
ما به خوبی در عصر دیجیتال هستیم و فروشگاه های تجارت الکترونیکی بیش از هر زمان دیگری شیوع دارند. تخمینی وجود دارد 12 تا 14 میلیون فروشگاه آنلاین در سراسر جهان – و این تعداد هر روز رشد می کنند.
محبوبیت فروشگاه های آنلاین منطقی است. فقط با چند صد دلار می توانید یک تجارت آنلاین کاملاً فعال داشته باشید.
در حالی که فروشگاه های آنلاین هزینه کمتری دارند ، هزینه های اضافی تجارت الکترونیکی می تواند به سرعت جمع شود. شما به عنوان یک صاحب مشاغل ، همیشه باید به دنبال راه هایی برای کاهش هزینه ها باشید.
از کجا شروع می کنید؟
از کدام هزینه ها می توانید چشم پوشی کنید و به کدام یک نیاز دارید؟
چگونه می توانید اطمینان حاصل کنید که رشد اقتصادی خود را متوقف نمی کنید؟
این همان چیزی است که در این مقاله پوشش داده خواهد شد. بیایید به موثرترین راه های کاهش هزینه های فروشگاه آنلاین نگاهی بیندازیم.
هزینه های سربار تجارت الکترونیکی چیست؟
سربار اصطلاحی حسابداری است که به بیشتر هزینه های مربوط به تجارت اشاره دارد.
سرمایه گذاری توضیح می دهد ،
سربار به هزینه های جاری کسب و کار اشاره دارد که مستقیماً به ایجاد یک محصول یا خدمات نسبت داده نمی شود.
بسیاری از مردم هزینه های عملیاتی آنها را با هزینه های سربار اشتباه بگیرید. با این حال ، اینها یکسان نیستند.
در اینجا نحوه تشخیص تفاوت وجود دارد:
هزینه های عملیاتی هر هزینه ای است که به شما کمک می کند تا کارهای روزمره کسب و کار خود را انجام دهید. برای فروشگاه تجارت الکترونیکی ، این موارد شامل مواد خریداری شده ، نیروی کار ، تولید ، بسته بندی ، حمل و نقل ، بازاریابی و سایر هزینه های مرتبط است.
از طرف دیگر ، هزینه های سربار هزینه های جاری است که شما متحمل می شوید چه بخواهید چیزی را تولید کنید یا بفروشید. برای یک فروشگاه تجارت الکترونیکی ، اینها شامل بیمه ، نرم افزار ، هزینه میزبانی وب ، حقوق کارمندان و مدیریت و غیره است.
این گرافیک کمک می کند تا کمی بیشتر تجزیه شود:

قبل از اینکه بتوانید این هزینه ها را کاهش دهید ، باید آنها را به دسته های مختلف تقسیم کنید تا بفهمید چه چیزی قابل کاهش است و چه چیزی نمی تواند.
شما می توانید تجارت الکترونیکی خود را به سه دسته مختلف تقسیم کنید:
1. رفع شد هزینه های سربار
همانطور که از نام آن مشخص است ، این هزینه ها ثابت است و قابل تغییر نیست. به عنوان مثال اجاره انبار که هر ماه پرداخت می کنید.
2. متغیر هزینه های سربار
این مربوط به هزینه هایی است که ماه به ماه متفاوت است ، مانند قبض برق. صورتحساب برق ممکن است در بعضی از مواقع سال بیشتر باشد (مانند زمستان یا تابستان) و در زمان های دیگر کمتر باشد. پرداخت ماه به ماه ثابتی وجود ندارد.
3. نیمه متغیر هزینه های سربار
هزینه های نیمه متغیر به این معنی است که بخشی از پرداخت ثابت است ، در حالی که قسمت دیگر ممکن است به فعالیت های شما بستگی داشته باشد. به عنوان مثال ، سیستم عامل بازاریابی ایمیل شما ممکن است هر ماه یک شارژ پایه داشته باشد و سپس مبلغ دیگری بر اساس تعداد ایمیل هایی که ارسال می کنید یا تعداد مخاطب شما شارژ دیگری دارد.
برای کاهش هزینه های اضافی تجارت الکترونیکی خود ، بر هزینه های متغیر و نیمه متغیر خود تمرکز کنید زیرا این هزینه هایی است که می توان با کمی برنامه ریزی و استراتژی هزینه های آنها را کاهش داد.
