کلمه “فاجعه” احتمالاً مورد توجه شما قرار گرفته است و در این مورد ، کم هذلولی نیست.
مهاجرت وب سایت هایی که سئو حساب نمی کنند یا با برنامه های عجولانه و یا ضعیف سئو انجام می شوند می توانند فاجعه بار باشند.
اگر در حال انجام بازخوانی ، مهاجرت و / یا راه اندازی مجدد وب سایت هستید ، احتمالاً دلایل محکمی برای انجام آن دارید و انتظار دارید که در زمینه های خاصی مانند UX ، درک نام تجاری و اهداف تبدیل بهبود یابد.
سئو برای کمک به شما در دستیابی به همه موارد بالا ضروری است.
در این ستون ، مراحل مهم پیش از راه اندازی و پس از راه اندازی را برای اطمینان از اولویت بندی SEO در راه اندازی مجدد خود پیدا خواهید کرد ، بنابراین می توانید از فاجعه جلوگیری کنید و از بهترین نتایج ممکن برای کسب و کار خود لذت ببرید.
هنگام طراحی مجدد وب سایت خود ، این قطعه را به عنوان یک چک لیست کار کنید.
قبل از مهاجرت
به این فکر کنید که با این سرمایه گذاری در تصور مجدد وب سایت خود به دنبال چه چیزی هستید.
هر چیز دیگری که امیدوارید به دست بیاورید ، قطعاً می خواهید از ارزش و عدالت سایت شما با گذشت زمان محافظت کنید. شما نمی خواهید رتبه بندی فعلی ، مقدار پیوند یا ترافیک را از دست بدهید – و همچنین نمی خواهید ماه ها برای بازیابی یا بازسازی آنها وقت بگذارید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
علاوه بر این ، شما همچنین می خواهید عملکرد جستجوی ارگانیک را بهبود ببخشید.
اهداف و برنامه پروژه
به احتمال زیاد دلایل کاملاً قانع کننده ای وجود دارد که چرا شما در حال طراحی مجدد وب سایت هستید.
این موارد را می توان به موارد زیر مرتبط کرد:
- موارد استفاده تجاری
- بهبودهای تجربه کاربر
- ابتکارات بازاریابی.
- بهبودهای SEO.
تعیین اهداف مناسب از جنبه های اصلی اطمینان از موفقیت پروژه است.
پایه و معیارهای خود را ایجاد کنید ، زیرا می خواهید بهبودها و بازگشت سرمایه را در پروژه تأیید کنید.
بیشتر پروژه های وب از یک طرح خاص پیروی می کنند یا روش چابک. این طرح به طور معمول توسط مالک پروژه مدیریت می شود خواه در یک سرویس حساب ، مدیریت پروژه ، محصول ، IT ، بازاریابی یا نقش تراز شده دیگری باشد.
اطمینان حاصل کنید که برنامه شما در هر مرحله سئو حساب می کند تا از عواقب ناخواسته تعجب نکنید.
معماری محتوا و اطلاعات
هم زمینه موضوع وب سایت و هم موضوع اصلی آن برای موفقیت در سئو بسیار مهم است.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
این روی محتوای خاص سایت و نحوه سازماندهی آن تأثیر می گذارد.
تغییر در معماری اطلاعات ، نقشه سایت و برنامه محتوای کلی در طراحی مجدد می تواند بر SEO تأثیر بگذارد و اطمینان حاصل شود که همه افراد پروژه مهم بودن را درک می کنند.
شما می خواهید اطمینان حاصل کنید که صفحات ارزشمند برای استراتژی SEO شما در سایت پیش رو حذف نمی شوند و پیام و موضوع کلی بخشهای سایت با طراحی رقیق نمی شوند.
برای یافتن تمام صفحات وب سایت خود از یک ابزار خزنده (به عنوان مثال ، قورباغه جیغ یا DeepCrawl) استفاده کنید.
سپس ، با تیم خود ، از نقشه سایت فعلی خود در مورد الزامات مورد جدید خود استفاده کنید. این راهنمای شما در بقیه مراحل فرآیند طراحی مجدد SEO خواهد بود.
بهینه سازی در صفحه
با کاوش بیشتر در سطح صفحه ، مهم است که شما ارتباط محتوای مورد نظر را با هدف جستجوی هدف خود حفظ کنید.
هنگامی که دانستید چه زمینه و معماری کلی در حال تغییر است (یا ثابت مانده است) ، می توانید برای محافظت یا بهینه سازی فعالانه در سطح صفحه از عناصر خاصی که به ارتباط کمک می کنند ، محافظت کنید. این شامل خواهد شد URL ها، عناوین صفحه ، توضیحات متا ، کپی متن ، متن alt و غیره
عمیق بودن تغییرات در معماری و نقشه سایت شما چیست؟ با این کار میزان اطمینان از عدم از دست دادن محتوای موضوعی در سایت ، میزان تمرکز بر مرتبط بودن مطالب را تعیین می کند.
سایت یا کد-پایگاه خود را بهینه کنید. برای انجام این به روزرسانی ها تا زمان راه اندازی صبر نکنید.
تغییر مسیر می دهد
برای اطمینان از اینکه شما 301 تغییر مسیر را برای همه صفحاتی که URL جدید دریافت می کنند و سایتهایی که در سایت دوباره طراحی شده از بین می روند ، یک مورد اساسی برای تجربه کاربر ایجاد کرده است.
ما هرگز نمی خواهیم یک خدمت کنیم صفحه خطای 404 اگر می توانیم از آن جلوگیری کنیم به یک کاربر
اگر امیدواریم محتوای آن از فهرست خارج شود موتورهای جستجو با 404 مشکلی ندارند. با این حال ، اگر لینک دهی به سایت شما منجر به خطای 404 شود ، ارزش حق پیوند شما از بین می رود.
اطمینان حاصل کنید که همه صفحات دارای پیوند به آنها هدایت می شوند (حداقل) به درستی هدایت می شوند ، به خصوص اگر شما کنترل اطمینان از به روز شدن پیوندها به URL صفحه جدید مقصد را ندارید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
اگر وب سایت بزرگی دارید ، این امر می تواند بیشترین زمان و مهمترین قسمت در طراحی مجدد سئو باشد.
از خزشی که قبلاً برای برنامه ریزی نقشه سایت خود انجام داده اید ، برای تعیین همه URL هایی که باید هدایت شوند استفاده کنید.
همچنین می توانید از بینش زیادی کسب کنید کنسول جستجوی Google و Bing Webmaster Tools در مورد اینکه موتورهای جستجو به طور مداوم در چه صفحاتی می خزند ، برای اطمینان از اینکه هیچ هدایتی را از دست ندهید.
هنگامی که همه هدایت ها را ترسیم کردید ، اطمینان حاصل کنید که در سطح سرور یا در یک افزونه یا برنامه ابزار سایت اجرا شده و آماده راه اندازی هستند.
انجام این کار پس از راه اندازی دشوار است ، زیرا آسیب اغلب با موتورهای جستجو و خطاهای 404 توسط کاربران وارد شده است. هر دقیقه ، ساعت و روز گذرنده برابر است با فرصت از دست رفته بیشتر در اینجا.
حتی وقتی متخصص SEO شما می تواند از پزشکی قانونی برای یافتن URL های سایت قدیمی و پیاده سازی تغییر مسیرها استفاده کند ، وقت گرانبهای خود را از دست داده اید. شما باید ضربه کوتاه مدت را بزنید و امیدوار باشید که بتوانید رابطه و اقتدار خود را با وب سایت قدیمی بازگردانید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
هنگام راه اندازی
در زمان راه اندازی ، لیست کنترل زنده را دنبال کنید و هرگونه کنترل کیفیت ممکن را در کارهایی که تاکنون در سایت صحنه انجام داده اید ، انجام دهید.
اگر کار در صفحه یا هدایت مجدد شما در محل انجام نشده یا آزمایش نشده است ، برای راه اندازی اجاز مجاز را انتخاب نکنید.
به تأخیر انداختن اندکی راه اندازی بسیار آسان تر از آن است که بعداً خسارت را خنثی کنید یا – به طور گسترده ای بدتر – دوباره به وب سایت قدیمی برگردید (ouch).
پس از راه اندازی
تغییر مسیرها را بررسی کنید
اولین مرحله شما بازگشت به پرونده هدایت ، نقشه سایت قدیمی و خزیدن سایت قدیمی است تا آزمایش و اطمینان حاصل شود که همه URL های سایت قدیمی 301 هدایت به URL های سایت جدید را همانطور که شما در نظر داشتید انجام می دهند.
اینجا جایی است که می توانید 404s ولگرد را بگیرید و تغییر مسیرهای اضافی را به سرعت انجام دهید.
ابتدا با چک کردن URL ها شروع کنید و سپس تا جایی که زمان کار برای شما امکان پذیر است از طریق URL های سایت قدیمی بیشتر کار کنید.
همچنین سایر موارد را بررسی کنید تغییر مسیرهای اب زیر کاه مانند 302s یا روش های سرور برای اطمینان از پاک بودن 301s.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
حسابرسی توسعه یافته به Live
اطمینان حاصل کنید که تمام صفحات و بهینه سازی اختصاصی روی صفحه از سایت توسعه دهنده به سایت زنده منتقل شده باشد.
این امر به ویژه برای وب سایت های دارای محتوای پویا بسیار مهم است ، زیرا گاهی اوقات پایگاه داده ها و جداول در مهاجرت از دست می روند.
به عنوان مثال ، اگر تمام برچسب های عنوان را در سایت صحنه سازی بهینه کنید اما پایگاه داده ای که در آن قرار دارند ، در هنگام راه اندازی فعال نشود ، ممکن است عناوین تکراری گمشده یا پیش فرض را در هر صفحه یا صفحات محصول و غیره پیدا کنید.
اعتبار سنجی کد و عملکرد
تصور نکنید که وب سایت زنده همان عملکردی را دارد که سایت صحنه سازی انجام داده است.
صفحه اصلی و صفحات اصلی را از طریق ابزار تست سازگار با موبایل یا ممیزی های فانوس دریایی تا اطمینان حاصل شود که سایت نمره قبولی کسب می کند.
علاوه بر این ، اجرا کنید ابزار سرعت صفحه برای یافتن زمینه های بالقوه بهبود در وب سایت جدید. تفاوت در سرورها ، میزبانی وب و بارهای دیگر در سایت تولید می تواند باعث ایجاد وقفه هایی شود که در وب سایت صحنه سازی آن را پیدا نمی کردید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
همچنین هیچ موردی را فراموش نکنید نشانه گذاری طرحواره شما در سایت دارید
استفاده از ابزارهای اعتبار سنجی برای اطمینان از اجرای صحیح در اینجا در مواردی که بین سایت های قدیمی ، صحنه ساز و زنده تغییر کند و نحوه ارائه موتورهای جستجو به آنها مفید است.
ارسال نقشه های سایت XML
پس از اینکه از هدایت خود به درستی کار کردید و از اجرای SEO در سایت زنده راضی بودید ، زمان ارسال نقشه سایت XML فرا رسیده است.
اطمینان حاصل کنید که نقشه سایت پویا شامل مجموعه کاملی از URL های مقصد مورد نظر است.
اگر از یک نقشه سایت ایستا استفاده می کنید ، اکنون یک نقشه جدید ایجاد کنید ، آن را بررسی کنید و ارسال کنید.
توجه داشته باشید که می خواهید از بکر بودن فایل (های) نقشه سایت XML خود اطمینان حاصل کنید. شما می خواهید URL های صفر داشته باشید که منجر به خطاهای 404 شود و اطمینان حاصل کنید که همه URL ها URL مقصد در مقابل هدایت مجدد یا صفحاتی هستند که مطابق با نسخه دیگر هستند.
نظارت بر
انجام کار با تلاش سخت در SEO برای راه اندازی مجدد و مهاجرت به طور کلی احساس خوبی دارد. اکنون ، مهم است که ذهنیت خود را به یک مرحله نظارت تغییر دهید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
برای 1-2 ماه آینده ، از نزدیک جستجوی Google Search Console و Bing Webmaster Tools را بررسی کنید تا 404 گزارش شده از خطا ، خطاهای خزنده و هرگونه مشکل در صفحه HTML را مشاهده کنید. به سرعت با اینها مقابله کنید.
ادامه سئو
به یاد داشته باشید که سئو یکبار مصرف نیست.
پس از نشستن گرد و غبار و حرکت مرحله نظارت ، می توانید به برنامه و اهداف اصلی خود برگردید و عملکرد سایت جدید را بسنجید.
از اینجا ، می توانید برنامه بهینه سازی مداوم خود را از سر بگیرید.
مراحل خلاصه شده
در اینجا لیست کوتاهی از مواردی است که ما در این مقاله بسته بندی کرده ایم.
پیش از راه اندازی:
- اهداف و برنامه پروژه
- معماری محتوا و اطلاعات.
- بهینه سازی در صفحه
- تغییر مسیر می دهد.
راه اندازی!
پس از راه اندازی:
- تغییر مسیرها را بررسی کنید.
- حسابرسی توسعه یافته به Live.
- اعتبار سنجی کد و عملکرد
- ارسال نقشه های سایت XML.
- نظارت بر.
- ادامه سئو.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
بعضی مراحل را بیشتر از زمان برنامه ریزی شده انجام دهید و یا مجبور شوید بعضی از مراحل را اضافه کنید. پروژه های وب و سئو همیشه مطابق برنامه پیش نمی روند!
فراتر از آن ، اطمینان حاصل کنید که از هر فرصتی برای استفاده از طراحی مجدد و راه اندازی مجدد برای بهبود عملکرد استفاده می کنید تا بازده سرمایه گذاری خود را در سایت خود به حداکثر برسانید.
منابع سئو و طراحی سایت بیشتر در اینجا: