سوال امروزی بپرسید سئو از سونیا در ماهاراشترا است که نوشته است:
«هی، من با مشکلی مواجه هستم که میخواهم از مقالهای که در مورد شرکت ما منفی صحبت میکند برتری بگیرم. حتی پس از تلاشهای زیادی که برای ایجاد بک لینک انجام دادهایم، رتبهبندی آن در صفحه اول حفظ میشود، بنابراین نمیدانم که آیا رد کردن پیوند آنها به سایت ما به رساندن مقاله آنها به صفحه سوم یا چهارم نتایج کمک میکند.
من با درد آشکار در این سوال همدردی می کنم.
هنگامی که محتوای منفی درباره شرکت شما در نتایج موتورهای جستجو رتبه بالایی دارد، متداول ترین پاسخ وحشت است.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
همه از مدیر عامل تا کارمند پایینترین سطح میخواهند محتوای منفی فوراً ناپدید شود.
برخورد با موارد منفی مشابه مراحل غم و اندوه است.
و البته مرحله اول غم، انکار است.
اولین مرحله در برخورد با نتایج جستجوی منفی با رتبه بالا معمولاً انکار است.
انکار از همه جنبه های شرکت سرچشمه می گیرد.
سوالاتی مانند، “این رتبه چگونه می تواند برای نام ما باشد؟” یا “این مورد ناعادلانه است!” متداول ترین انکارهایی هستند که می شنویم.
راه از انکار تا پذیرش می تواند طولانی و پر از دست انداز باشد.
اما هر چه یک شرکت سریعتر متوجه شود که مورد منفی یک واقعیت است و هیچ گلوله جادویی وجود ندارد که آن را ناپدید کند، سریعتر می توان به طور موثر با مشکل برخورد کرد.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
شهرت خود را اصلاح نکنید – یک شهرت بهتر ایجاد کنید
زمانی که یک محتوای منفی شروع به رتبه بندی در SERP ها می کند، اولین تمایل این است که هر کاری که می توانید برای خلاص شدن از شر مورد توهین آمیز انجام دهید.
شرکتهای قانونی را دیدهام که با ناامیدی سعی در هک غیرقانونی سایتهای دیگر دارند.
این کار را نکن
بهترین استراتژی این است که داستان خود را زودتر و مکرر بگویید.
برای ایجاد شهرت بهتر تلاش کنید.
در مورد خوبی هایی که شرکت شما انجام می دهد صحبت کنید.
در مورد مشتریان راضی که دارید صحبت کنید.
محتوایی در دارایی های خود و سایر افراد ایجاد کنید که شما را در وضعیت بهتری قرار دهد.
اگر یک مورد منفی با موارد مثبت زیادی احاطه شود، آیتم منفی برخی از دندان های خود را از دست می دهد.
در صورت لزوم، داستان خود را در مورد یک بحران بیان کنید.
در برخی موارد، خرید کلمات کلیدی در گوگل ادز مناسب است تا جنبه شما از ماجرا را بیان کند.
اما مراقب باشید که بیش از حد لازم به موارد منفی توجه کنید – این واقعاً یک قضاوت در مورد خرید یا عدم خرید Google Ads برای پاسخ دادن به یک مورد منفی است.
این درباره املاک و مستغلات SERP است
وقتی میخواهید یک مورد منفی را جابهجا کنید، همه چیز مربوط به املاک و مستغلات در صفحه نتایج موتور جستجو است.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
به طور سنتی، 10 مورد در صفحه اول یک موتور جستجو وجود دارد.
البته هر SERP متفاوت است.
برخی از SERP ها دارای فهرست نقشه ها هستند. برخی دارای پانل دانش هستند. دیگران تبلیغات زیادی دارند.
و اکنون، برخی از SERP های تلفن همراه بی نهایت پیمایش می کنند.
درک آنچه در SERP ها برای همه جستارهایی که آیتم منفی نشان داده می شود، مهم است.
سپس باید برنامه ای برای تسلط بر املاک و مستغلات در هر SERP ایجاد کنید.
این می تواند یک کار دلهره آور باشد – و به همین دلیل است که پایین آوردن یک آیتم منفی می تواند زمان بر و بسیار پرهزینه باشد.
و در برخی موارد، هر چقدر هم که تلاش می کنید، نمی توانید آیتم منفی را به حرکت درآورید.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
هیچ گلوله جادویی وجود ندارد
ایجاد لینک تنها بخشی از فرمول در اختیار گرفتن املاک و مستغلات در SERP است.
بهترین راه برای مقابله با یک مورد منفی این است که یک داستان مثبت بسازید و آن را زودتر و مکرر بگویید.
رد کردن یک پیوند انجام نمی شود هر چیزی برای شما.
یک پیوند رد شده سیگنال کافی به گوگل مبنی بر هرزنامه بودن یک سایت ارسال نمی کند.
و در همین نکته، اگر میخواهید سئو منفی را امتحان کنید، میتوانم به شما بگویم که وقتی افرادی را دیدم که در گذشته این کار را انجام میدهند، نتیجه معکوس دارد و نتایج توهینآمیز حتی قویتر شدهاند.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
بنابراین برای پاسخ به این سوال، لینک را رد نکنید، مگر اینکه فکر می کنید هرزنامه است – و حتی در آن صورت، متوجه شوید که به وضعیت خود کمکی نمی کنید.
منابع بیشتر:
یادداشت ویراستار: از یک SEO بپرسید یک ستون مشاوره هفتگی سئو است که توسط برخی از کارشناسان برتر سئو صنعت نوشته شده است که توسط ژورنال موتور جستجو انتخاب شده اند. سوالی در مورد سئو دارید؟ فرم ما را پر کنید ممکن است پاسخ خود را در پست بعدی #AskanSEO ببینید!
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
تصویر ویژه: طراحی ستاره ای/Shutterstock