آیا از دفاع مداوم از بودجه SEO خود در مجموعه C خسته شده اید؟
در 4 نوامبر ، من تعدیل کردم وبینار ژورنال موتور جستجو ارائه شده توسط Andreas Dzumla ، مدیر عامل و بنیانگذار ، Longtail UX.
او رویکرد جدیدی را برای نسبت دادن رشد درآمد شرکت شما به تلاش های شما در زمینه SEO جستجو کرد.
در اینجا خلاصه ای از ارائه ارائه شده است.
یکی از بزرگترین چالش های متخصصان سئو اندازه گیری بازده سرمایه گذاری شماست.
اگر نمی توانید میزان بازگشت سرمایه خود را نشان دهید ، بودجه و نقش شما در معرض خطر است. لازم نیست اینطور باشد.
در زمان های نامشخصی مانند این ، C-suite شرکت شما می خواهد بینش جدیدی را بشنود و سریع به پیروزی برسد.
توباید قادر باشی به:
- میزان بازگشت سرمایه در سئو را اندازه گیری کنید.
- راه حل های جدیدی ارائه دهید که می تواند تأثیر بیشتری در تجارت داشته باشد.
سئو به عنوان کانال بازاریابی: مشکل
به نظر می رسد برای بسیاری از شرکت ها ، SEO در مقایسه با سایر کانالهای بازاریابی – بخصوص جستجوی پولی – احترام زیادی قائل نیست.
یک پول قابل توجه در تبلیغات PPC وجود دارد.
در سال 2019 ، کل تبلیغات جستجو در سراسر جهان بالغ بر 136 میلیارد دلار بوده است.
برای تیم های جستجوی پولی آسان تر است که از ابزارهای اتوماسیون زیادی برای بهینه سازی و مدیریت کمپین های جستجوی پرداخت شده استفاده کنند.
به دلیل شفافیت کامل در اندازه گیری ROI تا سطح پرس و جو برای جستجو ، می توان تصمیمات کارآمد بودجه اتخاذ کرد.
اما در مورد جستجوی ارگانیک چطور؟
در حالی که اکثر کلیکها بر روی SERP به لیستهای ارگانیک می رود ، اثبات شده است که ارزش آن یک چالش است.
از لحاظ تاریخی ، SEO از ابزارهای اتوماسیون قابل اعتماد برای مدیریت فعالیت های گسترده برخوردار نیست.
اندازه گیری میزان بازگشت سرمایه (ROI) آن نیز دشوار است و سپس منجر به بودجه محدود می شود.
رویکردهای محاسبه ROI SEO
از آنجا که گوگل داده های تجزیه و تحلیل سطح کلمات کلیدی را برداشت در سال 2013 ، طرفداران SEO برای محاسبه بازده سرمایه گذاری SEO راه حل های خوبی پیدا کرده اند.
در اینجا فقط تعدادی از آنها ذکر شده است.
1. مقایسه YoY کانال جستجوی ارگانیک Google Analytics
مقایسه ترافیک ارگانیک شما از سال جاری با سال قبل در Google Analytics یکی از گزینه هایی است که طرفداران سئو به آن متوسل شده اند.
نکته منفی این است که:
- شما نمی دانید که کلمات کلیدی محرک ترافیک مارک دار هستند یا عمومی.
- افزایش درآمد می تواند به طور کامل از طریق تبلیغات تلویزیونی حاصل شود در حالی که عملکرد واقعی SEO غیر تجاری وجود دارد.
2. مقایسه کنسول جستجوی گوگل YoY
با این وجود می توانید مقایسه ای هر ساله با GSC انجام دهید:
- بدون درآمد = بدون بازگشت سرمایه.
- داده های کلمه کلیدی فقط زیر مجموعه 1000 کلمه کلیدی برتر را نشان می دهد (وقتی گزارش کلمه جستجوی پرداخت شده شما ممکن است 500000 کلمه کلیدی با درآمد داشته باشد در همان بازه زمانی).
3. SEMrush و سایر داده های شخص ثالث
مشترک شدن در سیستم عامل های SEO اغلب پرهزینه است و داده ها نیز قابل اطمینان ترین نیستند.
همچنین جدا کردن داده های کلمات کلیدی نام تجاری و غیر برند بسیار کار طول می کشد.
4. شمارش درآمد حاصل از صفحات فرود
در این روش ، صفحات فرود را ایجاد می کنید و:
- نیاز جستجو را برطرف کنید.
- شکافی را در پیمایش سایت خود (معماری اطلاعات) پر کنید.
- جایی را که قبلاً در Google رتبه بندی نکرده اید در موقعیت شماره 1-5 بهبود ببخشید.
- محصولات خاص را مطابقت دهید.
اما با چه سرعتی می توانید 100000 صفحه فرود پویا ایجاد کنید؟
چگونه این مشکلات را برطرف کنیم
در اینجا چند مرحله وجود دارد که می توانید برای سنجش ROI جستجو کنید.
مارک و خط مبنای غیر برند را اندازه بگیرید
با این کار ارزش واقعی جستجوی ارگانیک که مربوط به جستجوهای برند نیست ، قفل می شود.
