
همه می خواهند به Google Search Console وارد شوند تا وب سایت خود بدون خطا باشد و کاملاً اجرا می شود. متأسفانه این مورد به ندرت اتفاق می افتد.
خبر خوب این است که اعلان های خطای اعتبارسنجی طرحواره ، اطلاعات مهمی را ارائه می دهد که می توانید برای تعمیر سایت خود استفاده کنید.
SEO خوب در مورد مراقبت مداوم از جزئیات کوچک است و این دقیقاً همان چیزی است که خطاهای Google Search Console به شما اجازه می دهد انجام دهید. خطاهای تأیید طرحواره دقیقاً چیست و چگونه آنها را برطرف می کنید؟
در این راهنما با جزئیات بیشتر به بررسی خطاهای اعتبارسنجی طرح می پردازیم. به طور خاص ، رایج ترین مورد ، به نام “یا” پیشنهادات “،” بررسی “یا” رتبه بندی کل “باید مشخص شود.”
خطاهای اعتبارسنجی طرحواره چیست؟
خطاهای اعتبارسنجی طرحواره اشتباهاتی در قالب بندی داده های طرحواره شما است ، و درک Google برای این داده ها را برای Google دشوار می کند.
Schema داده های ساختاری است که به موتورهای جستجو کمک می کند صفحه شما راجع به چه چیزهایی باشند. با تفسیر طرح واره صفحه شما ، موتورهای جستجو می توانند نتایج غنی مانند موارد زیر را نشان دهند.

در حالی که لیست موتور جستجوی سنتی ممکن است فقط یک پیوند و توصیف متا باشد ، نتایج غنی نشان می دهد که طیف گسترده ای از اطلاعات برای بهبود تجربه کاربر طراحی شده است.
نشانه گذاری طرحواره مناسب می تواند منجر شود افزایش CTR، اما اگر اشتباهات اعتبارسنجی طرحواره داشته باشید ، ممکن است نتایج غنی شما به درستی نشان داده نشود.
بسیاری از سازندگان وب سایت یا افزونه هایی مانند Yoast SEO به شما کمک می کنند تا از طرحواره برای شما مراقبت کنند ، اما گاهی اوقات هنوز هم ممکن است خطاهای تأیید طرحواره را در کنسول جستجوی Google خود (GSC) مشاهده کنید.
در اینجا قبل از شروع بررسی اشتباهات خاص ، اطلاعات بیشتری در مورد افزودن داده های ساخت یافته به وب سایت خود آورده ایم.
خطای اعتبارسنجی طرح به چه معناست؟
اگر از کنسول جستجوی گوگل برای پیگیری پیشرفت خود در وب سایت خود استفاده نمی کنید ، از دست می دهید. پر است از بسیاری از بینش های مهم در مورد چگونگی به دست آوردن بازدید سایت توسط سایت شما و خطاهایی که باعث جلوگیری از سئوی سایت شما می شود ، بنابراین این چیزی است که شما باید مرتباً آن را بررسی کنید.
وقتی وارد GSC می شوید ، یک خطای رایجی که مشاهده می کنید یک خطای اعتبارسنجی طرحواره است. این خطاها به سادگی به مسائل مربوط به نحوه ساختاردهی داده های شما اشاره می کنند و باعث می شوند Google در تفسیر آنها با مشکل روبرو شود.
این احتمالاً به طور مستقیم بر رتبه شما تأثیر زیادی نمی گذارد ، اما همانطور که می دانیم نتایج غنی به نرخ کلیک کمک می کند و این قسمت بزرگی از سئو است. Schema.org اجازه می دهد تا مقدار زیادی از اطلاعات مربوط به محصول شما در کد شما گنجانده شود ، و همه اینها به موتورهای جستجو کمک می کند تا درک بهتری از آنچه شما ارائه می دهید داشته باشید.
صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) یک مکان رقابتی است و استفاده از همه ویژگی های آن برای متمایز بودن در بین افراد مهم است. شما فرصت زیادی برای بدست آوردن کلیک شخصی ندارید ، بنابراین می خواهید طرحواره شما منظم باشد تا بتوانید از ویژگی های اضافی برای جلب توجه مردم استفاده کنید.
در اینجا برخی از رایج ترین نشانه های طرحواره ای که ممکن است استفاده کنید وجود دارد:
- سازمان: جزئیات مهمی در مورد سازمان ارائه می دهد
- person: جزئیات مهم در مورد شخص را ارائه می دهد
- مشاغل محلی: اطلاعات مربوط به مشاغل محلی مانند آدرس ، جزئیات تماس ، زمان باز شدن
- محصول و پیشنهاد: مشخصات یک محصول و پیشنهادات
- مقالات: برای ارسال و اخبار وبلاگ
- video: به Google کمک می کند تا محتوای ویدئو را در سایت شما فهرست بندی کند
- event: در مورد رویدادهای آینده به مردم اطلاعات می دهد
- review: بررسی های مربوط به یک محصول یا تجارت را نشان می دهد
- رتبه بندی: یک امتیاز جمع شده برای محصول یا تجارت را نشان می دهد
اگر این اطلاعات به درستی قالب بندی نشده باشد ، یا Google اطلاعاتی را که فکر می کند باید ببیند نمی بیند ، خطای تأیید طرحواره را نشان می دهد.
