بسیاری از چیزها از سال 2010 تغییر کرده است ، زمانی که SEO بیشتر به دنبال دریافت هرچه بیشتر بک لینک و حتی الامکان کلمات کلیدی بود.
در سال 2021 ، تمرکز بر درک قصد و رفتار ، و زمینه – مفاهیم – پشت سر آنها
امروزه درک موتورهای جستجو تکامل یافته است و ما در نتیجه نحوه بهینه سازی آن را تغییر داده ایم. روزهای محتوای مهندسی معکوس که رتبه بالاتری دارند پشت سر ما هستند و شناسایی کلمات کلیدی دیگر کافی نیست.
در حال حاضر ، شما باید معنی کلمات کلیدی را بفهمید ، اطلاعات غنی ارائه دهید که این کلمات کلیدی را متناسب کرده و قصد کاربر را به طور کامل درک کنید.
این موارد برای SEO در عصر جستجوی معنایی ، جایی که یادگیری ماشین و پردازش زبان طبیعی به موتورهای جستجو در درک بهتر بافت و مصرف کنندگان کمک می کند ، بسیار حیاتی است.
در این قسمت ، خواهید آموخت که جستجوی معنایی چیست ، چرا برای SEO ضروری است و چگونه محتوای خود را برای آن بهینه سازی کنید.
جستجوی معنایی چیست؟
جستجوی معنایی تلاش موتورهای جستجو را برای ایجاد دقیق ترین نتایج SERP ممکن با درک بر اساس هدف جستجوگر ، زمینه پرس و جو و رابطه بین کلمات توصیف می کند.
این مهم است به عنوان:
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
- مردم چیزها را به شیوه ها ، زبان ها و لحن های مختلف می گویند و از آنها سeryال می کنند.
- جستجوهای جستجو می توانند ماهیت مبهمی داشته باشند.
- نیاز به درک روابط بین کلمات وجود دارد.
روابط بین موجودیت ها و انتخاب و روابط شخصی نیز بسیار مهم است.
گوگل مبالغ زیادی را صرف ثبت اختراعات مرتبط با این موضوع می کند. این کار هنگامی انجام می شود که کاربر چیزی مانند آن را جستجو کند [top 10 movies of 2021] و Google چندین گزینه/وب سایت را برای بازدید کاربر باز می گرداند.
بیل اسلاوسکی در این پست بیشتر توضیح می دهد.
به عبارت دیگر ، جستجوی معنایی به دنبال درک زبان طبیعی به شیوه ای است که انسان می خواهد.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
به عنوان مثال ، اگر از دوست خود بپرسید: “بزرگترین پستاندار چیست؟” و سپس این س followedال را با “چقدر بزرگ است؟” دوست شما می فهمد که “آن” به بزرگترین پستاندار اشاره دارد: یک نهنگ آبی.
با این حال ، قبل از سال 2013 ، موتورهای جستجو زمینه سوال دوم را درک نمی کردند.
به جای پاسخ به این سوال که “نهنگ آبی چقدر بزرگ است،“Google به دنبال مطابقت با کلمات کلیدی خاص از عبارت” اندازه آن چقدر است؟ ” و صفحات وب را با آن کلمات کلیدی دقیق بازگردانید.
امروز ، یک نتیجه متفاوت با یک قطعه برجسته و درک مطلب پشت سوال با اطلاعات اضافی مشاهده می کنید.
جستجوی معنایی همچنین به گوگل اجازه می دهد تا بین نهادهای مختلف (افراد ، مکانها و اشیاء) تمایز قائل شود و قصد جستجو را بر اساس عوامل مختلفی از جمله:
- سابقه جستجوی کاربر.
- مکان کاربر.
- تاریخچه جستجوی جهانی
- تغییرات املایی
همه اینها به Google کمک می کند تا با ارائه کیفیت و ترجیح دادن به نتایج محتوای مرتبط ، تجربه بهتری را برای کاربران خود ارائه دهد.
جستجوی معنایی: تاریخچه مختصر
نمودار دانش
نمودار دانش که در سال 2012 معرفی شد ، اولین گام گوگل در توسعه اهمیت موجودیت ها و زمینه در مورد کلمات کلیدی بود – یا به قول گوگل ، “چیزها ، نه رشته ها”
نمودار دانش زمینه ساز تغییرات بزرگ الگوریتمی در آینده است.
به عنوان یک پایگاه داده عظیم از اطلاعات عمومی ، نمودار دانش اطلاعاتی را در نظر گرفت که در دامنه عمومی در نظر گرفته شده است (به عنوان مثال ، فاصله تا ماه ، دوره ریاست جمهوری آبراهام لینکلن ، بازیگران “جنگ ستارگان” و غیره) و خصوصیات هر موجودیت (افراد تولد دارند ، خواهر و برادر ، والدین ، مشاغل و غیره).
زرین پر، زرین بال
به روز رسانی مرغ مگس خوار گوگل ، که در سال 2013 ارائه شد ، بدون شک آغاز عصر جستجوی معنایی است که امروزه می شناسیم.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
مرغ مگس خوار از NLP برای اطمینان از اینکه “صفحات منطبق با معنا بهتر عمل می کنند استفاده می کند ، نه اینکه صفحات فقط با چند کلمه مطابقت داشته باشند”. در اصل ، این بدان معناست که صفحاتی که بهتر با زمینه و هدف جستجوگر مطابقت داشته باشند ، رتبه بهتری نسبت به صفحاتی خواهند داشت که کلمات کلیدی بدون متن را به صورت ad nauseam تکرار می کنند.
RankBrain
در سال 2015 ، گوگل RankBrain را راه اندازی کرد ، یک سیستم یادگیری ماشین که هم عامل رتبه بندی است و هم هوش مصنوعی تجزیه و تحلیل هوشمند.
RankBrain ، مانند Hummingbird ، به دنبال درک هدف کاربر در پشت س behindالات است. تفاوت اساسی بین آنها جزء یادگیری ماشین RankBrain است.
RankBrain همیشه در حال یادگیری است ، بهترین نتایج جستجو را تجزیه و تحلیل می کند و به دنبال شباهت هایی بین صفحاتی است که کاربران آن را ارزشمند می دانند.
در نتیجه ، RankBrain ممکن است یک صفحه را “پاسخ خوب” به یک پرسش بداند حتی اگر شامل کلمات دقیق سوال نباشد.
BERT
BERT (نمایندگی های رمزگذار دو طرفه از Transformers) که در سال 2019 معرفی شد ، توسط Google معرفی شد. این بر درک بیشتر قصد و زمینه جستجوی مکالمه متمرکز است.
BERT به کاربران این امکان را می دهد تا اطلاعات ارزنده و دقیق را به راحتی پیدا کنند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
مطابق با گوگل ، این نشان دهنده مهمترین جهش به جلو در پنج سال گذشته و یکی از بزرگترین در تاریخ جستجو بود. این امر به بازاریابان این امکان را می دهد که بیشتر با پرس و جوها و عبارت های بیش از سه کلمه کار کنند و اطمینان حاصل کنند که محتوا به سوالات کاربران پاسخ می دهد.
همچنین به این معنی است که متخصصان SEO باید تمرکز خود را بر روی نوشتن برای انسانها با محتوای واضح و مختصر که درک آن آسان است تغییر دهند.
جستجوی معنایی چگونه بر SEO تأثیر می گذارد؟
کاربران به جستجوی صوتی روی می آورند
جستجوی معنایی به دلیل افزایش جستجوی صوتی تا حد زیادی تکامل یافته است.
دستورات صوتی تلفن همراه در حال حاضر متداول هستند و از دستورات صوتی در دستگاههای دیگر غیر از “قبلاً” یا “بسیار مکرر” استفاده می کنند 33٪ از خانواده های پردرآمد
بهینه سازی برای جستجوی صوتی بسیار متفاوت از سئوی سنتی است زیرا شما باید فوراً به سر اصل مطلب (برای جستجوهای مبتنی بر قصد) برسید و محتوای خود را بیشتر محاوره ای نگه دارید.
آنچه شما می توانید انجام دهید
قبل از بررسی جزئیات بیشتر ، محتوایی ایجاد کنید که به طور واضح و مختصر به یک پرسش رایج در بالای صفحه پاسخ دهد.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
مطمئن شوید که از داده های ساختار یافته برای کمک به موتورهای جستجو برای درک محتوا و زمینه شما استفاده می کنید.
به عنوان مثال ، یک خرده فروش کالاهای ورزشی ممکن است لیستی از موارد پیاده روی روزانه تهیه کند و به دنبال آن اطلاعات مربوط به حیات وحش محلی ، مقررات ماهیگیری و شکار و اطلاعات تماس خدمات اضطراری را ارائه دهد.
تغییر تمرکز از کلمات کلیدی به موضوعات
زمان آن رسیده است که ایجاد محتوا در اطراف کلمات کلیدی را متوقف کنید.
در عوض ، شما باید به موضوعات گسترده ای در طاقچه خود فکر کنید که می توانید عمیقاً آنها را پوشش دهید.
هدف در اینجا ایجاد منابع جامع ، اصلی و با کیفیت است.
آنچه شما می توانید انجام دهید
به جای ایجاد ده ها صفحه کوتاه و متفاوت که هریک موضوعی خاص خود را دارند ، در نظر داشته باشید که “راهنمای نهایی” و منابع جامع تری را تهیه کنید که کاربران برای آنها ارزشمند خواهند بود.
قصد جستجوگر یک اولویت است
یکی از بهترین رویکردها برای هدف گذاری کلمات کلیدی ، هدف گذاری کلمات کلیدی نیست ، بلکه هدف گذاری عمدی است.
با بررسی پرسش هایی که افراد را به وب سایت شما هدایت می کند ، می توانید گروهی از موضوعات ایده آل را برای ایجاد محتوا در اطراف ارائه دهید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
آنچه شما می توانید انجام دهید
لیستی از کلمات کلیدی تهیه کرده و آنها را با توجه به هدف کاربر جدا کنید.
به عنوان مثال ، پرس و جوها [iPhones vs. Android battery life] یا [compare Apple and Samsung phones] هر دو به وضوح تحت هدف چتر قرار می گیرند [compare smartphones].
متقابلا، [where to buy iPhone 12] و [best deals for Samsung Galaxy] هر دو قصد خرید دارند.
هنگامی که قصد جستجو را درک کردید ، به جای ایجاد محتوا در مورد کلمات کلیدی فردی یا موضوعات گسترده ، شروع به ایجاد محتوا کنید که مستقیماً مقصود آنها را برطرف می کند.
SEO فنی به اندازه محتوا اهمیت دارد
حتی با گذار گوگل از رشته به اشیاء ، این الگوریتم هنوز آنقدر هوشمند نیست که بتواند به تنهایی معنا یا درک کند.
شما هنوز هم باید سایت خود را بهینه کنید و به Google کمک کنید محتوای شما را درک کند.
کلید واژه ها
بله ، کلمات کلیدی هنوز مهم هستند. از ابزار تجزیه و تحلیل محتوا برای پرسیدن سوالات متداول و کلمات کلیدی طولانی مدت که می توانید در محتوای خود استفاده کنید استفاده کنید. کلمات کلیدی را در برچسب های عنوان ، URL ، متن ، برچسب های سرصفحه و متا تگ ها قرار دهید ، تا زمانی که به طور طبیعی متناسب باشد.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
پیوند سازی
بک لینک معتبر همچنان یکی از مهمترین سیگنال های رتبه بندی است. محتوایی را که به طور طبیعی پیوندها را جذب می کند ، در اولویت قرار دهید. همچنین ، فراموش نکنید که از ساختارهای پیوند داخلی مناسب برای ایجاد پیوندهای عمیق به سایر محتوای ارزشمندی که ایجاد کرده اید ، استفاده کنید.
داده های ساخت یافته
از نشانه گذاری Schema برای کمک به مشتریان برای پیدا کردن کسب و کار خود و موتورهای جستجو برای فهرست بندی سایت شما استفاده کنید. با استفاده از نشانه گذاری مرور و نشانه گذاری سازمان نیز می توانید جزئیات بیشتری اضافه کنید.
خطاها
سعی کنید ریدایرکت ها را در هر زمان ممکن حذف کنید ، فقط به 301 ریدایرکت برای صفحات از دست رفته اعتماد کنید. در هر صفحه نباید بیش از یک تغییر مسیر داشته باشید. همچنین ، از برچسب های rel = canonical برای نسخه های مختلف وب سایت خود استفاده کنید.
سرعت سایت
منابع را کم کنید ، تصاویر را فشرده کنید ، از ذخیره سازی مرورگر استفاده کنید و دنبال کنید چک لیست گوگل برای بهینه سازی سرعت وب سایت شما
بهینه سازی ساختار سایت
حفظ ساختار منطقی سایت به موتورهای جستجو کمک می کند وب سایت شما را فهرست بندی کرده و ارتباط بین محتوای شما را درک کنند. ساختارهای منطقی سایت با ارائه سفری منطقی به کاربران در وب سایت شما ، UX را نیز بهبود می بخشد.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
تغییر تمرکز به تجربه کاربر
رضایت کاربر باید راهنمای تمام تلاش های ما در زمینه سئو در عصر جستجوی معنایی باشد.
گوگل به رضایت کاربران اهمیت می دهد و آنها به طور مداوم الگوریتم خود را برای درک بهتر و جلب رضایت جستجوگران تنظیم می کنند.
متخصصان سئو نیز باید بر روی UX تمرکز کنند.
اینجا در Google و تجربه کاربری بیشتر بخوانید.
آنچه شما می توانید انجام دهید
سرعت صفحه را تا آنجا که ممکن است افزایش دهید ، مطمئن شوید که سایت تلفن همراه شما بهینه شده است (مخصوصاً اکنون که Google برای فهرست بندی سایت های تلفن همراه را در اولویت قرار داده است) و معیارهایی مانند نرخ پرش و مدت زمان جلسه را زیر نظر داشته باشید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
هر زمان که فکر می کنید می توانید چیزی را پیدا کنید که قابل بهبود باشد ، آزمایش A/B را اجرا کنید تا ببینید آیا می توانید تعامل را افزایش دهید.
نتیجه
درک اینکه چگونه Google قصد را به روش های هوشمند درک می کند ، برای SEO ضروری است. هنگام ایجاد محتوا ، جستجوی معنایی باید در نظر گرفته شود. در رابطه ، نحوه کار با اصول Google EAT را فراموش نکنید.
ارائه محتواهای متوسط و ترفندهای SEO قدیمی به سادگی دیگر آن را کاهش نمی دهد ، به ویژه هنگامی که موتورهای جستجو در درک زمینه ، روابط بین مفاهیم و قصد کاربر بهتر می شوند.
محتوا باید مرتبط و با کیفیت باشد ، اما باید در جستجوی صفر باشد و از نظر فنی برای نمایه سازی و رتبه بندی بهینه باشد.
اگر بتوانید این تعادل را برقرار کنید ، در مسیر درستی قرار دارید.
منابع SEO بیشتر:
اعتبار تصویر
تصویر 4: اهرفس
همه تصاویر گرفته شده توسط نویسنده ، ژوئن 2021
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید