
وقتی جمله مارک تجاری را می شنوید ، ممکن است به یاد تیتان های صنعت بیفتید – شرکت های اتومبیل سازی ، هتل های زنجیره ای همه جا حاضر و قوس های فست فود.
علیرغم این ارتباط ، مارک تجاری برای همه مشاغل ، و نه فقط غول هایی که بودجه بازاریابی نامحدود دارند ، اعمال می شود.
برای درک بهتر نقشی که برندسازی شرکتی ایفا می کند ، تأثیر برند سازی شرکتی را شکسته ام تا به شما کمک کنم بدانید چگونه می تواند تجارت شما را جلو ببرد ، مهم نیست که کسب و کار شما چه بزرگ و چه کوچک باشد.
مارک تجاری چیست و چرا مهم است؟
به مارک مورد علاقه خود فکر کنید (یا آنکه با او مرتباً ارتباط برقرار می کنید.) چه چیزی به ذهن شما خطور می کند؟ به تگ لاین آنها فکر می کنید؟ آرم؟ پالت رنگ؟ سفیر منتخب؟
این دارایی ها ، در میان بسیاری دیگر ، آنچه را تشکیل می دهند نام تجاری شرکت. مارک تجاری شرکتی پیش بینی بیرونی ماموریت و فرهنگ یک برند در رنگ ها ، آرم ، رنگ و طرح است.
یک مارک تجاری موفق شامل اهداف ، مأموریت و ایدئولوژی یک سازمان است و برای اطمینان از سازگاری بصری در همه رسانه ها (وب سایت ، بسته بندی ، کپی ، تبلیغات و غیره) ظاهر می شود.
استراتژی نام تجاری سازمانی قوی بر طیف وسیعی از دارایی ها متمرکز است ، از جزئیات به عنوان گزینه های کوچک فونت و رنگ و به اندازه ساختار و شعار ساختمان.
این عنصر ممکن است برای تصویب در سازمان شما بسیار پیچیده به نظر برسد ، اما مارک تجاری شرکتی بسیار پیچیده است برای همه مشاغل حیاتی است، از مشاغل کوچک محلی گرفته تا مارک های گسترده تجارت الکترونیکی.
احساسات در بازاریابی نقش زیادی دارند و وقتی مصرف کننده با ارزش های برند شما ارتباط برقرار می کند ، با علامت تجاری شما ارتباط عاطفی برقرار می کند. این ارتباطات عاطفی وفاداری مشتری را افزایش می دهد ، نیازی به ذکر سود و تبلیغات دهان به دهان نیست.
چگونه برند سازی شرکت فروش را افزایش می دهد
شرکت هایی که استراتژی های نام تجاری سازمانی قوی دارند ، مشتریان جدید را جذب و نگهداری می کنند ، علاقه جامعه را افزایش می دهند و استراتژی کلی بازاریابی را بهبود می بخشند.
شرکتهایی که وابستگی نام تجاری قوی دارند ، a بازده سهامداران 31٪ بالاتر از معاصرانشان
علاوه بر افزایش بازده سهامداران ، مارک تجاری شرکتی باعث ایجاد اشتغال در کارمندان می شود و رشد سریعتر سود نسبت به سازمانی را که دارای استراتژی نام تجاری قوی نیست ، 3 برابر ترغیب می کند.
اگرچه این امر ممکن است بدون بودجه های عظیم بازاریابی برای مشاغل کوچک غیرقابل دستیابی احساس شود ، اما حقیقت این است که سازمان شما می تواند از طریق یک استراتژی قوی در زمینه برند سازی ، رشد را افزایش دهد.
در اینجا پنج راهی وجود دارد که مارک تجاری می تواند نحوه مشاهده مصرف کنندگان بالقوه شما از برند شما را تغییر دهد – و سود را به همراه دارد.
مارک تجاری شخصیت برند را انتقال می دهد
شخصیت مارک به شخصی سازی مأموریت شرکت شما اشاره دارد. این شخصیت از طریق سبک ، صدا و لحنی که شما در ارتباطات تجاری خود استفاده می کنید منتقل می شود.
درست مثل اینکه ما بر اساس اولین برداشت ها درمورد افراد قضاوت می کنیم ، شخصیت برند شما بر نحوه درک مصرف کنندگان از سازمان شما از ابتدا تأثیر می گذارد.
هنگام ایجاد شخصیت برند خود ، زبان ها و احساساتی را در نظر بگیرید که مطابق با مأموریت شما هستند و در مشتریان آینده طنین انداز هستند.
شخصیت تجاری قوی به شما کمک خواهد کرد:
- شما را از رقبا متمایز می کند
- تشخیص فوری را افزایش دهید
- ارتباط عاطفی برقرار کنید
برند سازی شرکت روابط مشتری را بهبود می بخشد
ایجاد یک رابطه قوی با مشتری فقط تجارت خوب نیست ؛ هزینه کمتری هم دارد یک شرکت متوسط هزینه می کند پنج برابر بیشتر برای جذب مشتری جدید به جای تمرکز بر حفظ بیشتر مشتریانی که در حال حاضر دارند.
مانند هر رابطه ای ، پیوند بین شما و مشتری شما باید رشد کند تا رشد کند.
با یک استراتژی مارک تجاری ، تعاملات با مصرف کنندگان احتمالی به یک مبادله راحت تبدیل می شود. با درج صدا و ماموریت سازمان خود در کلیه مطالب و تجربیات مشتری خود ، ارتباط مشترکی با مشتری خود برقرار می کنید.
این دو استراتژی می توانند به تقویت بیشتر این ارتباط کمک کنند:
- داستان های موفقیت را به اشتراک بگذارید: همه دوست دارند احساس کنند که متعلق به خود هستند ، بنابراین به اشتراک گذاشتن داستانهای موفقیت ایجاد شده توسط کاربران ، راهی عالی برای تشویق مصرف کنندگان به تعامل با نام تجاری شما است. زیبایی محتوای تولید شده توسط کاربر در ایجاد آن است. از آنجا که به طور مستقیم از کسب و کار شما ناشی نمی شود ، احساس اعتماد و صمیمیت بیشتری دارد و به پرورش احساس جامعه کمک می کند.
- ارتباطات را شخصی سازی کنید: بازاریابی شخصی می تواند تعامل مشتری را افزایش دهد. استفاده از نام های اولیه و سایر اطلاعات مرتبط می تواند پیوند بین خریدار و فروشنده را بیشتر کند ، و باعث می شود رابطه بیشتر ارگانیک باشد تا فروش.
مارک تجاری شرکت شما را از هم جدا می کند
اینترنت تقریباً خانه آن است 3.17 میلیارد کاربر فعال شبکه های اجتماعی. اکثر شرکت ها به خوبی از این آمار آگاه هستند و به طور متوسط پنج رسانه اجتماعی را برای ارتباط با این کاربران مهار می کنند.
این واقعیت به این معنی است که یک مصرف کننده متوسط روزانه صدها تبلیغ را می بیند.
برای کمک به اینکه کسب و کار شما بصورت آنلاین شنیده و دیده شود ، باید یکی از بسیاری از تبلیغات پیمایش شده در گذشته باشید – باید برجسته باشید.
مارک تجاری شرکت می تواند به شما کمک کند داستان برند خود را به اشتراک بگذارید. این داستان به عنوان یک قلاب برای جذب مخاطب شما و ایجاد شما بیش از یک شرکت ، اما جامعه ای است که می توانند با آن ارتباط برقرار کنند.
نام تجاری شرکت وفاداری مشتری را افزایش می دهد
اصل پارتو می گوید 80٪ درآمد از 20٪ از مصرف كننده موجود شما تأمین می شود. این درصد میزان مهم بودن اطمینان از وفاداری مشتری و بازگشت دوباره و دوباره به تجارت شما را کمی تعیین می کند.
بعد از اینکه برای تقویت روابط قوی با مشتری کار کردید ، می خواهید از دوام آن روابط اطمینان حاصل کنید.
با رشد استراتژی مارک تجاری شرکتی و ترکیب آن در رسانه ها و سیستم عامل های جدید ، اطمینان حاصل می کنید که پیام شما به پایگاه فعلی شما رسیده و با آن طنین انداز می شود.
ارائه یک قرارداد وفاداری به ارزشمندترین مصرف کنندگان خود را برای ایجاد وفاداری بیشتر در نظر بگیرید.
وقتی افراد احساس ارزش می کنند ، احتمال خرید آنها از شرکتی که ارزش آن را ارائه می دهد بسیار بیشتر است. تقریبا 60٪ از مشتریان وفادار با شرکتهای ترجیحی خود خریدهای بیشتری انجام دهید ، بنابراین ایجاد و ایجاد اعتماد و وفاداری می تواند نتیجه کار شما را تحت تأثیر قرار دهد.
