نظرات نویسنده کاملاً متعلق به خودش است (به استثنای رویداد غیرمحتمل هیپنوتیزم) و ممکن است همیشه منعکس کننده نظرات Moz نباشد.
به عنوان سئوکار، ما می دانیم که چگونه وب سایت ها را بهینه کنیم، اما در مورد شغل ما چطور؟ در این قسمت از جمعه تخته سفید، نوح بینشهای خود را از مسیر شغلی بازاریابی جستجوی خود با نکاتی برای آن افراد در مراحل ابتدایی و میانی حرفهشان به اشتراک میگذارد.

روی تصویر وایت برد بالا کلیک کنید تا یک نسخه با وضوح بالا در یک تب جدید باز شود!
رونویسی ویدیو
سلام، طرفداران Moz. این فوق العاده هیجان انگیز است که امروز برای جمعه تخته سفید در اینجا با شما باشم. بسیاری از این موارد به شما در موارد بسیار جالب استراتژیک و تاکتیکی کمک میکنند، و امروز ما چیز فوقالعاده متفاوتی را بهینهسازی میکنیم. این حرفه شماست. این مهمترین چیز در جهان است.
این سخنرانی به ویژه برای افرادی که در مراحل ابتدایی و میانی حرفه خود هستند مفید خواهد بود. شاید شما به تازگی سفر خود را در زمینه سئو شروع کرده باشید، شاید شروع به انجام کارهای چالش برانگیزتری کرده باشید، شاید زمینه های مسئولیت بیشتری به شما داده شود، و سعی می کنید بفهمید که چگونه می توانم به آن کار بعدی برسم. گام. شما به این فکر می کنید، “چگونه می توانم از یک متخصص به یک مدیر، به یک مدیر ارشد، یا حتی بهتر از آن، به یک مدیر یا معاون رئیس جمهور در یک سازمان برسم؟” برای من، این یک سفر واقعا هیجان انگیز بود. میخواهم افکاری را که در طول مسیر جمعآوری کردهام با شما به اشتراک بگذارم، به این امید که شما نیز بتوانید کمی از همان نوع نتایجی که من توانستهام انجام دهم داشته باشید.
مراحل بسیار ساده است. اجرا به زمان و فداکاری و تلاش زیادی نیاز دارد. بنابراین، اگر شما یک فرد تلاشگر، یک باتجربه، فردی هستید که واقعاً انرژی و نیروی محرکه زیادی دارد، امروز میتوانید از این موضوع بسیار سود ببرید.
اولین چیزی که می خواهم بگویم این است که اگر کمی استراتژیک هستید، فقط کمی استراتژیک، خود را به عنوان یک چوپان تصور کنید و بالای یک کوه هستید و همه این گوسفندها را دارید، و تنها چیزی که می دانید این است که برای رفتن به سراشیبی به آنها نیاز دارید. این سطح از استراتژی است که برای رسیدن به مکان بعدی ضروری است. لازم نیست همه چیز را بدانید. لازم نیست در همه زمینه های سئو متخصص باشید و ما در عرض یک ثانیه به آن خواهیم پرداخت.
ما واقعاً در مورد چه چیزی صحبت می کنیم؟ ما در مورد صنایع دستی صحبت می کنیم، و در درجه اول در مورد افرادی صحبت می کنیم که در این فرآیندی که در حال بررسی آن هستیم. برای من، بسیاری از اینها از یک پست وبلاگی است که توسط شخصی به نام جیسون رابرتز خوانده ام. او این را در سال 2010 منتشر کرد. این یک پیوند در یادداشت های نمایش خواهد بود. برای او، آن را منطقه سطح شانس نامیدند. این پست وبلاگ وقتی آن را خواندم، ذهن من را به هم ریخت، زیرا همه چیز در مورد انجام آن است. این در مورد صنایع دستی است. این در مورد مهارت است. این چیزی است که یاد می گیریم، کاری است که انجام می دهیم، و در مورد گفتن است. به این ترتیب است که ما کیفیت ها و مهارت هایی را که هر روز به این حرفه می آوریم به دیگران منتقل می کنیم.
بنابراین آنچه در مورد آن صحبت می کنیم مواردی مانند یادگیری نحوه انجام کارهای عالی و نحوه بیان آن به مردم است. هرچه بهتر عمل کنیم و مهارتهای بیشتری یاد بگیریم و افراد بیشتری در مورد آن بدانند، و این فقط همه افراد نیستند، بلکه افراد مناسب هستند که کار شما را در تمام مراحلی که قبلاً در مورد آن صحبت کردم سرعت میبخشد. از متخصص به مدیر، مدیر به مدیر، یا مدیر به معاون رئیس جمهور.
پس واقعاً در مورد چه چیزی صحبت می کنیم؟ ما در مورد باهوش تر شدن صحبت می کنیم. ما در مورد زمانی صحبت می کنیم که در سئو شروع می کنیم. فکر می کنم شروع کردن در یک محیط آژانس بسیار مهم است. تئوری من این است که اگر شما در یک آژانس هستید، در معرض انواع مختلف مشکلات و انواع مختلف مشتریان و انواع مختلف عمودی هستید.
همانطور که شروع می کنید، بخشی از یادگیری این است که یاد بگیرید چگونه فکر کنید. این یادگیری نحوه تصمیم گیری است. این یاد می گیرد که چگونه به داده ها نگاه کند. یادگیری اصول وب، نحوه ساخت HTML، شاید برخی از شیوه نامه های آبشاری، شاید کمی جاوا اسکریپت، فقط برای دانستن چیستی آن است. یادگیری در مورد انواع مختلف سئو با انواع مختلف مشتریان، یادگیری چالش هایی که در یک چالش نوع سئوی محلی رخ می دهد، یادگیری در مورد چالش هایی که هنگام یادگیری نحوه ساخت محتوا به وجود می آیند، یادگیری نحوه ساختن مطالب در اطراف استراتژی، یادگیری همه چیز در مورد SEO تجارت الکترونیک نیز هست. بنابراین این مجموعه گسترده ای از قرار گرفتن در معرض را دریافت کنید تا بتوانید همه چیز را در مورد انواع مختلف مشکلات یاد بگیرید.
چیزی که در این فرآیند پیدا خواهید کرد این است که در مورد چیزی هیجان زده و پرشور می شوید، و خودتان را در حال صحبت با مردم پیدا خواهید کرد، و خواهید دید که افرادی را در رسانه های اجتماعی دنبال می کنید که در یک چیز خاص متخصص هستند. شما جمعه های تخته سفید را در مورد حوزه های موضوعی خاص تماشا خواهید کرد. ممکن است متوجه شوید که در سئو فنی بسیار عمیق هستید. ممکن است متوجه شوید که در سئوی تجارت الکترونیک بسیار عمیق هستید. شما باید به آن گوش دهید، زیرا این خود درونی شماست که به شما می گوید اشتیاق شما کجاست.
این ابرقدرت موز شکل ماست. کل این فرآیند یادگیری واقعاً مهم است، و واقعاً مهم است زیرا به شما کمک میکند قدرت ابرقدرت خود را باز کنید. رفتن از گسترده شدن، تقریباً مانند آنچه رند سالها پیش با یک بازاریاب T شکل درباره آن صحبت کرد، این چیزی است که ما در مورد آن صحبت میکنیم. است.
ابرقدرت ما چیست؟ این همان چیزی است که شما را در شب بیدار نگه می دارد. این همان چیزی است که وقتی از خواب بیدار می شوید، به آن فکر می کنید. این چیزی است که نمی توانید در مورد آن صحبت با همکاران خود یا تماس با افراد دیگر در رسانه های اجتماعی را متوقف کنید. توجه داشته باشید، وقتی شروع به صحبت در مورد ارتباط با مردم در رسانه های اجتماعی می کنیم، اینجاست که به بخش مردم این فرآیند می پردازیم.
بنابراین هنگامی که ابرقدرت خود را پیدا کردید، میخواهید واقعاً در آن مهارت داشته باشید، و از نظر مذهبی مهارت بالایی خواهید داشت. شما قرار است انواع فن آوری های جدید را یاد بگیرید. شما قرار است فرآیندها و جریان های کاری را یاد بگیرید تا به شما کمک کند از آن ابرقدرت حداکثر بهره را ببرید.
اینجاست که ما به مرحله بعدی می رسیم و این فوق العاده قدرتمند است. همانطور که شروع به پیشرفت می کنید و شروع به رفتن به آن مسیر می کنید، این مفهوم گوسفند را به خاطر بسپارید. وقتی شروع به باز کردن قدرت ابرقدرت خود می کنید، به این معنی نیست که در نهایت در یک خط مستقیم راه می روید. این مسیر پرپیچ و خم خواهد بود و در جهتی خواهد بود و شما باید انتظار آن را داشته باشید و در برابر تغییرات و احتمالات باز باشید.
زمانی که ما بدانیم ابرقدرت ما چیست، میتوانیم درباره هیئت مشاوران خود فکر کنیم. اینها افرادی هستند که 6 تا 24 یا 36 ماه از شما جلوتر هستند. دلیل اینکه ما آن محدوده زمانی و دنیای تجربیات بسیار خاص را هدف قرار می دهیم این است که آنها می توانند همه همان آموخته های اخیر و چالش های اخیری را که شما از سر می گذرانید در پس ذهن خود داشته باشند. ، و آنها هر کاری که می توانند برای کمک به شما انجام می دهند.
