یک روش ساده برای بهبود شما چیست سئو وردپرس امروز شروع میشود؟
مطمئن شوید که URL های مناسب SEO دارید.
ایجاد URL های دوستانه SEO یک روش فوق العاده ساده برای بهبود SEO است.
اگر به درستی درک کنید ، به ویژه در مورد کلمات کلیدی با دم طولانی با حجم کم ، قابلیت جستجوی ارگانیک خود را بهبود می بخشید.
در این مقاله ، با چهار نکته برای اطمینان از SEO مناسب بودن URL های وردپرس آشنا خواهید شد.
آنها از بروزرسانی های اساسی و جهانی تا به روزرسانی های استراتژیک مرتبط با محتوا و معماری اطلاعات سایت شما را شامل می شوند.
1. به یک نسخه ریشه از دامنه خود بروید
به طور پیش فرض ، دامنه ریشه شما چندین تغییر دارد که می تواند به عنوان URL های کاربردی ارائه شود که می تواند نسخه های یکسان صفحات شما باشد.
این بدان معنی است که صفحه اصلی به علاوه هر صفحه از سایت ، براساس نحوه پیکربندی دامنه و همچنین تغییرات وجود دارد.
تغییرات دامنه برای URL ها:
- http://example.com
- https://example.com
- http://www.example.com
- https://www.example.com
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
همه اینها به درستی سایت را ارائه می دهند.
اگر همه سایت را جداگانه ارائه دهند ، می توانند مانند نسخه های آینه ای سایت باشند.
شما می خواهید یکی از نسخه های “https” را انتخاب کنید (بیشتر برای SSL دنبال کنید) و سه نسخه دیگر 301 را به صورت جهانی به نسخه اصلی که انتخاب می کنید هدایت کنید.
با انتخاب یک نسخه اصلی از ساختار URL “https” ، شما تمام نمایه سازی ، رتبه بندی و مقدار پیوند را به یک نسخه واحد از دامنه و سایت ادغام می کنید.
یکی دیگر از موضوعات مهم از نظر امنیتی و SEO اطمینان از رمزگذاری کامل وب سایت شما با گواهی SSL است.
HTTPS اکنون یک است سیگنال رتبه بندی جزئی در الگوریتم های گوگل.
علاوه بر این ، Google برای داده ایمن در Chrome به HTTPS نیاز دارد.
به هر دو دلیل ، فعال کردن HTTPS در سایت وردپرسی شما می تواند به شما در رتبه بندی بهتر و بهبود تجربه کاربر کمک کند.
و با اجازه می دهیم رمزگذاری کنیم و یک راه حل رایگان HTTPS ارائه می دهیم ، هیچ دلیلی وجود ندارد که برای کمک به وب سایت خود URL ها را از نظر Google تقویت کنید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
انتقال از http://example.com به https://example.com باعث می شود وب سایت شما و هر محتوایی که نوشته اید در موقعیت بسیار بهتری قرار بگیرند تا در موتورهای جستجو رتبه خوبی داشته باشید.
2. یک ساختار پیوند ثابت مناسب با SEO انتخاب کنید
اگر می خواهید Google محتوای شما را تشخیص داده و آن را با عبارات جستجوی خاصی مرتبط کند ، باید مطمئن شوید که URL شما از کلمات کلیدی مرتبط با موضوع شما استفاده می کند.
به عنوان مثال ، اگر در حال نوشتن یک مهمانی رقص طلوع خورشید حماسی Burning Man هستید ، مطمئن شوید که URL شما به این شکل است:
www.example.com/epic-burning-man-sunrise-dance-party
به جای این:
www.example.com/؟p=123
به احتمال زیاد روی کدام URL کلیک می کنید؟
اولی شما دقیقاً می دانید که چه چیزی دریافت می کنید.
URL شما به Google – و افرادی که نتایج جستجوی Google را اسکن می کنند – به شما می گوید که محتوای شما دقیقاً درباره چه موضوعی است.
