نظرات نویسنده کاملاً متعلق به خودش است (به استثنای رویداد غیرمحتمل هیپنوتیزم) و ممکن است همیشه نظرات Moz را منعکس نکند.
نقش جمعیتشناسی، تعامل، و توصیههای شخصیشده را در نحوه نمایش محتوا توسط TikTok بررسی کنید. کشف کنید که چگونه TikTok تلاش می کند تا از اتاقک پژواک اجتناب کند و بینش های ارزشمندی در مورد عملکرد درونی خود به دست آورد. در این قسمت جدید جمعه تخته سفید با لیدیا اینفانته به دنیای جذاب الگوریتم TikTok شیرجه بزنید!

روی تصویر وایت برد بالا کلیک کنید تا یک نسخه با وضوح بالا در یک تب جدید باز شود!
رونویسی ویدیو
سلام، طرفداران Moz، و به نسخه جدید جمعه های تخته سفید خوش آمدید. آیا تا به حال احساس کرده اید که TikTok ذهن شما را می خواند؟ این فقط یک الگوریتم است. نام من لیدیا اینفانته است. من مدیر ارشد SEO در Sanity هستم و قصد دارم در مورد اینکه TikTok چگونه ویدیوهایی را که دوست دارید به شما ارائه می دهد صحبت کنم.
تو چی دوست داری؟

اولین کاری که آنها سعی می کنند انجام دهند این است که ویدیوهایی را به شما نشان دهند که مورد علاقه شما هستند. آنها سعی می کنند تا زمانی که ممکن است شما را در برنامه نگه دارند. بنابراین آنها باید بفهمند که شما چه چیزی را دوست دارید. چگونه قرار است این کار را انجام دهند؟ لحظه ای که ثبت نام می کنید، برخی از داده های جمعیتی را ارائه می دهید. سن، جنسیت شما، جایی که از همه آنها ثبتنام میکنید به TikTok اطلاعات کافی میدهد تا شروع کند به این که علایق شما چیست و صفحه برای شما را پر کند.
از اولین صفحه برای شما، موضوعاتی که با آنها درگیر هستید یا با آنها درگیر نمی شوید اطلاعاتی را در مورد آنچه که ممکن است از دیدن در صفحه برای شما لذت ببرید به TikTok می دهد. بعد از آن، آنها سعی می کنند موضوعات مرتبط با موضوعاتی را که شما به آنها ابراز علاقه کرده اید پیدا کنند. به عنوان مثال، من خیلی دوخت متقاطع را دوست دارم.
تصور اینکه من هم طراحی داخلی یا گل آرایی را دوست دارم، سخت نیست. TikTok آنها را به من نشان می دهد و من خیلی بیشتر از آنچه باید در برنامه می مانم. نکته دیگر اطلاعات پروفایل های دنبال شده شما و موضوعاتی است که آنها در مورد آنها صحبت می کنند یا به آنها علاقه مند هستند. رفتار تب Discover شما برای TikTok نیز یک سیگنال بسیار قوی است.
معنی آن این است که وقتی یک هشتگ را جستجو میکنید، روی یک هشتگ کلیک میکنید، یک جستجوی TikTok انجام میدهید، یک کاربر یا یک روند یا صدای TikTok را جستجو میکنید، همه اینها اطلاعات قوی درباره آنچه دوست دارید به TikTok میدهد زیرا جستجو یا غواصی انجام میدهید. عمیقتر شدن محتوای یک صدا رفتار بسیار پیچیدهتر از صرفاً پیمایش در صفحه «برای شما» است.
ویدئو در مورد چیست؟

اکنون که آنها می دانند شما چه چیزی را دوست دارید، می دانند که می توانند ویدیوهایی در مورد آن به شما ارائه دهند. اما ابتدا باید بدانند که ویدیوهایی که در پایگاه داده محتوا دارند در مورد چیست. برای انجام این کار، آنها از تصاویر بصری استفاده می کنند. بنابراین به معنای واقعی کلمه TikTok می تواند با هوش مصنوعی بصری محتوای ویدیوی شما را “ببیند”. اشیایی که در آنجا هستند چیست؟
آیا چهره هایی وجود دارد؟ احساسات چهره ها چیست؟ سگ هست؟ صندلی هست؟ آنها می توانند همه اینها را ببینند و پردازش کنند. سیگنال قوی دیگر، پوشش متنی است که روی ویدیوی TikTok خود قرار می دهید، اگر یادداشت یا محتوایی در آن قرار داده شده باشد یا اگر به صورت دستی زیرنویس ها را وارد می کنید. صدای ویدیوی شما برای TikTok بسیار مرتبط است تا بفهمد ویدیو در مورد چیست، و منظور من از صدا، صداهای TikTok نیست.
ما به آن باز خواهیم گشت. منظورم صدای واقعی، کلماتی که می گویید یا نویز محیطی است که مکان ویدیوی شما را تعیین می کند. زیرنویسها و هشتگهایی که در ویدیو استفاده میکنید بسیار مرتبط هستند و به TikTok کمک میکنند تا بفهمد درباره چیست. وقتی ساخت ویدیوی خود را تمام کردید و شروع به تایپ آن کردید، زمانی که با استفاده از ابزارهای TikTok جلد ویدیوی خود را ایجاد می کنید، این سطح از اطلاعات را به TikTok می دهد.
سپس صدای TikTok را داریم. اگر از صدای TikTok استفاده میکنید که به یک روند یا موضوعی مرتبط است، همچنین اطلاعاتی درباره محتوای شما، لحن احساسی محتوای شما و غیره به TikTok میدهد. همه این عناصر، بهعنوان یک سئوی هاردکور، همان چیزی است که ما به عنوان سئوی درون صفحه در نظر میگیریم، اما در بخش TikTok.
ویدیو خوبه؟

