در حالی که آزمایش صفحه Google در گوشه گوشه قرار دارد (قرار است شروع به کار کند) ژوئن) ، توسعه دهندگان سایت و صاحبان مشاغل در سراسر جهان وقت و منابع بیشتری را برای بهبود تجربه کاربر هدایت می کنند.
با توجه به تمرکز بروزرسانی آینده در بارگذاری ، تعامل و ثبات بصری ، فرصت مناسبی برای صاحبان سایت برای بررسی عملکرد سایت خود است.
شاید شما شنیده باشید که یکی از جنبه های اصلی این امر باید ارزیابی مجدد شبکه میزبانی وب و شبکه تحویل محتوا (CDN) باشد.
در این پست خواهید آموخت که CDN چیست ، چگونه کار می کند و چرا CDN ها برای SEO مهم هستند.
چرا به CDN نیاز دارید؟
یک کاربر متوسط اینترنت به نحوه کار صفحات وب و یا ارائه دهنده میزبانی وب توسط یک شرکت توجه ندارد.
تنها چیزی که به آنها اهمیت می دهد تجربه کاربر خودشان است – عمدتا سرعت بارگیری سریع ، محتوای با کیفیت و ناوبری بصری.
سرعت مساوی با پول است و این خصوصاً در مورد سایت های تجارت الکترونیک صادق است. در واقع صفحاتی که بارگیری می شوند در عرض 0 تا 2 ثانیه بالاترین نرخ تبدیل تجارت الکترونیکی را دارند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
علاوه بر این ، با هر ثانیه اضافی از زمان بارگیری بین 0 تا 5 ثانیه ، نرخ تبدیل به طور متوسط 4.42٪ کاهش می یابد.
حتی برای سایت های غیر تجارت الکترونیکی ، سرعت بارگیری صفحه خط پایین را تحت تأثیر قرار دادن نرخ گزاف گویی هدایت کنید. کسانی که در 1 ثانیه بارگیری می شوند ، میانگین نرخ گزاف گویی دارند 7٪.
این مقایسه با نرخ پرش 11٪ برای صفحات دارای 3 صفحه تأخیر صفحه و 38٪ پرش برای صفحاتی است که بارگیری آنها 5 ثانیه طول می کشد.
در سراسر صنایع ، استفاده از CDN یک استراتژی استاندارد برای دستیابی به سرعت بارگیری صفحه بهینه برای دسک تاپ و موبایل است. تحقیقات سیسکو نشان می دهد CDN های جهانی منتقل می شوند 72٪ از کل ترافیک اینترنت تا سال 2022.
اکنون برآورده کردن انتظارات کاربران و مجادله با سایت های رقیب بدون استفاده از CDN بسیار غیرممکن است.
CDN چیست و چگونه کار می کند؟
وب سایت هایی که از CDN استفاده نمی کنند به یک سرور متکی هستند تا محتوا را به همه بازدیدکنندگان سایت توزیع کنند ، خواه یک مایل در جاده باشند یا در سراسر کره زمین واقع شوند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
از طرف دیگر ، یک شبکه تحویل محتوا از چندین سرور توزیع شده جغرافیایی تشکیل شده است.
ارائه دهندگان CDN غالباً سرورها را در نقاط تبادل اینترنت (IXPs) قرار می دهند ، مکانی فیزیکی که ارائه دهندگان خدمات اینترنت ترافیک را به هم متصل و مبادله می کنند.
دارندگان سایت هزینه خدمات CDN را پرداخت می کنند و به آنها امکان می دهد محتوای وب سایت مانند تصاویر ، فیلم ها ، صوت ، HTML ، CSS و فایل های JavaScript را در هر سرور در شبکه توزیع کنند.
این سرورها نسخه های حافظه پنهان شده از محتوای وب سایت را ذخیره می کنند و آن را به راحتی برای درخواست های کاربر در دسترس قرار می دهند.
وقتی کاربر صفحه ای را درخواست می کند ، محتوا از طریق سروری که از نظر جغرافیایی نزدیکترین حالت را دارد تحویل داده می شود. به نوبه خود ، CDN ها با به حداقل رساندن مسیری که محتوای سایت باید در هنگام درخواست کاربر نهایی انجام دهد ، تأخیر صفحه را کاهش می دهد.
CDN ها همچنین با بهینه سازی تحویل براساس نوع محتوای درخواستی ، مانند محتوای استاندارد وب ، محتوای پویا ، پخش ویدئو یا بارگیری پرونده های بزرگ ، سرعت بارگیری و تجربه کاربر را بهبود می بخشند.
جدا از بهبود سرعت بارگذاری ، استفاده از CDN باعث افزایش پهنای باند و کاهش هزینه های سربار برای سرورها می شود.
