سوال امروز Ask an SEO از امانوئل در لندن است که می پرسد:
وقتی ترافیک در صفحات اطلاعاتی دیگر توزیع می شود، چگونه می توانم ترافیک را به صفحات فرود کلیدی خود هدایت کنم؟
من سعی می کنم به طور مؤثر کلمات کلیدی بیشتری را در صفحه اصلی خود پیاده کنم تا ترافیک بیشتری را به آنجا هدایت کنم، برخلاف جایی که ترافیک عمدتاً به آن منتهی می شود.
آیا محتوای آن صفحه را حذف میکنم و در صفحه اصلی قرار میدهم یا باید آن صفحات را مطابق با نیازهایم شکل دهم؟»
امانوئل، سناریویی که توضیح دادید غیرمعمول نیست و به نظر می رسد که کلمات کلیدی استفاده شده در آن صفحات و هدف جستجوی مرتبط دلیل دیدن آن نتایج هستند.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
کارهایی وجود دارد که می توانید برای جذب ترافیک بیشتر به صفحات فرود کلیدی خود انجام دهید.
ابتدا، میخواهم نظر شما را در مورد پیادهسازی کلمات کلیدی بیشتر در صفحه اصلی خود بیان کنم.
در حالی که صفحه اصلی شما بالاترین صفحه معتبر است، من ترجیح می دهم علاوه بر صفحه اصلی، روی صفحات فرود دیگر نیز تمرکز کنم. من هم این کار را خواهم کرد نه توصیه میکنیم محتوای صفحات رتبهبندی را حذف کرده و در صفحه اصلی قرار دهید.
به عبارت دیگر، به جای تلاش برای بهینهسازی صفحه اصلی برای همه کلمات کلیدی مهم، ترجیح میدهم صفحات فرود را در موضوعات، کلمات کلیدی و هدف خاص بهینه کنم.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
با در نظر گرفتن این موضوع، اجازه دهید برخی از کارهایی را که می توانید برای بهبود وضعیت ترافیک خود انجام دهید، مرور کنیم.
1. رتبه ها و پرس و جوها را در سطح یک صفحه مرور کنید
شما باید تعیین کنید که هر صفحه برای چه رتبهبندی میشود و جستجوهایی که گوگل با آن مرتبط کرده است.
اگر قبلاً این کار را نکردهاید، حتماً رتبههای خود را در یک ابزار SEO مانند Semrush، SpyFu، SE Ranking، Rank Ranger، Moz و غیره دنبال کنید (ابزارهای بسیار خوبی وجود دارد).
فقط به نمای کلی رتبه بندی نگاه نکنید، بلکه در عوض به این موضوع بپردازید که هر صفحه برای چه رتبه بندی می شود.
علاوه بر این، از کنسول جستجوی گوگل برای تعیین پرس و جو برای هر صفحه استفاده کنید.
وقتی در Google Search Console هستید، به آن بروید کارایی و بازه زمانی خود را انتخاب کنید. من توصیه میکنم طبق شکل زیر، دادههای سه ماه گذشته و فیلتر کردن هر صفحهای را که میخواهید تجزیه و تحلیل کنید، مشاهده کنید.

این تجزیه و تحلیل به شما درک بهتری از نحوه مشاهده محتوای صفحه شما توسط گوگل می دهد.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
برای صفحات فرود کلیدی که میخواهید ترافیک بیشتری را به آنها هدایت کنید، ببینید آیا جستارهایی وجود دارند که مطابقت خوبی دارند اما رتبه خوبی ندارند. سپس، به دنبال فرصت هایی برای بهینه سازی بهتر صفحه باشید.
به عنوان مثال، ممکن است به به روز رسانی عنوان صفحه و H1 خود نگاه کنید تا آن پرسش ها را شامل شود و/یا اطمینان حاصل کنید که آنها در محتوای صفحه استفاده می شوند.
با این حال، ابتدا باید کمی بیشتر تحقیق کنید تا هدف پشت آن عبارتهای جستجو را مشخص کنید، که به نکته بعدی منتهی میشود.
2. هدف جستجوگر را تعیین کنید
من اخیراً هدف جستجوگر را به عنوان یکی از زمینههای اصلی برای بررسی آینده سئو شناسایی کردهام (شما میتوانید در اینجا بیشتر بخوانید: چگونه میتوانیم برای اینکه سئو در آینده چگونه به نظر میرسد آماده شویم؟).
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
این مفهوم جدیدی نیست، اما به نظر می رسد که همچنان اهمیت بیشتری پیدا می کند.
بنابراین، چگونه قصد جستجوگر را دریابید؟ در واقع آنقدرها هم سخت نیست.
هنگامی که پرس و جوها/کلمات کلیدی را که میخواهید بهتر برای صفحه هدف قرار دهید را پیدا کردید، تحقیقات بیشتری انجام دهید تا ببینید گوگل به عنوان هدف پشت هر یک از آن کلمات کلیدی چه میبیند.
اینجاست که ابزارهای سئو دوباره وارد می شوند.
اکثر ابزارها برای هر کلمه کلیدی، صفحات با رتبه برتر در نتایج جستجو را به شما نشان می دهند. برای تعیین هدف آن صفحات، ده مورد برتر را مرور کنید.
آیا آنها اطلاعاتی هستند؟
آیا آنها صفحات خرید هستند، مانند صفحات محصول؟
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
مطمئن شوید صفحه ای که می خواهید بهینه سازی کنید با آن هدف مطابقت دارد. به عنوان مثال، اگر یک کلمه کلیدی را هدف قرار می دهید و صفحات با رتبه برتر همه اطلاعاتی هستند، صفحه شما نیز باید باشد (و برعکس با صفحات خرید).
حال، اگر صفحه دسته بندی محصولی داشته باشید که بخواهید به جای صفحه اطلاعاتی خود رتبه بندی کنید، چه کار می کنید؟
میتوانید بخش پرسشهای متداول را در صفحه اضافه کنید که شامل سؤالات متداول درباره آن دسته با پاسخهای غنی از اطلاعات باشد.
این نیز شانس شما برای بافتن کلمات کلیدی بیشتر است.
3. لینک های داخلی را به روز کنید
آخرین چیزی که باید در نظر بگیرید این است که چگونه به صورت داخلی پیوند می دهید.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
آیا از متن لنگر غنی از کلمات کلیدی برای پیوند دادن به صفحات داخلی خود استفاده می کنید؟
این رویکرد به شما کمک میکند ساختاری واضح در سایت خود بسازید و همچنین برای موضوعاتی که با صفحات فرود خود هدف قرار میدهید، اعتبار ایجاد کنید.
در اینجا یک مقاله عالی است که عمیقاً به این مفهوم می پردازد: ساختار سایت و پیوند داخلی در سئو: چرا مهم است.
هنگامی که این مراحل را دنبال کردید، به نظارت بر رتبه بندی هر صفحه و همچنین کلیک ها و پرس و جوها در کنسول جستجوی گوگل ادامه دهید.
ممکن است لازم باشد تنظیمات بیشتری را انجام دهید تا آن ترافیک هدفمند به صفحات فرود کلیدی شما برسد.
منابع بیشتر:
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
یادداشت ویراستار: از یک SEO بپرسید یک ستون مشاوره هفتگی سئو است که توسط برخی از کارشناسان برتر سئو صنعت نوشته شده است که توسط ژورنال موتور جستجو انتخاب شده اند. سوالی در مورد سئو دارید؟ فرم ما را پر کنید ممکن است پاسخ خود را در پست بعدی #AskanSEO ببینید!
تصویر ویژه: Sammby/Shutterstock
تبلیغات
ادامه مطلب زیر