائه دهید.
در طولانی مدت ، از ماندگاری محصول و برند شما نیز پشتیبانی می کند.
منابع بیشتر:
اعتبار تصویر
عکس صفحه توسط نویسنده ، ژوئیه 2021 گرفته شده است