اگر این را می دانید سئو سرمایه گذاری خوبی برای شرکت شما خواهد بود ، اولین قدم خرید از رئیس شما است.
این ممکن است آسان باشد اگر شما در یک شرکت فناوری پیشرو مانند Ahrefs با یک رئیس کار می کنید که ارزش و اهمیت آن را درک می کند سئو، اما این می تواند بیشتر برای کسانی که دارای رئیسان باهوش کمتر وب سایت هستند ، یک چالش باشد.
در این راهنما ، ما در مورد چگونگی ساختن استدلالی که احتمالاً رئیس شما را به خود جلب می کند بحث خواهیم کرد.
اما ابتدا ، بیایید به طور خلاصه بحث کنیم که چرا می خواهید این کار را انجام دهید …
سئو این قدرت را دارد که بازدید و فروش را به وب سایت شرکت شما هدایت کند و نتیجه نهایی آن را بهبود بخشد. اگر برای شرکتی که در آن کار می کنید در تیم بازاریابی هستید ، این اساساً شرح شغل شماست.
اما علاوه بر لک زدن به پشت ، چه فایده ای برای شما دارد؟
اگر می توانید رئیس خود را متقاعد کنید که در ایده های بازاریابی سرمایه گذاری کند که به طور مثبت به خط تولید شرکت شما کمک می کند ، می توانید در آینده از آن به نفع خود استفاده کنید. ممکن است برای بدست آوردن افزایش ، ارتقا یا فقط منابع بیشتر از آن استفاده کنید. امکانات بی پایان است.
اگر اعتقاد دارید که رئیس خود را متقاعد به سرمایه گذاری کنید سئو حرکت درستی است ، اولین چیزی که باید در نظر بگیرید این است که رئیس شما احتمالاً دو مورد راجع به آن نمی دهد سئو. آنها فقط به خط آخر خود اهمیت می دهند.
این را در هنگام بحث کردن به خاطر داشته باشید.
اگر سرعت خود را در اطراف چیزهایی قرار دهید که ما بازاریابان از آن هیجان زده می شوند ، مانند بازدید ، بک لینک یا اعتبار وب سایت ، ضرر خواهید کرد. شما باید توضیح دهید که چگونه سئو رئیس شما پول بیشتری کسب می کند و به آنها کمک می کند تا به اهداف تجاری خود برسند.
بیایید نحوه انجام مرحله به مرحله را بررسی کنیم.
- نتیجه را بچرخانید
- منطق خود را توضیح دهید
- نقشه راه ایجاد کنید
- درباره ارقام صحبت کنید
- افسانه ها را از بین ببرید و با مخالفت ها برخورد کنید
مرحله 1. نتیجه را مشخص کنید
سرمایه گذاری رئیس خود از همان ابتدا در زمین خود بسیار مهم است. راهی که شما انجام می دهید این است که با نتیجه نهایی رهبری کنید. به عبارت دیگر ، نتیجه مورد نظر موردی را که ارائه می دهید توضیح دهید.
چطور؟ فقط موارد خالی را در عبارت زیر پر کنید:
با سرمایه گذاری در سئو، ما می توانیم به دست آوریم [outcome] که در [timeframe].
حتماً نتیجه خود را با اهداف تجاری گره بزنید. این باید موردی باشد که رئیس شما از آن مراقبت می کند ، نه چیزی دلخواه مانند “بازدید بیشتر” یا “بک لینک بیشتر”.
مثلا:
با سرمایه گذاری در سئو، ما می توانیم با جایگزینی ترافیک پرداخت شده با ترافیک ارگانیک ، هزینه تبلیغات خود را ماهانه 15000 دلار کاهش دهیم.
نتیجه پیشنهادی خود را تا حد ممکن مشخص نگه دارید اما آن را از هوای کم خارج نکنید. باید واقع بینانه باشد. شما همچنین بهتر از کم و کاست بودن نسبت به زیرپرواز بودن هستید.
مرحله 2. منطق خود را توضیح دهید
دستیابی به نتیجه مطلوب قسمت ساده ای است. اکنون باید توضیح دهید که چگونه و چرا راه حل پیشنهادی خود را باور دارید (سرمایه گذاری در سئو) منجر به نتیجه پیشنهادی خواهد شد.
برای این کار به داده نیاز دارید.
به عنوان مثال ، بگذارید بگوییم که شما در تجارت الکترونیکی کار می کنید. شما در حساب Google Ads خود جستجو می کنید و متوجه می شوید که در حال حاضر 20 کلمه کلیدی در Google Ads با مبلغ 15000 دلار در ماه پیشنهاد می دهید. با نگاهی به داده های Google Analytics خود ، می بینید که به طور متوسط ، این میزان بازدید 40،000 دلار در ماه به فروش می رساند.
اگر می توانید برای این کلمات کلیدی رتبه بندی ارگانیک داشته باشید با سئو، می توانید این ترافیک را به صورت “رایگان” دریافت کنید.
حتی بهتر ، زیرا بیشتر صفحاتی که از نظر ارگانیک در میان 10 کلمه کلیدی محبوب قرار می گیرند ، برای صدها کلمه کلیدی دیگر نیز رتبه بندی می کنند ، رتبه بندی ارگانیک احتمالاً فروش بیشتری نسبت به تبلیغات خواهد داشت.
می توانید با اتصال صفحه رتبه بندی برتر برای هر یک از کلمات کلیدی مورد نظر خود در سایت Explorer سایت Ahrefs و بررسی مقدار ترافیک متریک این مقدار “مقدار” ترافیک جستجوی ارگانیک ماهانه صفحه است.

