اگر به زودی منتظر کاهش هزینه های تبلیغات جستجو هستید، مدتی منتظر خواهید بود. یک گزارش جدید نشان میدهد که CTV، تلویزیون خطی و ویدیو در کاهش بودجه تبلیغات آسیبپذیرترین آنها هستند.
در ایالات متحده، گوگل بر بازار تبلیغات جستجو تسلط دارد و حدود 56.1 درصد از کل درآمد تبلیغات را در میان پلتفرم هایی مانند آمازون، مایکروسافت و Yelp حفظ کرده است. اما حتی با تغییر بازار به سایر پلتفرمها، رشد گوگل از سایر قالبهای سنتی پیشی میگیرد. اگر ما در مورد جستجوی عمومی صحبت می کنیم، مایکروسافت جایگاه دوم را به عنوان رقیب برتر گوگل دارد.

فراتر از گوگل. اگرچه گوگل در زمینه جستجو پیشتاز است، اما پلتفرم های دیگری مانند اپل و آمازون به آرامی در حال افزایش سرعت هستند. تبلیغات جستجوی اپل در سال 2022 به میزان 5 میلیارد دلار درآمد پیش بینی شده در حال رشد است. موجودی تبلیغات جدید فضایی را برای توسعه دهندگان و تبلیغ کنندگان اضافی به تبلیغ کنندگان باز می کند تا برنامه ها و مشاغل خود را در فضایی کمتر رقابتی و نسبتاً کم استفاده تبلیغ کنند.
هنگامی که یک مصرف کننده به خرید نزدیک تر می شود، تمایل دارد به آمازون مراجعه کند، که به نظر می رسد کاتالیزور رشد کلی هزینه های تبلیغات جستجو در سال 2022 باشد. حتی TikTok با گزارش هایی مبنی بر اینکه مارک های تجارت الکترونیک خرج کرده اند، در بازی جستجو شتاب بیشتری می گیرد. 60٪ بیشتر در تبلیغات TikTok در سه ماهه دوم.
TikTok حتی ممکن است در راه تبدیل شدن به یک رقیب مستقیم برای Google باشد، با گزارشهایی که نشان میدهد 40 درصد از جوانان 18 تا 24 ساله در ایالات متحده برای جستجوهای خود به TikTok و Instagram از طریق Google مراجعه میکنند.
دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.
مدیریت شبکه های مختلف مدیریت پلتفرمهای رسانهای خردهفروشی مختلف یک دردسر واقعی برای تبلیغکنندگان است. به همین دلیل، تحلیلگران پیش بینی می کنند که این همان چیزی است که می تواند بسیاری از آنها را از به دست آوردن سهم بازار باز دارد. «اگر هر خردهفروشی پلتفرم خاص خود را داشته باشد، یادگیری استفاده و بهینهسازی برای تبلیغکننده بسیار مفید خواهد بود و در اینجاست که ادغام چند بازیگر بزرگ به جای تقسیم در این مناطق کوچک و کوچک، رقیبی واقعی برای Google خواهد بود. پرنا تالرجا، مدیر عامل فعالسازی دیجیتال در آژانس مستقل کراسمدیا، گفت.
ما فهرستی از 28 ابزار عالی مدیریت PPC برای برندهای تجارت الکترونیک جمع آوری کرده ایم. به هیچ وجه این فهرست جامعی نیست، اما این ابزارها می توانند در زمان صرفه جویی کنند، کارایی را بهبود بخشند و به شما کمک کنند چندین پلتفرم را با یک داشبورد مرکزی مدیریت کنید.
ترندهای موبایل در مقابل دسکتاپ. هزینه تبلیغات جستجو برای موبایل حدود دو سوم از هزینه جستجو در دسکتاپ بیشتر است. همچنین لازم به ذکر است که بیش از نیمی از جمعیت ایالات متحده در سال 2016 از تلفن هوشمند برای جستجوی آنلاین استفاده کردند. پیش بینی می شود تا سال آینده این تعداد به حدود 70 درصد برسد. تحلیلگران پیشبینی میکنند که این شکاف در چند سال آینده افزایش خواهد یافت.
حریم خصوصی-اول. پلتفرمهای حفظ حریم خصوصی مانند DuckDuckGo از اجازه دادن به مشتریان برای کنترل اطلاعاتشان حمایت میکنند. با این حال، طبق گزارش ماه ژوئن که نشان داد جستجوهای روزانه آن به زیر 100 میلیون کاهش یافته است، ممکن است موتور جستجو در حال از دست دادن قدرت خود باشد.
خوب یا بد، بسیاری از شبکه های جستجوی کوچکتر مانند Neeva و DuckDuckGo نتایج خود را مستقیماً از مایکروسافت تهیه می کنند.
عمیق تر حفاری کنید. دانلود کامل گزارش از هوش درونی و یاد بگیرید که واقعاً تأثیر TikTok چقدر بزرگ است، چرا Google میخواهد توجه را به رقبای خود جلب کند، آسیبپذیرترین کانالهایی که احتمالاً در میان کاهش بودجه برندها شاهد کاهش بودجه هستند و موارد دیگر. باید توجه داشته باشیم که گزارش پولی است نه رایگان. اما ارزشی که به دست می آورید بسیار بیشتر از هزینه است.
چرا ما اهمیت می دهیم. تبلیغ کنندگانی که با تبلیغات جستجو کار می کنند باید از روندهای صنعت، پلتفرم های در حال ظهور و گسترش کانال آگاه باشند. علاوه بر این، دانستن اینکه اکثر هزینه های تبلیغات به کجا می رود به شما کمک می کند تا برای تغییرات و نوسانات بازار اهرم، برنامه ریزی و بودجه بندی کنید.
جدید در زمین موتورهای جستجو
درباره نویسنده

نیکول فارلی ویرایشگر زمین موتور جستجو است که همه چیزهای PPC را پوشش می دهد. او علاوه بر کهنه سرباز تفنگداران دریایی، پیشینه گسترده ای در بازاریابی دیجیتال، MBA و تمایل به جنایات واقعی، پادکست ها، سفر و تنقلات دارد.