پیش بینی هزینه های سربار تجارت الکترونیکی و تعیین بودجه
کاهش هزینه ها وقتی به هزینه های خود توجه نمی کنید چالش برانگیز است. متأسفانه ، این همان چیزی است که معمولاً اتفاق می افتد. این هزینه ها بدون توجه به بیشتر مشاغل ، به سرعت جمع می شوند.
برای کمک به شروع کار ، ابتدا باید هزینه های خود را پیش بینی کنید.
در اینجا نحوه شروع کار آمده است:
1. تمام هزینه های جانبی مشاغل خود را ذکر کنید
اینها شامل هزینه های اجاره ، آب و برق ، نرم افزار ، حقوق و سایر هزینه های مرتبط شما می شود ، صرف نظر از اینکه چیزی تولید می کنید یا می فروشید.
2. این هزینه ها را به هزینه های ثابت ، متغیر و نیمه متغیر تقسیم کنید
وقتی درک خوبی از تمام هزینه های سربار خود داشتید ، اکنون وقت آن است که آنها را به سه دسته ثابت ، متغیر و نیمه متغیر تقسیم کنید.
این یک مرحله ضروری است تا بتوانید درک کنید چه چیزی را می توانید کاهش دهید و چه چیزی را نمی توانید.
به عنوان مثال ، اگر وب سایتی برای فروشگاه خود دارید ، ممکن است ماهانه یا سالانه هزینه ثابت میزبانی وب را پرداخت کنید.
از طرف دیگر ، هزینه هایی مانند قبض برق ، به فعالیت های تجاری شما ماه به ماه بستگی دارد.
3. مناطق مشکل خود را درک کنید
این اغلب معاملات قابل توجهی نیست اما هزینه های پنهان تر و کوچکتر است که می تواند به ROI شما آسیب برساند.
وقتی می فهمید هر سنت به کجا می رود ، خیلی راحت تر می توانید ببینید چه چیزی را باید آدرس دهی کنید.
به دنبال هزینه هایی باشید که از آنها استفاده نمی کنید ، مانند نرم افزار یا حتی فضای ذخیره سازی. به مناطقی توجه کنید که می توانند بدون تأثیر بر بودجه شما کاهش پیدا کنند ، مانند یک پلتفرم میزبانی ارزان تر اما به همان اندازه موثر.
4. بودجه ایجاد کنید
ایجاد بودجه یک قسمت اساسی در هر تجارت است. این به شما کمک می کند هر هزینه ای را که متحمل می شود و اینکه در چه مکان هایی می توانید کاهش دهید ، درک کنید.
وقتی بودجه خود را ایجاد کردید ، هزینه های خود را به دسته های مختلف آنها تقسیم کنید (ثابت ، متغیر و نیمه متغیر) ، بنابراین می توانید هزینه های خاص را ببینید.
به جای اینکه ماه به ماه به آن نگاه کنید ، بر هزینه های سربار تجارت الکترونیکی سالانه خود تمرکز کنید ، زیرا این امر به شما کمک می کند تصور واضح تری از تصویر بزرگتر داشته باشید.
چگونه هزینه های سربار تجارت الکترونیکی را کاهش دهیم
فضای تجارت الکترونیکی به صاحبان مشاغل اجازه می دهد بدون توجه به موقعیت جغرافیایی ، به مشتریان بیشتری دسترسی پیدا کنند. این می تواند منجر به سود بیشتر شود زیرا مشتری شما محدود به شهر شما نیست.
با این حال ، هزینه های سربار شما می تواند به آرامی سود را کاهش دهد – گاهی اوقات بدون اینکه حتی متوجه شوید.
در اینجا نحوه کاهش هزینه های اضافی برای کمک به شما در به حداکثر رساندن سود آورده شده است.
1. بسته بندی خود را دوباره ارزیابی کنید
از هزینه های بسته بندی به راحتی چشم پوشی می شود زیرا در مقایسه با سایر هزینه ها اغلب ارزان قیمت هستند. متأسفانه با گذشت زمان ، هزینه این مواد می تواند به سرعت جمع شود.
برای کاهش هزینه ها ، محبوب ترین موارد خود را در بسته های کاملاً مناسب بسته بندی کنید. این کار باعث می شود که پولتان هدر نرود.
برای محصولات کم محبوب ، آنها را در جعبه های بزرگ بسته بندی کنید و از مقدار مناسب مواد (و نه زیاد) برای اطمینان از رسیدن سالم بسته های خود ، بدون هیچ گونه هزینه اضافی اضافی ، استفاده کنید.
