چگونه پیوندهایی را پیدا می کنید که در واقع به شما کمک می کنند رتبه بالاتری در Google داشته باشید؟
این یکی از سوالات سوزان در سئو است.
مشتریان می خواهند از لینک سازی استفاده کنند تا به بالای SERP ها برسند – اما آنها یا نمی دانند که چگونه این کار را انجام دهند یا این کار را به روش اشتباه انجام می دهند.
بعضی از آنها بیشتر روی کمیت تمرکز می کنند – فکر می کنند هرچه پیوندهای بیشتری ایجاد کنند ، بهتر است. در هر صورت، همیشه صادق نخواهد بود.
با این حال ، حتی کیفیت همیشه عامل اصلی تعیین کننده موفقیت پیوند نیست.
حتی مرتبط ترین پیوندهایی با بالاترین کیفیت برابر ایجاد نشده اند.
گاهی اوقات ، فقط یک لینک می تواند صدها لینک دیگر را جایگزین کند و واقعاً یک تغییر عظیم در عملکرد SEO شما ایجاد کند.
حداقل ، این چیزی است که ما بارها دیده ایم که به اندازه کافی خوش شانس بوده ایم که پیوندی را که دارای بازدیدکننده از ارگانیک های گسترده و تعداد زیادی دامنه ارجاع است ، تأمین کنیم.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
آماده اید تا بدانید چگونه می توانید پیوندهایی را بدست آورید که واقعاً در نمای SEO شما تغییری ایجاد می کنند؟
برای بررسی اجمالی چگونگی تعیین فاصله پیوند و سرعت پیوند ، در اینجا بخوانید تا ببینید در مقایسه با رقبا در کجا ایستاده اید.
چگونه می توان شکاف پیوند را تعیین کرد
ما سفر خود را برای ایجاد یک استراتژی موثر ایجاد پیوند با تعریف شکاف پیوند آغاز خواهیم کرد.
در مورد ما ، این تعداد پیوندهایی است که رقبا در مقابل تعداد پیوندهایی که سایت شما دارد ، دارند.
به طور طبیعی ، قبل از شروع جستجو برای پیوندها ، باید بدانید که به تعداد زیادی از آنها نیاز دارید.
در اینجا یک فرمول سریع از آلن سیلوستری این به شما کمک می کند تا این شماره را بدست آورید:
با این حال ، ساده ترین راه برای محاسبه شکاف پیوند این است که به گزارش بررسی اجمالی Ahrefs SERP بروید و ببینید که کدام وب سایت ها از نظر وب سایت شما بالاتر هستند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
برای اینکه به شما زمینه بیشتری بدهیم ، بیایید نگاهی به URL هایی بیندازم که صفحه من با اصطلاح جستجوگر “ابزار تجزیه و تحلیل بک لینک” بالاتر است:
همانطور که مشاهده می کنید ، صفحه من دارای 42 دامنه ارجاع است ، در حالی که صفحاتی که دارای رتبه بالاتری هستند از 100 تا 2000 دارای دامنه هستند.
من نمی خواهم صفحه Ahrefs را در نظر بگیرم که دارای اولین موقعیت است زیرا بیش از 2.5K دامنه ارجاع دارد.
با این حال ، دستیابی به صفحه من در 3 نتیجه برتر کاملاً عملی است.
تمام آنچه که من نیاز دارم این است که تقریباً 40 پیوند دیگر برای رسیدن به آنجا ایجاد کنم.
با این حال ، فکر می کنم یک چیز دیگر در اینجا قابل ذکر است – کیفیت پیوندها.
بنابراین ، قبل از تنظیم یک نقطه عطف برای 50 پیوند اضافی ، من همچنین باید بررسی کنم که چه نوع سایت هایی از نظر لینک به آن URL ها پیوند دارند اقتدار دامنه.
به عنوان مثال ، در مورد صفحه Linkgraph.io ، فقط چند پیوند خوب دارد ، در حالی که بقیه بیشتر به زباله های پیوند شباهت دارند:
از این رو ، کیفیت پیوندها قطعاً موردی است که باید مورد توجه قرار دهید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
به احتمال زیاد ، اگر دامنه های دارای رتبه برتر وضعیتی مشابه با Linkgraph.io در مثال بالا داشته باشند ، این بدان معنی است که شما باید پیوندهای کمتری ایجاد کنید اما آنها را از وب سایت های دارای DR مناسب تهیه کنید تا این شکاف را برطرف کنید.
در آخر ، جدا از شکاف در سطح صفحه ، شما در سطح دامنه نیز فاصله دارید.
به عنوان مثال ، رتبه دامنه سایت خود ما 65 است ، در حالی که رتبه دامنه صفحات سایت که می خواهیم بیشتر از آن باشد ، بسیار بالاتر است.
در این صورت ، شما باید پیوندهای اضافی ایجاد کنید تا شکاف در سطح دامنه نیز کاهش یابد.
به طور خلاصه ، باید خاطرنشان کنم که ، حتی پس از محاسبه تمام شکاف ها و ایجاد تعداد کافی پیوند ، سایت شما هنوز نمی تواند به SEO مطلوب برسد.
چرا؟
دلیل اصلی این است که Google در نظر می گیرد بیش از 200 عامل رتبه بندی، و رفتاری یکی از مهمترین آنهاست.
بنابراین ، به احتمال زیاد ، اگر سایت شما دیوانه وار کار کرده باشد ، لینک سازی کمکی نخواهد کرد پرش زیاد و نرخ خروج در مقایسه با سایر دامنه های صنعت شما.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
درک سرعت پیوند صفحات رقبا
پس از دانستن تعداد دقیق پیوندهایی که برای ایجاد شکاف لینک باید ایجاد کنید ، باید سرعت پیوند را مشخص کنید.
این معیار چیست؟
سرعت پیوند تعداد پیوندهایی است که رقبای شما در هر ماه ایجاد می کنند.
برای دریافت این شماره ، باید با دامنه های مراجعه کننده تازه خریداری شده به گزارش Ahrefs بروید و یک بازه زمانی مناسب (2-3 ماه) را انتخاب کنید:
متوسط تعداد سایت های ارجاعی که رقیب شما به طور ماهانه خریداری می کند همان چیزی است که شما به دنبال آن هستید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
به عنوان مثال ، در آگوست: 69 ، سپتامبر: 35 ، اکتبر: 81 ، میانگین 62 است.
این همان چیزی است که شما باید علاوه بر شکاف لینک ایجاد کنید.
در غیر این صورت رقبای شما همیشه یک قدم از شما جلوتر خواهند بود.
چگونه می توان پیوندهایی ایجاد کرد که در واقع به رقبای SERP کمک می کنند
بنابراین ، حالا بیایید به لذت ساخت پیوند واقعی برویم و ببینیم چگونه می توانید تعقیب کنید و قدرتمندترین پیوندها را بدست آورید.
ما در مورد برخی از روش های پیشی گرفتن از رقبای شما و ایجاد پیوند به صفحاتی که از قبل در بالای نتایج جستجو هستند ، و همچنین برخی نکات کلی برای استراتژی ایجاد لینک موثر.
1. پیوندهایی را در صفحه هایی ایجاد کنید که در حال حاضر برخی از SERP ها را ایجاد کرده اند
ابتدا نگاهی بیندازید که چگونه می توانید صفحاتی را که در بالای نتایج جستجو هستند و در واقع مربوط به شما هستند پیوندها را پیدا کرده و ایجاد کنید.
در اینجا آنچه شما می توانید انجام دهید است.
سعی کنید پیوندها را در صفحاتی که در حال حاضر در نتایج Google در رتبه بالایی قرار دارند با عبارات جستجوی مورد علاقه خود ایمن کنید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
به طور خلاصه ، این صفحات از قبل تعداد زیادی لینک ایجاد کرده اند و از ترافیک مناسبی برخوردار هستند ، بنابراین در مقایسه با هر صفحه دیگری ارزش SEO بیشتری از آنها دریافت خواهید کرد.
برای به دست آوردن لیستی از این صفحات ، به سادگی SERP ها را با کمک SEOquake یا هر ابزار مشابه دیگر خراش دهید.
2. دامنه های ارجاع دهنده 10 URL برتر را که از شما بالاتر هستند ، تجزیه و تحلیل کنید
ساده ترین راه برای رسیدن به بالای نتایج جستجو این است پیوندهایی را بسازید که از نظر کیفیت مشابه هستند در مقایسه با رقبای خود ، اما فقط در صورتی که رتبه بندی دامنه شما تقریباً مشابه آنچه که از آنها برخوردار است باشد.
در صورت پایین آمدن DR ، آماده ایجاد 10 برابر پیوند بیشتر باشید.
برای سهولت کار در جمع آوری لیستی از سایتهایی که رقبای شما قبلاً پیوند ایجاد کرده اند ، می توانید از ابزار Link Intersect در Ahrefs استفاده کنید.
این ابزار به شما امکان می دهد تعداد پیوندهای رایج برای صفحاتی را که سعی دارید بیش از آنها باشد ، مشاهده کنید.
3. با استراتژی ایجاد یک پیوند همراه نباشید
تنوع برای ایجاد پیوندهای با کیفیت مهم است.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
سعی کنید از ترکیب استراتژی های مختلف مانند وبلاگ نویسی به عنوان مهمان ، درج لینک و غیره استفاده کنید.
هرچه خلاقیت بیشتری داشته باشید ، پیوندها به سمت Google بیشتر طبیعی می شوند.
اگر برای ایجاد تطبیق پذیری در استراتژی پیوند سازی خود به کمک نیاز دارید ، می توانید بررسی کنید که رقبا از چه رویکردهایی برای ایجاد پیوند استفاده می کنند.
برای به دست آوردن این اطلاعات ، می توانید گزارش Ahrefs را که بهترین صفحات را نشان می دهد با رشد لینک مرور کنید و بررسی کنید که رقبای شما در حال حاضر در چه وضعیتی قرار دارند:
از مثال فوق ، ممکن است متوجه شده باشید که استراتژی ایجاد لینک Moosend برای تقویت برخی از مقالات در وبلاگ آنها است.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
و اگر روی یکی از این URL ها کلیک کنید ، همچنین می توانید پیوندها و نحوه به دست آوردن آنها را ببینید – اعم از وبلاگ نویسی مهمان ، تماس با ایمیل یا سایر استراتژی ها.
برای پشتیبانی از پست های مهمان خود از پیوند داخلی استفاده کنید.
وبلاگ نویسی مهمان یک روش معمول برای به دست آوردن لینک است.
بیشتر وبلاگ ها به شما امکان می دهند حداقل یک پیوند به صفحات داخلی خود ، مانند نام تجاری یا پیوندی با لنگر بهینه سازی شده برای کلمات کلیدی ، وارد کنید.
بنابراین ، اگر به وبلاگ نویسی مهمان علاقه دارید ، سعی کنید با یک ویرایشگر در مورد امکان ارتباط پست خود با برخی دیگر از پست های این وبلاگ که دارای برخی پیوندها هستند و رتبه خوبی در Google دارند ، مذاکره کنید.
برای یافتن قدرتمندترین صفحات هر سایت ، از گزارش Ahrefs که فراخوانی می شود استفاده کنید بهترین صفحات توسط پیوندهای ورودی:
در این گزارش ، می توانید رتبه بندی صفحات با عملکرد برتر در وب سایت داده شده ، با تعداد دامنه های ارجاع ، پیوندهای دنبال شده و پیوندهای دنبال نشده را مشاهده کنید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
اما اگر برخی از صفحات را با نتایج خوب یافتید ، فراموش نکنید که آیا آنها برای شما مناسب هستند یا خیر.
پیوندهای ایمن در سایت هایی که پست های مهمان را قبول نمی کنند
اگر پیوندی با ارزش SEO بالا می خواهید ، سعی کنید از وب سایت های بیش از حد محبوب با امتیاز تورم خودداری کنید.
درعوض ، سعی کنید وب سایتی را هدف بگیرید که معمولاً پست مهمان یا سایر مشارکت ها را نمی پذیرد.
نکته اینجاست: در بین برخی از وب سایت های پیشرو یک روش سایه برای فروش لینک برای نام های تجاری وجود دارد.
گوگل معمولاً چنین فعالیت مشکوکی را سریع تشخیص می دهد و چنین پیوندهایی معمولاً هیچ ارزش SEO ندارند.
با این حال ، اگر پیوندهایی را از وبلاگ های سازمانی دریافت کنید که چنین روشی را دنبال نمی کنند و معمولاً پست های مهمان را قبول نمی کنند ، پیوندهای با کیفیت تری نسبت به یک وب سایت بسیار محبوب برای شما به ارمغان می آورد.
بنابراین ، اگر هدف شما ایجاد لینک های خوب است ، برای چنین سایت هایی هدف بگیرید.
جمع بندی افکار
پیوندها همچنان یکی از مهمترین عوامل رتبه بندی هستند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
بدون پیوند ، نمی توانید انتظار داشته باشید که در بالای نتایج جستجو قرار بگیرید.
با این حال ، هر پیوندی نمی تواند شما را به آنجا برساند ، زیرا همه آنها برابر نیستند.
در تمام نکاتی که در این مقاله به آنها پرداختیم ، ممکن است شما به یک ایده توجه کرده باشید که در همه آنها مشترک بود – تمرکز بر کیفیت مهم است تا کیفیت.
همه پیوندهایی که وب سایت های دارای رتبه برتر هستند از کیفیت بالایی برخوردار نیستند ، حتی اگر تعداد پیوندهای کلی به اندازه کافی بالا باشد تا به بالای نتایج جستجو برسند.
هدف اصلی شما ، اول از همه و مهمترین ، باید دریافت پیوندهای مربوط باشد.
شما می توانید با ایجاد پیوند در سایت های همان صنعت که در حال حاضر در رتبه های بالا قرار دارند ، ایجاد تنوع در استراتژی ایجاد پیوند و تلاش برای ایجاد پیوندهای داخلی برای پشتیبانی از پست های مهمان ، به این مهم دست پیدا کنید.
همچنین ، اگر می خواهید ارسال مهمان به عنوان یک استراتژی ایجاد پیوند را امتحان کنید ، وب سایت هایی را جستجو کنید که معمولاً چنین مشارکت هایی را نمی پذیرند ، زیرا در این حالت ، شانس بیشتری برای رسیدن به بالای SERP ها خواهید داشت.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
منابع بیشتر:
اعتبار تصویر
تصویر ویژه توسط نویسنده
تمام تصاویر صفحه گرفته شده توسط نویسنده ، نوامبر 2020