در یک پاتوق ساعتهای اداری Google، از جان مولر سؤال بزرگی پرسیده شد که چگونه کنسول جستجوی Google (GSC) نتایج را گزارش میدهد که اکنون صفحه اول نتایج جستجو با قالب پیمایش پیوسته نشان داده میشود.
پیمایش پیوسته (بی نهایت) و نتایج جستجوی گوگل
پیمایش پیوسته، همچنین به عنوان پیمایش بی نهایت شناخته می شود، راهی برای نمایش محتوا بدون اجبار بازدیدکننده سایت برای کلیک کردن بر روی پیوندی به صفحه دیگر است.
این یک روش بدون اصطکاک برای ارائه آنچه که کاربر می خواهد ببیند است، بدون اینکه او را مجبور به انجام عمل زائد کلیک کردن روی پیوند برای دیدن یک صفحه جدید کند.
به ویژه در شرایطی که بازدیدکننده سایت در حال جستجوی محتوا است، تجربه کاربری خوبی است.
استفاده از اسکرول بی نهایت در زمینه رسانه های اجتماعی بسیار موفق است.
می توان موردی ایجاد کرد که برای نتایج جستجو نیز مناسب باشد.
چگونه یک تأثیر در یک اسکرول پیوسته اندازه گیری می شود؟
فردی که این سوال را می پرسد خاطرنشان کرد که کارمندان آژانس او در نظرات در مورد آنچه که در نتایج جستجو که در قالب پیمایش پیوسته نمایش داده می شود، با هم اختلاف نظر داشتند.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
این سوال است:
«سوال من در آژانس من به شدت مورد بحث است. این در مورد برداشت است.
بنابراین میتوانید به ما بگویید چه چیزی یک نمایش را در کنسول جستجوی Google (GSC) طبقهبندی میکند و چگونه ممکن است با اسکرول بینهایت تغییر کند.
جان مولر از گوگل پاسخ داد:
“خوب… چیزهای زیادی در مورد آن وجود دارد.
ما یک صفحه مرکز راهنمایی در مورد موارد، کلیکها و موقعیتها داریم (من فکر میکنم تقریباً به آن گفته میشود) که دارای جزئیات زیادی در مورد این برداشتها است.
این چیزی است که در ابتدا به آن نگاه خواهم کرد. این چیزی است که من معمولاً وقتی این سؤال را میپرسم به آن نگاه میکنم. بنابراین این توصیه من اول از همه خواهد بود.
با توجه به اسکرول بی نهایت یا نوع این تنظیمات پیمایش پیوسته که ما در حال آزمایش آن هستیم … فکر می کنم کمی مشکل است زیرا تعیین اینکه دقیقاً از نقطه نظر SEO چه اتفاقی می افتد دشوار است.
بارگیری نتایج جستجو در گروه های ده نفره
جان مولر گفت که اگرچه از نظر کاربر این یک اسکرول پیوسته است، اما از نظر گوگل هنوز فقط گروههای ده نتیجه جستجو است.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
مولر توضیح داد:
اما اساساً از طرف خود ما هنوز در حال بارگیری نتایج جستجو در گروههای ده نفره هستیم…
و هنگامی که کاربر در صفحه به پایین پیمایش می کند، ما به نوعی مجموعه ده نتیجه بعدی را به صورت پویا بارگذاری می کنیم.
و هنگامی که مجموعه ده نتیجه بارگیری می شود، به عنوان یک برداشت به حساب می آید.
بنابراین این اساساً به این معنی است که پیمایش به پایین و شما شروع به دیدن صفحه دو از نتایج جستجو میکنید، که ما میبینیم اینگونه است، خوب اکنون صفحه دو است و اکنون برداشتهایی دارد شبیه به اینکه اگر کسی فقط روی صفحه دو کلیک کند. مستقیما در لینک ها
بنابراین از این منظر، واقعاً تغییر چندانی در آنجا وجود ندارد.»
نمایشها ممکن است بالا بروند اما کلیکها ممکن است ثابت بمانند
مولر بعداً نظر خود را ارائه کرد که به نظر می رسد کمی تغییر خواهد کرد و تعداد کلیک ها اغلب ثابت می ماند.
بی دلیل نیست که فکر کنیم اگر گوگل دسترسی به صفحه دو از صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) را آسانتر کند، ممکن است افزایش اندکی در یافتن آنچه میخواهند وجود داشته باشد.
اما مولر، که نظرش به خوبی آگاه است، این عقیده را داشت که اینطور نیست.
این نظر مولر است:
چیزی که من فکر میکنم کمی تغییر خواهد کرد این است که کاربران احتمالاً کمی راحتتر به صفحه دوم، صفحه سوم یا چهارم پیمایش خواهند کرد.
و بر اساس آن تعداد برداشت هایی که یک وب سایت می تواند در نتایج جستجو دریافت کند احتمالاً کمی افزایش می یابد.
فکر نمیکنم تغییر شدیدی داشته باشد، اما احتمالاً اینطور خواهد بود، بیشتر اینطور است که اگر در صفحه رتبهبندی میکردید
دو سپس ناگهان وب سایت شما برداشت های بسیار بیشتری دریافت می کند فقط به این دلیل که دسترسی به صفحه دوم در نتایج جستجو آسان تر است.و تعداد کلیکهایی که من گمان میکنم مشابه باقی میماند، زیرا افراد لایک به نوعی به بالا و پایین پیمایش میکنند و به نتایج یک صفحه نگاه میکنند و روی یکی از آنها کلیک میکنند.
بنابراین احتمالاً اتفاقی که خواهد افتاد این است که برداشت ها کمی افزایش یابد.
کلیکها ثابت میمانند، یعنی نرخ کلیک کمی پایین میآید.
و … اگر شما صرفاً بر روی نرخ کلیک تمرکز می کنید، برای SEO، پس من گمان می کنم که این وضعیت کمی … عجیب و غریب باشد زیرا تعیین کاهش نرخ کلیک دشوار است زیرا این صفحه به صورت پیوسته نشان داده شده است. محیط اسکرول؟
یا به این دلیل که کاربران آن را دیدند اما دیگر دوست نداشتند روی آن کلیک کنند کاهش پیدا کرد.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
متریک درصد نرخ کلیک (CTR).
در پایان جان مولر موضوع جالب کاهش CTR و عدم شفافیت احتمالی در تلاش برای تشخیص دلایل آن را مطرح کرد.
نقل قول
چگونه Infinite Scroll بر نمایشهای کنسول جستجو تأثیر میگذارد؟
پاسخ مولر را در ساعت 45:50 دقیقه تماشا کنید