نظرات نویسنده کاملاً متعلق به خودش است (به استثنای رویداد غیرمحتمل هیپنوتیزم) و ممکن است همیشه منعکس کننده نظرات Moz نباشد.
توجه: آماندا میلیگان با متخصص SEO Stacker، Sam Kaye، برای ایجاد این مطالعه موردی همکاری کرد.
وقتی از یک بازاریاب در مورد ارزش توزیع محتوا سؤال می شود، معمولاً دو مزیت اصلی را ذکر می کند:
-
آگاهی از برند را افزایش دهید، زیرا در حال دستیابی به مخاطبان گسترده تری هستید.
-
تعامل بهبود یافته، زیرا مردم می توانند در چندین نسخه از داستان به اشتراک بگذارند و نظر بدهند.
اما یکی از مزایای سندیکای محتوا که بازاریابان اغلب نادیده می گیرند، پتانسیل بهبود عملکرد سئو سایت است.
در حالی که سندیکای پولی (مانند توزیع انتشار مطبوعاتی) نمی تواند ارزش سئو را به همراه داشته باشد، توسعه محتوای قوی که برای ناشران و خوانندگان آنها جذاب باشد، می تواند حجم عظیمی از اعتبار پیوند را به یک دامنه انتشارات بازگرداند و باعث رشد ارگانیک قابل توجهی شود.
اما آزمایش و پیادهسازی یک استراتژی جامع همکاری دشوار است، بنابراین منابع زیادی در مورد تأثیر سئو آن وجود ندارد.
در این مطالعه موردی، ما:
-
فرآیندهای مورد استفاده توسط Stacker برای انتشار محتوا را مشخص کنید.
-
به نتایج ارگانیک در Stacker.com در نتیجه تلاشهای پیوند محتوا نگاه کنید.
-
بحث کنید که چگونه می توان از سندیکای محتوا به عنوان بخشی از یک استراتژی رشد ارگانیک بلند مدت استفاده کرد.
روشهای ایجاد و توزیع محتوا برای Stacker.com مشابه روشهایی است که برای آن استفاده میشود Stacker Studio شرکای نام تجاری، موفقیت ارگانیک Stacker.com را به یک مطالعه موردی عالی برای اثربخشی طولانی مدت برای استراتژیهای توزیع محتوا تبدیل میکنند.
شواهد تاثیر سندیکا
قبل از کاوش در مورد نحوه عملکرد Syndication برای سئو، اجازه دهید با اثبات اینکه پیوند محتوا کار می کند شروع کنیم.
Stacker.com هیچ استراتژی پیشگیرانه ای برای روابط عمومی دیجیتال یا بک لینک ندارد. استراتژی رشد ما استفاده از سندیکای محتوا به عنوان مدلی برای دستیابی به مخاطبان جدید و هدایت اعتبار دامنه ارزشمند بوده است. نتیجه جمع آوری استکر 20 هزار دامنه ارجاعی «dofollowed» و بیش از یک میلیون بک لینک منحصر به فرد در چهار سال گذشته بوده است.
رشد ترافیک ارگانیک
ترافیک ارگانیک: کنسول جستجوی گوگل
در طی یک دوره 16 ماهه، Stacker.com شاهد شتاب قابل توجهی در رشد ارگانیک بود که تقریباً 500٪ افزایش یافت – از کمتر از 10 هزار ورودی ارگانیک در روز به بیش از 50 هزار ورودی در روز. (سایت ما قبلا TheStacker.com بود و شما می توانید قبل از مهاجرت به Stacker.com رشد تصاعدی را در آن دامنه مشاهده کنید.)

بک لینک ها
بک لینک: کنسول جستجوی گوگل
بک لینک هایی که در صفحاتی از جمله تگ های rel=canonical ظاهر می شوند هستند توسط موتورهای جستجو پردازش و ارزش گذاری شده است، همانطور که توسط 8M+ پیوند ایجاد شده توسط این روش و شناسایی شده در کنسول جستجو مشهود است. اکثر این پیوندها دنبالههای درون متنی از برداشتهای مقالههای همزمان با برچسبهای rel=canonical هستند. این یک شاخص عالی است که گوگل در حال خزیدن و ارزش گذاری این لینک ها است.

بک لینک ها: Moz Pro (در سطح دامنه)
بک لینک های ایجاد شده از طریق پیوند محتوا نیز توسط Moz Pro و سایر ابزارهای گزارش شخص ثالث انتخاب می شوند.
Moz Pro یک رشد ثابت در تعداد دامنه های ارجاع دهنده را گزارش می دهد که به خوبی با معیارهای گزارش پیوند GSC همبستگی دارد:

Moz: پیوندهای فردی
موز علاوه بر ردیابی رشد بکلینکینگ در سراسر حساب، نمونههای جداگانه لینکهایی را که از طریق پیوند محتوا ایجاد شدهاند، مانند این پیکاپهای SFGate، انتخاب میکند.

