مشغول بودن در فعالیت های سئو آسان است.
با این حال ، هر تاکتیکی نتیجه دلخواه شما را نخواهد داد.
این عدم اطمینان می تواند منجر به تلاش و خروجی غیربهینه شود.
چگونه می توانید زمان و منابع خود را در جایی که واقعاً مهم است متمرکز کنید؟
در 14 آوریل ، من یک وبینار مجله موتور جستجو را ارائه کردم که توسط Ajay Rama ارائه شد iQuanti.
راما نحوه مدیریت موثرتر برنامه SEO خود را به اشتراک گذاشت.
در اینجا خلاصه ای از ارائه وی آورده شده است.
شما به عنوان یک متخصص SEO ، برای مدیریت ذینفعان مختلف و اجرای م SEOثر برنامه SEO خود ، باید چندین تصمیم آگاهانه بگیرید.
ابتکارات کلیدی در زمینه SEO می تواند بر اساس فراوانی و تأثیر استراتژیک سازماندهی شود ، مانند:
- ایجاد یا بهینه سازی صفحات جدید برای بهبود دید.
- شناسایی فرصت های جدید که می تواند حداکثر ROI را بدهد و ایجاد یک پرونده تجاری.
- اجرای پروژه های استراتژیک SEO مانند ادغام دامنه ، انتقال سایت و غیره
بیایید به یک روش داده محور برای بهبود رتبه بندی و ارزیابی فرصت های سئو بپردازیم که می تواند حداکثر تأثیر تجاری را داشته باشد.
بهبود رتبه های سایت شما
افزایش رتبه بندی شما معمولاً به یکی از دو روش شروع می شود:
- روش کمی: حسابرسی SEO شکافهای موجود در یک صفحه را نشان می دهد و تمرکز بر روی رفع این شکاف ها است.
- روش کیفی: برای همسویی بهتر با اهداف و استراتژی کسب و کار ، مطالب را به روز کنید.
اما این رویکردهای معمول مجموعه ای از چالش ها را به همراه دارد:
- خیلی زیاد متغیرها: تشخیص اینکه چه چیزی بیشترین تأثیر را دارد ، ممکن است دشوار باشد. گسترش بسیار نادرست تلاش ها فقط می تواند روی چندین متغیر تأثیر بگذارد.
- سیلوها: محتوا ، اقتدار و جنبه های فنی باید با هم انسجام داشته باشند. اما اغلب ، تیم های مختلفی درگیر هستند – محتوا برای تغییر محتوا ، روابط عمومی و تیم های پیوند برای اقتدار ، و تیم های توسعه برای تغییرات فنی. وقتی تیم ها به هر جنبه به طور مستقل نزدیک می شوند ، نتیجه ای در خروجی بهینه خواهد داشت.
- زمان چرخش طولانی: تعیین تأثیر تغییرات برنامه ریزی شده که منجر به تکرارهای زیادی برای همان صفحه می شود دشوار است.
- قطع ارتباط نتیجه کسب و کار: خرید مدیریت یک چالش است زیرا SEO فاقد یک طرح تجاری مرتبط با ROI است. تاخیر در نتایج می تواند منجر به لغو برنامه ها یا ناامیدی تیم ها شود.
برای بهبود رتبه بندی سایت خود از این چارچوب داده محور استفاده کنید.
- رویکرد رفتن / ممنوعیت را بر اساس اولویت استراتژیک و اندازه فرصت تصمیم بگیرید: آیا این فرصت ارزش پیگیری دارد؟
- صفحات و صفحات رقبا را امتیاز دهید: صفحات مربوط به محتوا ، اقتدار و عناصر فنی را امتیاز دهید.
- معیار رقابت و شناسایی شکافها: امتیازات خود را برای محتوا ، اقتدار و عناصر فنی در برابر رقابت مقایسه کنید.
- تغییرات را برای پوشاندن شکاف شناسایی کنید: پارامترهایی را پیدا کنید که فاصله را کاهش دهند.
- صفحات را بر اساس تغییرات مشخص شده مجدداً بارگیری کنید و بررسی کنید آیا شکاف برطرف شده است: تأثیر تغییرات شناسایی شده را قبل از ارتکاب ارزیابی کنید.
- اعمال تغییرات و اندازه گیری نتایج در مقابل امتیاز به روز شده: ارزیابی خود را در مقابل تغییرات رتبه واقعی بررسی کنید تا صحت ارزیابی را بهبود ببخشید.
می توانید این چارچوب را از نظر آنچه برای شما مفید است اصلاح کنید.
با استفاده از ابزاری مانند Alps توسط iQuanti ، می توانید امتیازات را به محتوا ، اقتدار و عناصر فنی اختصاص دهید ، به طور خاص:
- محتوا: مشخص کنید کدام یک از کلمات کلیدی نیاز به بهبود جزئی یا تغییر محتوای عمده دارند.
- مولفه های:
- قصد محتوا
- زیرمجموعه های تحت پوشش
- عناصر بهینه شده
- مولفه های:
- قدرت: حسابرسی بک لینک انجام دهید.
- مولفه های:
- تعداد پیوندهای مرتبط
- انواع بک لینک
- مرجع پیوند دادن صفحات / دامنه ها
- مولفه های:
- فنی: اگر تغییرات سطح دامنه / صفحه وجود دارد را شناسایی کنید.
- مولفه های:
- زمان بارگذاری صفحه
- چقدر صفحه نگهداری می شود
- مولفه های:
رتبه بندی سایت خود را بهبود ببخشید: کلمات کلیدی
- اولویت بندی کنید. دنبال همه چیز نروید ، اولویت را در صفحات و پارامترهایی بگذارید که بیشترین تأثیر را دارند.
- در مورد رقابت تحقیق کنید. برای ایجاد تغییر در متغیرهای شناسایی شده ، از رتبه بندی رقبا ایده و الهام بگیرید.
- پیش بینی. با موفقیت و پیش بینی سود قبل از ایجاد تغییرات زنده ، احتمال موفقیت را افزایش دهید.
ارزیابی فرصت های جستجوگرها
آیا باید بفهمید کجا می توانید در سئو سرمایه گذاری کنید و یک پرونده تجاری ایجاد کنید؟
پیروی از این چارچوب به شما کمک می کند تا فرصت های سئو را ارزیابی کنید.
- تحقیقات جامع کلمات کلیدی را انجام دهید برای تولید لیست کلمات کلیدی مرتبط
- کلمات کلیدی را در مضامین سازمان دهید برای تولید لیستی از موضوعات مرتبط.
- فرصت را بر اساس مضامین شناسایی کنید برای تولید لیستی از مضامین با اندازه فرصت.
- دشواری را با مضامین شناسایی کنید برای تهیه لیستی از مضامین با درجه بندی دشوار.
- با پیروزی سریع ، مضامین را اولویت بندی کنید برای تهیه لیستی از مضامین با تلاش و پاداش.
- یک برنامه با جدول زمانی ، نقاط عطف و غیره بسازید. برای تولید حداکثر تأثیر تجاری در یک طرح SEO.
روشهای مختلفی برای انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی وجود دارد. ساده ترین روش استفاده از ابزار SEO است.
بیشتر ابزارها اطلاعات در مورد:
- رد پای آلی: کلمات کلیدی موجود که سایت از قبل در Google رتبه بندی می کند.
- ارتباط تجاری: کلمات کلیدی مرتبط با تجارت و محصولاتی که سایت باید برای آنها رتبه بندی کند.
- تبدیل کلمات کلیدی پرداخت شده: س quالات جستجو / کلمات کلیدی که باعث کلیک و تبدیل زیاد در جستجوی پولی می شوند.
- تحقیقات رقابتی: کلمات کلیدی که رقبا برای آنها رتبه بندی می کنند و در ردپای آنها قرار دارند.
- چشم انداز جستجو: کلمات کلیدی که ویژگی های مختلف SERP مانند جعبه پاسخ ، س FAالات متداول ، فیلم ها و غیره را تحریک می کنند
آوردن تمام این کلمات کلیدی به شما کمک می کند تا لیستی منحصر به فرد از کلمات کلیدی ایجاد کنید که می تواند در مضامین و زیر مضامین دسته بندی شود.
در اینجا نگاهی داریم به حجم کلمات کلیدی که می توانید در تحقیقات خود کشف کنید.
مرحله بعدی دسته بندی آن لیست عظیم از کلمات کلیدی در سطلها با توجه به مضامین و زیر مضامین است.
ما این فرآیند را برای یک محصول سرمایه گذاری با نزدیک به 70 کلمه کلیدی انجام دادیم.
شما می توانید با استفاده از ابعاد مختلف ، از جمله نوع محصول ، قیف بازاریابی ، موقعیت تجاری و غیره ، ساختار موضوع را انجام دهید.
ابعاد خاص کسب و کار خود را مشخص کنید و موضوعات خود را با مهمترین ابعاد در بالا ساختار دهید.
هنگامی که کلمات کلیدی خود را از این قبیل سازماندهی کردید ، ممکن است در نهایت با یک صفحه اکسل همراه با صدها ردیف گروه از مضامین مواجه شوید.
هر موضوع را به عنوان یک موضوع در نظر بگیرید – بنابراین تقریباً صدها موضوع مورد نیاز خود را دارید.
به خود و رقبایتان در هر موضوع امتیاز دهید تا مشخص کنید کدام یک بیشترین پتانسیل را دارند.
شما همچنین می خواهید تجزیه و تحلیل کنید:
- ترافیک سالانه فعلی: ترافیک براساس رتبه بندی SERP مارک دار و غیر مارک فعلی.
- فرصت واقعی: تمام شرایط مارک گذاری در موقعیت 1 و کلیه شرایط غیر مارک دار که در حال حاضر در موقعیت های 1 تا 100 قرار دارند با استفاده از ماتریس پیش بینی ALPS افزایش می یابد.
- فرصت کلی: تمام شرایط غیر مارکی در صفحه 1 و مارک در موقعیت 1.
این ماتریس به شما کمک می کند تا بسته به اندازه فرصت و دشواری رتبه بندی ، اولویت بندی کنید.
ارزیابی فرصت های جستجوگرها: کلمات کلیدی
- پادشاه. پتانسیل ترافیک و ارزش تجاری که SEO می تواند ایجاد کند را شناسایی کنید.
- نقشه راه با اولویت بندی موضوعات را برای ایجاد اقتدار ، محتوای جدیدی را که باید توسعه یابد و محتوای موجود را برای بهینه سازی ، شناسایی کنید.
[Slides] چگونه می توان ابتکارات سئو را برای بیشترین تأثیر تجاری اولویت بندی کرد
SlideShare زیر را بررسی کنید.
اعتبار تصویر
تمام تصاویر صفحه گرفته شده توسط نویسنده ، آوریل 2021
برای وبینار بعدی ما به ما بپیوندید!
ترافیک ارگانیک را به سایت خود هدایت می کنید اما تبدیل کافی را نمی بینید؟ در این صورت ممکن است محتوای شما پاسخگوی نیازهای کاربران نباشد. در روز چهارشنبه ، 28 آوریل ساعت 2 بعدازظهر EB به وبینار حامی مالی دیگر ما بپیوندید و سه روش را کشف کنید که می توانید از داده های مشتری خود برای هدایت صحیح تر و با بازده بالا استفاده کنید.