بنابراین شروع به توجه در رسانه های اجتماعی، مکان هایی مانند توییتر، مکان هایی مانند لینکدین کنید و شروع به دنبال کردن افرادی کنید که کارهایی را انجام می دهند که شما واقعاً به آن علاقه دارید. شروع به لایک کردن و کامنت گذاشتن روی توییت های آنها کنید، شاید نظر بدهید، و در نهایت متوجه خواهید شد که مستقیماً با آنها تماس می گیرید و از طریق یک پیام مستقیم چیزی شبیه به این را می گویید. “من عاشق چیزی هستم که در مورد آن صحبت می کنید و مشکلاتی که روی آنها کار می کنید. آیا می خواهید زوم کنید؟ من تمام تلاشم را می کنم تا شبکه خود را بسازم، و دوست دارم کمی وقت بگذارم. فکر کنم؟” آن را واقعا ساده نگه دارید، برای وقت آنها ارزش قائل شوید. چیزی که میخواهید پیدا کنید این است که اگر مهربان باشید و خوب باشید، مردم برای کمک به شما در حرفهتان از همه چیز فراتر میروند.
بنابراین ما در حال ایجاد هیئت مشاوران خود در اینجا هستیم. چیزی که قرار است دریابید این است که این افراد بسیار به نتایج شما اهمیت می دهند و هر کاری که از دستشان بر می آید انجام می دهند تا شما را با افراد دیگری که می توانند به شما کمک کنند نیز معرفی کنند.
اکنون که ما در مورد مردم صحبت می کنیم، همه ما می دانیم که چگونه یک فرد خوب باشیم. هسته اصلی آن خوب بودن است. شما می خواهید پیدا کنید، و این برای من در حرفه من بسیار خوب بوده است، که اگر مهربان باشید، واقعاً به همتایان و همکاران خود در صنعت ما اهمیت می دهید، متوجه خواهید شد که این صنعت برای من باز خواهد شد. صدف دوست داری
چیزهای بیشتر در مورد مردم شما نیاز به برقراری ارتباط با این افرادی را پیدا خواهید کرد که در همان شور و اشتیاق مشترک هستند، و این زمانی است که ما به این ایده از جامعه می رسیم. این بسیار مهم است. زمانی که در سئو شروع کردم، نمی دانستم که چگونه در هر چیزی جا می گیرم. من یک شغل 20 ساله در خرده فروشی داشتم و همچنین تجربه زیادی در ساخت وب سایت داشتم، اما تجربه سئو مستقیم نداشتم. می دانستم که اتوماسیون را دوست دارم. آن لحظه گوسفند من در پایین کوه بود. اما من واقعاً جامعه خود را ندیدم. توصیه می کنم سعی کنید یکی را در Slack، Discord یا شاید یک کانال YouTube که واقعاً به آن علاقه دارید پیدا کنید. اگر انجمنی را نمی بینید، آن را بسازید. دیوانه به نظر می رسد، درست است؟ سپس، پس از اینکه به این انجمن ملحق شدید، متوجه خواهید شد که اگر محتوا تولید میکنید، ما در حال بیان حالت هستیم، در مورد آنچه انجام میدهیم به دنیا میگوییم، اگر محتوا تولید میکنید، چه پادکست باشد. ، یک کانال یوتیوب، یا شاید این مقاله به این دلیل است که شما هنوز در مقابل همسالان خود احساس راحتی نمی کنید، شاید سندروم فریبنده هنوز هم گاهی اوقات کاملاً طاقت فرسا باشد، با شروع ارتباط با آن جامعه متوجه خواهید شد قرار است درهای بیشتری را به روی شما باز کند. این مفهوم از Luck Surface Area است. هر چه بیشتر انجام دهیم و در آن بهتر باشیم و افراد بیشتری در مورد آن بدانند، دنیای ما بهتر خواهد شد.
چیزی که قرار است دریابید این است که مرحله بعدی، در صورت امکان، اگر بتوانید خود را به آن مکان برسانید، این است که در جمع صحبت کنید. خواهید دید که فوق العاده قدرتمند است. اگر ترسناک به نظر می رسد، خیلی کوچک شروع کنید. بزرگتر شوید، در یک جلسه محلی شروع کنید، در یک کنفرانس محلی صحبت کنید، سعی کنید کمی بزرگتر بروید و ببینید سطح راحتی شما چقدر است. اگر آن را دوست داشته باشید، خواهید دید که فرصت بهتری برای باز کردن درها برای شما وجود ندارد.
پس همین است. این منطقه Luck Surface Area است. اگر این را بپذیرید و واقعاً خود را وقف ارتقاء مهارت کنید، انواع مهارت ها و روابطی را توسعه خواهید داد که نادیده گرفتن شما را در صنعت ما غیرممکن می کند. اگر این کار را در پنج، شش، هفت سال دیگر انجام دهید، میتوانید از یک متخصص از طریق مدیریت به یک مدیر و امیدواریم معاون رئیس جمهور تبدیل شوید. من امیدوارم که شما بچه ها امروز از این موضوع استفاده زیادی کرده باشید. من بسیار سپاسگزارم که اینجا هستم، و شما مراقب آن هستید. به سلامتی.