درست زمانی که فکر می کنید بالای استراتژی SEO خود هستید ، Google همراه با یک به روزرسانی جدید همه چیز را بهم ریخته است.
بهداشت سئو را وارد کنید.
برداشتن اقدامات پیشگیرانه برای تمیز و روان نگه داشتن سایت ، می تواند در برابر عوامل بیرونی محافظت کند ، از اهداف بلند مدت شما برای سایت و استراتژی بازاریابی پشتیبانی می کند.
بنابراین بهداشت سئو چیست؟ در این ستون خواهید فهمید که چیست ، چرا بسیار مهم است ، و بهترین روش های بهداشت SEO که می توانید بلافاصله برای کمک به ارتقا your رتبه بندی و درآمد بیشتر به کار بگیرید.
بیایید به آن برسیم.
SEO بهداشت چیست؟
اگر قبلاً این اصطلاح را نشنیده اید ، نگران نباشید. به زودی در اینجا خیلی حس خواهد شد.
هر روز افراد وظایفی را برای سلامتی و بهداشت خود انجام می دهند تا مطمئن شوند که بهترین ظاهر و احساس خود را دارند.
بهداشت SEO مشابه است. شما چک های معمول را در وب سایت خود یا وب سایت مشتری خود انجام می دهید و آن را برای موفقیت طولانی مدت تنظیم می کنید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
از مزایای بهداشت خوب سئو می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- رتبه های بالاتر.
- خود را به عنوان یک مرجع تاسیس کنید.
- ایجاد اعتبار و اعتماد.
- افزایش درآمد
با بزرگ شدن سایز سایت ها یا سازمان ها ، مفهوم بهداشت SEO به طور فزاینده ای اهمیت پیدا می کند.
بهداشت بهداشت چگونه بر سایت شما تأثیر می گذارد؟
هدایت ترافیک جستجوی ارگانیک به یک سایت به درآمدزایی ، افزایش علاقه و افزایش آگاهی از برند کمک می کند.
هنگامی که شما برنامه ای برای بهداشت سایت خود در نظر ندارید و یا روشهایی را که انجام می دهید دنبال نکرده اید ، می تواند منجر به مسائل عمده ای شود از جمله:
- از دست دادن درآمد.
- کمتر دیده شدن جستجو
- کاهش ترافیک جستجو.
- مجازات های احتمالی سایت.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
هر کسی که برای هر مدت در این زمینه حضور داشته باشد احتمالاً افزایش و کمبود ترافیک را تجربه کرده است. به روزرسانی ها ، حتی اگر در طولانی مدت تحت تأثیر قرار نگیرید ، می تواند باعث نوسانات شدید رتبه بندی شود.
در حالی که برخی از عناصر SEO به طور کامل از کنترل شما خارج هستند ، همچنین مواردی وجود دارد که 100٪ بر آنها کنترل دارید.
شروع اقدامات و پروتکل های مناسب می تواند خطر بهداشت نادرست سایت شما را کاهش دهد.
بهترین روش ها برای رعایت بهداشت خوب SEO
اگر این مقاله را می خوانید ، تصور می کنیم که دانش پایه خوبی در مورد سئو و نحوه کار آن دارید. شما باید باشید مراقبت از بهترین روشهای جستجوگرها.
چند مورد اصلی که می خواهید آنها را ردیابی کنید:
- عنوان صفحه
- برچسب های متا.
- هدف قرار دادن کلمات کلیدی.
- عناوین و عنوان های فرعی.
- برچسب های Alt.
- لینک سازی داخلی و خارجی و غیره
اما از منظر سطح بالاتر ، موارد زیادی وجود دارد که ممکن است نادیده گرفته باشید و می تواند تأثیر بسزایی در سئوی سایت شما بگذارد.
مهمترین موارد رعایت بهداشت SEO در لیست شما عبارتند از:
1. کد تمیز
کد ستون فقرات هر وب سایت است ، و گرچه ممکن است یک مدیر جستجوگرها از همه رمزگذاری ها اطلاع نداشته باشد ، شما باید کدی را که کاربر نهایی (و ربات های جستجو) تجربه می کند جستجو کنید.
به یاد داشته باشید ، Googlebot ساختگی نیست. این اطلاعات و برنامه نویسی در سایت شما را موشکافی می کند.
کد خود را از طریق ابزار بازرسی موتور جستجو و شبیه ساز عنکبوت اجرا کنید.
اگر یک کد از کد نمایش داده نمی شود یا مشکلی در ارائه یک صفحه وجود دارد ، ترافیک سایت شما ممکن است کاهش یابد.
سریع حسابرسی سئو فنی آنچه موتورهای جستجو هنگام دسترسی به صفحات شما می بینند باید برای هرگونه تغییر کدگذاری انجام شود.
2. محتوا و مالکیت
محتوای وب سایت می تواند به سرعت رشد کند ، به خصوص اگر این کار را انجام دهید سئو سازمانی.
و هنگامی که کارمندان و سهامداران بیشتری درگیر شوند ، تیم های مختلفی ممکن است برای تولید محتوای بیشتر تشکیل شوند. بخشهای خاصی از سایتها ممکن است توسط تیمهای مختلف اداره شوند که ارتباط برقرار نمی کنند و همکاری نمی کنند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
هنگامی که این اتفاق می افتد – به ویژه در سطح سازمانی – تیم ها ممکن است برای کلمات کلیدی مشابه در چندین صفحه شروع به رقابت کنند و حتی در نهایت محتوای تکراری ایجاد می کنند.
بهداشت مناسب سئو به معنای قرار دادن سیستم هایی در آن است به تیم ها کمک کنید نقش های خود را درک کنند و حتی تغییرات محتوای اصلی را به صفحات منتقل کنید.
ممکن است بخواهید با یک تیم مدیریت تمام محتوا و مالکیت را از یک سطح بالاتر برای کاهش خطر درگیری و هدر رفتن منابع ، یک گام فراتر بگذارید. این نیز بخشی از حاکمیت SEO در یک سازمان بزرگ یا با تیم های بزرگتر است.
حداقل ، همه مطالب جدید باید بررسی و تجزیه و تحلیل شود تا از درگیری جلوگیری شود.
3. طراحی موبایل پسند
بازدید کنندگان سایت باید یک تجربه روان ، ساده هنگام بازدید از سایت تلفن همراه خود. هنگامی که ویژگی ها یا عملکردهای جدید به سایت اضافه می شوند ، مهم است که این ویژگی ها با استفاده از دستگاه های تلفن همراه یا شبیه سازها آزمایش شوند.
شما باید اطمینان حاصل کنید که چه از سایت های پاسخگو ، پویا یا جداگانه برای کاربران تلفن همراه استفاده می کنید ، همه تغییرات برای کار در تلفن همراه تأیید شده اند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
4. هدایت مجدد
ایجاد حلقه های هدایت آسان است ، به خصوص اگر چندین ذینفع در حال به روزرسانی سایتی باشند.
یک مدیر SEO ممکن است یک تغییر مسیر به یک پرونده .htaccess اضافه کند ، در حالی که یک توسعه دهنده تغییر مسیر آنها را به عنوان یک عنوان در کدگذاری اضافه می کند و مدیر سرور آنها را در سطح روتر اداره می کند.
وقتی این اتفاق می افتد ، ممکن است یک تغییر مسیر با دیگری در تعارض باشد و منجر به ضعف کاربر و ربات شود. این استرس و بارهای غیر ضروری سرورهای شما را ایجاد می کند.
همه هدایت ها باید آزمایش و ثبت شوند تا اطمینان حاصل شود که خطر کمتری در حلقه های هدایت یا مشکلات موجود در آینده وجود دارد.
در حال اجرا ScreamingFrog یا چیزی مشابه برای اسکن کردن تغییر مسیر مسائل به شما کمک می کند تا از مشکلات احتمالی جلوگیری کنید.
5. تضمین کیفیت SEO (QA)
تضمین کیفیت باید بخشی معمول از کار هر مدیر سئو باشد. هنگامی که تغییرات کوچکی در کد سایت ایجاد می شود ، می تواند هفته ها بدون شناسایی باقی بماند تا زمانی که صاحب SEO متوجه شود که این تغییر کوچک منجر به تأثیر منفی بر بازدید سایت شده است.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
رویه ها و گزارش ها ، مانند توصیف هرگونه تغییر در کدگذاری در سایت با استفاده از شکلی از یک پایگاه داده مرکزی یا سیستم مدیریت ، می تواند به افزایش تضمین کیفیت کمک کند.
مالک SEO می تواند هر ادغام کد جدید را بررسی کند تا تأیید کند که هیچ مسئله متناقضی وجود ندارد که بر عملکرد سایت تأثیر منفی بگذارد.
6. معماری وب سایت
آ معماری وب سایت اهمیت زیادی دارد و ناگفته نماند که شما باید تغییرات معماری را از نزدیک کنترل کنید.
شما می خواهید پیمایش ها را تا حد ممکن آسان نگه دارید ، اما همچنین انسجام در سراسر سایت خود را می خواهید. مهم است که نظارت کنید:
- پیوندهای داخلی
- عناصر ناوبری
- اصول طراحی
- قالب بندی
- هدر و پاورقی.
اگر مسائل معماری برای مدتی برطرف نشوند ، می توانند به تجربه کاربر ضعیف منجر شوند و همچنین کار را دشوارتر می کنند ربات ها را جستجو کنید تا صفحات اصلی را پیدا کنید در سایت شما همچنین می تواند بر روی شما تأثیر بگذارد خزیدن بودجه.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
بسته بندی کردن
هنگامی که شما بهترین روش های بهداشت SEO را به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از عملکرد خود داشته باشید ، مهمترین قسمت موفقیت خود را متمرکز خواهید کرد: کاربران.
تمرکز بر سلامتی و عملکرد سایت شما همیشه بهترین کار برای کاربران و برای هر مشاغل – بزرگ یا کوچک است.
به عنوان یک روند در حال انجام ، دستورالعمل هایی را برای تیم خود اضافه کنید تا به صورت دوره ای آنها را دنبال و بررسی کند. بهداشت SEO بخشی طولانی مدت و مستمر از موفقیت سایت شما است ، بنابراین با ادامه رشد و تکامل سایت خود ، حتماً وقت و منابع خود را اختصاص دهید.
خط اصلی و بازدید شما از شما سپری خواهد کرد که وقت خود را صرف ایجاد یک بنیان محکم کرده و سایت خود را از آن می توانید رشد کنید.
منابع بیشتر:
اعتبار تصویر
تصویر ویژه ایجاد شده توسط نویسنده ، مه 2021