
موفقیت در بسیاری از زمینه های زندگی به پیشرفت فردی و شغلی بستگی دارد و یافتن مربی می تواند به شما کمک کند.
شما نمی توانید به تنهایی با موفقیت به دنبال پیشرفت شخصی و شغلی باشید.
راهنمایی به معنای ساده رابطه ای بین شما (راهنما) و فرد باتجربه تر (مربی) است که از رشد شما سود می برد.
چگونه مربی پیدا کنیم
یافتن مربی مناسب هرگز کار ساده ای نیست. با این حال ، اگر می دانید چطور این کار را ادامه دهید ، می توانید با کسی ارتباط برقرار کنید که می تواند زندگی شما را دگرگون کند. در اینجا چند نکته در مورد چگونگی یافتن مربی آورده شده است:
بدانید که در یک استاد راهنما به دنبال چه هستید
اولین قدم برای یافتن مربی داشتن تصویری واضح از آنچه می خواهید. چند ویژگی برای جستجوی یک مربی عبارتند از:
- دانش ، تخصص و تجربه مربوطه
- اشتیاق برای انتقال دانش خود
- توانایی بازخورد صادقانه
- یکدلی
- علاقه به رشته / مهارت هایی که می خواهید در آنها رشد کنید
ممکن است افراد زیادی باشند که می توانند شما را راهنمایی کنند. با این حال ، همه آنها نمی توانند این کار را با موفقیت انجام دهند. مانند هر نوع رابطه دیگر ، شخصی را پیدا کنید که درک کند و مایل به سرمایه گذاری در شما باشد.
به یک سیستم عامل مشاوره بپیوندید
چندین سیستم مشاوره برای کمک به اتصال راهنمایان به مربیان ایجاد شده است.
نمونه هایی از این سیستم عامل ها عبارتند از:
MentorCruise
MentorCruise یکی از بهترین سیستم عامل های مشاوره برای کسانی است که در فن آوری ، طراحی و تجارت فعالیت می کنند
یکی از مزایای آن بازار دو طرفه است. راهنمایان می توانند به دنبال مربی و بالعکس باشند. مربیان قیمت ها را تعیین کنید، معمولاً با آزمایش هفت روزه ماهیانه 150 تا 250 دلار.
GrowthMentor
همانطور که از نامش پیداست ، GrowthMentor یک پلت فرم مشاوره است که هدف هکرهای رشد است.
مهمترین نقطه فروش GrowthMentor تماسهای نامحدود با مربیان است. همچنین می توانید درخواست کمک ارسال کنید و مربیان به شما پاسخ دهند. همه اینها و بیشتر را با پرداخت ماهیانه 50 دلار در سال دریافت می کنید.
پلیون
پلیون توسعه دهندگان را در زمینه های تخصصی خود به مربیان باتجربه متصل می کند.
این برنامه با ارائه مشاوران از شرکت های برتر فناوری در سراسر جهان ، یکی از بهترین سیستم های مشاوره برای کسانی است که در زمینه فناوری حضور دارند. مربیان قیمت ها را تعیین می کنند ، معمولاً از 300 دلار در ماه شروع می شود.
وضوح
وضوح با یک مدل ساده کار می کند که در آن شما در انجمن متخصصان آنها گشت می زنید و با مشاور انتخابی خود تماس می گیرید. برخلاف سایر سیستم عامل ها ، شما معمولاً فقط برای حل یک مشکل فوری فقط به طور خلاصه با یک مربی کار می کنید.
مربیان نرخ های دقیقه ای را تعیین می کنند ، زیرا این روش از طریق تماس و نه تنظیمات مستمر مشاوره انجام می شود.
به شبکه موجود خود دسترسی پیدا کنید
یکی از بهترین راههای یافتن مربی جستجوی شبکه موجود است. برخی از افراد را در شبکه خود پیدا کنید که قبلاً به آنچه شما می خواهید بدست آورید رسیده اند. لیستی از این افراد تهیه کنید ، و به دقت به هر یک نگاه کنید تا به شما کمک کند لیست خود را محدود کنید.
پس از مشخص کردن اینکه چه کسی برای یک استاد راهنما مناسب کار می کند ، با آنها تماس بگیرید و از آنها بپرسید که آیا آنها مایل هستند شما را به عنوان راهنما انتخاب کنند.
با استفاده از این روش ، لازم نیست که یک رابطه را از ابتدا شروع کنید یا امیدوار باشید که شما و مربی خود با هم کنار بیایید.
اگر نمی توانید به شخصی که از قبل می شناسید فکر کنید ، با اعضای دیگر شبکه خود تماس بگیرید. آنها به طور بالقوه می توانند یک بازی مناسب را برای شما پیشنهاد دهند.
به رویدادهای حرفه ای شبکه بروید
رویدادهای حرفه ای شبکه شما را به افرادی در صنعت دقیق خود متصل می کند که دانش ، مهارت ، تجربه و ارتباطات مورد نیاز شما را دارند.
نکته مهم در یافتن مربی در رویدادهای حرفه ای شبکه ، حضور در بیشتر رویدادها است. شرکت کنندگان باتجربه را مشاهده کرده و کسانی را که با مشخصات مربی مورد نظر شما متناسب هستند ، یادداشت کنید.
یک Meetup صنعت پیدا کنید
ملاقات های صنعت مانند رویدادهای شبکه ای حرفه ای است زیرا پر از افرادی است که در زمینه شما به دنبال یادگیری بیشتر هستند ، اما در مورد شبکه دقیق نیستند. نمونه هایی از ملاقات های صنعت شامل موارد زیر است:
- همایش ها
- شبکه و رویدادهای گفتاری
- نمایشگاه های تجاری
شما همچنین می توانید حضور در جلسات غیررسمی را که توسط بازیکنان صنعت خود سازمان یافته یا از طریق سیستم عامل های آنلاین مانند Meetup ایجاد شده اید ، در نظر بگیرید.
در رویدادهای داوطلبانه یا کلوپ های اجتماعی شرکت کنید
رویدادهای داوطلبانه و کلوپ های اجتماعی به شما امکان می دهند افراد جدیدی را ملاقات کنید و آنچه را برای آنها مهم است یاد بگیرید. گرچه اینها ممکن است لزوماً مختص صنعت نباشند ، اما شما هرگز نمی دانید با چه کسی روبرو می شوید – شاید شخصی که در حین نجات حیوانات از لنگر کنار شما تمیز می کند یک شخص ثابت در زمینه شما باشد!
حضور مداوم در رویدادهای داوطلبانه و کلوپ های اجتماعی می تواند به شما کمک کند تا افراد عادی را بشناسید. انجام این کار به شما کمک می کند ببینید که چه کسی در شرایط خارج از کار ، مربی مناسبی برای شما ایجاد می کند.
اگرچه این کار از طرف شما زمان زیادی را می گیرد و ممکن است تمام مدت جواب ندهد ، اما اگر هیچ چیز دیگری نباشید می توانید کارهای خوبی برای جامعه خود انجام دهید و از آن لذت ببرید.
از رسانه های اجتماعی استفاده کنید
رسانه های اجتماعی به افراد در سراسر جهان و از همه طیف های زندگی کمک می کند تا در یک سطح مساوی ارتباط برقرار کنند.
این همان چیزی است که آن را به ابزاری عالی برای یافتن مربیان تبدیل می کند.

بیشتر سیستم عامل های رسانه های اجتماعی به شما امکان جستجو با استفاده از کلمات کلیدی و هشتگ را می دهند. این ویژگی ها فیلتر کردن را با توجه به معیارهای خاصی که برای نوع مربی مورد نیاز خود تعیین کرده اید ، آسان می کنند. سپس می توانید فعالیت های مربیان بالقوه خود را کنترل کنید تا صحت و تعامل را بررسی کنید.
بنابراین کدام سیستم عامل های رسانه های اجتماعی برای یافتن مربیان بهترین هستند؟
پاسخ بستگی به محبوب ترین سیستم عامل های رسانه های اجتماعی در صنعت شما دارد. با این حال ، سیستم عامل هایی که به شما کمک می کنند تا یک مربی آنلاین پیدا کنید:
- فیس بوک (به ویژه گروه های فیس بوک)
- اینستاگرام
- GitHub
یک توصیه: هرگز مشاور آینده نگر خود را به طور کامل مطرح نکنید. برای افزایش شانس پذیرش شما به عنوان راهنما ، ابتدا با پست های آنها درگیر شوید و تعامل کنید. شما می خواهید آنها بدانند شما کی هستید و برای چه چیزی ارزش قائل هستید.
4 نکته برای به دست آوردن بیشترین میزان استفاده از مشاوره
یافتن مربی مناسب تنها نیمی از معادله مشاوره است. شما همچنین باید بدانید که چگونه از روابط مربی / راهنما بیشترین بهره را ببرید. در اینجا چند نکته برای کمک به شما در این کار آورده شده است:
1. هدفی برای راهنمایی خود داشته باشید
با مشاور خود بنشینید تا نتیجه مشاوره را بیان کنید. انجام این کار به هر دوی شما کمک می کند تا در روابط مربیگری بیشترین اهمیت را داشته باشند. بدون اهداف مشخص ، نمی دانید که در حال پیشرفت هستید یا خیر.
2. برای جلسات خود آماده شوید
هرگز در جلسه مشاوره حضور پیدا نکنید بدون اینکه ابتدا برای آن آماده شوید. به یاد داشته باشید ، این جلسات به نفع شماست ، بنابراین باید تلاش کنید تا حداکثر زمانی را که مربی شما به شما می دهد به حداکثر برسانید. قبل از جلسه خود ، شما باید:
- یادداشت های آخرین جلسه خود را مرور کنید.
- س questionsالاتی را که می خواهید بپرسید لیست کنید.
- اهداف جلسه آینده را تعیین کنید.
اگرچه مسئولیت راهنمایی شما برای انتقال دانش است ، اما شما همچنین باید در هدایت مکالمات نقش داشته باشید.
3. نحوه بازخورد را بدانید
یک جنبه اساسی از روابط شما با مربی خود ، روند بازخورد است. در حالی که بیشتر بازخورد ها از آنها گرفته می شود ، اما چندین بار انتظار می رود که بازخورد ارائه دهید. در اینجا چند نکته برای کمک به شما در این کار آورده شده است:
- از اظهارات مبهم پرهیز کنید – خاص باشید.
- فقط در صورت درخواست بازخورد دهید.
- توصیفی باشید تا ارزیابی.
همچنین باید با بازخورد خود صادق باشید. تلاش برای بازخورد کت شکر باعث کند شدن روند کار می شود. بی ادبی نکن ، اما صریح باش
4. بیاموزید که انتقاد سازنده داشته باشید
بخشی از روند رشد شامل دریافت انتقاد است. همه بازخوردی که از مربی خود می گیرید مثبت نخواهد بود. شما باید یاد بگیرید که بازخورد منفی را به خوبی بپذیرید و از آن استفاده کنید. فقط هنگامی که در معرض انتقاد سازنده باز و پذیرا هستید ، از روابط خود با مربی خود نهایت بهره را خواهید برد.
هر چند به یاد داشته باشید: انتقاد سازنده همان چیزی نیست که انتقاد مخرب. اولی به یافتن راه حل کمک می کند ، در حالی که دومی فقط مشکلاتی را پیدا می کند. قصد مثبت را در نظر بگیرید – شاید شما و مربی خود به طور متفاوتی با هم ارتباط برقرار کنید ، یا یکی از شما به سادگی روز بدی را سپری می کند.
اما ، اگر فقط مشکل پیدا می کنید و راه حل پیدا نمی کنید ، به دنبال یک مربی جدید باشید و با مهربانی از این رابطه خارج شوید. تعداد زیادی مربی وجود دارد!
چرا باید مربی پیدا کنید؟
در هر کجا از شغل و حرفه خود باشید ، می توانید از داشتن یک مشاور بهره مند شوید.
شما می توانید مربیان زیادی داشته باشید به شرطی که دانش و تجربه آنها بیش از حد همپوشانی نداشته باشد. هر یک از اعضای گروه مربیان شما باید چیزی منحصر به فرد برای میز ارائه دهد.
چند دلیل که چرا باید به دنبال یافتن مربی باشید ، شامل موارد زیر است:
پیشرفت خود را تسریع کنید
یکی از مهمترین مزایای مشاوره این است که می تواند پیشرفت شما را به سمت یک هدف تسریع کند. مربیان به شما کمک می کنند تا از اشتباهات رایج بسیاری که در صنعت / صنعت خود مرتکب می شوید جلوگیری کنید. همچنین ممکن است گام های درست را برای برداشتن به مکانی که می خواهید بروید به شما نشان دهند. در نتیجه ، پیشرفت شما می تواند سریعتر باشد.
شبکه خود را گسترش دهید
دلیل دیگر برای یافتن مربی این است که می تواند به گسترش شبکه حرفه ای شما کمک کند. مربی ای که مدتها در این صنعت بوده است احتمالاً ارتباطات ارزنده ای برقرار کرده است. دسترسی به مربی امکان دسترسی به آن اتصالات را برای شما فراهم می کند.
مهارتهای حرفه ای خود را بهبود ببخشید
یکی از بهترین روش ها برای یادگیری و بهبود مهارت این است که شخصی به شما آموزش دهد. این دقیقاً همان کاری است که مربیان انجام می دهند. اگر می خواهید مهارت های حرفه ای خود را ارتقا دهید ، راهنمایی ممکن است بهترین راه برای ادامه کار باشد.
دیدگاه خود را در زمینه ، طاقچه یا صنعت خود گسترش دهید
ناامیدی مشترک بسیاری که در تجارت و مسیرهای شغلی خود با آن روبرو هستند ، برخورد با فلات است. این معمولاً به دلیل ندیدن گزینه های دیگر و راه های رشد اتفاق می افتد. خوشبختانه ، از آنجا که یک مربی اغلب می تواند تصویر بزرگتر را مشاهده کند ، می تواند به شما در ادامه حرکت در مسیر صعودی توصیه کند.
همانطور که مشاهده می کنید ، مربیگری مزایای مختلفی برای رشد شخصی و شغلی شما دارد.
نتیجه
راهنمایی بخشی اساسی در معادله موفقیت است. چه بخواهید به بازاریابی دیجیتال ، برنامه نویسی یا هر رشته شغلی دیگری تسلط پیدا کنید ، بهترین راه برای پیشرفت خود از طریق مشاوره است. رشته ، صنعت و یا حتی سطح تخصص شما مهم نیست ، مربیگری یکی از م waysثرترین روشها برای کمک به شما در ارتقا سطح است.
با این حال ، برای این اتفاق باید بدانید که چگونه یک مربی پیدا کنید. با استفاده از مشاوره ای که در بالا ذکر شد ، می توانید شانس یافتن مربی مناسب را افزایش دهید.
آیا تابحال از مشاوره استفاده کرده اید یا کسی را راهنمایی کرده اید؟ تجربه چگونه بود؟

ببینید آژانس من چگونه می تواند رانندگی کند عظیم مقدار ترافیک به وب سایت شما
- سئو – باز کردن مقدار زیادی از ترافیک SEO. نتایج واقعی را مشاهده کنید.
- بازاریابی محتوا – تیم ما محتوای حماسی ایجاد می کند که به اشتراک گذاشته می شود ، پیوند می گیرد و ترافیک را جذب می کند.
- رسانه پرداخت شده – استراتژی های موثر پرداخت شده با بازگشت سرمایه روشن.
تماس بگیرید