همچنین به عنوان مبنایی برای محاسبه بازگشت سرمایه به مرور (به عنوان مثال ، سرمایه گذاری در مقابل تغییرات سالانه) عمل می کند.
رشد سهم خود را در بازار پیدا کنید
بگویید شما از قبل دارای برند قدرتمندی با مشتریان وفادار هستید ، در مورد مشتریانی که آماده خرید محصولات فروخته شده شما هستند ، اما به دنبال شما نیستند ، چه می کنید؟
به فراتر از سهم مارک تجاری خود نگاه کنید و از یک فرصت جدید درآمد در دسته بندی نشده خود استفاده کنید.
پیش بینی فرصت های ترافیک و درآمد بهتر از سایر ابزارهای شخص ثالث
صدها هزار فرصت خاص کلمات کلیدی جستجوی ارگانیک در گزارشات اصطلاحات جستجوی Google Ad با دید زیر پنهان است:
و برای بیشتر این موارد ، Google Keyword Planner به شما می گوید که حجم جستجو صفر است.
راه حل: ایجاد صفحات جدید آدرس دهی به شکاف کلمات کلیدی
هنگامی که صفحات جدیدی را ایجاد می کنید که به خلاword کلمات کلیدی خود رسیدگی می کنند ، هاله را در دسته بندی محصولات خود ارائه می دهید.
انجام این کار به برند شما کمک می کند:
- مشتریان جدیدی را که در حال حاضر به دنبال محصولات خاص هستند ، انتخاب کنید ، اما نام تجاری شما نیست.
- با دسته بندی محصولات خود مترادف شوید.
بهره گیری از فناوری در اندازه گیری میزان بازگشت سرمایه هر صفحه
برای رفع شکاف های کلمات کلیدی خود باید صفحات فرود جدید ایجاد کنید.
انجام این کار در مقیاس با استفاده از راه حل های موجود در بازار امکان پذیر است:
- هزاران صفحه جدید فرود برای مطابقت با جستجوی دقیق محصول در مقیاس ایجاد کنید.
- هزاران صفحه جدید را به صورت پویا به صورت متنی پیوند دهید.
- از صف پروژه همیشه با تأخیر تیم فنی رد شوید.
- صفحات کم عملکرد را شناسایی کرده و کلمات کلیدی بهتر و بدون کار فنی را جایگزین آنها کنید.
- جذب مشتری جدید را مستقل از معماری وب سایت خود بهینه کنید.
راه حلی مانند Longtail UX به شما امکان می دهد همه این کارها و موارد دیگر را انجام دهید.
در اینجا نحوه کار آن آورده شده است.
ایجاد “صفحات هوشمند”
Longtail UX “صفحات هوشمند” ایجاد می کند که محتوای شما را به روشی که مشتریان جدید برای یافتن آن مرتب می کنند ، سازمان می دهد:
- تمام محصولات دقیق مشابه و مشابه ، مقالات مرتبط ، بررسی ، رتبه بندی و نقشه ها.
- تغییرات صفحه فرود و رتبه بندی محصولات بر اساس قصد جستجو (به عنوان مثال ، کلیدهای “بهترین” ، “ارزان” ، مبتنی بر مکان و غیره را فعال کنید)
این صفحات همچنین در ساختار وب سایت موجود شما کار می کنند.
ایجاد “پیوندهای هوشمند”
Longtail UX سپس “Smart Pages” شما را در وب سایت به صورت پویا وصل می کند.
براساس الگوریتم های اختصاصی سیستم عامل محاسبه و به روز می شود.
این امر از طریق بهبود ارتباط متقابل موضوعات وب سایت ، عملکرد کلی سئو وب سایت را افزایش می دهد.
خلاصه کردن
- برای اندازه گیری درآمد سئو از نام تجاری در مقابل نام تجاری ، می توانید موارد زیر را انجام دهید:
- برای نشان دادن میزان بازگشت سرمایه به SEO به C-Suite خود ، می توانید:
- در مقایسه روند YoY ، از تجزیه و تحلیل درآمد SEO غیر مارک Google Analytics استفاده کنید.
- کلمات کلیدی را شناسایی کنید تا صفحات جدیدی ایجاد کنید که خلا in موجود در معماری اطلاعات شما را پر می کند – یا با استفاده از گزارش های جستجوی SEM و تجزیه و تحلیل رتبه بندی و یا با استفاده از یک راه حل مانند Longtail UX.
- از طریق CMS ، UX و منابع فنی خود بر محدودیت های SEO غلبه کنید:
- UX – با ایجاد صفحات جدیدی که خارج از پیمایش وب سایت موجود شما پیوند داده شده است.
- CMS و منابع فنی – با استفاده از Longtail UX.
[Slides] تبدیل SEO از یک مرکز هزینه به یک درآمدزای قابل اندازه گیری
SlideShare زیر را بررسی کنید.
اعتبار تصویر
تمام تصاویر صفحه گرفته شده توسط نویسنده ، نوامبر 2020