مرجع دامنه: Moz Pro
این انباشت اعتبار پیوند در طول زمان به Stacker اجازه داده است که امتیاز Moz Pro Domain Authority ما را از 56 به 59 در سال گذشته افزایش دهد:

عملکرد ارگانیک: خلاصه
تنها در سال 2021، Stacker.com شاهد افزایش 500 درصدی در دامنههای ارجاعدهنده، افزایش 380 درصدی در ترافیک ارگانیک، و بهبود اعتبار دامنه از 56 به 59 بود که تا حد زیادی به دلیل تلاشهای ما برای توزیع محتوا بود.
این روندهای بلندمدت رشد ارگانیک، همراه با این واقعیت که پیوندهای سندیکایی توسط Google Search Console و Moz Pro انتخاب می شوند، نشانه روشنی است که نشان می دهد پیوند محتوا راهی مؤثر برای هدایت ترافیک ارگانیک است.
چگونه سندیکای محتوا اقتدار سئو را بهبود می بخشد
رویکرد Syndication Stacker اعتبار پیوند را از دو طریق فراهم می کند: بک لینک های dofollow درون متنی و برچسب های rel=canonical.
یک بک لینک درون متنی به عنوان سیگنالی برای انتساب منبع عمل می کند و به موتورهای جستجو می گوید که یک قطعه خاص از داده یا محتوا از منبع دیگری گرفته شده است. یک تگ متعارف همین کار را انجام می دهد، با این تفاوت که آن را نسبت می دهد کل مقاله، نه فقط یک قطعه از آن، به ناشر اصلی باز می گردد. هر دو نشانه هایی از انتساب منبع هستند و هر دو نشان می دهند که یک ناشر به محتوای شما به اندازه کافی برای نمایش و اشتراک گذاری مقاله در وب سایت خود اعتماد دارد.
هنگامی که یک قطعه از محتوای Stacker به صورت همزمان منتشر می شود (مجدداً به شکل اصلی خود در سایت ناشر دیگری منتشر می شود)، نسخه مشترک شامل یک برچسب rel=canonical به نسخه میزبانی شده ناشران و همچنین یک بک لینک dofollow درون متنی در معرفی محتوا:


هنگامی که یک مقاله Stacker به جای ارسال سندیکا، بازنویسی میشود، (مثلاً، یک ناشر با استفاده از دادههای منبع Stacker، یک نوع متمرکز محلی ایجاد میکند)، ما درخواست یک بکلینک با ذکر ما به عنوان ارائهدهنده اصلی مطالعه میکنیم.
سندیکای متعلق به در مقابل سندیکای به دست آمده
همانطور که صنعت در مورد رسانههای دارای مالکیت و کسب درآمد صحبت میکند، میتوانید دو نوع سندیکا را بهعنوان «صندوق مالکیت» و «سندیکای کسبشده» در نظر بگیرید.
سندیکای متعلق به شامل ارسال مجدد یک مقاله در چندین پلتفرم توسط شما. نمونهای از این کار انتشار یک مقاله در وبلاگ و سپس انتشار مجدد آن در حسابهای Medium، LinkedIn و سایر حسابهایی است که اجرا میکنید. اگرچه این ممکن است تعداد افرادی را که مقاله شما را می بینند افزایش دهد، احتمال هدایت ترافیک ارگانیک از این استراتژی ها به طور قابل اعتماد یا در مقیاس تقریباً صفر است.
سندیکا به دست آورده است شامل تأیید ناشر دیگری است که محتوای شما برای مخاطبان آنها ارزشمند است، بنابراین دستیابی به این نوع پیوند دشوارتر است. با این حال، علاوه بر دستیابی به مخاطبان گستردهتری نسبت به سندیکای مالکیتی، سیگنال معتبر میزبانی محتوای خود را در دامنه ناشر دیگری دریافت میکنید. (شخصی به این نتیجه رسید که محتوای شما ارزش بازنشر کامل را دارد، و چه نشانه ای از اعتماد بالاتر از این؟)
چرا همه این کار را نمی کنند؟
چون کار آسانی نیست. در چند سال اول زندگی ما، استاکر کاری جز ایجاد روابط با ناشر و تسلط بر هنر محتوای خبرساز انجام نداد. دریافت محتوا در مقیاس بزرگ مستلزم ایجاد اعتماد با ناشران خبری بزرگ است، همچنین حجم زیادی از محتوا که ناشران اخبار به طور منحصر به فردی جالب و مرتبط هستند. توزیع محتوا بر پایه کیفیت محتوا، اعتماد ناشر و توانایی فنی برای به اشتراک گذاری محتوا در مقیاس ساخته شده است و توسعه این سه جزء ممکن است سال ها طول بکشد.
روزنامه نگاران Stacker متعهد به درک نیازهای پوشش سازمان های خبری محلی و سرمایه گذاری در داستان هایی هستند که می توانند ارزش معناداری را برای مخاطبان خود ایجاد کنند. پس از پنج سال کار با شرکای انتشارات، دادههای مربوط به پیکاپها و دسترسی مخاطبان را مطالعه کردهایم تا بینشهایی را در مورد داستانهایی که میتوانند مفیدتر باشند، کشف کردهایم.
ما به برخی از اصول کلیدی سندیکای به دست آمده رسیدیم:
زمینه سازی کلیدی است
با هر نوع ناشری که برخورد کنید، تقویم اصلی سرمقالهاش با موضوعات کلیدی تنظیم میشود که میدانند مخاطبانشان به آنها اهمیت میدهند. آنها به دنبال افراد خارجی برای کمک به قلب انتشارات خود نیستند، بنابراین اینطور به آن نزدیک نشوید. در عوض، موضوعاتی را که معمولاً پوشش میدهند و شاید حتی داستانهای خاصی را که اجرا کردهاند کاوش کنید و از خود بپرسید: چه دیدگاه دیگری را میتوانم به این داستان اضافه کنم تا آن را زمینهای کنم؟ شاید یک زاویه تاریخی یا مقایسه دیگر
داده ها همیشه کمک می کنند
برخی از ناشران به تحلیلگران داده دسترسی ندارند، یا اگر دسترسی داشته باشند، روی تعداد زیادی پروژه دیگر کار می کنند و مقیاس کردن محتوای متمرکز بر داده دشوار است. اگر بتوانید داستانهایی را بر اساس دادههایی که تقطیر شده و با بینشهای واضح ارائه شدهاند ارائه دهید، بسیاری از ناشران از آن استقبال میکنند. علاوه بر این، دانستن اینکه محتوای شما توسط داده ها پشتیبانی می شود نه نظر، بررسی (و اعتماد) را آسان تر می کند.
به ناشران کمک کنید تا به اهداف خود برسند
خط ارتباط مستقیم ما با ناشران متعدد، اعم از محلی و ملی، منجر به گفتگوهای جذاب پیرامون اهداف آنها شده است. به طور خلاصه، هر ناشری حوزه های تمرکز منحصر به فردی دارد که به جذب و مشارکت مخاطب می رسد. برخی بر روی تبدیل کاربران به اشتراک متمرکز هستند در حالی که برخی دیگر بر بازدید از صفحه یا زمان در سایت متمرکز هستند. سایت آنها را کاوش کنید، ببینید چگونه آنها کسب درآمد می کنند، و در نظر بگیرید که چگونه محتوای شما می تواند به آنها در رسیدن به این اهداف کمک کند.
بیایید به یک داستان مثالی که Stacker ایجاد کرده است نگاه کنیم.

این قطعه از داده های لیگ برتر بیسبال برای تعیین موفق ترین تیم های فصل استفاده می کند. با توجه به اینکه داده ها مبنای رتبه بندی هستند، ناشران نیازی به نگرانی در مورد اعتبار سفارش ندارند، که یک مزیت بزرگ در بررسی است.
این داستان تجزیه و تحلیل اصلی را به گونه ای ارائه می دهد که می تواند پوشش محلی سازمان های خبری را تکمیل کند. در حالی که یک نویسنده ورزشی ممکن است بر تاریخچه تیم منطقه، عملکرد فعلی تیم، یا سایر جنبه های محلی و خبری داستان تمرکز کند – این داستان تجزیه و تحلیل داده های متنی را ارائه می دهد که می تواند برای سازمان های خبری مختلفی کار کند تا کفش های خود را تقویت کنند. -گزارش زمینی
در مجموع، مقاله درآمد کسب کرد بیش از 300 پیکاپ ناشر و بیش از 100000 برداشت داستان. این مبلغ باورنکردنی برای یک قطعه محتوا است، و سندیکای به دست آمده وسیله ای است که آن را ممکن ساخته است.
غذای آماده سندیکایی
مانند بسیاری دیگر از تاکتیک های سئو، همه سندیکاها یکسان ایجاد نمی شوند. مشتریان بالقوه اغلب از من پرسیدهاند که Stacker چه تفاوتی با سرویسهایی مانند پلتفرمهای توزیع مطبوعاتی دارد که با آنها نتایج سئو را ندیدهاند.
خوب، وقتی پیوندهای اسپانسر یا nofollow دارید، هرگز مانند آن نخواهد بود به دست آورده سندیکا دریافت پیکاپ های محتوای کلاه سفید با یکپارچگی دشوار است – هم به محتوای سطح بالا و هم توجه روزنامه نگاران نیاز دارد.
پس توصیه من؟ در نظر بگیرید که آیا انتشارات با اعتبار بالا در جایگاه شما وجود دارد یا خیر. آنچه را که منتشر می کنند مطالعه کنید و از خود بپرسید:
-
آیا قبلاً محتوایی را منتشر می کنید که آنها دوست دارند؟
-
آیا می توانید برخی از تغییرات را در محتوای موجود ایجاد کنید تا بهتر با سبک ویرایشی آنها مطابقت داشته باشد؟
-
آیا میتوانید تحقیق/گزارشهای اصلی را ایجاد کنید که مخاطبان آنها را علاقه مند کند؟
-
آیا کسب آگاهی از برند با مخاطبان آنها به ما کمک می کند تا دسترسی به برند شما را افزایش دهیم؟
اگر پاسخ حداقل به دو مورد از این سؤالات مثبت است، پیوند محتوا را به عنوان یک استراتژی در نظر بگیرید.