
در حالی که گوگل ، بینگ و یاهو سهم بازار غرب از ترافیک موتورهای جستجو را کنترل می کنند ، موتور جستجوی جایگزین بایدو پادشاه جستجو در چین است.
اگر می خواهید مطالب خود را در Baidu شناخته کنید ، برای راهنمایی شما به یک استراتژی SEO قوی نیاز دارید. آنچه در Google کار می کند ممکن است در Baidu کار نکند ، بنابراین ما این راهنما را برای آموزش نحوه کسب موقعیت در نتایج موتور جستجوی Baidu برای کاربرانی که در ایالات متحده هستند ، ایجاد کرده ایم.
بایدو چیست؟
بایدو یک شرکت اینترنتی و هوش مصنوعی است که طیف وسیعی از خدمات از جمله جستجو ، رایانش ابری ، موسیقی ، نقشه ، ترجمه ، فیلم و حتی اتومبیل های خودران را ارائه می دهد. حتی یک سرویس بایدو ، بایدو بایکه ، حتی به عنوان یک کلون ویکی پدیا تصور می شود. دائرlopالمعارف آنلاین قایق سوار می شود 16 میلیون مقاله و 6.9 میلیون ویراستار.
با این حال ، بزرگترین دارایی که بایدو ارائه می دهد موتور جستجوی آن است. در ابتدا در سال 2000 راه اندازی شد ، بایدو یکی از بازیکنان اولیه در جستجوی چینی بود. از بسیاری جهات ، به نظر می رسید که سیستم عامل اولیه آنها از رویکرد و طراحی گوگل کپی می کند ، و باعث می شود بسیاری فکر کنند که آنها به عنوان یک کپی برداری گوگل چینی به جای یک رقیب واقعی هستند.
سریع به روز فعلی بروید و بایدو مالک آن است 68.5 درصد از سهم بازار موتور جستجو در چین و به خود می بالد 1.54 میلیارد جستجو در روز. آنها به طور متوسط 16.4 میلیارد دلار در سال و حدود 202 میلیون کاربر فعال روزانه را ثبت کنید.
بخش عمده ای از موفقیت بایدو را می توان به توانایی آن در بهینه سازی و بهتر و موثرتر قرار دادن صفحات وب چینی از هر موتور جستجو دیگر نسبت داد. چهره کاربر فقط به زبان چینی ساده شده در دسترس است و نتایج جستجو اولویت سایت های چینی زبان است. تعداد کمی از سایت های غیر چینی زبان همیشه در فهرست بایدو یا نتایج موتور جستجو گنجانده شده اند.
بایدو در مقابل گوگل
همیشه بایدو به عنوان کپی گوگل مورد انتقاد قرار گرفته و شباهت ها مطمئناً وجود دارد.
چه زمانی Google تصمیم گرفت نمایش تبلیغات را متوقف کند در سمت راست صفحه نتایج موتور جستجو ، بایدو نیز از او پیروی کرد فقط چند ماه بعد
هر دو موتور جستجو چهره کاربری مشابهی را ارائه می دهند: یک آرم ساده ، یک نوار جستجو و ویژگی های اضافه شده در زیر.


از نظر ارائه محصولات ، نقشه ها ، سیستم های موسیقی و فیلم ، خدمات ترجمه و سایت های مسافرتی در هر دو سیستم عامل هستند.
هر دو گوگل و بایدو ویژگی های جستجوی مشابهی را ارائه می دهند ، اگرچه الگوریتم و قابلیت نمایه سازی گوگل کمی قوی تر به نظر می رسد.
Baidu همچنین به دلیل استفاده آزادانه از قطعه های غنی در اوایل شهرت است ، در حالی که Google در سال های اخیر فقط استفاده از قطعه های غنی را افزایش داده است. بسیاری از کارشناسان سئو پیشنهاد کرده اند که گوگل باید Baidu را به این روش کپی کند.
تفاوت اصلی بین بایدو و Google در SERP های جداگانه آنهاست. در اینجا چند تمایز واضح بین این دو سیستم عامل وجود دارد:
- در حالی که نتایج جستجوی Google در موجود است 149 زبان مختلف، بایدو فقط به زبان چینی ساده شده ارائه می شود.