به عبارت دیگر ، Google می تواند آن را درک کند (زیرا SEO مناسب است) و مردم می توانند آن را درک کنند (زیرا همچنین کاربر پسند است).
برد – برد.
اگر می خواهید ساختار پیوند ثابت خود را در وردپرس تغییر دهید ، به اینجا بروید تنظیمات> پیوندهای ثابت.
در آنجا ، این گزینه ها را پیدا خواهید کرد.
- جلگه: گزینه خوبی برای سئو نیست. هیچ چیزی در URL صفحات / محتوای شما را توصیف نمی کند.
- روز و نام: این گزینه خوبی برای سئو است زیرا به Google کمک می کند تا بفهمد محتوای شما چیست و تاریخ دقیق انتشار آن چیست که برای خوانندگان شما بسیار مهم است.
- ماه و نام: همچنین گزینه خوبی! مشابه روز و نام است ، اما فقط ماه انتشار قطعه محتوا را نشان می دهد.
- عددی: گزینه خوبی برای سئو نیست. هیچ چیزی در URL صفحات / محتوای شما را توصیف نمی کند.
- نام پست: این محبوب ترین انتخاب برای سئو بهینه وردپرس است. به شما امکان می دهد URL خود را متناسب با عناوین محتوای خود شخصی سازی کنید.
- ساختار سفارشی: در اینجا می توانید از برچسب های خاص وردپرس برای شخصی سازی URL خود استفاده کنید. اگر یک وب سایت بزرگ با چندین دسته دارید که برای خوانندگان شما مهم است ، از برچسبی مانند “/٪ category٪ /٪ postname٪ / استفاده کنید“ افزودن دسته به URL شما ایده خوبی خواهد بود. با استفاده از این می توانید اطلاعات بیشتری در مورد محتوای خود به Google بدهید ، اما این شما هستید که می خواهید چقدر دانه بندی کنید.
اگر شما به استفاده از دسته ها در ساختار پیوند ثابت مناسب SEO بپردازید ، فقط می خواهید برای هر پست یک دسته واحد انتخاب کنید.
این ویدیو توسط متولد گوگلر سابق ، اطلاعات اضافی به شما می دهد.
وقتی تنظیمات پیوندهای ثابت خود را انتخاب کردید ، حتماً کلیک کنید ذخیره تغییرات.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
پس از آن ، می توانید در URL صفحات و پست های جداگانه تغییراتی ایجاد کنید.
در داشبورد سرپرست ، می توانید قبل از کلیک روی تأیید و به روزرسانی پست ، URL را ویرایش و تنظیم کنید.
یادداشتی برای وب سایت های تاسیس شده
با انتقال از یک ساختار پیوند ثابت به ساختار دیگر در یک سایت موجود ، متأسفانه همه تعداد اشتراک رسانه های اجتماعی خود را از دست خواهید داد.
اگر هزاران تعداد اشتراک در یک محتوا داشته باشید ، تغییر ساختار URL شما آن را به صفر می رساند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
علاوه بر این ، همیشه خطر آسیب رسیدن به رتبه بندی جستجوی موجود شما وجود دارد.
اگر سایت شما URL های ساده ای را اجرا می کند ، باید ساختار URL را بدون توجه به قدمت آن تغییر دهید.
همچنان تعداد اشتراکات اجتماعی خود را در تمام صفحات وب سایت خود از دست خواهید داد ، اما مزایای یک URL مرتبط تر بسیار بیشتر از این ضرر است.
اکنون URL های شما چیزی شبیه به موتور جستجوگر ژورنال خواهد بود:
به همین ترتیب ، اگر مهمتر از این نباشد ، باید مطمئن شوید که نمونه وردپرس شما به طور خودکار 301 تغییر مسیر از URL قدیمی به آدرس جدید شما ایجاد می کند.
من توصیه می کنم با یادآوری URL فعلی (به زودی قدیمی شود) ، به روزرسانی به یک آدرس جدید و سپس تلاش برای دسترسی به آدرس قدیمی ، روی یک صفحه آزمایش کنید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
اگر به صفحه در مکان جدید هدایت نشده اید ، تلاش خود را متوقف کنید و برای اطمینان از داشتن تغییر مسیرهای خودکار یا داشتن افزونه ای ، به تحقیق و عیب یابی بپردازید که به شما امکان می دهد آنها را به صورت دستی برای هر URL صفحه ای که تغییر می دهید ، پیکربندی کنید.
3. معماری سایت و ساختار URL
اکنون که ما با دستیابی به یک قالب جهانی برای URL اصول اولیه را حذف کردیم و یک ساختار پیوند ثابت را انتخاب کردیم ، زمان آن فرا رسیده است که URL های سایت خود را ترسیم کنیم.
هدف نهایی به ترتیب همسان سازی URL ها با موضوعات محتوا و محورهای کلمات کلیدی هر بخش و هر صفحه است.
دنبال شما نقشه سایت و ناوبری اصلی برای تنظیم رشته های URL خود بر اساس فهرست هایی که محتوا باید در آنها زندگی کند.
از مشخص شدن بیشتر موضوع ، از عمیق رفتن با سایت خود نترسید.
- مثال تجارت الکترونیکی: example.com/products/product-category/sub-category/product-name
- مثال B2B: example.com/services/sub-service/service-detail-page
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
4- URL های خود را دوباره بنویسید تا SEO مناسب آنها شود
در اینجا برخی از بایدها و نبایدها در مورد نوشتن و بازنویسی URL ها در وردپرس آورده شده است:
URL ها را متمرکز نگه دارید
کلمات بی ربط را حذف کرده و بر روی کلمات کلیدی مورد نظر خود تمرکز کنید.
“کلمات متوقف” کلماتی هستند که هیچ ارزشی برای خوانندگان شما ندارند (به عنوان مثال ، “a” ، “the” ، “of”).
اینها اگر در URL شما باشند صدمه ای به شما وارد نمی كنند اما به شما كمك نمی كنند زیرا هیچ ارزشی برای خوانندگان شما ایجاد نمی كنند و URL ها را طولانی تر می كنند.
بنابراین یک URL مانند http://example.com/burning-man-sunrise-party بهتر از http://example.com/the-burning-man-sunrise-party-we-ment-to-as- عالی بود.
URL ها را کوتاه نگه دارید
طول URL عامل رتبه بندی نیست.
این کار را می توانید با پیروی از اولین گلوله بالا انجام دهید. کلید اینجا استفاده از متمرکزترین کلمات کلیدی ممکن در URL و جلوگیری از کلمات بی مورد است.
قالب بندی URL خود را ثابت نگه دارید
اگر از خط تیره (“-“) برای جدا کردن کلمات در تمام پست های خود استفاده می کنید ، از زیر خط (“_”) برای جدا کردن کلمات در صفحات خود استفاده نکنید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
به چگونگی انجام وردپرس پایبند باشید – برای جدا کردن کلمات در URL های خود از خط سنتی استفاده کنید.
خلاصه
هیچ راهی وجود ندارد بهترین URL مناسب SEO را ایجاد کنید.
این بستگی زیادی به نوع وب سایتی که در حال اداره آن هستید ، طاقچه / صنعت شما و آنچه بازدیدکنندگان شما با ارزش می دانند بستگی دارد.
بهینه سازی URL های وردپرس خود بسیار مهم است – تمام واژه های کلیدی مهم را برای مشخص کردن صفحه موردنظر بگنجانید ، و شما باید آماده باشید تا در SERP سر و صدا کنید.
منابع بیشتر:
اعتبار تصویر
تمام تصاویر صفحه توسط نویسنده ، اکتبر 2020