2. کرایه حمل بار
اکثر فروشندگان آنلاین محصولات خود را از کشورهای مختلف جهان تهیه می کنند.
موارد زیر برخی از عواملی است که می تواند در هزینه شما برای حمل و نقل کالاهای شما تأثیر بگذارد:
- چه استفاده از حمل و نقل هوایی را انتخاب کنید و چه محصولات خود را حمل کنید
- بسته بندی شما چقدر سنگین است
- ابعاد بسته بندی
- کالاهای خود را از کجا حمل می کنید
- تأمین کننده یا شخص ثالث خود را برای برچسب زدن کالا
- گمرک
به طور کلی ، حمل و نقل محصولات شما بسیار ارزان تر از حمل و نقل هوایی است.
به جای سفارش در مقادیر کم ، سفارشات عمده را دنبال کنید. این می تواند به شما در صرفه جویی در هزینه تأمین کننده و حمل و نقل کمک کند.
3. توجه بیشتری به مشتریان فعلی خود داشته باشید
مطالعات نشان می دهد که حفظ مشتری ارزان تر از به دست آوردن مشتری جدید است.
برای یک مشتری بالقوه جدید ، هنگامی که می خواهید به او نشان دهید محصول یا خدمات شما چقدر شگفت انگیز است ، هزینه های تولید سرب را متحمل می شوید – اما مشتریان فعلی شما این را می دانند زیرا قبلاً از شما خرید کرده اند.
اگرچه ادامه رشد نام تجاری و جذب مشتری جدید ضروری است ، اما اطمینان حاصل کنید که بیشتر به مشتریان فعلی خود تمرکز کنید تا به شما در کاهش هزینه ها کمک کند.
شما می توانید کوپن ارسال کنید ، تخفیف دهید و از طریق خبرنامه های ایمیل هفتگی یا ماهانه مرتباً در تماس باشید.
همچنین می توانید از طریق وبلاگ شرکت خود در تماس باشید و از کانال های رسانه های اجتماعی برای ایجاد ارتباط استفاده کنید.
4. بر روی محصولات سطح اول خود تمرکز کنید
حمل و نگهداری محصولات در انبار هزینه زیادی دارد. یکی از راه های کاهش این هزینه کاهش تعداد محصولات ارائه شده شما است.
در نگاه اول ، این ممکن است منطقی نباشد – مطمئناً ، هرچه محصولات و تنوع بیشتری ارائه دهید ، بهتر است؟
واقعیت این است که ، هر کالایی مورد پسند مشتریان شما قرار نمی گیرد. برخی از محصولات به طور طبیعی عملکرد بهتری نسبت به محصولات دیگر دارند.
به جای حمل و ذخیره همه چیز (و هزینه های زیادی که برای کالاهایی که مشتریان شما به خصوص دوست ندارند) متحمل شوید ، به محصولات محبوب خود توجه کنید.
مشتریان شما چه چیزی را دوست دارند؟ چه چیزی از قفسه ها پرواز می کند و چه چیزی برای همیشه فروش لازم است؟
نگه داشتن کالایی در انبار اگر فروش آن ماهها طول بکشد فایده ای ندارد.
در عوض ، بر روی محصولاتی که قبلاً عملکرد خوبی دارند تمرکز کنید و محصولات غیر قابل استفاده را کاهش دهید. همچنین ممکن است بودجه بیشتری برای آزمایش محصولات جدید در اختیار شما قرار دهد.
درک این اعداد به شما کمک می کند تا برای سفارشات آینده خود برنامه ریزی بهتری داشته باشید.
شما درک واضح تری از اینکه چه کالاهایی را باید به صورت عمده سفارش دهید و اصلاً نیازی به آن ندارید ، خواهید فهمید.
5. از هر تخفیف استفاده کنید
تقریباً هر صورتحسابی که دارید احتمالاً نوعی تخفیف را ارائه می دهد. این تخفیف ها می توانند فصلی باشند یا در طول سال در دسترس باشند.
به عنوان مثال ، Bluehost برای یک برنامه میزبانی 12 ماهه ماهانه 7.95 دلار هزینه می کند ، اما برای یک برنامه 36 ماهه ماهانه فقط 5.95 دلار.

