آیا تا به حال مطالعه در مورد یک موضوع خاص را شروع کرده اید و سه ساعت در سوراخ خرگوش با مجموعه کاملاً جدیدی از دانش عمیق در اطراف آن به پایان رسیده اید؟
این ممکن است امروزه با تماشای زیاد برنامه در Netflix یا پیمایش بی پایان در TikTok رایج تر باشد ، اما به عنوان یک استراتژی محتوا نیز عالی است.
هنگام ایجاد محتوای موضوعی ، قرار دادن همه اطلاعات مربوطه در یک صفحه دشوار خواهد بود.
در اینجاست که پیاده سازی یک مدل بازاریابی محتوا hub-and-talk می تواند کمک کند.
مدل hub-and-speaker یک راه عالی برای نه تنها مرتبط شدن بیشتر با موضوعی است ، بلکه می تواند به شما در افزایش رتبه بندی کلمات کلیدی ، ترافیک و معیارهای پایین دستی مانند تبدیل ، هدایت و فروش کمک کند.
استفاده از این استراتژی برای مشتری اخیراً باعث شده است:
- افزایش 328 درصدی کلمات کلیدی در صفحه 1.
- افزایش 741 درصدی کلمات کلیدی در صفحه 2.
- رتبه 1 برای کلمه کلیدی هدفمند ما در صفحه hub.
در این ستون ، نحوه کار ، نحوه کار و فرایند 4 مرحله ای برای تولید محتوای هاب و اسپیک خود را خواهید آموخت.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
مدل Hub-Spoke برای بازاریابی محتوا چیست؟
به یک چرخ فکر کنید و همه پره ها از مرکز به بیرون نشان داده شده اند.
مرکز اصلی ترین موضوعی است که می خواهیم اقتدار بیشتری در اطراف ایجاد کرده و رتبه بهتری در آن کسب کنیم.
پره ها همه محتوای حمایتی هستند که به موضوع اصلی ما مرتبط هستند و به افزایش قدرت ما در نظر Google کمک می کند.
از دیدگاه تحقیقات کلمه کلیدی ، می توانیم آن را چنین تصور کنیم:
- مرکز: کلمات کلیدی هدف دار با حجم بالا (معمولاً ماهیت معامله ای دارند). به عنوان مثال ، خدمات بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO).
- صحبت کرد: حجم کمتر و دم بلندتر/کلمات کلیدی پشتیبانی کننده (معمولاً ماهیت آموزنده دارد). به عنوان مثال ، محتوایی که توضیح می دهد SEO چیست و چگونه می تواند برای شما مفید باشد.
هدف اصلی مدل hub-and-Speed این است که نه تنها رتبه کلمات کلیدی خود را به طور کلی در مورد موضوع افزایش دهید بلکه رتبه خود را در مورد موضوع اصلی اصلی ، به طور ایده آل در موقعیت اول ، افزایش دهید.
چرا مدل Hub-Spoke برای سئو و بازاریابی محتوا مهم است؟
سه راه اصلی که مدل hub-and-speaker است برای بازاریابی محتوا و SEO مهم است هستند:
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
- از طریق محتوای مرتبط تر ، اقتدار را در مورد یک موضوع ایجاد می کند.
- کلمات کلیدی کلی را که برای آنها رتبه بندی می کنیم افزایش می دهد.
- این باعث ایجاد ترافیک بیشتر و منجر می شود.
بهترین راه برای معتبرتر شدن در مورد یک موضوع تنها این است که به Google نشان دهید می دانید در مورد چه چیزی صحبت می کنید و منبع اصلی آن هستید.
صفحه مرکز به احتمال زیاد یکی از خدمات اصلی/واحدهای تجاری ما خواهد بود. این مهم است که ما به دقت در مورد محتوای صحبت شده خود فکر کنیم تا مطمئن شویم که بیشترین ارتباط را دارد.
