دریافت داده های کیفی و کمی
نظرسنجی ها می توانند به شما در کشف طیف وسیعی از داده های مفید در مورد مشتریان فعلی و هدف شما کمک کنند. آنها می توانند هر چیزی را که می خواهید بدانید ، شامل عادات استفاده ، موقعیت مکانی و اطلاعات جمعیتی ، تا اهداف شخصی یا حرفه ای را شامل شوند.
همچنین می توانید اطلاعات غیرمنتظره یا پنهان دیگری را پیدا کنید که ممکن است مربوط به تلاش های بازاریابی محتوایی شما باشد.
اگر مخاطب درگیر دارید ، می توانید گروه های متمرکز و مصاحبه ها را برای موارد شخصی تر انجام دهید. اطلاعات کیفی تولید شده به تیم بازاریابی و خدمات مشتری شما کمک می کند تا تصور انسانی تری از مخاطبان مورد نظر خود را شکل دهند.
مخاطبان خود را تقسیم بندی کنید
در مرحله بعد ، بازخوردها را جمع آوری و تحلیل کنید. این نه تنها صدای و لحن نام تجاری شما را آگاه می کند ، بلکه در مورد برنامه ریزی نیز به موضوعات محتوا ایده می دهد.
در تحقیقات خود ، مطمئن شوید که نقاط دردناک و چالش های مخاطب خود را کشف کرده اید. اینها به شما در ایده پردازی و توسعه محتوا کمک می کند که واقعاً با افرادی که باید با آنها ارتباط برقرار کنید ، مطابقت دارد.
در نهایت ، تقسیم بندی مخاطبان خود را مشخص کنید. به احتمال زیاد شما بیش از یک نوع مشتری یا یک نوع مخاطب دارید. ممکن است این موارد را بر اساس مکان ، اهداف ، بودجه ، چالش ها یا حتی نحوه و دلیل استفاده آنها از محصول یا خدمات شما تقسیم بندی کنید.
هنگامی که مخاطبان خود را در گروه ها قرار می دهید ، می توانید ارتباط خود را شخصی کرده و تأثیر بیشتری بگذارید.
3. توسعه پرسنل خواننده و خریدار
اکنون که درک خوبی از مشتریان هدف خود دارید و چگونه می توانید آنها را تقسیم بندی کنید ، باید طیف وسیعی از شخصیت های خریدار را ایجاد کنید. این پروفایل های مکتوب هستند که نشان می دهد چه کسی محصول یا خدمات شما را به طور ایده آل خریداری می کند.
در بازاریابی محتوا ، ما گاهی اوقات این افراد خریدار را “شخصیت خواننده” می نامیم. شخصیت های خواننده کمی گسترده تر از شخصیت های خریدار شما هستند ، زیرا ممکن است بخواهید افرادی را که طرفدار نام تجاری شده اند مورد هدف قرار دهید و مطالب خود را با شبکه های آنها به اشتراک بگذارید.
این افراد را برای همه محتواها و وثیقه های بازاریابی در آینده هدف خود قرار دهید. آنها اطلاعاتی را که جمع آوری کرده اید تجمیع می کنند. علاوه بر این ، آنها به تیم های سراسر تجارت شما کمک می کنند تا مشتریان خود را تجسم کرده و درک کنند.
یک بیانیه بازاریابی محتوا برای پرسنل خریدار خود بنویسید
هنگامی که افراد خود را شناسایی کردید ، تیم شما می تواند یک بیانیه بازاریابی محتوا ایجاد کند که به سوالات زیر پاسخ می دهد:
- سعی می کنی به کی کمک کنی؟
- چگونه برای انجام آن برنامه ریزی می کنید؟
- چرا می خواهید برای آنها ارزش قائل شوید؟
4. ایجاد نقشه سفر مشتری
نقشه سفر مشتری به شما امکان می دهد بفهمید مشتریان شما چگونه می خواهند با شما ارتباط برقرار کنند و به شما کمک می کند محتوای مناسب را در زمان مناسب ارائه دهید.
این نقشه مسیری را نشان می دهد که مشتریان شما از کشف اولین مشکل ، جستجوی راه حل ها و در نهایت خرید پیشنهاد شما دنبال می کنند.
کل کسب و کار شما و همه تیم های شما می توانند از درک دقیق این سفر بهره مند شوند. این یک ابزار بسیار ارزشمند برای تیم بازاریابی محتوا است و به شما در توسعه یک برنامه استراتژیک کمک می کند.
5. قیف محتوا بسازید
برای ایجاد یک نقشه سفر مشتری واضح ، باید نیازهای خواننده یا خریدار خود را در هر مرحله از برنامه در نظر بگیرید قیف بازاریابی محتوابه
آگاهی: کشف یک مشکل
در این مرحله از قیف ، مخاطبان شما متوجه شده اند که دارای یک چالش یا مشکل است. شخص خریداران شما ممکن است به گونه ای متفاوت با این مشکل برخورد کنند.
به عنوان مثال ، آنها ممکن است در Google جستجو کنند ، در گروه های رسانه های اجتماعی جستجو کنند یا از دوستان در مورد راه حل هایی که برای آنها باز است مشاوره بخواهند.
در نتیجه ، آنها به احتمال زیاد طیف وسیعی از راه حل های مختلف را پیدا خواهند کرد – برخی از آنها ممکن است شبیه به پیشنهادات شرکت شما باشد ، برخی دیگر ممکن است کاملاً متفاوت باشند.
برای قیاس ، فردی که به دنبال سرگرمی است ممکن است از دوستان بپرسد که عصر جمعه باید چه کار کنند. چندین کار وجود دارد که می توانند انجام دهند: رفتن به رستوران ، دیدن سینما ، رفتن به یک کنسرت. در حالی که هر فعالیت بسیار متفاوت است ، هر یک راه حلی مناسب برای یک مشکل مشابه ارائه می دهند: خستگی.
سوال نگاشت محتوا: چگونه هر شخص خریدار متوجه می شود که مشکلی برای حل دارد و بعد چه می کند؟
ملاحظه: مقایسه راه حل هایی که با آنها موجود است
هنگامی که شخصیت خریدار شما طیف وسیعی از راه حل ها را کشف کرد ، آنها شروع به انجام تحقیقات خود و محدود کردن آنها می کنند. هر شخص خریدار به احتمال زیاد معیارهای خاص خود را برای انجام این کار دارد ، و معیارهای متداول عبارتند از:
- قیمت
- راحتی در استفاده
- محل
- شهرت، آبرو
- توصیه ها یا بررسی ها
- جامعیت (چقدر خوب کار خاصی را انجام می دهد)
- کیفیت محصول یا پشتیبانی مشتری
- تعاملات قبلی با نام تجاری
سوال نگاشت محتوا: چه معیارهایی برای هر شخص خریدار مهمتر است؟
تبدیل: موقعیت یابی محصول یا خدمات خود به عنوان گزینه مناسب
وظیفه شما ، در این مرحله از سفر قیف و خریدار ، این است که مزایا و ویژگی های پیشنهاد خود را به آنها نشان دهید. هنگامی که می دانید کدام معیارها برای شخص خریدار شما مهمتر است ، می توانید به راحتی محتوا ایجاد کرده و کپی کنید که نام تجاری شما را به عنوان بهترین راه حل معرفی می کند.
سوال نگاشت محتوا: چگونه می توانید محصول یا خدمات خود را به بهترین نحو که نیازهای خریدار شما را برآورده می کند ، نشان دهید؟
حفظ: تعریف محتوایی که باعث بازگشت آنها و تبدیل مجدد آنها می شود
هنگامی که مشتریان شما مشتری شدند ، مفید است که آنها بارها و بارها بازگردند. هزینه هر خرید شما کاهش می یابد و در نتیجه حاشیه های شما افزایش می یابد. بنابراین چگونه می توانید با مشتریان خود در تماس باشید؟
بازخورد بگیرید و محتوا را توسعه دهید تا نام تجاری خود را در ذهن داشته باشید.
سوال نگاشت محتوا: چرا مشتریان شما در وهله اول تغییر دین دادند و تجربه آنها چگونه بود؟
وکالت: ایجاد شرایطی که آنها را تشویق می کند تا درباره شما فریاد بزنند
اگر واقعاً می خواهید از بازاریابی دهان به دهان حداکثر استفاده را ببرید ، شناسایی و مشارکت با حامیان برند آینده کلیدی است. تعریف کنید که مشتریان شما از نظر خدمات به مشتریان چه می خواهند.
هنگامی که می دانید انتظارات آنها را به طور مداوم برآورده می کنید ، می توانید برای توصیه به دوستان ، محتوای قابل اشتراک گذاری ، معاملات ارجاع یا تخفیف ایجاد کنید.
سوال نگاشت محتوا: بعد از خرید چه ارزشی می توانید به مشتریان خود ارائه دهید؟ چه چیزی این محتوا را به اشتراک می گذارد؟
نکته: ImpactHero محتوای شما را به مراحل سفر مشتری ترسیم می کند و بصورت خودکار بینش ها و توصیه های قابل اجرا را ارائه می دهد. از آنها برای بهبود عملکرد محتوا و برای انتخاب قالب محتوای مناسب برای هر مرحله یا هدف استفاده کنید.
راهنمای نهایی ایجاد قیف محتوا با عملکرد بالا را بارگیری کنید
6. خروجی سه ماهه خود را برنامه ریزی کنید
هم تراز کردن شما ایده های محتوا با اهداف تجاری و نیازهای مشتری در هر مرحله از قیف ، خروجی شما متمرکز و م keepثر خواهد بود. بنابراین ، با در نظر گرفتن بودجه ، وقت آن رسیده است که برنامه ریزی محتوای خود را شروع کرده و آن را در سفر خریداری که در مرحله قبل شرح داده اید ، ترسیم کنید.
هنگام ایده پردازی موضوعات برای شخصیت های خریدار خود ، از آنها استفاده کنید تحقیق در مورد کلمات کلیدی برای تعیین میزان اهمیت موضوعات
عبارات جستجوی دم بلند با حجم بیشتر نشان می دهد که یک ایده محتوا به ویژه قوی است. همچنین می توانید سوالات و زمینه های موضوعی دیگری را که پرسونای خریدار شما به آن علاقه دارند ، کشف کنید.
هنگامی که لیستی از کلمات کلیدی مورد نظر را تهیه کرده اید ، باید آنها را نیز بفهمید قصد جستجو – این همان چیزی است که مشتریان سعی می کنند در جستجوهای آنلاین خود به آن برسند. می توانید به مقالات رقیب در Semrush نگاه کنید و با استفاده از کلمات کلیدی در گوگل جستجو کنید تا ببینید چه نوع مقاله ای بازگردانده می شود.
آنچه مشاهده می کنید به شما نشان می دهد که گوگل به بهترین وجه نیازهای کاربر را برآورده می کند. بنابراین اگر در نتایج جستجو لیست ها ، راهنماها ، مقاله های رهبری فکری ، روش ها ، ویدیوها یا اینفوگرافیک های بیشتری مشاهده می کنید ، احتمالاً این همان نوع محتوایی است که شما نیز باید ایجاد کنید.
نکته: سمروش موضوع تحقیق ابزار به شما کمک می کند تا فهرست موضوعات فرعی و ایده های مرتبط را بر اساس یک کلمه کلیدی پیدا کنید. از آن برای ایجاد ایده برای مقالات ، سرفصل ها و موضوعات جدید برای نوشتن استفاده کنید.
ایجاد تقویم محتوا
در مرحله بعد ، موضوعات و ایده های عنوان خود را به یک تقویم محتوا تبدیل کنید. این به شما کمک می کند مطالب را زودتر از موعد دسته بندی کرده و در فواصل منظم منتشر کنید.
هنگام نوشتن تقویم محتوا ، از خوشه های موضوعی استفاده کنید – این مجموعه ای از محتواهای پیوندی است که برخورد عمیق و کاملی از موضوعی را که پوشش می دهید ارائه می دهد. این به شما کمک می کند تا به Google و دیگر موتورهای جستجو نشان دهید که در زمینه موضوع متخصص هستید. همچنین به این معنی است که بازدیدکنندگان وب سایت شما ارزش بیشتری در محتوای شما پیدا خواهند کرد.
یک قالب تقویم محتوا ساده به این شکل است:
پرسونای هدف | حوزه موضوعی | مرحله قیف | کلید واژه ها | تاریخ انتشار |
بسته به فرآیندهای شما ، ممکن است مایل باشید فیلدهای دیگر را در تقویم قرار دهید:
- تیم مسئول
- نوشتن/ویرایش مهلت ها
- کانال های توزیع
- سایر وثیقه های حمایتی برای ایجاد
- هشتگ ها
- کپی تبلیغاتی
- دعوت به عمل
- KPI/معیارها
محتوای خود را متنوع کنید
بسیار مهم است که تا جایی که می توانید از محتوای با کارایی بالا استفاده کنید. اگر وبلاگ یا راهنمایی دارید که به خوبی عمل می کند ، برای تنوع آماده است. یعنی می توانید آن را به انواع دیگر محتوا تبدیل کنید و به وسیع ترین گروه افراد ممکن برسید.
تصمیم بگیرید که چگونه می توانید محتوای خود را متنوع کنید تا در رسانه های مختلف کار کند. به عنوان مثال ، یک راهنمای مکتوب می تواند تبدیل به:
- ویدیوی YouTube
- وبینار
- اینفوگرافیک کوتاه
- مجموعه ای از پست های رسانه های اجتماعی
- زنده AMA (از من چیزی بخواهید) در اینستاگرام
در عین حال ، باید مناسب ترین کانال های توزیع را تعریف کنید. توجه به مخاطبان شما و مکان هایی که بیشتر به احتمال زیاد در آنجا به سر می برند بسیار مهم است. این به شما کمک می کند محتوای خود را در جایی که بهترین کار را می کند پیدا کنید.
در آغاز هر کمپین محتوا ، به اشتراک گذاری و حمایت از محتوا در بسترهای مختلف آزمایش کنید. هنگامی که نتایج را مشاهده می کنید و معیارها را تعیین می کنید ، مطمئن شوید که بیشترین تمرکز خود را بر روی جاهایی انجام می دهید.
7. پیگیری پیشرفت
بدون تنظیم KPI بازاریابی محتوا ، نمی توانید یک کمپین موثر اجرا کنید. از اهداف کلی خود برای تعیین معیارهای خاص برای ردیابی و بهینه سازی تولید محتوا ، موضوعات و کانال های توزیع استفاده کنید.
شما می توانید این کار را به روش های مختلفی انجام دهید ، که برخی از آنها فراتر از تأثیر مستقیم بر فروش است.
این بدان معناست که شما باید در مورد طیف وسیعی از موارد فکر کنید معیارهایی که باید رعایت شودبه برای مشاهده نمونه هایی از آن به جدول زیر مراجعه کنید قالب نقشه برداری محتوا:
در نهایت ، به یاد داشته باشید که به طور منظم بدوید ممیزی محتوا برای جلوگیری از دست دادن رتبه و ترافیک و اطمینان از به روز بودن محتوای خود.
نتیجه
ترسیم محتوای خود به این روش م effectiveثرترین روش برای توسعه محتوای هدفمند برای شخصیت خریدار شما است.
با بارگیری رایگان شروع کنید کیت قالب نقشه برداری محتوا از Semrush ، که شامل موارد زیر است:
- قالب خریدار پرسونا
- الگوی سفر مشتری
- قالب قیف محتوا
- قالب تقویم محتوا
- ماتریس معیارهای بازاریابی محتوا