اکنون آنها می دانند که شما چه چیزی را دوست دارید، می دانند پایگاه داده ویدیوهایشان در مورد چیست، اما همچنین می دانند که زمان محدودی برای توجه شما دارند. بنابراین آنها می خواهند فقط بهترین از بهترین محتوای خود را به شما نشان دهند. آنها باید بفهمند که آیا ویدیوهایی که دارند خوب هستند یا خیر. چگونه می خواهند این کار را انجام دهند؟
آنها در میان سایر معیارها، از تعامل استفاده خواهند کرد. بنابراین تعامل کاربرانی که علاقه مشابهی با شما ابراز کردهاند به TikTok کمک میکند تا تعامل احتمالی شما را پیشبینی کند و اینکه چقدر ویدیو را دوست خواهید داشت. آنها همچنین از تولید محتوای بومی حمایت خواهند کرد. بنابراین هر ویدیویی که مستقیماً از TikTok با استفاده از ابزار TikTok ایجاد می شود، کمی تقویت می شود.
زبانی که محتوا به آن است نیز بسیار مرتبط است. هنگام ثبت نام در TikTok و ایجاد نمایه خود، زبان هایی را که صحبت می کنید و زبان ترجیحی شما را بیان می کنید. TikTok همچنین می تواند این را بر اساس رفتار شما درک کند. سپس دستگاهی که از آن استفاده میکنید و قدرت اتصال شما به TikTok کمک میکند تا زمانی که در قطار هستید یا اتصال خوبی ندارید، ویدیوهای سبکتر و ویدیوهای کوتاهتری به شما ارائه دهد تا در واقع یک جلسه تماشای خوب داشته باشید.
محتوای صفحه «برای شما» واجد شرایط چیست؟

مواردی وجود دارد که TikTok نمیخواهد در صفحه For You خود ببیند. هر محتوایی که توسط کاربری ایجاد میشود که تاریخ تولدش زیر 16 سال است، واجد شرایط صفحه برای شما نخواهد بود. بنابراین اگر سعی میکنید جذاب باشید و تاریخ تولد حساب برند خود را از زمان تأسیس آن اعلام کنید، این کار را نکنید زیرا کسی آن را نخواهد دید.
آنها همچنین با کدهای QR کاملاً سختگیر هستند. آنها به دلایل ایمنی نمی خواهند کد QR را در آنجا ببینند. شما نمی دانید که آیا این کد QR کاربران شما را به یک وب سایت هرزنامه یا یک وب سایت خطرناک که محتوای پورن یا خشونت آمیز را نشان می دهد، می برد. اما همچنین آنها نمیخواهند پرداخت بازاریابی وابسته را که هنگام خرید مستقیم از فروشگاه TikTok دریافت میکنند، از دست بدهند.
هر گونه رفتار خطرناک یا خشونت آمیز نیز برای صفحه For You پذیرفته یا واجد شرایط نیست. بنابراین، مگر اینکه توسط متخصصان برچسب انجام شده باشد، این کار را در خانه و غیره امتحان نکنید، ظاهر نخواهد شد. محتوای طعمه نامزدی نیز برای صفحه برای شما واجد شرایط نیست. بنابراین محتوایی که سعی می کند کاربران را فریب دهد تا با آن درگیر شوند بدون اینکه آنها به طور طبیعی بخواهند با آن درگیر شوند، از صفحه حذف می شوند.
این نوع محتوا مانند زمانی است که در اینستاگرام پستهایی میدیدیم که میگفتند دو بار ضربه بزنید تا کمی جادو ببینید، و تنها جادو این است که شما پست را لایک کرده بودید و تعامل برند را افزایش داده بودید. این نوعی طعمه نامزدی است که در TikTok قابل قبول نیست. یکی دیگر از مواردی که آنها در صفحه For You خود نمی پذیرند هر محتوایی است که محصولات تنباکو را نشان می دهد.
آیا TikTok قادر به شکستن حباب ها است؟

TikTok میخواهد ویدیوهایی را به شما نشان دهد که مورد علاقه شما هستند و شما را در پلتفرم خود نگه میدارند، اما آنها همچنین سعی میکنند یک محفظه اکو برای شما ایجاد نکنند. اتاقهای اکو یک خطر بسیار واقعی برای هر الگوریتم توصیهای است که بر اساس علاقه و تعامل است، و به همین دلیل شاهد افزایش رادیکالسازی در بین جمعیتهای مختلف بودهایم.
راهی که TikTok در تلاش برای رفع این مشکل است، ارائه محتوای تصادفی با علایق تصادفی است، سازندگان تصادفی که قبلاً هرگز در صفحه For You خود ندیده اید. در ابتدا، آنها گفتند که در حدود 10٪ مواقع این کار را انجام می دهند، اما در حال حاضر هیچ عددی در مورد این فعالیت وجود ندارد. این برای حذف محفظه های اکو کافی نیست، زیرا اثرات روانی آشنایی و اثر نوردهی آنها وجود دارد.
هنگامی که چیزی را مشاهده کردید که با صفحه For You شما مطابقت ندارد، خیلی سریع اسکرول می کنید. هنگامی که در حال گشت و گذار در وب سایت هستیم، این پدیده مشابه کوری بنر است. ما به نوعی می دانیم که یک تبلیغ چه شکلی است و حتی به آن سمت هم نگاه نمی کنیم. این یک اثر مشابه است.
بنابراین کافی نیست، اما باید قدردان تلاش آنها بود. اگر این مورد برای شما جالب بوده است، می توانید با من و محتوای من در توییتر @LidiaInfanteM، در لینکدین به دنبال Lidia Infante، یا در وب سایت من lidia-infante.com تماس بگیرید. ممنون که تماشا کردید