نظرات نویسنده کاملاً متعلق به خودش است (به استثنای رویداد غیرمحتمل هیپنوتیزم) و ممکن است همیشه منعکس کننده نظرات Moz نباشد.
وبلاگ نویسی تجاری مفهوم جالبی است. بسیاری از کسبوکارها وبلاگ دارند، و با این حال، در بیشتر موارد، برنامهریزی زیادی برای اینکه چگونه آن وبلاگها در اهداف تجاری بزرگتر قرار میگیرند، وجود ندارد. یک نفر در تیم فقط به انتشار منظم محتوا محول می شود و این کاری است که آنها انجام می دهند.
یک وبلاگ تجاری معمولاً جزیره ای در داخل یک شرکت است: به احتمال زیاد، اندازه گیری زیادی وجود ندارد، بنابراین هیچ کس هیچ ایده ای برای ایجاد ترافیک، فروش یا رتبه بندی ندارد.
و با این حال، با وجود عدم برنامه ریزی یا اندازه گیری، ممکن است ترافیک خوبی در راه باشد.
وبلاگ نویسی یک راه خوب برای دستیابی به “رتبه بندی های تصادفی” (آنهایی که لزوماً برای آنها برنامه ریزی نکرده اید) و کشف کانال های فروش بیشتر مبتنی بر جستجو است. اما بسیاری از صاحبان کسبوکار یا مدیران بازاریابی نمیدانند وبلاگهایشان برای چه رتبهبندی میشوند. در نتیجه، هیچ سفر خریدی برای کسی که در یک پست وبلاگ قرار می گیرد، تنظیم نشده است.
ممکن است کلیک ها انجام شود، اما وبلاگ یک جزیره باقی می ماند. بنابراین، چگونه می توانید وبلاگ خود را در استراتژی بازاریابی کلی خود قرار دهید تا آن کلیک ها را تبدیل کنید؟
مرحله 1: رتبه بندی فعلی وبلاگ خود را که ممکن است باعث فروش شود را شناسایی کنید
به عبارت دیگر، بیایید ببینیم در وهله اول چیزی برای نگرانی وجود دارد یا خیر. به طور معمول، قانون خوب قدیمی 20/80 برای وبلاگ ها نیز کار می کند: حدود 20٪ از محتوای شما 80٪ از ترافیک شما را به همراه خواهد داشت. بنابراین، شما باید بدانید که 20 درصد از محتوای وبلاگ شما در واقع چه چیزی ترافیک ایجاد می کند.
در اینجا یک راه سریع برای انجام این کار وجود دارد کنسول جستجوی گوگل:
-
برای مشاهده تمام صفحاتی که حاوی «وبلاگ» هستند (یا هر دامنه یا زیر دامنهای که وبلاگ خود را در آن دارید) به Performance > ایجاد یک فیلتر بروید و روی برگه «صفحات» کلیک کنید.
-
لیست بر اساس تعداد کلیک هایی که وبلاگ شما انجام می دهد مرتب می شود.

فراموش نکنید که از ردیاب رتبه Moz Pro برای تنظیم نظارت بر موقعیت صفحاتی که ترافیک ارگانیک را هدایت می کنند استفاده کنید.
مرحله 2: سفرهای خرید خود را از وبلاگ خود برنامه ریزی کنید
مطمئن شوید که وبلاگ شما مشخص می کند که این یک وبلاگ تجاری است و شما چیزی می فروشید. قیف های تبدیل اصلی را برای خوانندگان خود تعریف کنید.
حداقل، باید یک فراخوان برای اقدام (CTA) در سراسر سایت وجود داشته باشد که از خوانندگان دعوت کند تا محصول یا محصولات شما را بررسی کنند، اما بهترین ایده این است که زمینه ایجاد کنید. CTA ها و فرم های تولید سرب، که می تواند بهتر با هدف جستجوگران هماهنگ شود.
Hubspot یک نمونه عالی از CTAهای متنی است که در هر مقاله متفاوت است و خوانندگان را با ارائه “به روز رسانی” در محتوای مقاله درگیر می کند:

تعداد بیشتری بر اساس محتوا وجود دارد استراتژی های تولید سرنخ B2B، اما CTAهای متنی در تجارت الکترونیک و خرده فروشی نیز کار می کنند.
HomeDepot نمونه بارز دیگری از گنجاندن CTAهای متنی (و خودکارسازی آنها) است. آنها همیشه محصولات مرتبط را درست در کنار هر یک از راهنماهای خود نشان می دهند. این محصولات نه تنها برای پیگیری آموزش و حل مشکل جستجوگر مفید هستند، بلکه این انتظار را نیز ایجاد میکنند که این محتوا یک کسبوکار در پشت خود دارد:

به وبلاگ خود نگاه کنید و هر مقاله فردی را باز کنید. آیا راه هایی را از آن وبلاگ به خوانندگان پیشنهاد می کنید تا قیف فروش را دنبال کنند؟ همچنین ممکن است بخواهید یک نقشه حرارتی و ردیابی کلیک دکمه برای درک بهتر اینکه خوانندگان وبلاگ شما با چه چیزی در پست وبلاگ شما تعامل دارند.
مرحله 3: احیای رتبه های از دست رفته
یک یادآوری مهم: وبلاگ ها به ناچار رتبه خود را از دست می دهند.
ماهیت هر وبلاگی این است که هرچه محتوای بیشتری اضافه کنید، محتوای قدیمی شما بیشتر در آرشیو و از صفحه اصلی دور می شود. و به تدریج، اما به طور اجتناب ناپذیر، آن محتوا رتبه بندی را از دست می دهد.

بنابراین، بررسی ترافیک و رتبه بندی وبلاگ شما باید به طور منظم انجام شود زیرا وبلاگ ها به مرور زمان رتبه خود را از دست می دهند. شما می توانید این کار را با استفاده از ابزارهای مشابه انجام دهید. کنسول جستجو دارای گزینه “مقایسه” است که به شما امکان می دهد صفحاتی را که کلیک از دست می دهند را مشاهده کنید…

برای مرتب سازی بر اساس صفحاتی که بیشترین کلیک را از دست داده اند، روی سرصفحه «تفاوت کلیک» دو بار کلیک کنید. با این حال، شما فقط می توانید تا 16 ماه پیش بروید.

و دوباره، هنگامی که ردیابی را تنظیم کردید، ردیاب رتبه Moz Pro دقیقاً به شما می گوید که کدام کلمات کلیدی رتبه بندی را از دست می دهند. میتوانید موقعیتهای فعلیتان را با موقعیتهایی که در هنگام شروع ضبط هر کلمه کلیدی خاصی داشتید مقایسه کنید.
بنابراین، اکنون که فهرستی از مقالاتی دارید که در حال از دست دادن رتبهبندی هستند، با آنها چه باید کرد؟
آیا این چیزی است که می توان نجات داد؟
اول از همه، بفهمید که آیا این چیزی است که ارزش ذخیره کردن را دارد یا خیر. همیشه رتبه هایی وجود خواهد داشت که می توانید آنها را رها کنید. اینها شامل اخبار یا انتشارات مطبوعاتی قدیمی، مقالاتی که هیچ شانسی برای تبدیل خوانندگان به خریدار ندارند، بررسی ها یا فهرست های محصول منقضی شده و غیره هستند.
محتوا را به روز کنید
اگر به نظر می رسد صفحه ای است که برای چیزی با پتانسیل تراکنش رتبه بندی شده است، به این فکر کنید که آیا باید آن محتوا را به روز کنید تا آن را بهتر با آن کلمات کلیدی و همچنین CTAهای متنی مرتبط تراز کنید. شاید پس از نوشتن آن مقاله ویدیو جدیدی ایجاد کرده باشید، بنابراین اکنون می توانید آن را در آنجا اضافه کنید.

همچنین، رقبای ارگانیک خود را مطالعه کنید تا ببینید در کجا ممکن است بهتر باشند. می توانید از IMN استفاده کنید ابزار ساید بای ساید برای مشاهده محتوای صفحاتی که رتبه هایی را کسب کرده اند و شما از دست داده اید. این ابزار عناصر مختلف مهم روی صفحه مانند عناوین، عنوانهای فرعی، استفاده از کلمات کلیدی و غیره را با هم مقایسه میکند. این به شما سرنخهای زیادی درباره مواردی که نیاز به گسترش، افزودن و بهبود دارند، میدهد.

جستجوگر سئوی رتبه بندی SE در صفحه یکی دیگر از ابزارهای عالی برای مشاهده اینکه محتوای شما باید بر اساس تحقیقات رقبای شما بهتر به روز شود و بهینه شود:

استفاده از نظارت بر تغییرات سئو، همچنین می توانید در صدر به روزرسانی های محتوای رقبا باشید تا بتوانید به موقع محتوای خود را به روز کنید و از دست دادن رتبه خود جلوگیری کنید.
مدیر عامل وب ابزار جالب دیگری است که حدود 30 URL رقیب را برای جستارهای جستجوی هدف شما تجزیه و تحلیل می کند و پیشنهاد می کند که چه چیزی باید اضافه شود تا محتوای شما بتواند با رقبای خود برسد:

من همچنین یک راهنمای بسیار دقیق در مورد انجام داده ام شناسایی و تازه کردن محتوای قدیمی شما با بسیاری از نکات و ترفندهای بیشتر، و در اینجا نکات حتی بیشتر وجود دارد در انجام ممیزی محتوا.
در مرحله بعد، محتوای به روز شده خود را با تاریخ جدیدی منتشر کنید تا آن مقاله به بالای آرشیو وبلاگ خود بازگردد. برای محتوای فصلی، به ویژه مهم است که زمان به روز رسانی آن محتوا را با تعطیلات یا فصل آینده مشخص کنید.
بسته به آن کلمات کلیدی (یعنی ارتباط و حجم جستجوی آنها)، ممکن است بخواهید آن صفحه را همیشه سبزتر کنید و از گم شدن آن در آرشیو وبلاگ خود جلوگیری کنید. پیوند داخلی یکی از راه های انجام این کار است.
می توانید از صفحات فرود استاتیک مربوطه که همیشه در همان سطح در ساختار سایت باقی می مانند، به آن صفحه پیوند دهید. یا بخشهای «راهنماهای ویژه» در سراسر سایت یا وبلاگ را که به آن پستهای مهم وبلاگ پیوند میدهند، اضافه کنید. در اینجا نمونه ای از صفحه دسته بندی محصول است که به راهنماهای مرتبط پیوند داده شده است:

این پیوندها نه تنها به خریداران کمک میکنند تا تصمیمات آگاهانهتری بگیرند، بلکه به آن راهنمای مرتبط کمک میکنند تا رتبهبندی پایدارتر و طولانیمدتتری داشته باشند.
اگر وبلاگ شما اصلاً ترافیک نداشته باشد چه؟
اما احتمال دیگری وجود دارد، احتمال بزرگتر و گستردهتر که احتمالاً سزاوار بحث جداگانهای است: اگر وبلاگ شما اصلاً رتبهبندی نشود و ترافیک ارگانیکی برای تبدیل وجود نداشته باشد، چه؟ گاهی اوقات آن رتبه بندی های غیرمنتظره هرگز نمی آیند، پس چه کاری می توانید انجام دهید؟
از خود بپرسید که چرا در وهله اول وبلاگ دارید و آنچه می خواهید با آن به دست آورید. آیا فروش است؟ سپس در مورد کلمات کلیدی خود تحقیق کنید و CTAهای متنی موثر ایجاد کنید. اگر این پیوندها و اتصالات است؟ سپس در مورد روزنامه نگاران در جایگاه خود و آنچه که آنها به آن علاقه مند هستند تحقیق کنید تا محتوای بهتری برای دسترسی موفق ایجاد کنید.
تحقیق در مورد کلمات کلیدی و همراستا کردن محتوای خود با اهدافتان موضوع بسیار بزرگی است که در راهنمای اصلی تحقیقات کلیدواژه Moz به طور عمیق به آن پرداخته شده است، بنابراین از اینجا شروع کنید.
وبلاگ خود را بخشی از کل شرکت خود کنید
مراحل بالا به شما کمک می کند تا رتبه وبلاگ خود را احیا و بهبود بخشید و از این کلیک ها بهتر استفاده کنید. اما بدون حل یک مشکل اساسی، استراتژی وبلاگ نویسی خود را در دراز مدت موفق نخواهید دید.
شما باید وبلاگ نویسی را در زندگی و استراتژی بازاریابی شرکت خود ادغام کنید. اجازه دهید کل شرکت شما ایده های محتوایی را برای وبلاگ شما ارسال کند، همه را تشویق کنید تا مقالاتی را که به صورت زنده منتشر می شوند به اشتراک بگذارند، و از کارمندان فعلی خود دعوت کنید تا مقاله بنویسند و برای وبلاگ شما گرافیک ایجاد کنند.
اطمینان حاصل کنید که نویسندگان وبلاگ شما با تیم های پشتیبانی مشتری و فروش شما صحبت می کنند، زیرا آنها با مشتریان واقعی شما صحبت می کنند، بنابراین آنها بینش زیادی در مورد اینکه این افراد با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند و چگونه به آنها کمک کنند، خواهند داشت. به نویسندگان وبلاگ خود دسترسی دهید CRM شما تا بتوانیم سوالات و تعاملات مشتریان خاصی را به عنوان ایده محتوا به آنها اختصاص دهیم.
مراقب معیارهای وبلاگ خود باشید و نقاط عطف مهم را با شرکت خود به اشتراک بگذارید. یک وبلاگ می تواند تفاوت بزرگی در نتیجه شرکت شما ایجاد کند، اما به شرطی که آن را جدی بگیرید.