چرا CDN برای سئو مهم است
معیارهای تجربه کاربر
زمان آن فرا رسیده است که متخصصان سئو و صاحبان مشاغل سرعت بارگذاری را در اولویت خود قرار دهند.
تجربه کاربر و سئو به طور ذاتی در هم آمیخته شده اند و گوگل مدتهاست که عناصر UX را برای تعیین رتبه بندی جستجو در نظر می گیرد.
به عنوان مثال ، 2015 به روزرسانی Google Mobile-Friendly با معرفی سازگاری با موبایل به عنوان الگوریتم “روشن یا خاموش” ، فضای SEO را دگرگون کرد.
در جولای 2018 ، گوگل آن را تأیید کرد سرعت بارگیری صفحه فرود یک عامل رتبه بندی جستجو است ، از جمله برای جستجوهای تلفن همراه.
طبق اعلام الگوریتم گوگل ، به روزرسانی مه 2021 تجربه کاربر را یکنواخت می کند بیشتر مهم.
بسیاری قبلی به روز رسانی الگوریتم صاحبان سایت را غافلگیر کرده و طرفداران SEO را مجبور به انجام تحقیقات گسترده برای تعیین دقیق و تجزیه و تحلیل تغییرات کرده اند.
اما این بار ، گوگل به دارندگان وب سایت می گوید دقیقاً کدام معیارها را کنترل و بهبود ببخشد.
وب سایت web.dev مروری بر کلیه Core Web Vital ها دارد و ابزاری برای آن دارد سایت خود را آزمایش کنید.
در مورد سرعت بارگیری ، سایت ارقام مشخصی را برای ایده آل ارائه می دهد LCP و FID سرعت و CLS ثبات بینایی معیارهای عملکرد بهینه به ترتیب کمتر از 2.5 ثانیه ، کمتر از 100 میلی ثانیه و کمتر از 0.1 است.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
تجزیه و تحلیل پیشرفته
ارائه دهندگان حق بیمه CDN همچنین شامل گزارش های تحلیلی و بینشی به عنوان بخشی از بسته هستند.
CDN ها می توانند اطلاعات مهم مانند تجزیه و تحلیل مخاطبان ، داده های جغرافیایی و ترافیک مبتنی بر پرس و جو ، داده های کیفیت خدمات ، تجزیه و تحلیل رویدادهای امنیتی و تشخیص های بیننده را جمع آوری و گزارش دهند.
بسته های CDN اغلب داشبورد بصری قابل تنظیم را ارائه می دهند که نظارت بر این شاخص های عملکرد را آسان و خودکار می کند.
امنیت سایت
استفاده از CDN همچنین از سایت ها در برابر حملات انکار سرویس (DDoS) محافظت می کند. از آنجا که CDN ها محتوا را به سرورهای متعددی توزیع می کنند ، از تأثیر حملات DDoS بر روی سرور اصلی جلوگیری می کند.
علاوه بر این ، اگر یک سرور در شبکه مورد حمله قرار گیرد یا میزان بازدید بیشتری از حد توان خود را تجربه کند ، این درخواست به سرور دیگری تغییر مسیر می یابد.
امنیت وب سایت با بهبود تجربه کاربر و اعتماد سازی به سایت یا برند به طور غیر مستقیم بر SEO تأثیر می گذارد.
مشکلات احتمالی CDN ها برای سئو
میزبانی تصویر
در حالی که مزایای استفاده از CDN در سئو مشخص است ، اما معایب احتمالی آن کمی تیره تر است.
به عنوان مثال ، چهره های مشهور در صنعت SEO تأثیر استفاده از CDN ها در رتبه بندی تصاویر را زیر سوال برده اند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
مقاله ای در سال 2019 توسط باری شوارتز تعاملات توییتر بین SEO برجسته لیلی ری و تحلیلگر ارشد Google Webmaster Trends جان مولر را تحلیل می کند. وقتی ری از وی پرسید که چگونه می توان مقدار SEO را برای تصاویر میزبان شده در زیر دامنه CDN حفظ کرد ، مولر پاسخ داد: “مهم نیست که شما چگونه تصاویر را میزبانی می کنید ، برای داشتن آنها در همان میزبان / دامنه هیچ پاداش SEO وجود ندارد.”
این گفته مولر با اعتقاد رایج در صنعت SEO که می گوید میزبانی تصاویر در دامنه CDN – حتی زیر دامنه وب سایت شما – می تواند به عملکرد تصویر آسیب برساند ، مغایرت دارد.
این دیدگاه در محصور شده است مقاله محبوب شبکه های تحویل محتوا (CDN): برای سئو خوب یا بد؟ از ویلیام سن ، مدیر عامل و بنیانگذار رسانه های آبی.
در مقاله ، سن ادعا می کند که استفاده از CDN ها تلاش های بهینه سازی تصویر را خنثی می کند ، حتی اگر آنها را در یک زیر دامنه میزبانی کنید:
“… هرگز نمی توان گفت که Google دامنه فرعی شما را به عنوان بخشی از وب سایت شما تأیید خواهد کرد. مخصوصاً در این حالت ، چون فقط تصاویر در آن زیر دامنه زندگی می کنند ، به احتمال زیاد Google فقط آن زیر دامنه را به عنوان بایگانی پرونده و موجودیتی که با وب سایت شما مرتبط نیست ، مشاهده خواهد کرد. ممکن است ، یا ممکن است نباشد. Google بر اساس الگوریتم خاص خود تصمیم می گیرد که آیا دامنه فرعی شما را بخشی از سایت شما می داند یا خیر – گوگل زیر دامنه ها را بر اساس هر وب سایت به طور متفاوتی اداره می کند. “
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
در ادامه مقاله توضیح داده شده است که Google از خزنده های متمرکز برای خزیدن و فهرست بندی سایت های دروازه بان با مشخصات بالا استفاده می کند و به آنها “برخورد ویژه” و تجزیه و تحلیل نزدیکتر از متوسط وب سایت می دهد.
چه با Sen موافق باشید و چه از نظر ارزش توییت های مولر را دنبال کنید ، بهترین کاری که می توانید برای استفاده از SEO تصویر انجام دهید این است که CDN خود را با یک زیر دامنه سفارشی تنظیم کنید که با دامنه اصلی ما ارتباط داشته باشد.
اهرفس توصیه می کند برای پاک کردن نام زیر دامنه CDN خود ، یک سابقه CNAME یا نام مستعار تنظیم کنید.
Ahrefs همچنین پیشنهاد می کند با دسترسی به سایتهایی که از تصاویر شما استفاده می کنند اما به جای سایت شما به منبع تصویر (CDN) یا خود تصویر پیوند دارند ، ارزش سهام پیوند را بازیابی کنید.
برای شناسایی پیوندهایی که به تصاویر میزبانی شده در CDN اشاره دارند ، می توانید از ابزار Site Explorer Ahrefs استفاده کنید. به سادگی با ناشر تماس بگیرید و از آنها بخواهید URL تصویر را به دامنه شما تغییر دهند.
محتوای تکراری
مشکل دیگری که باید هنگام استفاده از CDN از آن اجتناب شود ، احتمال بروز آن است محتوای تکراری. با این حال ، اگر CDN خود را به درستی تنظیم کرده اید ، دیگر مشکلی ندارید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
برایان جکسون از KeyCDN می گوید شما می توانید در مورد این مسئله کار کنید با استفاده از تنظیم سرصفحه متعارف که به خزنده های گوگل می گوید محتوای CDN کپی از نسخه اصلی است.
آماده شدن برای به روزرسانی تجربه کاربر
اگر در حال حاضر از CDN استفاده نمی کنید یا از ارائه دهنده فعلی خود رضایت ندارید ، قبل از اینکه به روزرسانی تجربه کاربر در ماه مه منتشر شود ، سوییچ را انجام دهید.
هر زمان که گوگل یک به روزرسانی الگوریتم هسته جدید را راه اندازی می کند ، “برندگان” و “بازندگان” در میان سایت های تحت تأثیر قرار می گیرند.
میزان ترافیک چشمگیری که بسیاری از سایت ها پس از آن با آن روبرو شده اند به روز رسانی پزشکی به عنوان نمونه ای از چگونگی تغییر الگوریتم می تواند ماه ها تلاش SEO را یک شبه خنثی کند.
خوشبختانه ، گوگل تصمیم گرفت تا از بروزرسانی آتی به مدیران سایت اطلاع دهد. گوگل هرگز الگوریتم های جستجوی دقیق خود را علنی نمی کند و احتمالاً هرگز هم نخواهد داد.
با این حال ، اعلامیه User Experience Update ، شناسایی Core Web Vital ها و منابع ارائه شده در سایت web.dev از شفافیت بی سابقه ای برای Google برخوردار است.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
این بار ، متخصصان سئو می دانند چه چیزی پیش می آید و می توانند با بهبود UX و اندازه گیری تلاش خود در برابر معیارهای عملکرد ذکر شده به عنوان Core Web Vital ، خود را برای به روزرسانی آماده کنند.
بهبود سرعت بارگذاری صفحه از طریق استفاده از CDN قدرتمند و غیره استراتژی های UX و SEO، باید به شما کمک کند سایت خود را برای به روزرسانی های الگوریتم آینده آماده کنید.
منابع بیشتر: