ترقیب مشتری و پتانسیل رشد
اگر درک خوبی از عملکرد کلی نمونه کارهای خود داشته باشید ، به شما تصویر واضح تری از انواع مشتریانی که آژانس شما می خواهد یا نیاز دارد ، می دهد. همچنین زمان زمان کاهش سرعت در خریدهای جدید تجاری و زمان استخدام سریع نیز کنترل خواهید کرد.
برای Impression ، همراه با بسیاری از متغیرهای دیگر ، رده های نگهدارنده از 1 تا 5 است که آنها برای مقیاس بندی توسعه داده اند: تمرکز بر روی رده های 1 تا 3 در حال حاضر ، بنابراین مشتریان بزرگ با بودجه جذاب یا مشتریانی با رشد سریع و اهداف بلند پروازانه.
Jovetic یک مشتری در صنعت FMCG را به یاد می آورد که می خواست گردش مالی سالانه را سه برابر کند و برای حضور دیجیتالی خود به یک ترکیب استراتژیک تهاجمی نیاز دارد ، از جمله جستجو ، پرداخت ، CRO و روابط عمومی دیجیتال. برای سمت SEO ، آنها استفاده کردند یک روش پیش بینی که به آنها امکان می دهد رشد بالقوه ترافیک آلی و معنای آن از نظر نرخ تبدیل و درآمد را محاسبه کنند.
سپس ، آنها توانستند برای هر سه ماهه یک نقشه راه و اهداف 12 ماهه ایجاد کنند ، زیرا اثبات مفهوم آنها ثابت بود و به نرخ تبدیل تاریخی ، روند جستجو در سال ، تقسیم دستگاه و حتی اثر دم طولانی اشاره داشت. پس از اتمام ، آن را به پیش بینی دیجیتال گسترده تر تغذیه کرد.
مثال دیگر یک مارک تجاری بزرگ و بین المللی بود که فقط 30٪ ترافیک ارگانیک بدون مارک ، سابقه کوتاه مدت سئو و بودجه محافظه کارانه برای کار داشت.
در اینجا جایی است که تیم جستجوی Impression با گروه بندی کلمات کلیدی و ردیف های موضوعی خلاقانه عمل می کند ، صفحات خاص فرود و فرصت های طولانی را که می تواند روایتی قابل اعتماد و ROI مربوطه را ایجاد کند ، در هر دو طرف صفر می کند.
این درمورد شناخت این بود که چه چیزی می توانند تحت تأثیر قرار دهند و چه اهرمهایی را می توانند در میان چالشهای منظم صف های طولانی توسعه و منابع محدود داخلی و خارجی قرار دهند.
بنابراین ، استفاده از یک روش پیش بینی قابل اعتماد نه تنها به شما کمک می کند مشتریان جدید را برنده کنید بلکه آنها را واجد شرایط و ارزیابی فرصت های رشد آنها می کند. دانستن اینکه چه موقع باید گفت آره و کی بگم نه به شما در تلاش برای مقیاس بندی کمک می کند.
به علاوه ، شما می توانید معادل ارزش Google Ads سناریوی پیش بینی شده SEO خود را در نظر بگیرید و نگهدارنده خود را بر این اساس محاسبه کنید ، ROI تجارت را به نمایش بگذارید و اطمینان حاصل کنید که یک معیار عینی دارید که مشتری می تواند آن را تأیید و اعتماد کند.
به عنوان مثال ، اگر مشتری است که ارزش Google Ads تخمینی برای 12 ماه پیش بینی شده 300000 دلار است ، پس یک نگهدارنده ماهیانه 1500 دلار دور از ذهن نیست. باز هم ، اگر مشتری است که رشد تخمینی تقریباً برابر با نگهدارنده دارد ، پس احتمالاً مشتری مناسبی برای شما نیست.
با خرد شدن همه این اعداد ، شما تصویری واضح از ورود MRR بالقوه به نمونه کارهای خود خواهید داشت.
اگر این مشتری ارزش پیگیری را دارد ، واقعیت مهم دیگر خرید وی است. همانطور که Jovetic می گوید ، پیش بینی به خوبی همسویی در اطراف آن است – به همین دلیل Impression چارچوب اهداف متعلق به خود را تصویب کرد و اهداف مشترکی را هم در بخشهای آژانس و هم با مشتریان تعیین کرد. اینها به برنامه اندازه گیری متصل می شوند ، بنابراین هیچ بخشی از فرایند نظارت فراموش نمی شود و انتظارات مناسب از همان ابتدا تعیین می شود.
وجود این چارچوب خرید تضمین می کند که فقط مشتریان مربوطه با پتانسیل طولانی مدت وارد خط لوله می شوند و نرخ چرخش پایین باقی می ماند.
پیگیری پیش بینی ها و اهداف کسب و کار
به غیر از نمای کلی مشتری ، نمایندگی نیز وجود دارد که باید پیگیری و اندازه گیری شود. باز هم ، یک معیار ساده و کارآمد در اینجا MRR پیش بینی شده است – هدفی که شما برای آژانس خود تعیین کرده اید تا از نظر درآمد تا پایان سال به آن برسد.
برداشت تصویب کرد چارچوب OKR (اهداف و نتایج کلیدی) تا بتوانند با خود به عنوان مشتری رفتار کنند و اهداف را در هر سطح تعیین کنند. همانطور که جووتیچ توضیح می دهد ، هر بخش سه ماهه اهداف دارد و تلاش می کند تا نرخ فرسایش را کنترل کند.
تیم رهبری از یک داشبورد عملیاتی در قالب یک گزارش سفارشی Data Studio استفاده می کنند که داده ها را از تمام بخشهای مهم کسب و کار جذب می کند: نرم افزار مدیریت زمان با ساعت های ردیابی شده از هر بخش ، سیستم منابع انسانی با اهداف فردی ، سیستم مالی با جریان نقدی ، و غیره
داشتن همه معیارهای عملی در یک مکان به آنها امکان می دهد پیش بینی های تجاری خود را برای آژانس خود انجام دهند و سناریوهای بالقوه رشد را در هر سه ماه ارزیابی کنند.
نیازی نیست که خود را در بسیاری از معیارها و KPI از دست بدهید.
یک تا سه معیار اصلی برای کنترل مداوم ، به ویژه در ابتدای فرآیند کلاهبرداری می کند. از این گذشته ، اکثر آنها شاخص های عقب مانده هستند: “خروجی ها” که فقط در صورت انجام عمل مانند “رضایت مشتری” قابل توضیح هستند. شما می توانید رضایت مشتری را پس از اتمام سه ماهه یا سال ارزیابی کرده و روند را مشاهده کنید ، اما در این حالت یک شاخص عملیاتی درصد دستیابی مشتری است.
به ویژه برای بخش جستجوگرها ، می توانید در مورد موارد زیر فکر کنید:
- وظایف روزانه که به داده های زمان واقعی نیاز دارند.
- روندهای تاریخی که باید از آنها آگاهی داشته باشید.
- بودجه و منابع تخصیص یافته برای هر مشتری.
داشبورد نمایندگی SEOmonitor شامل یک عکس فوری روزانه از نمونه کارها مشتری شما و فرایندهای اصلی داخلی است:
- وضعیت کلی اهداف SEO شما.
- روند مشاهده در سراسر نمونه کارها.
- حالت MRR در سراسر نمونه کارها و در سطح فردی.
- وضعیت گزارش ماهانه در سراسر آژانس و برای هر مدیر حساب.
- اطلاعات مهم کلیدی برای هر کمپین که اکنون به توجه شما نیاز دارد – اعم از پیروزی سریع ، مسائل مربوط به کمپین ، تغییر رقبا و غیره
برای اطمینان از اینکه همیشه با به روزرسانی های مهم در مورد سلامت کسب و کار یا کمپین های مشتری خود آگاه هستید ، سیستم عامل ما هشدارهای مربوط به هر تغییر وضعیت را ارسال می کند.
به طور خلاصه
هر مجموعه و داشبورد عملیاتی KPI ایجاد شده فقط درصورتی قابل اجرا و “زنده” باشد. اگر آن را تنظیم کرده و فراموش کنید ، به شما کمک نمی کند وضوح لازم را بدست آورید.
برای هر مرحله از سفر مشتری ، می توانید درآمد بالقوه ، درآمد واقعی و فضای رشد را بسنجید. به عنوان یک آژانس ، شما باید تعادل خوبی بین مشتریان موجود و مشتریان جدید داشته باشید:
- خرید تنها مشتریانی که در دراز مدت در آن حضور دارند و به شما ROI سالم ارائه می دهند.
- پایین نگه داشتن نرخ چرخش با امکان پذیر ساختن فرایندهای داخلی از ابتدا تا انتها: اهداف مشتری ، اهداف داخلی ، گزارش های دوره ای و بررسی های تجاری.
به این ترتیب شما می توانید کنترل تکامل آژانس خود را حفظ کرده و توانایی شروع به پیش بینی مکان های خود در یک یا دو سال را داشته باشید.
SEOmonitor داشبورد آژانس را به طور مداوم بهینه سازی می کند تا فرایندهای مهم درون آژانس – از نظارت بر مبارزات انتخاباتی تا گزارش مدیریت و ایجاد پروپوزال را در آن جای دهد.
این ویژگی ها بخشی از پلت فرم SEO ما است که فقط برای آژانس ها طراحی شده است.
به ما بپیوند در تلاش برای ایجاد شفافیت بیشتر در صنعت سئو.