مدل هاب و اسپیک در بازاریابی محتوا منابع و زمان زیادی را می طلبد تا مطمئن شویم که آن را به درستی انجام می دهیم. امیدوارم در اینجا بخشی از منحنی یادگیری را برای شما کوتاه کنم.
مدل Hub-Spoke چگونه کار می کند؟
مدل hub-and-speaker با ایجاد محتوای بیشتر در یکی از خطوط یا خدمات تجاری ما کار می کند.
هرچه محتوای مرتبط تری در سایت خود داشته باشیم ، Google و کاربر بیشتر ما را با این موضوع مرتبط خواهند کرد.
بیشتر محتوای محوری و گفتاری که خواهیم نوشت بر محتوای همیشه سبز تمرکز می کند که ماهیت آموزنده یا مقایسه ای دارد.
این سودمند است زیرا حتی اگر مشتری هنوز آماده تغییر نیست ، وقتی با موضوعی آشنا می شود ، قطعاً جایی را که در مورد آن خوانده است به خاطر می آورد. این باعث می شود که آنها به وب سایت ما بازگردند و بعداً تبدیل شوند.
بیایید در مورد مراحل مختلفی که می توانیم برای برطرف کردن این امر انجام دهیم ، بیشتر بیاموزیم.
4 مرحله فرآیند محتوا و گفتاری
1. تحقیق کلید واژه برای درک چشم انداز تقاضای جستجو
من به تحقیقات کلمات کلیدی معتقد هستم.
این نان و کره روی یک رستوران است. قبل از شروع غذا – یا در این مورد ، ایجاد صفحه فرود یا بخشی از محتوا ، کاملاً مورد نیاز است.
بدون انجام کلمات کلیدی ، نمی توانیم بفهمیم مشتری در جستجوی موضوعات ما در جستجوی چه چیزی است.
مدل هاب و پره تنها در صورتی می تواند کار کند که تقاضای مشتری در مورد موضوع وجود داشته باشد و ما هنوز آن را در سایت خود مطرح نکرده ایم. از آنجا که ما نمی توانیم تقاضا ایجاد کنیم ، باید این تحقیق را برای مطابقت با صدای مشتری انجام دهیم.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
با انجام تحقیقات کلمات کلیدی ، ما شکاف ها و فرصت های محتوا را در آنچه که قبلاً وجود دارد ، مشاهده می کنیم.
علاوه بر این ، یکی از بهترین راه ها برای جذب بیشتر منابع محتوا این است که به مدیران اجرایی نشان دهیم که رقبای ما در حال نوشتن محتوا هستند و چقدر بینایی را از دست می دهیم.
پس از تکمیل تحقیقات کلمات کلیدی ، سرگرمی می تواند آغاز شود.
2. تصمیم بگیرید که چه موضوعاتی را می خواهید بنویسید
روشهای متفاوتی برای اولویت بندی محتوا بر اساس کلمات کلیدی که در مورد آنها تحقیق کرده ایم وجود دارد.
نیازهای تجاری/خط خدمات
از خود بپرسید “آیا ما این خدمات/محصول را ارائه می دهیم؟” اگر اینطور نیست ، ممکن است شروع به نوشتن محتوا در اطراف نکنید.
بپرسید ، آیا این مهمترین خدمتی است که ما به مخاطبان اصلی خود ارائه می دهیم؟
اگر خدمات متفاوتی دارید ، نوشتن محتوا را برای مخاطبانی که کسب و کار شما بیشتر به آنها اهمیت می دهد شروع کنید.
کلمات کلیدی حجم جستجوی بالا (MSV)
آیا کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالا وجود دارد که محتوای آنها را از دست می دهیم؟ این یکی از ساده ترین راهها برای اولویت بندی محتوا است زیرا می توانید به وضوح ببینید میزان دید (حجم جستجو) را از دست داده اید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
این ساده ترین راه برای نشان دادن میزان ترافیکی است که در صورت کسب رتبه بهتر برای این کلمات کلیدی/موضوعات ، به مدیران نشان می دهد.
