
تحصیلات رمز موفقیت در تجارت است اما من فقط در مورد کالج یا دانشگاه شما صحبت نمی کنم. من در مورد خودآموزی صحبت می کنم.
دانستن امور مالی موجود در کسب و کار می تواند به شما کمک کند سود خود را افزایش دهید ، هزینه ها را کاهش دهید و عملکرد نرم تری داشته باشید. نسبت حاشیه مشارکت یکی از این اصطلاحات مالی است که پیچیده تر از آن است. در این مقاله ، ما نحوه محاسبه آن ، معنی آن و نحوه بهبود آن را بیان خواهیم کرد.
نسبت حاشیه سود چیست؟

نسبت حاشیه سهم تفاوت بین فروش و هزینه های متغیر در یک شرکت است. به عنوان مثال ، اگر یک فروشگاه تجارت الکترونیکی تی شرت ها را به قیمت 20 دلار بفروشد و هزینه متغیر تولید تی شرت 10 دلار باشد ، در این صورت نسبت حاشیه سهم در هر واحد 10 دلار است.
برای یادگیری نحوه به دست آوردن نسبت حاشیه مشارکت ، هزینه های متغیر تولید یک محصول یا خدمات را از قیمت کلی فروش محصول یا خدمات کم می کنید.
این تفاوت برای هزینه های ثابت مانند اجاره و بیمه استفاده می شود.
درک فرمول نسبت حاشیه مشارکت مهم است زیرا به شما کمک می کند تغییرات در حاشیه شما را شناسایی کرده و منبع مشکل را تعیین کنید.
در اینجا مثال دیگری آورده شده است: فرض کنید شما مدیر یک آژانس جستجوگرها هستید و ماهانه 2000 دلار از مشتریان خود هزینه می گیرید. به طور معمول ، شما با 50 درصد حاشیه کار می کنید ، این بدان معناست که شما تقریباً هر ماه 1000 دلار برای هزینه های متغیر هزینه می کنید و برای پوشش هزینه های ثابت حاشیه 1000 دلار می گیرید. پس مانده آن به عنوان سود خالص شما محسوب می شود.
یک ماه متوجه می شوید که فقط 500 دلار حاشیه دارید ، بنابراین شروع به تحقیق می کنید. معلوم شد یکی از آژانس هایی که به خارج از کشور برون سپاری می کنید نرخ آنها را افزایش داده است و این در حال کاهش است. اکنون می توانید با افزایش نرخ ها ، مذاکره مجدد در مورد قرارداد خود با فروشنده و یا خرید برای فردی که مقرون به صرفه تر است ، شرایط را مدیریت کنید.
بدون مشاهده حاشیه تعیین شده مشارکت در هر ماه ، نمی توانید این نوع مشکلات را شناسایی کنید.
هزینه های ثابت در مقابل هزینه های متغیر
بخشی از درک نحوه محاسبه نسبت حاشیه سهم شامل این موارد است هزینه های ثابت در مقابل هزینه های متغیر. شما باید تفاوت ها و شباهت های این دو مجموعه هزینه ها را درک کنید.
هزینه های ثابت به هزینه هایی گفته می شود که ماه به ماه در همان ماه باقی بمانند و بدون توجه به میزان تولید یا تولید شما تغییر نکنند. چند نمونه از هزینه های ثابت عبارتند از:
- اجاره یا اجاره
- هزینه های بهره
- بیمه
اینها هزینه های قابل پیش بینی است و به همین دلیل است که ما از مارجین خود برای پرداخت هزینه های ثابت استفاده می کنیم زیرا می دانیم که هر ماه چقدر هزینه می شود و چه مقدار پول برای پرداخت آنها نیاز داریم و بازهم سود باقی مانده است.
از طرف دیگر ، هزینه های متغیر هر ماه تغییر می کنند و براساس سطح تولید متفاوت هستند.
به عنوان مثال ، اگر شرکت شما یک ماه 100 تی شرت و ماه دیگر 200 تی شرت تولید کند ، هزینه اضافی مربوط به 100 محصول اضافی است. مواد و نیروی کار اضافی خواهید داشت. اگر نسبت حاشیه مشارکت خود را درک کنید ، این مهم نیست زیرا از هر محصولی که تولید می کنید مقدار مشخصی سود کسب می کنید.
این بر نحوه مقیاس و سود شرکت ها تأثیر می گذارد. در حالی که ممکن است هزینه های متغیر افزایش یابد ، هزینه های ثابت ثابت می مانند ، مگر اینکه در تسهیلات بزرگتری سرمایه گذاری کنید یا کارمندان جدید اضافه کنید ، که ممکن است هزینه های بیمه و مزایا را افزایش دهد.
هزینه های متغیر به شرکت ها کمک می کند تا مسائل موجود در سیستم خود را شناسایی کنند. اگر متوجه شدید حاشیه شما با یک تی شرت خاص پایین است ، می توانید تحقیق کنید تا بفهمید چه اتفاقی افتاده است. شاید هزینه خرید پیراهن بالا رفته باشد که حاشیه شما را از 50 درصد به 25 درصد کاهش دهد.
هرچه که باشد ، درک اینکه چگونه هزینه های متغیر تغییر می کند به شما کمک می کند تا محصولات را قیمت گذاری کرده و با نوسان بازار تنظیم کنید.
نحوه محاسبه نسبت سود شما
برای محاسبه نسبت حاشیه مشارکت خود ، از فرمول زیر استفاده کنید:

ساده ترین راه برای شکستن آن ، بررسی آن توسط هر محصول یا خدمات فردی است. با استفاده مجدد از مثال تجارت الکترونیکی ، اگر شرکت شما فرش های سفارشی را به قیمت 50 دلار بفروشد و تهیه منابع و تولید فرش برای شما 30 دلار هزینه در بر دارد ، حاشیه شما 20 دلار است.
در همین سناریو ، حاشیه شما 40 درصد خواهد بود زیرا شما برای هر قطعه از کالای تولیدی خود حاشیه 40 درصدی در نظر می گیرید.
همین مورد در مورد خدمات نیز صدق می کند.
اگر یک شرکت طراحی وب را اداره می کنید ، ممکن است هزینه های مرتبط با کالا نداشته باشید ، اما در ابزارها و برنامه هایی که استفاده می کنید نیروی کار و هزینه های بالقوه متغیری خواهید داشت. برخی از برنامه ها ممکن است هزینه های ثابت داشته باشند ، در حالی که ممکن است برخی دیگر براساس نحوه استفاده شما از آنها هزینه دریافت کنند.
فرض کنید شما برای یک وب سایت 1000 دلار هزینه می کنید و تولید آن 500 دلار برای شما هزینه دارد. حاشیه مشارکت شما 500 دلار یا 50 درصد خواهد بود.
البته همه ما خواهان حاشیه مشارکت در حد امکان نزدیک به 100 درصد هستیم ، اما این احتمال وجود ندارد. بیشتر مشاغل با کمتر از 50 درصد حاشیه فعالیت می کنند ، اما در مورد هر محصول یا خدمتی اینگونه نخواهد بود.
برخی از محصولات ممکن است 75 درصد حاشیه داشته باشند ، در حالی که برخی دیگر فقط 10 درصد سود دارند. در بسیاری از موارد ، این محصولات حاشیه ای 10 درصدی آهنربای سربی هستند ، در حالی که ماده حاشیه بزرگ تر افزایش می یابد.
آنچه مهمترین است درک نحوه محاسبه این و استفاده از آن برای به حداکثر رساندن سود خود است.
چرا باید از نسبت حاشیه کمک استفاده کنید؟
چرا نسبت حاشیه سهم مهم است؟ حتی مشاغل کوچک نیز باید نسبت خود را با موارد زیر بدانند:
- تغییر در هزینه های متغیر را شناسایی کنید
- تعیین کنید که چقدر می توانید خودتان پرداخت کنید
- افزایش یا کاهش هزینه کالاها و خدمات
- بر اساس حجم ، تغییرات زایمان ایجاد کنید
- اطمینان حاصل کنید که هر ماه به اندازه کافی برای پرداخت هزینه های ثابت دارید
این لیست می تواند ادامه داشته باشد ، اما همه اینها بخشی از مالک بودن مشاغل است. درک چگونگی شناسایی مسائل با حاشیه خود همیشه آسان نیست ، اما اگر مشکل دارید می توانیم به شما کمک کنیم.
چگونه نسبت حاشیه سود خود را بهبود بخشیم
حال بیایید در مورد برخی اقدامات عملی که می توانید برای افزایش حاشیه خود برای افزایش هزینه های خود یا کاهش سود بیشتر برای خود انجام دهید ، صحبت کنیم.
حفظ مشتری را افزایش دهید
انجام هر کاری برای حفظ مشتری به بهبود حاشیه شما کمک می کند. صرف هر ماه هزینه زیادی برای فروش ، نتیجه اصلی شما خواهد بود ، خصوصاً اگر در نتیجه تلاش خود مشتری جدیدی وارد نمی کنید.
با رشد کسب و کار خود ، می توانید تعیین کنید که برای خرید مشتری جدید هزینه شما چقدر است. این امر زمانی اتفاق خواهد افتاد که کسب و کار شما یک سیستم تکراری برای رانندگی در مشاغل جدید ایجاد کند.
بهبود روند پردازش ، ارائه خدمات بهتر به مشتری و ارائه مشوق هایی برای مشتریان بلند مدت ، همه می توانند به حفظ ماندگاری کمک کنند.
با کاهش هزینه ها خلاقیت ایجاد کنید
اگر هزینه های تولید محصولات یا پرداخت هزینه های خدمات در حاشیه شما است ، شاید زمان آن فرا رسیده است که عمیق تر به نظر برسید. نگاهی به هزینه تولید محصول خود بیاندازید و روش های کاهش هزینه بدون پایین آمدن کیفیت را کشف کنید.
خرید برای فروشندگان ممکن است مکان خوبی برای شروع باشد. ممکن است شخص دیگری همان محصول را با قیمت کمتری ارائه دهد. اگر محصولی است که فروش خوبی دارد ، ممکن است با خرید بیشتر بتوانید هزینه خود را کاهش دهید.
مشاغل خدماتی نیز همین است. شاید نیروی کار شما برای یک سرویس خاص بسیار زیاد باشد. این می تواند به دلیل شیوه های ضعیف ، استخدام های جدید ، یا روش های بد آموزشی باشد. شما می خواهید این موضوع را بررسی کنید و تنگنای موجود در زحمت خود را شناسایی کنید. اتوماسیون بخشهایی از فرآیند شما نیز ممکن است کمک کند.
تغییرات قیمت را در نظر بگیرید
من نمی گویم به قیمت های خود را بالا ببرید آن طرف هیئت. در عوض ، مناطقی را شناسایی کنید که بتوانید قیمت های خود را افزایش دهید. در طول تحقیق ، روش هایی را برای جبران هزینه های اضافی در مناطق دیگر کشف کنید.
به عنوان مثال ، ممکن است مجبور شوید هزینه حمل و نقل خود را افزایش دهید زیرا هزینه افزایش یافته است ، اما می توانید از یک فروشنده دیگر برای تهیه کالایی استفاده کنید ، بنابراین قیمت کلی محصول خود را کاهش می دهید. این اطمینان می دهد که مشتریان را ناراحت نمی کنید و در عین حال حاشیه خود را افزایش می دهید.
در برخی موارد ، شما باید تحمل کنید که بازار تحمل می کند. اگر مدتی است که قیمت خود را افزایش نداده اید ، ممکن است افزایش قیمت سراسری لازم باشد ، یک ایمیل یا تماس سریع با بهترین مشتریان می تواند به بهبود اوضاع کمک کند. اگر در بازار B2B باشید ، بیشتر مشتریان درک می کنند.
بخاطر داشته باشید که همه چیز دارای اثر “کاهش قطره” است. شما در حال افزایش قیمت خود هستید زیرا هزینه تولید کالاهای شما افزایش یافته است. احتمال این وجود دارد که مشتریان شما در نتیجه قیمت های خود را افزایش دهند.
افزایش فروش
افزایش فروش ساده تر از انجام کار است ، اما روش های زیادی برای تحقق آن وجود دارد. یکی از راه ها تمرکز بر فروش های اضافی یا افزودنی محصولاتی است که از قبل می فروشید.
آمازون با توصیه محصولات مرتبط با خرید فعلی یا مربوط به مواردی که مشتریان در گذشته مرور کرده اند ، کار بزرگی در این زمینه انجام می دهد.

به عنوان مثال ، اگر لوازم جانبی گریل می فروشید ، ممکن است بخواهید موارد خاصی مانند برس گریل یا مواد تمیز کننده را اضافه کنید.
یکی دیگر از راه های عالی برای افزایش فروش ، بسته بندی موارد با هم است. اگرچه ممکن است فروش همه آن لوازم جانبی گریل به طور جداگانه عالی باشد ، اما ارائه آنها در بسته نرم افزاری می تواند کارها را برای مشتری ساده تر کرده و انگیزه آنها را برای خرید یک باره همه چیز فراهم کند. همچنین می تواند به شما کمک کند در هزینه های حمل و نقل صرفه جویی کنید.
همچنین می توانید استراتژی فروش و بازاریابی خود را به صورت داخلی بررسی کنید. برای بهبود چه کاری می توانید انجام دهید؟ آیا تیم شما به آموزش بیشتری احتیاج دارد ، آیا آنها به بازیابی نیاز دارند ، یا اینکه فقط به انگیزه بیشتری نیاز دارند؟
گاهی اوقات این فقط یک عمل نیست ، بلکه کاری است که شما باید به صورت تیمی انجام دهید تا فروش خود را افزایش دهید. به عنوان مثال ، تمرکز تیم فروش خود در جذب مشتری بلند مدت ، با سود بالا یا صرف زمان بیشتر برای واجد شرایط بودن.
هزینه های حمل و نقل را کاهش دهید
هزینه حمل و نقل اگر به نوسانات حمل و نقل توجه نکنید به سرعت جمع می شود و این هزینه متغیر در حاشیه شما کاهش می یابد. من اشاره کردم بسته بندی یک راه عالی برای صرفه جویی در هزینه است ، و این یکی از دلایلی است که اگر 25 یا 50 دلار خرج کنید ، اکثر فروشگاه های تجارت الکترونیک و مشاغل هزینه حمل و نقل را دریافت نمی کنند.
الزام مشتریان به خرید تعداد مشخصی از محصولات برای دریافت حمل و نقل رایگان راهی عالی برای برداشتن بار از دوش شماست. اکنون خواهید دانست که هزینه حمل و نقل ، فارغ از هر چیزی ، تأمین می شود. اگر آنها ترجیح دهند بیش از آستانه خرید نکنند ، مسئولیت پرداخت هزینه حمل و نقل به عهده آنها است.
بعضی اوقات این امکان پذیر نیست زیرا محصولات شما بسیار بزرگ یا سنگین هستند. در این حالت ، شما باید هزینه حمل و نقل را تأمین کنید یا حداقل آن را در قیمت کلی خود لحاظ کنید.
بررسی فروشندگان یا روش های مختلف حمل و نقل ممکن است تنها گزینه شما باشد.
برنامه ریزی و سازمان دهی کلیدی در مورد حمل و نقل است. اگر دائماً از زمان تولید خود عقب می افتید و مجبور می شوید هزینه بسته های یک شبه یا روز بعد را پرداخت کنید ، حاشیه شما را کاهش می دهد. طولانی شدن زمان تحویل ، شارژ برای تحویل سریعتر یا سرعت بخشیدن به تولید می تواند در یک بسته نرم افزاری صرفه جویی کند.
نتیجه
درک چگونگی محاسبه نسبت حاشیه مشارکت شما مهم است ، اما استفاده از این اطلاعات برای رشد طولانی مدت تجارت مهم است. هدف هر صاحب مشاغل این است که پس از پرداخت کل هزینه ها تا آنجا که ممکن است باقی مانده باشد. این واضح است
هر صاحب مشاغل نمی داند که چگونه به آنجا برسد. خودآموزی دریچه موفقیت را باز می کند. آموزش خود در زمینه اقتصاد شغلی شما را برای افزایش سود و تجارت موفق تر آماده می کند.
ستون فقرات هر تجارت خوب یک طرح بازاریابی محکم است ، و اگر در این زمینه به کمک نیاز دارید ما شما را تحت پوشش قرار می دهیم. با تیم متخصصان بازاریابی دیجیتال ما تماس بگیرید و ما می توانیم برای شروع کار به شما کمک کنیم.
نسبت حاشیه مشارکت شما چقدر است و چگونه اطمینان می دهید که هر ماه آن را دریافت کنید؟

ببینید آژانس من چگونه می تواند رانندگی کند عظیم مقدار ترافیک به وب سایت شما
- سئو – باز کردن مقدار زیادی از ترافیک SEO. نتایج واقعی را مشاهده کنید.
- بازاریابی محتوا – تیم ما محتوای حماسی ایجاد می کند که به اشتراک گذاشته می شود ، پیوند می گیرد و ترافیک را جذب می کند.
- رسانه پرداخت شده – استراتژی های موثر پرداخت شده با بازگشت سرمایه روشن.
تماس بگیرید