
اینترنت به منبع اصلی همه چیز تبدیل شده است ، از چیزهای بی اهمیت در مورد افراد مشهور گرفته تا تعمیر ظرفشویی های آشپزخانه ما. اما AI SEO ممکن است روشی را که بازاریابان به سایت های خود در رتبه بالا کمک می کنند تغییر دهد صفحات نتایج موتور جستجو (SERP).
عدم رتبه بندی ممکن است منجر به از دست رفتن کسب و کار شما از بازدید با ارزش جستجو شود. که به معنای درآمد بسیار کمتر برای تجارت شما است.
برای مدت زمان طولانی می توانید با استراتژی های اساسی در زمینه SEO کنار بیایید.
اما دیگر نه
با به دست آوردن هوش مصنوعی (AI) در جهان ، باید بازی خود را ارتقا دهید.
این برای استراتژی SEO شما به چه معناست؟
هوش مصنوعی چیست؟
هوش مصنوعی (AI) یک اصطلاح چتری است که چندین فناوری مختلف را شامل می شود ، از جمله یادگیری ماشین (ML) ، بینایی رایانه ، پردازش زبان طبیعی (NLP) ، یادگیری عمیق و سایر فناوری های هنوز در حال ظهور.
هوش مصنوعی چیست؟
هوش مصنوعی یک هدف اصلی دارد – انجام وظایف شناختی (اغلب پرزحمت و پیش پا افتاده) بهتر و سریعتر از انسان. این یک فناوری است که برای سهولت کار و زندگی ما طراحی شده است.
در تجارت ، هوش مصنوعی قبلاً ثابت کرده است که در افزایش درآمد م effectiveثر است.
در فروش و بازاریابی ، 30٪ از پذیرندگان هوش مصنوعی پس از اجرای این فناوری ، به افزایش 6-10 درصدی درآمد اشاره کرد.

این نتایج بسیار چشمگیر است.
بله ، هوش مصنوعی نیز می تواند برای سئو سایت شما مفید باشد.
اما ، آیا AI جایگزین SEO خواهد شد؟
با تأکید – نه!
بیایید در مورد چگونگی تأثیر هوش مصنوعی بر SEO و اینکه چرا تسخیر نمی شود صحبت کنیم.
AI SEO چیست؟
هوش مصنوعی به یکی از ملفه های اصلی الگوریتم های اصلی موتور جستجو ، از جمله Google تبدیل شده است مغز رتبه بندی و BERT.
این فاکتور به این معنی است که اگر هوش مصنوعی و تأثیر آن بر موتورهای جستجو را می فهمید ، می توانید SEO خود را با استفاده از هوش مصنوعی تقویت کنید.
اما این همه ماجرا نیست.
هوش مصنوعی همچنین یک ابزار عالی برای تحلیل داده ها، که قسمت قابل توجهی از طراحی یک استراتژی م SEOثر SEO است.
از کمک به شما برای ردیابی موضوعات پرطرفدار گرفته تا کشف شکافهای محتوایی، شما می توانید با نرم افزار SEO مجهز به هوش مصنوعی سریعتر و کارآمدتر کارها را انجام دهید.
هوش مصنوعی و سئو SEO تطابقی است که در بهشت دیجیتال ساخته شده است.
چرا AI SEO مهم است؟
اگرچه AI و SEO هر دو رشته پیچیده ای هستند که با هم استفاده می شوند ، اما شما می توانید رتبه بندی وب سایت خود را آسان تر کنید.
نکته ای که باید در مورد موتورهای جستجو به خاطر داشته باشید این است که آنها همیشه کاربر را در اولویت قرار می دهند. هدف آنها ارائه محتوایی است که تا حد امکان مرتبط باشد.
به همین دلیل ، SEO دیگر فقط مربوط به کلمات کلیدی نیست. این در مورد:
- مفاهیم: ایده پرسش جستجوگران چیست؟
- متن نوشته: هدف از پرسش جستجوگران چیست؟
- رضایت مشتری: مناسب ترین پاسخ ها به پرسش کاربر چیست؟
بنابراین ، پر کردن کلمات کلیدی دیگر کار نمی کند (و از آن زمان به بعد کار نکرده است) زرین پر، زرین بال) برای رتبه بندی محتوای خود ، شما نیاز به یک استراتژی عالی لینک سازی و برای موتورهای جستجوگر مجهز به هوش مصنوعی بهینه سازی کنید.