- پیوندهای بایدو در پنجره جدیدی باز می شوند و صفحه اصلی بایدو را همیشه در دسترس نگه می دارند.
- اکثر نتایج جستجوی Baidu دارای تصاویر کوچک هستند.
- قطعه های غنی در Baidu اغلب پویا و تعاملی هستند ، که آنها را از Google متمایز می کند. آنها اغلب بلند ، پر از لینک هستند و حتی حاوی برنامه های تعاملی JavaScript در SERP هستند.
- غنی های بایدو می توانند حداکثر 70 درصد از یک صفحه را اشغال کنند.
8 روش بهینه سازی برای بایدو
اگر مشاغلی با مشتری چینی اداره می کنید یا می خواهید محصولات خود را برای مخاطبان چینی تبلیغ کنید ، بهینه سازی محتوای شما برای بایدو به شما کمک می کند درها را باز کنید.
بایدو نحوه خزیدن و فهرست بندی عنکبوت ها توسط وب سایت ها را توضیح داده است. به دلیل الگوریتم ، بسیاری از وب سایت ها به طور پیش فرض در Baidu گنجانده نشده اند.
علاوه بر این ، به دلیل سانسور شدید اینترنت در چین ، معروف به فایروال بزرگ چین، بسیاری از تاکتیک های زیر به جای پیشنهادات مورد نیاز هستند. مجوز ICPL (در زیر بحث شده است) یکی از این نمونه هاست.
در اینجا برخی از سایت ها وجود دارد که بایدو به طور خودکار فیلتر می کند:
- هر سایت با محتوای تکراری فیلتر شده است. اگر این محتوا در بیش از یک مکان در اینترنت موجود باشد ، بایدو آن را دو بار اضافه نمی کند
- بایدو صفحات محتوای کوتاه را رتبه بندی نمی کند
- محتوای JavaScript و AJAX رتبه بندی نمی شود ، اگرچه کاربران می توانند آن را مشاهده کنند
- صفحاتی که بارگیری آنها کند است ممکن است به عنوان صفحات خالی یا کوتاه تلقی شوند
- صفحات وب که بدنه اصلی آنها برجسته نیست ، خزیده نخواهد شد
در زیر ، روش هایی را برای اطمینان از خزیدن و رتبه بندی محتوای شما توسط بایدو شرح می دهیم.
1. از دامنه .CN استفاده کنید
در Baidu SERP ، سایت های .com مورد پسند نیستند و داشتن دامنه .cn به شما در افزایش لیست در لیست کمک می کند. با این گفته ، ممکن است دستیابی به دامنه .cn در خارج از چین دشوار باشد.
به به دامنه .cn دست پیدا کنید، شما باید شهروند چین باشید یا صاحب مشاغل چینی باشید. علاوه بر این ، همه وب سایت های مستقر در چین باید دارای مجوز Bei’An باشند ، و وب سایت های تجاری باید دارای مجوز ICP باشند.
به دلیل محدودیت های سنگین اینترنت چینی ، دستیابی به این مجوزها می تواند زمانبر و پیچیده ای باشد. اگرچه به نظر می رسد این موضوع خسته کننده است ، اما اگر می خواهید محتوای شما در Baidu SERP نشان داده شود ، ارزش دارد که برای تهیه دامنه .cn برای تأمین رتبه های برتر وقت بگذارید.
همچنین توجه به این نکته مهم است که Great Firewall چین می تواند تأخیر را به سایتهایی که از خارج از چین بارگیری می شوند اضافه کند. به همین دلیل ، داشتن دامنه .cn نه تنها برای بایدو بلکه به طور کلی برای تجربه مرور چینی ترجیح داده می شود.
2. مجوز گرفتن (ICPL)
برای میزبانی قانونی وب سایت در چین ، باید مجوز انتشار محتوای اینترنتی را داشته باشید (ICPL)
ICPL را می توان به دو نوع مجوز تقسیم کرد:
- مجوزهای فردی: فقط با ارائه شناسه شخصی صادر شده توسط دولت چین قابل صدور است
- مجوزهای تجاری: نیاز به ثبت نام تجاری چینی دارد
در حالی که بایدو هرگز به صراحت نگفته است که ICPL مورد نیاز است ، اما باید سایت شما توسط آن تأیید شود بایدو اعتماد، شماره ICPL مورد نیاز است.
صدور مجوز برای ICPL برای شرکت های خارجی دشوار است. بهترین شرط شما معمولاً ایجاد یک شرکت چینی قبل از رسیدگی به میزبانی چینی است.
3. از استفاده از JavaScript خودداری کنید
عنکبوت موتور جستجوگر Baidu به دلیل وجود پیچیدگی در لینک ها ، عناصر ناوبری و تغییرات زبان ، سایت های جاوا اسکریپت را جستجو نمی کند.
این بدان معناست که اگرچه سایت شما نمایش داده می شود ، اما مورد بررسی قرار نمی گیرد و رتبه بندی نمی شود. حتماً یک گزینه جایگزین HTML برای موتور ارائه دهید.
به عنوان یک نکته جانبی ، فلش پلیرها در Baidu نیز قابل استفاده نیستند.
4. اطمینان حاصل کنید که محتوای شما از کیفیت بالایی برخوردار است
بایدو همیشه تجربه های کاربر را نسبت به تبلیغات اولویت داشته است. در سال 2013 ، آنها الگوریتم خود را به روز کردند تا به روزرسانی “انار” را شامل شود ، که سایت هایی را نشان می دهد که مشکلات مربوط به تجربه کاربر را با تبلیغات هرزنامه و محتوای کم کیفیت نشان می دهند. سایت های دارای محتوای با کیفیت بالا نسبت به سایت های دارای محتوای بی کیفیت افزایش می یابند.
محتوایی که توسط به روزرسانی انار بایدو مجازات می شود:
- سایتهایی با مقدار زیادی پنجره بازشو با کیفیت پایین
- تبلیغات تقلید از محتوای صفحه
- صفحاتی با تبلیغات یا محتوای مخرب
برای جلوگیری از جریمه شدن توسط الگوریتم ، از استفاده از تبلیغات پاپ آپ در وب سایت خود خودداری کنید و حتماً از محتوای واضح و با کیفیت در سراسر سایت خود استفاده کنید.
5. لینک سازی را در اولویت قرار دهید
اگر می خواهید در Baidu رتبه بندی کنید ، لینک سازی یک فاکتور مهم است. در گذشته ، به نظر می رسید بایدو نسبت به کیفیت از پیوند طرفداری کند ، اما با به روزرسانی انار ، بک لینک با کیفیت بالا اولویت قرار گرفته است.
هنگام ایجاد یک طرح ایجاد لینک برای بایدو ، بر سایت های چینی با اقتدار بیشتر از سایت های ذکر شده در کشورهای دیگر تمرکز کنید.
همچنین ، حتماً متن لنگر داخلی و خارجی را در نسخه خود وارد کنید. برای پیوندهای داخلی ، اطمینان حاصل کنید که هر صفحه از پیوندهای سایت شما به صفحه اصلی خود پیوند دارد و صفحه اصلی فقط به صفحات دسته اصلی پیوند دارد. هر صفحه زیر مجموعه فقط باید در صفحات دسته اصلی شما پیوند داده شود.
برخلاف برخی دیگر از موتورهای جستجو ، بایدو URL های غیر پیوندی را نیز محاسبه می کند ، بنابراین درج متن در متن می تواند در رتبه بندی شما نقش داشته باشد.
6. متا توضیحات و فراداده خود را کامل کنید
برخلاف گوگل ، بایدو در توضیحات متا و کلمات کلیدی متا نیز در فاکتورهای رتبه بندی خود گنجانده است. این بدان معناست که شما باید متا شرح ، متادیتا و برچسب های عنوان منحصر به فرد و توصیفی داشته باشید که در چینی ساده شده کلمات کلیدی بهینه شده باشند.
یک توصیف متای خوب ، توصیف واضح و مختصری از آنچه کاربر می تواند در صفحه پیدا کند ، ارائه می دهد. نوشتن توضیحات متناسب با هر صفحه وب سایت و استفاده از سه تا پنج کلمه کلیدی متا در هر صفحه برای بهبود شانس رتبه بندی بایدو مهم است.
بایدو حداکثر 80 کاراکتر را در برچسب عنوان و 200 حرف را در توضیحات متا اجازه می دهد. تعداد کاراکترهای کلمات کلیدی متا 100 است.
برچسب های Alt و برچسب های عنوان نیز در رتبه بندی بایدو شما نقش دارند ، بنابراین حتماً این موارد را به زبان چینی نیز بهینه کنید.

7. از پینیین در URL و چینی ساده شده در بدن استفاده کنید
پینیین نسخه رومانیزه شده چینی است که از حروف انگلیسی برای هجی کردن حروف چینی بر اساس تلفظ ماندارین استفاده می کند.
بایدو URL هایی را که به زبان Pinyin نوشته شده اند ترجیح می دهد ، در حالی که بقیه سایت از چینی ساده شده استفاده می کند.
هنگام استفاده از پینیین ، مراقب انتخاب واژه خود باشید. بایدو سخنرانی ضد دولتی ، محتوای بزرگسالان ، قمار و هر آنچه را که از نظر فرهنگی بی حساسیت می دانند سانسور می کند. اگرچه ممکن است فکر کنید اجتناب از این زبان آسان است ، اما دشوارتر از آن است که فکر می کنید. بعضی از کلمات بی گناه به نظر می رسند اما نیستند. به عنوان مثال ، “وزغ” و “اردک لاستیکی” به دلیل مفهوم سیاسی آنها ممنوع است.
اطمینان حاصل کنید که قوانین سانسور را نقض نخواهید کرد ، قبل از ذکر لیست در Baidu ، تحقیقات مربوط به بازار خاص چین را انجام دهید.
8. بهینه سازی برای تلفن همراه
بایدو دارد ماهانه 1.1 میلیارد کاربر فعال تلفن همراه، به این معنی که بیشتر کاربران بایدو وب سایت شما را روی صفحه موبایل مشاهده می کنند.
در حالی که سیستم عامل جستجوی تلفن همراه Google از همان URL نسخه دسک تاپ خود استفاده می کند ، جستجوی تلفن همراه بایدو انجام می شود m.baidu.com. بایدو سایت هایی را که به طور خودکار برای موبایل مناسب نیستند کدگذاری می کند تا بارگذاری آنها سریعتر شود. این بدان معنی است که محتوای شما به طور خودکار در سرورهای بایدو میزبانی می شود. هیچ تأییدی توسط مالک لازم نیست.
نکته منفی این کدگذاری خودکار این است که می تواند UX / UI وب سایت شما را به طور چشمگیری تحت تأثیر قرار دهد. این می تواند منجر به تجربه منفی اعضای سایت برای مخاطبان و بسیاری از کاربران شود که خیلی زود از سایت شما خارج می شوند.
برای مقابله با این موضوع ، از همان ابتدا اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما برای موبایل بهینه شده است. این به شما کمک می کند تجربیات وب سایت با کیفیت بالا ارائه دهید و مخاطبان خود را برای مدت طولانی تری در صفحات خود نگه دارید.
نتیجه
اگرچه بایدو با موتورهای جستجوگر متفاوت از Google یا Bing رفتار می کند ، اگر می خواهید تجارت چینی را به خود جلب کنید ارزش این را دارد که وقت خود را در آن سرمایه گذاری کنید.
همانطور که گفته شد ، تکنیک های کلی بهینه سازی موتور جستجو هنوز در اینجا اعمال می شود ، بنابراین هنگام ایجاد محتوای بایدو حتماً بهترین روشهای جستجوگرها را دنبال کنید.
این امر ، در کنار الزامات ویژه پلتفرم بایدو ، می تواند به شما کمک کند تا مرتباً بیشتر رتبه بگیرید.
اگر فکر SEO حتی به زبان انگلیسی دلهره آور است ، به آژانس ما اطلاع دهید و ما می توانیم به شما کمک کنیم.
جستجوی بایدو چه تاثیری بر تجارت شما داشته است؟

ببینید آژانس من چگونه می تواند رانندگی کند عظیم مقدار ترافیک به وب سایت شما
- سئو – باز کردن مقدار زیادی از ترافیک SEO. نتایج واقعی را مشاهده کنید.
- بازاریابی محتوا – تیم ما محتوای حماسی ایجاد می کند که به اشتراک گذاشته می شود ، پیوند می گیرد و ترافیک را جذب می کند.
- رسانه پرداخت شده – استراتژی های موثر پرداخت شده با بازگشت سرمایه روشن.
تماس بگیرید