شکاف محتوای رقابتی
آیا کلیدواژه هایی وجود دارد که رقبای ما به طور قابل توجهی از آنها برتر هستند؟
چقدر محتوا در مورد موضوع دارند؟
این یک روش واضح برای اولویت بندی موضوعاتی است که می خواهید بنویسید زیرا اگر رقبای مستقیم شما برای کلمات کلیدی رتبه بندی می کنند ، احتمالاً لازم است محتوا در اطراف آن موضوع نیز ایجاد شود.
توجه داشته باشید: هنگام انجام این تحقیق در مورد کلمات کلیدی ، احتمالاً رقبای جدید و نوظهور جدیدی پیدا خواهید کرد. آنها را نادیده نگیرید!
این یک راه عالی برای فهمیدن محتوایی است که می خواهید بنویسید زیرا حتی اگر رقبای مستقیم شما نباشند ، ممکن است کاربران به جای شما روی آنها کلیک کنند.
در پایان روز ، شما متخصص آن شرکت هستید که در مورد خدمات/محصولاتی که می فروشید و در مورد چه چیزهایی می توانید مرتبط باشید ، متخصص باشید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
اگر در صنعت لوله کشی مشغول به کار هستیم ، احتمالاً نباید درباره نحوه ساخت تابلوهای آشپزی مطالبی بنویسیم.
اطمینان حاصل کنید که محتوای مربوطه را برای مخاطبان خود انتخاب می کنید اما خیلی محدود کننده نیستید ، زیرا هدف از مدل hub-and-speaker ایجاد محتوای زیاد در اطراف موضوع است.
3. برای نوشتن ، طراحی و تأیید محتوا با سایر ذینفعان داخلی کار کنید
برای تربیت فرزند به یک روستا نیاز است. همین را می توان هنگام نوشتن محتوای گفتاری مربوط به صفحه مرکز اصلی ما نیز گفت.
ما باید مطمئن شویم که آنچه را که قصد داریم انجام دهیم با سایر ذینفعان که ممکن است درگیر شوند ، در میان می گذاریم.
این مهم است که مطمئن شویم همه این اعضای داخلی درک می کنند که SEO در سازمان چقدر اهمیت دارد و چرا باید این کار را با همه بخش های مختلف برنامه ریزی کنیم.
بر اساس تجربیات من ، بهتر است این کار را در اسرع وقت انجام دهید زیرا هرگز نمی دانید ممکن است به چه خط مشکلی برخورد کنید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
هنگام نوشتن مطالب جدید ، ممکن است لازم باشد موارد زیر را درگیر کنیم:
نویسندگان محتوا
اینها نویسندگانی هستند که محتوای همیشه سبز را می نویسند.
ما باید مطمئن شویم که آنها در مرحله تحقیق کلمات کلیدی در حلقه قرار می گیرند تا بدانند ما در هر صفحه چه کلمات کلیدی مرتبطی را مورد هدف قرار می دهیم و چرا.
ما می خواهیم مطمئن شویم که کلمات کلیدی منحصر به فرد را در هر صفحه هدف گذاری کرده ایم ، بنابراین این محتوا به درستی بهینه شده است و کلمات کلیدی یکسانی را در هر صفحه هدف قرار نمی دهد.
استراتژیست محصول یا طراحی/تیم های توسعه دهنده
وقتی محتوای جدیدی در سایت ما پخش می شود ، باید مطمئن شویم که تمام جنبه های فنی و طراحی در نظر گرفته شده است.
این مهم است زیرا ما می خواهیم مطمئن شویم تیم توسعه و محصول زمان لازم برای درک هدف این محتوا و نحوه قالب بندی صفحه را دارد.
از آنجا که پیوند داخلی/ناوبری سایت برای مدل hub-and-voice مهم است ، باید مطمئن شویم که این روش به گونه ای تنظیم شده است که Google و کاربر به راحتی رابطه محتوا را درک کنند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
تیم های حقوقی
ما باید مطمئن شویم که می دانیم در مورد موضوعات چه زبانی می توانیم و نمی توانیم بگوییم.
این امر قبل از انتشار و نوشتن محتوا بسیار مهم است ، زیرا می خواهیم مطمئن شویم که در صورت وجود س questionsال حقوقی در مورد پخش مستقیم این محتوا تأخیر نمی کنیم.
4. بر نتایج نظارت کنید: برنده های خود را به اشتراک بگذارید و دوباره بهینه سازی کنید
پس از این همه کار سخت ، شما می خواهید مطمئن شوید که در حال نظارت بر آنچه در محتوای جدید اتفاق می افتد هستید.
اطمینان حاصل کنید که گزارش را قبل از راه اندازی محتوا با کلمات کلیدی مورد نظر و کلمات کلیدی پشتیبانی شده تنظیم کرده اید.
با استفاده از پلتفرم سازمانی و دسته بندی مطالب/کلمات کلیدی جدید خود ، به راحتی می توانید نحوه عملکرد آنها را درک کنید.
می توانید برنده های خود را با سایر اعضای تیم و مدیران به اشتراک بگذارید تا بتوانید نحوه عملکرد مدل hub-and-spk را در صورت صحیح نشان دهید.
همچنین ، ما از گزارش خود برای یادگیری های بالقوه استفاده می کنیم و می توانیم بر روی کلمات کلیدی/محتوا که عملکرد خوبی ندارند ، تپنده داشته باشیم. این به ما این امکان را می دهد که محتوا را مجدداً بهینه کنیم ، آن را تجمیع کنیم یا علت عدم عملکرد آن را تجزیه و تحلیل کنیم و سایر کلمات کلیدی مورد نظر را آزمایش کنیم.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
فراموش نکنید که بردهای خود را به اشتراک بگذارید. وقتی رتبه بندی کلمات کلیدی بیشتر یا کلمات کلیدی موردنظر خود را شروع می کنید یا وقتی از محتوای گفتاری شما تبدیل های بیشتری به دست می آید ، مطمئن شوید که مردم می دانند.
شروع به ارسال انفجارهای ایمیل کنید ، به گونگ دفتر بزنید ، آن را از بالای کوه فریاد بزنید! این مهم است که به همه نشان دهیم این کار سخت نتیجه می دهد تا مطمئن شویم که می توانیم این روند را در آینده تکرار کنیم و بنابراین مردم به کانال بازاریابی ارگانیک اعتماد دارند.
نتیجه
یکی از بهترین راه ها برای نشان دادن ارتباط با یک موضوع این است که به گوگل نشان دهید که منبع حقیقت همه چیز در مورد آن هستید.
به همین دلیل من واقعاً معتقدم که مدل hub-and-spake در بازاریابی محتوا یکی از بهترین و طبیعی ترین روش ها برای افزایش دید ارگانیک ما است.
گوگل هرگز به SEO یا بهینه سازی محتوای ما اهمیت نداده است. آنها اهمیت می دهند که ما محتوای منحصر به فرد ، با کیفیت بالا و مرتبط را برای کمک به حل پرسش های جستجوگر ارائه می دهیم.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
به عنوان یک کسب و کار ، ما باید همچنان مشتری را در اولویت قرار دهیم و مطالبی بنویسیم که اگر به دنبال خدمات خود باشیم ، برای ما ارزشمند خواهد بود.
و اگر بلافاصله کار نکرد ناراحت نشوید-سئو یک بازی طولانی مدت است و ما باید مطمئن شویم که زمان و انرژی لازم را برای درست کار کردن صرف کرده ایم. با تمرکز بر نیازهای مشتری و پاسخ به سالات آنها ، در نهایت از مزایای آن بهره مند خواهید شد.
با استفاده از مدل hub-and-speaker ، می توانید به شرکت خود ثابت کنید که استفاده از صدای مشتری قبل از ایجاد محتوا چقدر مفید است و چگونه می تواند قدرت کلی شما را در مورد یک موضوع افزایش دهد.
منابع بیشتر: