
شروع یک کمپین بازاریابی پولی جدید کار ساده ای نیست.
ملاحظات لجستیکی ، ملاحظات مالی ، ملاحظات مخاطبان ، ملاحظات مدت زمان وجود دارد.
بیایید تصور کنیم که شما تصمیم گرفته اید یک کمپین جدید Google Ads را شروع کنید. شما یک ایده مبهم در مورد هزینه همه چیز دارید ، و مشتاق شروع کار هستید.
قبل از اینکه چراغ سبز خود را به کمپین جدید خود بزنید ، باید در مورد سودآوری آینده خود بدانید ، به ویژه هنگامی که سود شما حتی با هزینه های شما هم شکسته شود.
چرا این مهم است؟
در آن مرحله از طول عمر مبارزات انتخاباتی خود ، شما شروع به بازگشت سود می کنید تا اینکه با سود قرمز.
چگونه آن نقطه را تعیین می کنید؟
با انجام یک تجزیه و تحلیل سریع.
تحلیل Breakeven چیست؟
این که آیا شما یک کمپین PPC را اجرا می کنید ، یک جریان تبلیغاتی جدید به استراتژی در حال انجام خود اضافه می کنید ، یک فروشگاه تجارت الکترونیکی راه اندازی می کنید ، یا حتی یک فروشگاه آجر و ملات افتتاح می کنید ، باید یک تجزیه و تحلیل سریع انجام دهید.
همانطور که در بالا ذکر کردیم ، به شما این امکان را می دهد که چه زمانی می توانید تلاش خود را برای شروع بازده پیش بینی کنید.
فراتر از این ، این تجزیه و تحلیل به شما اجازه می دهد تا بدانید آیا تلاش شما عملی است یا اینکه با توجه به مدل کسب و کار خود دستیابی به موفقیت مالی غیرممکن است.
با کمک به شما در تعیین هزینه های ثابت (هزینه هایی مانند اجاره) و هزینه های متغیر (مانند مواد) ، می توانید قیمت هایی را تنظیم کنید که منعکس کننده این هزینه ها باشد و پیش بینی کنید که چه زمانی کسب و کار شما به فضای مهم بین هزینه و سود منتقل خواهد شد.
این مرحله از بین سود و هزینه به عنوان نقطه شکست (BEP) شناخته می شود ، مرحله ای که درآمد برابر هزینه است. هنگامی که BEP خود را شناسایی کردید ، تمام هزینه های خود را از اجاره تا کارگر گرفته تا ساختار قیمت گذاری ارزیابی کنید تا اطمینان حاصل کنید که هیچ هزینه غیر ضروری نمی کنید.
ابتدا تعیین کنید که آیا هزینه های شما خیلی زیاد است یا قیمت های شما خیلی پایین است تا در یک بازه زمانی قابل کنترل به BEP برسید.
بعد ، تصمیم بگیرید که آیا برنامه شما پایدار است یا خیر.
BEP شما نه تنها شما را از یک رویداد خاص مطلع می کند که باید از حالت قرمز خارج شود ، بلکه به شما این امکان را می دهد تا در صورت نیاز به تعدیل هزینه های کسب و کار خود بدانید.
چرا شما باید یک تجزیه و تحلیل شکستنی انجام دهید
تجزیه و تحلیل سرریز مشخصه هر طرح تجاری خوبی است. این به شما امکان می دهد ساختارهای هزینه را تعیین کنید و اینکه آیا باید جلو بروید.
اگرچه به نظر می رسد که تحلیل قبل از شروع کار شما فقط می تواند انجام شود ، این فرایند فراتر از راه اندازی کسب و کار می تواند مفید باشد.
با ارزیابی و ارزیابی مجدد ساختار هزینه های کسب و کار خود ، می توانید چندین نتیجه مختلف را بدون توجه به اینکه در طول عمر شرکت خود هستید ، پیش بینی کنید.
مزایای هدایت این نوع تحلیل شامل موارد زیر است:
- قیمت گذاری صحیح محصول یا خدمات
- دیدگاه سودآوری
- اطلاعاتی را برای تنظیم استراتژی های پیشرفت فراهم می کند

چه موقع باید تجزیه و تحلیل سریع را انجام دهید؟
هر زمان که بخواهید می توان تجزیه و تحلیل برش را انجام داد. با این حال ، چهار مشخص وجود دارد اقدامات که باید این تجزیه و تحلیل را در کسب و کار شما ایجاد کند:
تجارت جدید
همانطور که در بالا اشاره کردیم ، انجام تجزیه و تحلیل سریع برای یک تجارت جدید برای تعیین دوام و ساختار قیمت گذاری حیاتی است.
محصول جدید
اگر کالای جدید و پرهزینه ای را به تجارت خود اضافه می کنید ، باید BEP خود را محاسبه کنید تا مطمئن شوید سود بالقوه آن به صرفه است.
کانال جدید فروش
هر زمان کانال فروش جدیدی را به کار بگیرید ، هزینه ها تغییر می کند. چه این هزینه ها به خود کانال بستگی داشته باشد و چه به هزینه های مربوط به بازاریابی مربوطه ، حتماً هر بار که کانال فروش جدیدی اضافه می کنید ، تجزیه و تحلیل آن را انجام دهید.
مدل تجاری جدید
وقتی به یک مدل تجاری جدید روی می آورید ، هزینه های شما می تواند به شدت تغییر کند. برای اطمینان از پایداری مدل جدید ، تجزیه و تحلیل وقفه را انجام دهید.
2 مرحله برای اجرای تجزیه و تحلیل Breakeven
امیدوارم ، ما ارزش این نوع تجزیه و تحلیل را ، بدون توجه به جایی که در مبارزات انتخاباتی یا سفر تجاری خود هستید ، منتقل کرده ایم.
در زیر ، مراحل اجرای تجزیه و تحلیل را بر می داریم.
جمع کردن داده ها
تمام هزینه هایی را که برای تجارت خود پیش بینی می کنید شناسایی کرده و آن هزینه ها را به دو دسته ثابت و متغیر تقسیم کنید.
- هزینه های ثابت: این هزینه ها به هر هزینه ای مربوط می شود که بدون توجه به موفقیت یا عدم موفقیت در تجارت شما ، ثابت بماند. دسته بندی ها شامل اجاره ، کارگر (در صورت تمام وقت / تنظیم شده) و اشتراک نرم افزار است.
- هزینه های متغیر: این هزینه ها به هرگونه هزینه ای بستگی دارد که منوط به میزان فروش شما باشد. مواد ، پردازش پرداخت ، نیروی کار (در صورت نیمه وقت / مایع) را در نظر بگیرید.
بعد از اینکه همه این هزینه ها را شناسایی کردید ، در مورد مقدار متوسط برای هر هزینه تصمیم بگیرید. اینها سنگ تراشیده نشده اند ، اما باید در حیطه امکان برای هر کالا باشد.
محاسبه کنید
فرمول برای تجزیه و تحلیل سرعت یک فرایند دو مرحله ای است.
- با استفاده از این فرمول تعداد واحدهای ترمز ضروری را محاسبه کنید: هزینه های ثابت تقسیم بر (درآمد در واحد منهای هزینه های متغیر در واحد).
- با استفاده از میزان فروش سریع خود را تعیین کنید قیمت واحد فروش بار واحد.
این نقطه نهایی حجم فروش نهایی به شما امکان می دهد در صورت منطقی بودن اهداف خود ، کسب و کار خود را پایدار نگه دارید یا خیر و نحوه تنظیم قیمت گذاری و هزینه های متناسب با آن را تعیین کنید.

چگونه می توان یک تحلیل تجزیه شده را دنبال کرد
در حالی که نقطه شکست شما حرف آخر در موفقیت نهایی سرمایه گذاری شما نیست ، اما هنوز یک نقطه عطف نشان دهنده رشد کسب و کار شماست.
هنگامی که کمپین ، فروشگاه یا کالای خود را راه اندازی می کنید ، مراقب تجزیه و تحلیل سریع خود باشید و با افزایش درآمد یا هزینه های پیش بینی نشده تنظیم کنید.
برای به روز نگه داشتن تجزیه و تحلیل خود ، می توانید از Microsoft Excel برای خرد کردن شماره های خود استفاده کنید.
از Goal Seek اکسل استفاده کنید ، ابزاری که به شما امکان می دهد کاربران را براساس واحد یا قیمت تعریف کنند.
عملکرد Goal Seek به کاربران امکان می دهد مقادیر مشخصی را تجزیه کرده و تنظیمات قابل کنترل را انجام دهند.
برای تکمیل این عملکرد ، این پنج مورد را دنبال کنید مراحل:
- اصطلاحاتی را که در تصویر زیر مرحله دو در ستون A صفحه گسترده خود مشاهده می کنید ، وارد کنید.
- فرمول های زیر را برای محاسبه درآمد ، هزینه متغیر و سود وارد کنید
- درآمد = قیمت واحد x واحد فروخته شده
- هزینه های متغیر = هزینه هر واحد x واحد فروخته شده
- سود = درآمد – هزینه متغیر – هزینه های ثابت

- داده> تجزیه و تحلیل What-If> Goal Seek را انتخاب کنید.
- در جعبه گفتگوی باز Goal Seek ، چهار عمل زیر را تکمیل کنید:
- “Set Cell” را به عنوان سلول Profit مشخص کنید (B7 در این مثال).
- “To value” را به عنوان 0 تعیین کنید.
- “با تغییر سلول” را به عنوان سلول واحد قیمت مشخص کنید (B1 در این مثال).
- تأیید را انتخاب کنید.

با استفاده از قابلیت Goal Seek اکسل ، می توانید سناریوهای مختلف را به محض بروز وصل کنید و بازی کنید. این ابزار همچنین به کاربران این امکان را می دهد که چه اتفاقی بیاندازند ، و امکان برنامه ریزی برای حوادث احتمالی یا غیر ممکن را فراهم می کند.
از طریق آزمایش می توانید کمپین ، تجارت یا محصول خود را برای هرگونه احتمالی آماده کنید.
اگر تجزیه و تحلیل شکستگی شما اشتباه بود چه کاری باید انجام دهید
در حالی که یک تجزیه و تحلیل سریع می تواند برای ارزیابی پایداری کمپین یا پروژه شما بسیار مفید باشد ، فرمول بدون محدودیت نیست.
عوامل خارجی پیش بینی نشده می توانند فرمول شما را خراب کنند ، در نتیجه پیش بینی ها و اندازه گیری های نادرست انجام می شود.
اینها عوامل می تواند شامل موارد زیر باشد:
- عدم تقاضا
- داده های نادرست
- عدم تفاوت در فرمول
- نوسانات زمانی
- رقبا
این پنج عامل می تواند به طور چشمگیری در تجزیه و تحلیل سریع شما تأثیر بگذارد.
علاوه بر این نیروهای خارجی ، اگر نتیجه فرمول شکستنی برای بودجه شما غیرقابل دستیابی باشد ، چه می کنید؟
آیا باید آن کانال تبلیغاتی جدید را به کلی لغو کنید یا از آرزوهای خود برای فروشگاه آجر و ملات دست بکشید؟
جواب منفی است
در زیر ، ما سه استراتژی را تجزیه می کنیم تا تصویب کنیم اگر تجزیه و تحلیل سریع شما نشان دهنده عدم پایداری برای فعالیت بعدی شما باشد.
کاهش هزینه های ثابت
آیا فرصتی برای کاهش هزینه های ثابت شما وجود دارد؟ بگیر هرچه هزینه های ثابت شما کاهش یابد ، واحدهای کمتری برای فروش نیاز دارید تا به نقطه شکست خود برسید.
قیمت های خود را افزایش دهید
هنگامی که قیمت های خود را افزایش می دهید ، تعداد واحدهایی را که باید برای یکنواخت کردن به فروش برسانید کاهش می دهید. یک هشدار کلی این است که مراقب انتظاراتی باشیم که با افزایش قیمت همراه است و آنچه بازار واقعاً پرداخت خواهد کرد. هرچه هزینه بیشتری شارژ کنید ، محصول یا خدمات بهتری که مصرف کنندگان شما انتظار دارند خواهد بود.
هزینه های متغیر را کاهش دهید
کاهش هزینه های متغیر می تواند چالش برانگیز باشد ، اما هرچه مقیاس بیشتری داشته باشید ، می توانید هزینه های متغیر را کاهش دهید. صرف نظر از اینکه در کدام صنعت فعالیت می کنید ، تغییر فرایندهای خود ، مذاکره با تامین کنندگان یا تغییر مواد را در نظر بگیرید.
نتیجه
صرف نظر از اینکه تصمیم گرفته اید برای اولین بار تبلیغات خود را در اینستاگرام آغاز کنید یا درهای فروشگاه های آجر و ملات را باز می کنید ، صحت و سقم آنالیز پیچیده پیچیده است.
برای اطمینان از نزدیک شدن هرچه بیشتر به رقم صحیح ، حتماً جزئیات دقیق و دقیق هزینه ها و قیمت هایی را که با کسب و کار شما ارتباط دارند ، وارد کنید.
علاوه بر داشتن درک کامل از هزینه های مربوط به ارسال پیام یا محصول خود به مصرف کنندگان ، باید قیمت مناسب برای شارژ محصول خود را نیز بدانید. هزینه های متفرقه جمع می شوند تمام متغیرهای ممکن را در نظر بگیرید و هزینه های تعیین شده را تعیین کنید.
برای اطمینان از شناسایی نقاط قیمتی مناسب برای این موارد ، هر محصول ، خدمات یا منابعی را که کسب و کار شما از آن استفاده ، تولید ، فروش یا قصد فروش دارد ، تجزیه و تحلیل کنید. با سازماندهی این موارد بر اساس اولویت سودآوری ، می توانید هزینه ها را بیشتر کاهش داده و به طور بالقوه زودتر به BEP برسید.
همانطور که نزدیک نقطه سرریز هستید ، حتماً از طریق سایر معیارها عملکرد خود را به طور مداوم کنترل کنید – تجزیه و تحلیل breakeven ابزاری در بسیاری از موارد است که می تواند به موفقیت کسب و کار شما کمک کند.
بهترین روش شما برای شناسایی همه هزینه های متغیر و ثابت چیست؟

ببینید آژانس من چگونه می تواند رانندگی کند عظیم مقدار ترافیک به وب سایت شما
- سئو – باز کردن مقدار زیادی از ترافیک SEO. نتایج واقعی را مشاهده کنید.
- بازاریابی محتوا – تیم ما محتوای حماسی ایجاد می کند که به اشتراک گذاشته می شود ، پیوند می گیرد و ترافیک را جذب می کند.
- رسانه پرداخت شده – استراتژی های موثر پرداخت شده با بازگشت سرمایه روشن.
تماس بگیرید