امروزه (و در آینده) ، یکی از اصلی ترین عواملی که بر رتبه بندی تأثیر می گذارد تجربه ی کاربر. و هوش مصنوعی یکی از بهترین روش ها برای ایجاد یک تجربه مثبت به بازدید کنندگان وب سایت است.
بیایید سریع شش راه را بررسی کنیم که می تواند در تقویت SEO شما کمک کند.
SEO SEO: 6 روش استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود وب سایت خود
حالا که فهمید AI چیست و SEO SEO چگونه می تواند روی سایت شما تأثیر بگذارد ، بیایید چند روش را برای استفاده از AI SEO بررسی کنیم تا با تاکتیک های مدرن SEO همراه باشید.
کشف فرصت با هوش مصنوعی
یکی از مهمترین جنبه های سئو ، کشف فرصتهای پنهان رتبه بندی است که از آنها استفاده نشده است.
این یکی از زمینه هایی است که نشان می دهد SEO برای تقویت رتبه وب سایت شما موثر است. در دو سال گذشته ابزارهای قدرتمند سئو با استفاده از هوش مصنوعی ظهور کرده اند و به شما دید عمیق تری در مورد:
- کلمات کلیدی شما باید هدف قرار دهید
- ایجاد فرصت های ایجاد پیوند
این و سایر بینشهایی که می توانید از نرم افزار SEO مجهز به هوش مصنوعی بدست آورید ، برای ایجاد یک استراتژی محتوا که باعث افزایش تصاعدی سئو وب سایت شما می شود بسیار مهم است.
با رقابت شدیدتر برای رتبه بندی روز به روز ، شما باید کلمات کلیدی ، ایده های موضوعی و سایر فرصت های جستجوگرها را پیدا کنید که خیلی رایج نیستند.
فرصت هایی را پیدا کنید که رقابت شما از آنها استفاده نمی کند و شانس بیشتری برای رتبه بندی خواهید داشت.
مسلماً ، یافتن این فرصت ها به صورت دستی نیاز به خلاقیت ، وقت و تلاش زیادی دارد.
با این حال ، با کمک نرم افزار SEO مجهز به هوش مصنوعی ، مانند BrightEdge ، می توانید سریعتر فرصت های طلایی سئو را کشف کنید.
این یکی از دلایل اصلی است که هوش مصنوعی باید بخشی از استراتژی SEO شما باشد.
ایجاد محتوا با هوش مصنوعی
کشف فرصت های محتوا تنها قسمت کوچکی از نبرد برای تسلط بر SERP است.
شما همچنین باید محتوایی ایجاد کنید که مورد توجه قرار گیرد.
این جایی است که هوش مصنوعی می تواند به بهبود SEO شما کمک کند.
چطور؟
هنگامی که از ابزاری مانند BrightEdge برای یافتن کلمات کلیدی استفاده کردید ، می توانید با استفاده از هوش مصنوعی به شما کمک کند بدانید چه نوع محتوایی را باید ایجاد کنید.
هنگامی که با کلمه کلیدی مورد نظر خود تغذیه می شوید ، ابزارهای دارای هوش مصنوعی وب را برای محتوای ایجاد شده در اطراف آن کلمه کلیدی جستجو می کنند. در چند ثانیه ، موارد زیر را پیدا خواهید کرد:
- خلاent مطالب برای بهره برداری
- موضوعات داغ روز
- تعداد متوسط بخشهایی که باید شامل شوند
با استفاده از بینش هایی از این دست ، ایجاد محتوای متناسب با حل مشکلات خاص برای مخاطبان آسان تر می شود ، به طور خلاصه ، محتوای شخصی شده که قصد کاربر را برآورده می کند.
نه تنها این ، بلکه هوش مصنوعی می تواند به شما کمک کند اطمینان حاصل کنید که محتوای ایجاد شده برای هر مرحله از قیف شما مرتبط است.
ایجاد محتوا دیگر فقط ایجاد محتوای بی کیفیت و رتبه بندی نیست. این در مورد ایجاد محتوایی است که کاربران برای آنها مفید خواهند دید.
و این دقیقاً همان چیزی است که هوش مصنوعی به شما در انجام آن کمک می کند.
بهینه سازی محتوا با SEO SEO
مدت زمان طولانی است که بهینه سازی محتوا در مورد کلمات کلیدی ، پیوندهای داخلی ، بک لینک و سایر روشهای جستجوگرها در صفحه است.
آن چیزها هنوز مهم هستند.
اما موتورهای جستجو اکنون بیش از آن شاخص ها را مورد بررسی قرار می دهند. موتورهای جستجو بهتر می فهمند که هدف جستجوگر هنگام جستجو دقیقاً چیست.
چگونه می توانید محتوای خود را برای قصد کاربر بهینه کنید؟
حدس زدید – با کمک AI.
ابزارهای هوش مصنوعی به شما کمک می کنند:
- ایجاد کردن خوشه های موضوع که به سوالات کاربر پاسخ می دهند و رتبه بندی می کنند
- از طول مطلوب موضوع مورد نظر خود آگاهی داشته باشید
- به درستی از کلمات کلیدی و کلمات کلیدی LSI استفاده کنید
با استفاده از هوش مصنوعی می توانید محتوای خود را مطابق با استانداردهای EAT گوگل که در استاندارد آنها است ، بهینه کنید دستورالعمل های کیفیت جستجو. می توانید محتوایی ایجاد کنید که به طور ماهرانه ای به درخواستهای کاربر پاسخ دهد. و این نوع محتوایی است که گوگل دوست دارد در خدمت کاربران خود باشد.
اما هوش مصنوعی به کمک بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو ختم نمی شود. ابزار نوشتن با هوش مصنوعی مانند دستیابی اتمی و گرامرلی (در میان تعداد دیگری) به اطمینان از نوشتن شما برای خواندن دلپذیر کمک می کند.

این نیز کمک می کند افزایش زمان سکونت، عامل دیگری که به موتورهای جستجو نشان می دهد که محتوای شما مفید است.
نکته آخر اینکه هوش مصنوعی می تواند به شما کمک کند محتوای بهینه تری را ایجاد کنید که خوانندگان شما آن را دوست داشته و با آن درگیر شوند.
بهینه سازی برای جستجوی صوتی
یکی از سریعترین مناطق جستجو در حال تحول است جستجوی صوتی.
با توجه به اینکه افراد بیشتری برای جستجوی اینترنت به دستگاه های فعال کننده صدا خود اعتماد می کنند ، SEO SEO (VSEO) به جنبه SEO تبدیل شده است که دیگر نمی توانید از آن چشم پوشی کنید.
فقط نگاهی به سرعت تعداد آنها بیندازید دستیارهای فعال صوتی در حال افزایش است:

استاتیستا پیش بینی می کند که در چند سال آینده تعداد دستیارهای صوتی در سراسر جهان به 8/4 میلیارد نفر برسد – که این بیشتر از جمعیت جهان است.
بیشتر جستجوهای صوتی به صورت س questionsال است ، بنابراین یکی از راه های اصلی بهینه سازی برای VSEO پاسخ دادن به سالاتی است که افراد می پرسند.
اینجاست که ابزارهای هوش مصنوعی وارد عمل می شوند.
به عنوان مثال ، ابزارهایی مانند عبارت با نمایش س questionsالاتی که جستجوگران می پرسند ، به شما در ایجاد محتوای بهینه شده VSEO کمک می کنیم. سپس می توانید محتوا را در اطراف این سالات ایجاد کنید.

جنبه دیگر جستجوی صوتی مکالمه ای بودن آن است. اینجاست که اصول هوش مصنوعی مانند NLP بیا تو بازی.
ابزارهای محتوای AI مانند Grammarly و همینگ وی می تواند به شما کمک کند محتوای مکالمه بیشتری ایجاد کنید و با توصیه برای تغییر لحن و برجسته سازی قسمتهای خوانده سخت.
نکته ای که باید در مورد VSEO مورد توجه قرار گیرد این است که بسیار پر رقابت است. این به این دلیل است که دستیارهای صوتی فقط یک پاسخ می دهند – جواب درست در بالای SERP ها.
این بدان معنی است که شما باید اطمینان حاصل کنید که رتبه خوبی برای VSEO دارید ، تمام ایستگاه ها را بیرون بکشید.
SEO خود را مقیاس بندی کنید
بخش قابل توجهی از SEO کار دستی خسته کننده است که دستیابی سریع به نتیجه را برای بازاریابان دشوار کرده است.
هوش مصنوعی آن را تغییر داده است.
ابزارهای مجهز به هوش مصنوعی با جمع آوری داده ها ، تجزیه و تحلیل و ترجمه آنها به مراحل عملی ، بسیاری از کارهای سخت را از SEO جستجو کرده اند ،
بیش از این ، با این وجود ، خواهید دید که نرم افزار SEO هوش مصنوعی ، مانند Alli AI، همچنین می تواند به SEO فنی شما کمک کند. به عنوان مثال ، می تواند به شما کمک کند:
- ممیزی وب سایت را انجام دهید
- بهینه سازی خودکار محتوا
- مشکلات محتوای تکراری را برطرف کنید
در قسمت SEO داخلی صفحه ، نرم افزار AI SEO می تواند با تجزیه و تحلیل محتوای عملکرد بالا ، به شما در مقیاس سازی محتوای خود کمک کند. سپس این نرم افزار می تواند به شما کمک کند استراتژی ها و خلاصه مطالب محتوایی را برای محتوای بهینه شده ایجاد کنید.
در نتیجه ، شما می توانید به سرعت تلاش های خود را در زمینه جستجوگرها جستجو کنید – بدون اینکه بیش از حد به تیم خود کار کنید.
هوش مصنوعی می تواند جنبه های طاقت فرسا ، پیش پا افتاده و وقت گیر (و گاهی مکنده روح) سئو را در اختیار بگیرد. این کار تیم شما را برای انجام کارهای دیگری که نیاز به توجه انسان دارند آزاد می کند.
تجربه ی کاربر
به یاد داشته باشید – تمرکز اصلی Google (و سایر موتورهای جستجو) کاربر است.
این بدان معنی است که تجربه کاربر (UX) یکی از عناصر مهم SEO است.
احتمالاً به همین دلیل است که ، در اعلامیه ای نادر ، گوگل به مردم اطلاع داده است که تجربه صفحه از سال 2021 فاکتور قابل توجهی برای رتبه بندی خواهد بود.
اما تجربه صفحه چیست؟
به گفته گوگل ، تجربه صفحه مجموعه ای از سیگنالها است که رضایت کاربر (یا کمبود آن) را هنگام تعامل با یک صفحه وب اندازه گیری می کند. این فراتر از ارزش اطلاعاتی صفحه است.
این UX کلی صفحه ارائه شده را در نظر می گیرد.
مسلماً صفحاتی که تجربه کاربری منفی دارند رتبه بندی نمی شوند و آنهایی که تجربه کاربری مثبتی را به کاربران ارائه می دهند
از کجا هوش مصنوعی اینجا بازی می کند؟
با موتورهای جستجو که بیشتر شبیه کاربران واقعی انسان هستند ، آنها می توانند تعیین کنند که آیا صفحه شما UX مثبت به کاربران ارائه می دهد یا خیر.
این بدان معناست که وقتی کاربر سوالی برای جستجو وارد می کند ، موتورهای جستجو می خواهند مطمئن شوند که سرویس دهی می شوند:
- مطالب مرتبط و معتبر
- صفحاتی با ساختار مناسب
- صفحاتی با پیمایش آسان
- صفحاتی که سریع بارگیری می شوند
- وب سایت های موبایل پسند
اگر کاربران بتوانند از یک تجربه شخصی در وب سایت شما لذت ببرند ، این امر باعث افزایش زمان سکونت و تشویق به اشتراک گذاری مطالب شما می شود. هر دو سیگنال هایی برای موتورهای جستجو هستند که محتوای شما ارزش رتبه بندی بالاتر در SERP ها را دارد.
ابزارهای SEO امروزی مجهز به هوش مصنوعی مانند Brew Market، می تواند موتورهای جستجو را تقلید کند و در مورد آنچه می توانید برای بهبود UX وب سایت خود انجام دهید توصیه هایی می کند.
در نتیجه ، شما مجبور نیستید حدس بزنید که آیا خدایان SEO در وب سایت شما با لطف لبخند می زنند یا خیر. شما می توانید بدانید که چه چیزی آنها را خوشایند می کند (در درجه بالاتری) و آن را در وب سایت خود پیاده سازی کنید.
نتیجه
آماده یا نه ، آینده سئو اینجاست.
و این فقط دو کلمه است – هوش مصنوعی.
با ازدواج با این دو رشته می توانید نیرومندی ایجاد کنید استراتژی سئو مطمئناً توجه شما را جلب می کند. بیش از این ، به شما کمک می کند تا مخاطبان وفاداری ایجاد کنید.
البته ، برای هر مشاغل ، این به یک نتیجه نهایی سالم تبدیل می شود.
آیا هنوز قدرت هوش مصنوعی را پذیرفته اید؟