ساخت یک مارک تجاری
ساختن یک مارک یک روند طولانی و مداوم است ، اما هفت مرحله ساده وجود دارد که می توانید امروز برای شروع سفر به یک مارک به یاد ماندنی تصویب کنید.
مخاطب مورد نظر خود و رقبا را بشناسید
قبل از اینکه خودتان با هر تصمیمی درباره نام تجاری خود ازدواج کنید ، هم با مشتریان ایده آل خود و هم با رقبای مستقیم خود آشنا شوید. درباره شکل بازار می توانید بیشتر بدانید:
- انجام جستجوی وب از محصول خود
- کاوش در حساب های شبکه های اجتماعی که توسط مخاطبان هدف شما دنبال می شود
- صحبت با افراد مخاطب هدف خود برای یادگیری اینکه چه محصولی را خریداری می کنند
از ابزاری مانند Ubersuggest برای کاوش در مورد آنچه که رقبا انجام می دهند استفاده کنید. به رنگ ها ، عبارات و تصاویری که برای ارتباط با مخاطبان خود استفاده می کنند نگاه کنید و ببینید آیا مارک های مشابه با مأموریت شما همسو است. (فقط مطمئن شوید که مارک تجاری شما اصلی است!)
بیانیه ماموریت ایجاد کنید
بیانیه ماموریت خلاصه ای از اهداف و ارزشهای شرکت شما است. مأموریت شما نیروی محرکه برند شماست و برای همسو سازی مخاطبان با تجارت شما حیاتی است.
هنگام ایجاد بیانیه ماموریت خود ، این س questionsالات را بپرسید:
- هدف از ارائه خدمات و محصولات ما چیست؟
- هدف ما تغییر در زندگی مصرف کنندگان چیست؟
- چرا این تغییر قابل توجه است؟
- چه چیزی ما را پیش می برد؟
از پاسخ ها برای تهیه گزاره ای استفاده کنید که مشخص کند مخاطبان شما چه کسانی هستند ، نام تجاری شما چه مشارکت هایی دارد و چه چیزی محصول یا خدمات شما را متفاوت می کند.
شخصیت برند خود را شناسایی کنید
شخصیت برند به مشتریان کمک می کند تا با برند شما ارتباط برقرار کنند و اعتماد به نفس مشتری را تقویت کنند. هنگام انتخاب آنچه می خواهید مجسم کنید ، برای شروع از این سوالات استفاده کنید:
- چه کسی سخنگوی نام تجاری خواهد بود؟
- کدام صفت به مارک متصل هستند؟
- ارزش پیشنهادی برند شما چیست؟
بعد از اینکه ارزش پیشنهادی را تاسیس کردید ، از آن برای ایجاد یک بیانیه موقعیت یابی استفاده کنید که بازار هدف شما و نحوه درک مارک تجاری شما را به روشنی مشخص کند.
یک شعار بنویسید (یا یک دسته شعار بنویسید!)
شعار عبارت کوتاه و گیرایی است که در ارتباط با سازمان شماست و مزایای رانندگی محصول یا خدمات شماست. در حالت ایده آل ، شعار شما باید کاملاً با نام تجاری شما مترادف شود ، مثل مک دونالد “من عاشقش هستم!” صدا کردن.
با این حال ، ایجاد یک شعار جذاب می تواند چالش برانگیز باشد – شما با کلمات بسیار کمی حرف های زیادی برای گفتن دارید. در اینجا شش نکته برای کمک به شما در ایجاد یک شعار جذاب که محتوای اصلی مارک تجاری شماست ، آورده شده است.
- مختصر و مفید: بیشتر شعارها کوتاه است (فکر کنید: “فقط این کار را بکنید” یا “امریکا با دانکین اجرا می شود”). شما می دانید که جوهر سازمان شما چیست ، بنابراین مطمئن شوید که آن را به طور خلاصه به مصرف کننده خود منتقل می کنید.
- مصرف کنندگان هدف خود را بخاطر بسپارید: این که آیا شما یک مارک محلی هستید که در سطح کشور حمل و نقل می کنید یا شرکتی جهانی می شوید ، حتما مصرف کننده خود را در ذهن داشته باشید. شعاری که ممکن است ساکنان نیوجرسی را به وجد بیاورد ، ممکن است تأثیر معکوس در مورد افراد در ساحل غربی داشته باشد.
- از آنچه شما را متمایز می کند استفاده کنید: با برجسته کردن پیشنهاد ارزش خود ، بر اساس آنچه کسب و کار شما از رقبا متمایز است ، پیشرفت کنید.
- سازگاری مهم است: نام تجاری شرکت ها همه چیز درمورد ثبات است. این اصل در مورد شعار شما نیز صدق می کند. اطمینان حاصل کنید که شعار شما نشان دهنده شخصیت برند شما است و به عنوان تجلی کلامی و بصری ایده آل های شما عمل می کند.
- از ماندگاری طولانی اطمینان حاصل کنید: شما نمی خواهید به این درک ناخوشایند برسید که شعار شما پس از فقط یک یا دو سال اهمیت خود را از دست داده است. طول عمر شعار خود را در نظر بگیرید و اینکه چگونه حتی در یک صنعت با سرعت زیاد می تواند ادامه یابد.
- مطمئن باشید شعار شما می تواند به تنهایی ایستاده باشد: اگر مشتری جدیدی با آرم شما روبرو شد ، باید بداند سازمان شما چه پیشنهادی ارائه می دهد و نام تجاری شما چه می کند. با اطمینان از اینکه شعار شما به تنهایی ایستاده است ، سردرگمی در مورد هویت برند خود را از بین می برید.
تجسم بصری نام تجاری خود را انتخاب کنید
رنگ ها و تایپوگرافی نحوه مشاهده مخاطبان شما از برند شما را راهنمایی می کنند ، بنابراین می خواهید مطمئن شوید که برند مناسب را انتخاب می کنید. در اینجا چند فاکتور وجود دارد که باید هنگام انتخاب رنگهای برند خود در نظر بگیرید:

- تایپوگرافی را انتخاب کنید که برای برند و مخاطب شما منطقی باشد.
- ایجاد یک راهنمای سبک مارک برای اطمینان از سازگاری در سیستم عامل ها و رسانه ها.
آرم خود را طراحی کنید
لوگوی شما چهره شرکت شماست ، بنابراین باید نشان دهنده شخصیت برند شما باشد و به اندازه کافی به یاد ماندنی باشد تا در هر جایی شناخته شود.
خبر خوب این است که شما نیازی به سقوط هزاران دلار ندارید. تعداد زیادی ابزار رایگان برای کمک به شما در ایجاد یک آرم حرفه ای وجود دارد.
هنگام طراحی آرم خود ، این س questionsالات را از خود بپرسید:
- چه چیزی به بهترین شکل سازمان را نشان می دهد؟
- آیا می خواهید یک برچسب در آرم خود وارد کنید؟
- آیا شما یک آرم مبتنی بر متن یا یک آرم مبتنی بر تصویر یا یک هیبرید ترجیح می دهید؟
نام تجاری شرکت خود را فعال کنید
شما زمان و تلاش زیادی صرف شناسایی مشتریان هدف خود ، توسعه داستان و شخصیت خود و تعیین قلم و رنگ مناسب برای نام تجاری خود کرده اید.
وقت آن است که همه این قطعات را کنار هم قرار دهید و استراتژی مارک تجاری خود را به کار بگیرید. به خاطر داشته باشید که یک مارک تجاری باید در همه جا گنجانده شود.
فراموش نکنید که استراتژی نام تجاری خود را در موارد زیر بگنجانید:
- امضای ایمیل
- حضور در شبکه های اجتماعی
- فیلم های
- اقلام فیزیکی مانند کلاهبرداری شرکتی
- طراحی دفتر (در صورت وجود)
استفاده از مارک تجاری شما در هر مکانی که مشتریان با برند شما ارتباط برقرار می کنند ، ثبات را ایجاد می کند که باعث ایجاد اعتماد و افزایش تعامل می شود.
نتیجه
ایجاد یک داستان تجاری و ایجاد یک استراتژی مارک تجاری برای کسب و کار شما کار کمی نیست – اما می تواند اعتماد را افزایش دهد ، مشارکت را تشویق کند و سود را به همراه داشته باشد.
همانطور که مارک تجاری خود را ساختید ، مشتری و بیانیه ماموریت خود را در مرکز نگه دارید تا اطمینان حاصل کنید که نام تجاری شما از مشتری ایده آل شما متصل و متصل است.
موثرترین استراتژی مارک تجاری که استفاده کرده اید چیست؟