آیا به دنبال روش های پیشرفته برای کار با داده های بازاریابی خود ، ارائه بینش بهتر و بهبود گزارش در فعالیت های SEO خود هستید؟
در 2 دسامبر ، من تعدیل کردم وبینار ژورنال موتور جستجو با حمایت مالی SEMrush و توسط نیک ویلسدون ، Partner ، Torque Partnership ارائه شده است.
وی در مورد اینکه چگونه یکپارچه سازی داده ها برای Google Data Studio می تواند از فعالیت های SEO شما پشتیبانی کند ، صحبت کرد و موارد استفاده پیشرفته ای را با SEMrush Data Studio Connector به اشتراک گذاشت.
در اینجا خلاصه ای از ارائه ارائه شده است.
Google Data Studio (GDS) ابزاری رایگان و در عین حال قوی است که به بازاریابان اجازه می دهد داشبورد و گزارش های تصویری تهیه کنند که منابع مختلف داده از جمله Google Analytics ، BigQuery ، Google Sheets ، YouTube و غیره را ترکیب کند.
اتصال Google Analytics یا Search Console به GDS به شما امکان می دهد گزارش های انعطاف پذیرتر و سفارشی تری در اصطلاحات و صفحات جستجوی برتر وب سایت خود ایجاد کنید
اما اگر می خواهید گزارش خود را به سطح بالاتری برسانید ، ادغام Google Data Studio با سیستم عامل های SEO مانند SEMrush ضروری است.
وقتی SEMrush را با Google Data Studio ادغام می کنید ، مواردی وجود دارد سه نقطه اتصال جداگانه:
- ردیابی موقعیت به شما امکان می دهد آمار مربوط به هر دامنه ای را در پایگاه داده SEMrush جستجو کنید.
- تجزیه و تحلیل دامنه به شما امکان می دهد برای یک مجموعه سفارشی از کلمات کلیدی هدف ، رتبه بندی کنید.
- سایت حسابرسی به شما امکان می دهد هر دامنه ای را در وب ممیزی کنید و گزارشی درباره اصلی ترین خطاهای فنی سایت که به سلامت و دید آن آسیب می رساند ، دریافت کنید.
در اینجا چند روش برای استفاده بیشتر از این ادغام داده ها آورده شده است.
بر معیارهای نمای کلی دامنه تمرکز کنید
گزارش نمای کلی دامنه SEMrush شما را قادر می سازد تا روی دامنه ها یا رقبای خود تحقیق یا نظارت داشته باشید.
با این داده ها چه کاری می توانید انجام دهید؟
با کشیدن این داده ها به GDS می توانید گزارشی تهیه کنید که شامل موارد زیر باشد:
- رتبه SEMrush.
- کلمات کلیدی ارگانیک و پولی برتر (Google Ads).
- بک لینک.
- برآورد ترافیک ارگانیک و پولی
- هزینه ترافیک
این داده ها همچنین 121 ccTLD Google و 18 ccTLD Google Mobile را پوشش می دهد.
برای گزارش های سطح بالا در چندین دامنه با استفاده از چندین نقطه داده بسیار عالی است (بدون برخورد با محدودیت پروژه خود در SEMrush).
از Case استفاده کنید: انتقال ccTLD به COM
تصویر زیر نمایانگر کوچی است که ویلسدون و تیمش در آنجا انجام داده اند که همه چیز را از ccTLD منتقل کرده و در یک ساختار .com جمع کرده اند.
در سمت چپ ، همانطور که از ccTLD دور شدند ، میانگین کلمات کلیدی ارگانیک و میزان متوسط بازدید کاهش می یابد.
و همانطور که آنها امیدوار هستند ، میانگین کلمات کلیدی ارگانیک و میانگین ترافیک ارگانیک در .com افزایش می یابد.
کلمات کلیدی دیگری نیز هنگام تغییر به .com در موقعیت 1-3 قرار گرفتند.
آنچه که آنها در پایان می خواستند ببینند نتیجه بیشتری برای مهاجرت آن محتوا است.
نحوه کشیدن این گزارش
برای برداشتن این داده ها:
- استفاده از اتصال SEMrush Domain Analytics.
- انتخاب کنید تاریخچه دامنه به عنوان نوع گزارش
- زیر مولفه های، نام دامنه خود را وارد کنید. (توجه داشته باشید که در حال حاضر فقط قادر به تغییر دامنه ریشه است ، نه URL دقیق ، زیر دامنه یا زیر پوشه.)
- هنوز هم زیر مولفه های، کادرها را برای اجازه دادن به پایگاه داده / برای اصلاح و گزارش علامت بزنید.
نکته: اگر هرگز گیر کردید ، داده های خود را در یک جدول قرار دهید.
این نشان می دهد که راه حل استفاده از قالب تاریخ متفاوت است اما برای strong> ماه پانزدهم strong> را به خاطر بسپارید.
می توانید از گزینه های داده زیر استفاده کنید:
- قالب تاریخ مطلق (ماه سال) را انتخاب کنید.
- کلیدواژه های ارگانیک و معیارهای ترافیک را انتخاب کنید.
- تاریخ (بسته به مجموعه داده ها متفاوت است).
- برای هر نمودار می توانیم پارامترها را انتخاب کنیم.
و برخی از گزینه های سبک:
- محور را برای چپ / راست تنظیم کنید.
- اختیاری: خطوط مرجع با استفاده از میانگین ها
با نمودارهای ترکیبی ارتقا دهید
با ترکیب نمودارها ، می توانید داشبورد قدرتمندتری ایجاد کنید که به شما امکان می دهد نقاط مختلف داده را مشاهده کنید.
همچنین می توانید داده ها را با هم مخلوط کرده و از نامهای منحصر به فرد برای ابعاد مشترک استفاده کنید (به عنوان مثال ، “Organic Keywords” یا “Organic Traffic”).
Wilsdon به اشتراک می گذارد که افزودن / مدیریت معیارها در آن آسان تر است منابع داده> ویرایش اتصال صفحه نمایش
این یک قسمت محاسبه شده اساسی است که به شما 51-100 موقعیت را در یک بلوک می دهد (تجسم ها را ساده کنید).
نکته: می توانید شناسه های زمینه را به صورت دستی به روز کنید تا نمودارها را به هم متصل کنید.
عملکرد داشبورد را بهبود ببخشید
با استفاده از SEMrush Data Studio Connector همراه با ویژگی GDS Extract Data ، می توانید عملکرد گزارشات خود را بهبود ببخشید.
عصاره داده ها به شما امکان می دهد زیرمجموعه ای از داده های خود را کشف کنید.
همچنین می تواند:
- حداکثر 100 مگابایت داده ذخیره کنید.
- انعطاف پذیری را با داده های جمع شده فعال کنید.
- برای داده با به روزرسانی ماهانه استفاده شود.
- به شما امکان می دهد استفاده و هزینه های API خود را بهینه کنید.
نحوه استفاده از داده های استخراج
- قرارداد نامگذاری را تنظیم کنید.
- در همه ابعاد ، معیارها و غیره مورد نیاز را بکشید.
- تاریخ های به روزرسانی خودکار را تنظیم کرده و آخرین مهر زمان به روز شده را یادداشت کنید. (نکته: هنگام انجام هرگونه تغییر ، ذخیره و استخراج کنید.)
[Slides] چگونه می توان با SEMrush از Google Data Studio بیشتر دریافت کرد
SlideShare زیر را بررسی کنید.