به تخفیف های موجود توجه کنید و از آنها برای صرفه جویی در هزینه های بالای خود استفاده کنید. برای یک فروشگاه آنلاین ، این تخفیف ها می تواند شامل موارد زیر باشد:
- هزینه های میزبانی وب (سالانه در مقابل ماهانه)
- سفارشات عمده از تامین کنندگان
- تخفیف های فصلی و یا تعطیلات
- تخفیف های ترخیص
- اعتبارات تبلیغاتی مشترک
- تخفیف برای پرداخت زود هنگام تأمین کنندگان
این تخفیف ها ممکن است کم به نظر برسند ، اما می توانند هزینه های سربار تجارت الکترونیکی شما را به شدت کاهش دهند.
مهمترین مزایای تمرکز بر کاهش هزینه های سربار
دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود تمرکز بر کاهش هزینه های سربار منطقی باشد. اینها فقط یک زن و شوهر هستند:
1. بازگشت سرمایه بیشتر
واقعیت این است که مردم برای کسب درآمد وارد کار می شوند. همانطور که قبلاً اشاره کردیم ، هزینه های متغیر و نیمه متغیر شما می توانند به سرعت جمع شوند و این طبیعتاً سود شما را تحت تأثیر قرار می دهد.
توجه به هزینه های اضافی به شما کمک می کند تا متوجه شوید در چه مکانی هدر می دهید ، بنابراین می توانید سود و بازگشت سرمایه را بهبود بخشید.
2. انتقال سود به مناطق دیگر
برجسته بودن در فضای تجارت الکترونیکی ، به ویژه طی چند سال گذشته ، به طور فزاینده ای چالش برانگیز شده است.
در حالی که تجارت الکترونیکی مزایای بزرگی از جمله داشتن فرصت ارتباط و تعامل آنلاین با بازار خود را به همراه دارد ، رقابت نیز حتی در بازارهای ویژه افزایش یافته است.
برای رونق بخشیدن به فروش و ادامه رشد کسب و کار خود ، باید سرمایه خود را در بازاریابی سرمایه گذاری کنید تا بتوانید توجه مخاطبان خود را در دنیای شلوغ مجازی جلب کنید.
البته ، بازاریابی آنلاین می تواند هزینه بر باشد.
اگر سربار تجارت الکترونیکی خود را کاهش دهید ، ممکن است پول اضافی برای هدایت بازاریابی آنلاین خود داشته باشید که در نهایت به رشد تجارت شما کمک می کند.
پیگیری هزینه های سربار
پس از انجام مراحل بالا ، می توانید هزینه های کلیدی را کاهش دهید.
در نگاه اول ، کاهش ممکن است زیاد به نظر نرسد. حتی ممکن است شروع به زیر سوال بردن کل موضوع کاهش هزینه های تجارت الکترونیکی خود کنید.
به خاطر داشته باشید که کاهش هزینه های سربار در طولانی مدت تفاوت ایجاد می کند.
اگرچه ممکن است در چند ماه اول تفاوت زیادی را مشاهده نکنید ، اما در پایان سال که به کتاب های حسابداری خود نگاه می کنید ، احتمالاً دستاوردهای قابل توجهی خواهید دید.
برای کمک به شما در گرفتن تصویر واضح تر از هزینه تجارت الکترونیکی و میزان پس انداز خود ، باید KPI های مهم زیر را ردیابی کنید:
- سود ناخالص
- حاشیه متوسط
- سطح موجودی
- اثربخشی کلی کار
- پادشاه
- واریانس هزینه
نتیجه
راه اندازی مشاغل آنلاین به شما امکان می دهد با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و از هر جای دنیا یک بستر موفق ایجاد کنید.
با این حال ، خارج از کنترل هزینه های سربار می تواند استفاده از این مزایا را دشوار کند.
درک هزینه های سربار خود می تواند سود شما را بهبود بخشد و به شما کمک کند تا خدمات بهتری به مشتریان خود ارائه دهید.
واقعا عملیاتی کردن کار شما چه هزینه ای دارد؟ روی مناطقی تمرکز کنید که می توانید در آنها سود قابل توجهی ایجاد کنید.
آیا شما تجارت الکترونیکی دارید؟ چند روش برای کاهش هزینه های سربار خود به حداقل چیست؟

ببینید آژانس من چگونه می تواند رانندگی کند عظیم مقدار ترافیک به وب سایت شما
- سئو – باز کردن مقدار زیادی از ترافیک SEO. نتایج واقعی را مشاهده کنید.
- بازاریابی محتوا – تیم ما محتوای حماسی ایجاد می کند که به اشتراک گذاشته می شود ، پیوند می گیرد و ترافیک را جذب می کند.
- رسانه پرداخت شده – استراتژی های موثر پرداخت شده با بازگشت سرمایه روشن.
تماس بگیرید