به عبارت دیگر ، برای صفحه بالا ، شما باید ماهانه 43،500 دلار برای Google Ads هزینه کنید تا از این طریق به صورت “رایگان” از ترافیکی که به صورت ارگانیک دریافت می کند ، استفاده کنید.
حتی می توانید از این اعداد برای تخمین احتمالی افزایش درآمد حاصل از سرمایه گذاری استفاده کنید سئو– سپس آن را به رئیس خود ارائه دهید. توضیح موارد به این روش نشان می دهد که شما تکالیف خود را انجام داده اید و پیشنهاد شما فقط “پای در آسمان” نیست.
مرحله 3. نقشه راه ایجاد کنید
اگر تصور کنیم که رئیس شما در زمین و تحقیقات شما فروخته شده است ، نکته بعدی که آنها می خواهند بدانند این است که چگونه می خواهید از A به Z برسید.
گرفتار شدن آسان است سئو اصطلاحات اصطلاح خاص اینجاست ، بنابراین سعی کنید روی تصویر بزرگ تمرکز کنید.
به عنوان مثال ، بگویید که سایت خود را با سایت حسابرسی Ahrefs خزید و برخی از موارد فنی را پیدا کنید سئو مسائل به رئیس خود یک سخنرانی 30 دقیقه ای در مورد چگونگی ایجاد مسیریابی وجهی در سایت خود درباره مسائل تکراری محتوایی ندهید که باید با قانونگذاری صحیح برطرف شود. احتمالاً خواهید دید که مثل شروع به صحبت با یک زبان بیگانه چشمانشان خیره می شود.
اگر می خواهید آنها را کنار خود نگه دارید ، کارها را ساده انجام دهید. در این حالت ، این ممکن است به این معنی باشد که به آنها نشان دهید چگونه نمره سلامت شما به طور نامطلوبی با رقبایتان مقایسه می شود.

شما فقط می خواهید دو چیز را در اینجا برقرار کنید:
- چه کاری می خواهید انجام دهید و چرا (آن را در سطح بالا نگه دارید)
- به چه منابعی نیاز خواهید داشت
منابع شامل کارمندان ، فریلنسرها ، ابزارها هستند – هر آنچه را که باید در نقشه راه خود اجرا کنید.
اگر شما نیاز به استخدام کارمندان جدید یا فریلنسر دارید ، همچنین لازم است که توضیح دهید و توضیح دهید که چه کسی این افراد را مدیریت و آموزش خواهد داد. شما می خواهید به رئیس خود نشان دهید که همه کارها را انجام داده اید و برنامه شما واقع بینانه است.
مرحله 4. در مورد ارقام صحبت کنید
هیچ رئیسی طرحی را که بعید است بازدهی در سرمایه گذاری وی ایجاد کند ، چراغ سبز نخواهد داد. اگر فقط چند منبع را لیست کرده باشید ، آنها احتمالاً از خود می پرسند “هزینه این همه چقدر است؟”
اکنون زمان پاسخگویی به این سال است.
روند کار کاملاً ساده است. فقط کافی است تمام منابعی را که در مورد آن صحبت کرده اید در صفحه گسترده قیمت گذاری کنید. این برای آن ساده است سئو ابزارها و نرم افزارها چون بیشتر آنها صفحات قیمت گذاری عمومی دارند. فقط برنامه مناسب خود را انتخاب کنید.

برای کارمندان و فریلنسرها ، متوسط حقوق Google یا نرخ ساعتی کره چشم در وب سایت های مستقل آزاد.
UpWork اطلاعات خوبی در این زمینه دارد:

در اینجا صفحه گسترده ممکن است به صورت زیر باشد:

اگرچه این شروع خوبی است ، اما چیزی به رئیس شما نمی گوید پادشاه– آنچه مهم است متأسفانه ، محاسبه این دشوارتر از چیزی است که به نظر می رسد زیرا شما سئو تلاش ها مدتها پس از پایان پروژه اولیه به ثمر می رسند.
به همین دلیل ، ایجاد نمودار “سربه سر” منطقی تر است. این نشان می دهد که برای جبران سرمایه گذاری در چه مدت زمان لازم است سئو.
به عنوان مثال ، بگذارید بگوییم هزینه پیش بینی شده پروژه شما ماهانه 5127 دلار است. زیرا سئو به طول می انجامد ، ما بدبین خواهیم بود و تصور می کنیم که هیچ افزایشی در درآمد در شش ماه اول نداریم ، قبل از اینکه به تدریج به 40000 دلار افزایش یابد و نیازی به هزینه تبلیغات در ماه دوازدهم نباشد.
در اینجا شکل ظاهری به شرح زیر است:

می بینید که در این حالت ، دوره “شکست” در ماه 12 اتفاق می افتد.
فقط به یاد داشته باشید که در اینجا از اعداد محافظه کارانه استفاده کنید. به هر حال ، شما نمی خواهید رئیس شما ثانیاً دوره گردن پیشنهاد کند که از گردن شما نفس بکشد. همچنین باید روشن کنید که اینها فقط تخمین هستند. شما نمی توانید چیزی را تضمین کنید
مرحله 5. افسانه ها را از بین ببرید و با مخالفت ها مقابله کنید
در این مرحله باید تقریباً در خانه و خشک باشید ، اما رئیس شما احتمالاً هنوز چند س andال و نگرانی دارد. پاسخ به این موارد نیاز به کمی تفکر روی پاهایتان دارد زیرا س questionsالات متفاوت است ، اما چند نگرانی معمول ظاهر می شود.
بیایید به چند مورد از آنها نگاهی بیندازیم.
“نیست سئو فقط روغن مار؟ “
با توجه به تعداد غیر صادقانه سئو خدمات موجود در بازار (من مطمئن هستم که همه ما تماس هایی را داشته ایم که امیدوار کننده رتبه بندی در صفحه اول هستند) ، این فراتر از یک سوال عادلانه است.
اما چگونه می توانید بدون اینکه خیلی تدافعی شوید مقابله کنید؟
بهترین نقطه شروع صداقت است. توضیح دهید در حالی که مقداری “روغن مار” سئو ارائه دهندگان خدمات صاحبان مشاغل آسیب پذیر را شکار می کنند ، روند سئو به خودی خود قانونی است این به سادگی روند تأثیرگذاری بر عوامل شناخته شده رتبه بندی گوگل است تا به صفحات کمک کند تا در نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشند.
همچنین می توانید از “اثبات اجتماعی” به نفع خود استفاده کنید. به عنوان مثال ، شما می توانید نشان دهید که 60٪ از بازاریابان از روشهای بازاریابی ورودی استفاده می کنند سئو بالاترین کیفیت سرنخ آنها هستند:

اگر می خواهید فراتر بروید ، معیارهای “ارزش ترافیک” رئیس خود را از سایت Ahrefs ‘Site Explorer برای رقبایی که عملکرد خوبی دارند نشان دهید. توضیح اینکه چگونه رقبا A تخمین زده می شود XXXX بازدیدهای ارگانیک در هر ماه با ارزش $XXXX احتمالاً خانه را چقدر خوب حفاری خواهد کرد سئو می تواند کار کند.
“نمی کند سئو برای همیشه بگیر؟ “
این س anotherال دیگری است که در آن صداقت بهترین سیاست است سئو واقعاً زمان می برد رتبه بندی یک شبه اتفاق نمی افتد و هرکسی که چیز دیگری بگوید احتمالاً “روغن مار” می فروشد.
در واقع ، طبق مطالعه ما روی دو میلیون کلمه کلیدی ، فقط 5.7٪ از صفحات در یک سال در 10 صفحه اول قرار دارند:

اکثر روسا می دانند که هیچ گلوله نقره ای در بازاریابی وجود ندارد ، بنابراین توضیح اینکه چیزی طول می کشد لزوما چیز بدی نیست. این نشان می دهد که شما می فهمید که چگونه کار می کند و شما یک نگاه واقع بینانه دارید. به آن مثبت فکر کنید ، نه منفی.
“اگر با یک به روزرسانی / مجازات Google ما را از بین ببریم چه؟ “
به روزرسانی ها و مجازات های گوگل موضوعات ترسناکی هستند و کاملاً درست هم هستند. سایت های زیادی دیده اند که به دلیل مجازات ، بازدیدهای ارگانیک آنها تقریباً یک شبه از بین رفته است.
در اینجا فقط یک مثال آورده شده است:
اگر “اخلاقی” را دنبال می کنید سئو بهترین روش ها ، مجازات های دستی چیزی نیست که شما نگران آن باشید.
با این حال ، Google چندین بار در سال الگوریتم های رتبه بندی خود را به روز می کند. این موارد می توانند بر میزان بازدید شما تأثیر منفی بگذارند ، اما بعید است که شما را کاملاً از بین ببرد. معمولاً فقط یک کاهش یا افزایش جزئی در ترافیک مشاهده خواهید کرد – یا اصلا تغییری در آن ایجاد نمی شود.
افکار نهایی
رئیس خود را برای سرمایه گذاری متقاعد کنید سئو ممکن است دشوار باشد ، اما مزایای آن بسیار زیاد است. ما اثبات این موضوع هستیم سرمایه گذاری های ما در محتوای متمرکز بر سئو ، مشتریان بی شماری را به سمت ما سوق داده و به ما کمک کرده تا برند خود را کاملاً در نقشه قرار دهیم سئو صنعت.
اگر همین مورد را برای شرکت خود می خواهید ، باید یاد بگیرید که به زبان رئیس خود صحبت کنید و چیزها را به گونه ای تنظیم کنید که در مورد آنها متناسب باشد. نگه دارید سئو اصطلاحات ویژه برای گفتگو با همکاران همفکر.
سوالی دارید؟ پینگ من در توییتر.