گوگل مجموعه ای از معیارها را تعیین کرده است که صاحبان سایت هنگام بهینه سازی برای تجربه کاربر باید بر آنها تمرکز کنند.
با تعریف این موارد Core Web Vitals، هدف گوگل ارائه راهنمایی یکپارچه برای سیگنال های باکیفیت است که به گفته گوگل برای ارائه یک تجربه کاربری عالی در وب ضروری است.
“بهینه سازی برای کیفیت تجربه کاربر کلید موفقیت طولانی مدت هر سایتی در وب است.
چه شما صاحب مشاغل باشید ، چه بازاریاب باشید ، چه توسعه دهنده ، Web Vitals می تواند به شما کمک کند تا تجربیات سایت خود را کم کنید و فرصت های بهبود را شناسایی کنید. “
گوگل بر اهمیت Core Web Vitals بر سایر معیارها تأکید می کند زیرا برای همه تجربیات وب بسیار مهم هستند.
انتظارات کاربران از تجربیات وب می تواند با توجه به سایت و زمینه متفاوت باشد ، اما برخی بدون توجه به جایی که در وب هستند ، ثابت می مانند.
Core Web Vitals نیازهای تجربه کاربر است که همه وب سایت ها باید برای برآوردن آنها تلاش کنند.
به طور خاص ، Google نیازهای اصلی کاربر را به شرح زیر مشخص می کند: بارگذاری، تعاملی، و ثبات بصری.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
در اینجا نحوه نیازهای تجربه کاربر اندازه گیری می شود.
اندازه گیری تجربه کاربر با Core Web Vitals
گوگل می گوید صاحبان سایت می توانند با استفاده از این معیارها کیفیت تجربه کاربری سایت خود را اندازه گیری کنند:
- بزرگترین رنگ محتوا: مدت زمان لازم برای بارگیری محتوای اصلی صفحه. اندازه گیری LCP ایده آل کمتر یا مساوی است 2.5 ثانیه.
- اولین تأخیر ورودی: مدت زمانی که طول می کشد تا یک صفحه تعاملی شود. اندازه گیری ایده آل کمتر یا مساوی است 100 میلی ثانیه.
- تغییر چیدمان تجمعی: میزان تغییر چیدمان غیر منتظره محتوای صفحه بصری. اندازه گیری ایده آل کمتر یا مساوی است 0.1.
Google توضیح می دهد که چرا این سه معیار ، به ویژه ، بسیار مهم هستند:
“همه این معیارها نتایج مهم کاربر محور را به دست می آورند ، قابل اندازه گیری هستند و دارای معادلات و ابزارهای تشخیصی آزمایشگاهی پشتیبانی کننده هستند.
به عنوان مثال ، در حالی که بزرگترین رنگ محتوا معیار بارگذاری خط بالا است ، همچنین به شدت وابسته به رنگ اول محتوا (FCP) و زمان تا اولین بایت (TTFB) است که برای نظارت و بهبود حیاتی است. “
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
مربوط: Googler عوامل استفاده و رتبه بندی تجربه کاربر را توضیح می دهد
نحوه اندازه گیری ویتامین های اصلی وب
گوگل قابلیت های اندازه گیری Core Web Vitals را در بسیاری از ابزارهای موجود خود گنجانده است.
اکنون Core Web Vitals را می توان با استفاده از موارد زیر اندازه گیری کرد:
- کنسول جستجو.
- بینش های PageSpeed
- فانوس دریایی
- Chrome DevTools.
- گزارش Chrome UX.
- برنامه افزودنی وب ویتال ها.
در اینجا در مورد استفاده از هر یک از این ابزارها برای اندازه گیری Core Web Vitals بیشتر توضیح داده شده است.
کنسول جستجو
یک گزارش جدید Core Web Vitals در Search Console وجود دارد که به صاحبان سایت در ارزیابی صفحات در کل سایت کمک می کند.
این گزارش گروه هایی از صفحات را که نیاز به توجه دارند بر اساس داده های دنیای واقعی گزارش Chrome UX مشخص می کند.
با استفاده از این گزارش ، توجه داشته باشید که نشانی های اینترنتی در صورت نداشتن حداقل مقدار گزارش گزارش حذف می شوند.
بینش های PageSpeed
PageSpeed Insights برای استفاده از Lighthouse 6.0 ارتقا یافته است ، که باعث می شود در هر دو بخش آزمایشگاهی و میدانی گزارش ، Core Web Vitital را اندازه گیری کند.
همانطور که در زیر نشان داده شده است ، Core Web Vitals با یک نوار آبی یادداشت می شود.
فانوس دریایی
Lighthouse به تازگی به نسخه 6.0 ارتقا یافته است که شامل ممیزی های اضافی ، معیارهای جدید و نمره عملکرد تازه ترکیب شده است.
دو مورد از این معیارهای جدید اضافه شده عبارتند از Largest Contentful Paint (LCP) و Cumulative Layout Shift (CLS).
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
این معیارها پیاده سازی آزمایشگاهی Core Web Vitals هستند و اطلاعات تشخیصی را برای بهینه سازی تجربه کاربر ارائه می دهند.
گفته می شود که سومین معیار جدید – Total Blocking Time (TBT) – با اولین تأخیر ورودی (FID) ، که یکی دیگر از معیارهای Core Web Vitals است ، ارتباط خوبی دارد.
همه محصولاتی که Lighthouse قدرت دارند به روز می شوند تا آخرین نسخه را منعکس کنند.
گزارش Chrome UX
این گزارش که CrUX نیز نامیده می شود ، مجموعه ای عمومی از داده های تجربه واقعی کاربر در میلیون ها وب سایت است.
گزارش Chrome UX نسخه های میدانی همه Core Web Vitals را اندازه گیری می کند ، به این معنی که به جای داده های آزمایشگاهی ، داده های واقعی را گزارش می کند.
گوگل به تازگی این گزارش را با صفحه فرود جدید Core Web Vitals به روز کرده است.
می توان به گزارش دسترسی داشت اینجا.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
Chrome DevTools
Chrome DevTools برای کمک به صاحبان سایت برای یافتن و رفع مشکلات ناپایداری بصری در صفحه ای که می تواند به تغییر حالت بندی تجمعی (CLS) کمک کند ، به روز شده است.
برای مشاهده جزئیات آن در برگه Summary ، Layout Shift را انتخاب کنید. برای تجسم محل تغییر خود ، نشانگر را روی قسمت Moved from و Moved به فیلدها نگه دارید.
Chrome DevTools همچنین زمان مسدود کردن کل (TBT) را اندازه گیری می کند ، که برای بهبود تأخیر ورودی اول (FID) مفید است.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
وقتی عملکرد صفحه را اندازه گیری می کنید ، TBT اکنون در پاورقی پانل Chrome DevTools Performance نشان داده می شود.
بهینه سازی عملکرد که TBT را در آزمایشگاه بهبود می بخشد ، باید FID را نیز بهبود بخشد.
افزونه وب ویتالز
یک برنامه افزودنی جدید ، که اکنون برای نصب از فروشگاه وب Chrome در دسترس است ، سه معیار Core Web Vitals را در زمان واقعی اندازه گیری می کند.
می توانید برنامه افزودنی را بارگیری و نصب کنید اینجا.
در مورد سایر معیارهای ارزشمند چطور؟
به همان اندازه که Core Web Vitals مهم است ، آنها این گونه نیستند فقط معیارهای تجربه کاربر برای تمرکز روی آنها.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
همانطور که گوگل درک خود را از تجربه کاربر در آینده بهبود می بخشد ، سالانه Core Web Vitals را به روز می کند.
Google همچنین در مورد نامزدهای آینده Web Vitals ، انگیزه انتخاب آنها و وضعیت پیاده سازی به روز رسانی می کند.
در حال حاضر ، حداقل ، این شرکت سرمایه گذاری زیادی برای بهبود درک خود از سرعت صفحه انجام داده است:
“با نگاهی به آینده تا سال 2021 ، ما در حال ایجاد سرمایه و درک بهتر برای اندازه گیری سرعت صفحه و سایر ویژگیهای مهم تجربه کاربر هستیم.
به عنوان مثال ، گسترش توانایی اندازه گیری تأخیر ورودی در همه فعل و انفعالات ، نه فقط برای اولین بار. معیارهای جدید برای اندازه گیری و کمیت صافی ؛ ابتدایی و معیارهای پشتیبانی که امکان ارائه تجربیات فوری و حفظ حریم خصوصی در وب را فراهم می کند. و بیشتر.”
اعتبار تصویر: پائولو بابیتا