سه طرح شما برای جلوگیری از خطای “یا” پیشنهادات “،” بررسی “یا” مجموع رتبه بندی “مشخص شود
این یکی از رایج ترین خطاهای نشانه گذاری طرحواره است و رفع آن کمی پیچیده است (در واقع به سه طرح نیاز دارید). استرس نداشته باشید ، من قصد دارم شما را از طریق آن رد کنم.
Google صفحات محصول را به استفاده از همه مارک های محصول تشویق می کند زیرا CTR را افزایش می دهد و فروش بیشتری را به همراه دارد.
به عنوان مصرف کننده ، ما جذب پیشنهادات می شویم و اثبات اجتماعی سهم بزرگی در تصمیم خرید دارد. با نتایج غنی ، می توانید از این ابزارها از همان ابتدا استفاده کنید ، افراد را به سمت کلیک کردن بر روی صفحات خود جذب کنید و به فروش خود توجه کنید.
با این حال ، برخی از صفحات حاوی نشانه گذاری طرحواره مناسب نیستند ، که منجر به خطاهای اعتبارسنجی طرح در GSC شما می شود.
سه خطایی که معمولاً مشاهده خواهید کرد مربوط به “پیشنهادها” ، “بررسی” و “رتبه بندی کل” است که در هشدار “یا” پیشنهادات “،” بررسی “یا” مجموع رتبه بندی باید مشخص شود “نشان داده می شود.
برای رفع این خطا ، باید از این سه طرح استفاده کنید.
ارائه می دهد
اگر پیشنهادهای خوبی برای محصولات خود داشته اید ، پس می خواهید به همه بگویید. هنگامی که تبلیغات را اجرا می کنید ، پیشنهادات شما اغلب یکی از برجسته ترین جنبه ها است ، بنابراین منطقی است که با لیست های ارگانیک خود همان چیز را هدف قرار دهید.
تبلیغات فروش م workثر است ، بنابراین با پیشنهادات خود خلاق باشید و مطمئن شوید که مردم از آنها آگاهی دارند. هزینه ممکن است همه چیز نباشد ، اما مطمئناً مهم است هنگامی که نوبت به فروش محصولات شما می رسد ، و این منطقه ای است که طرحواره می تواند بسیار مفید باشد.
اینجاست که Schema پیشنهاد می شود.
مرور
اثبات اجتماعی همیشه در بازاریابی مهم بوده است. تا زمانی که مردم اقدام به فروش اشیا کرده اند ، همیشه افرادی بوده اند که این موارد را به خانواده و دوستانشان توصیه می کنند و این تأثیر زیادی دارد.
امروزه اینترنت ایده اثبات اجتماعی را فوق العاده شارژ کرده است.
ما بلافاصله به افکار و تجربیات افراد در سراسر جهان که کالای مورد نظر ما را خریداری کرده اند ، دسترسی داریم. مصرف کنندگان مدرن می خواهند این را ببینند ، و تأثیر زیادی در تصمیمات خرید آنها دارد.
اگر بررسی ها قسمت بزرگی از تصمیم خرید باشد ، بنابراین آنها همچنین به شما کمک می کنند تا کلیک ها را به دست آورید ، اما فقط در صورت انجام این کار می توانند این کار را انجام دهند طرح صحیح را بدست آوردید.
رتبه بندی
همه ما عادت داریم که برای همه محصولی که می خریم رتبه بندی ستاره را ببینیم. خیلی همه گیر است که ما فکر می کنیم چیزی تمام شده است اگر کالایی رتبه بندی را نشان نداد.
رتبه بندی مانند بررسی است ، حتی راحت تر است. آنها یک عکس فوری از تجربیات افراد با یک محصول خاص را به شما ارائه می دهند. این برای کسب و کارهایی که می توانند سطح خوبی از اثبات اجتماعی را نشان دهند بسیار سودمند است و طبیعتاً آنها می خواهند از هرجایی که بتوانند بیشترین بهره را ببرند.
اگر برای محصول خود نمره عالی کسب کرده اید ، می خواهید آن را به نمایش بگذارید ، و بهتر از Google با استفاده از طرح رتبه بندی؟
نحوه رفع خطای اعتبارسنجی طرحواره “یا باید” پیشنهادات “،” بررسی “یا” مجموع رتبه بندی “مشخص شود”
اگر روی هشدارهای “یا” پیشنهادات “،” بررسی “یا” جمع بندی رتبه بندی باید مشخص شود “در کنسول جستجوی Google کلیک کنید ، این صفحات را تحت تأثیر قرار می دهد.
برای اکثر افرادی که از ووکامرس استفاده می کنند (که به نظر می رسد اصلی ترین افرادی هستند که تحت تأثیر این امر قرار می گیرند) ، متوجه می شوید که این هشدار در واقع مربوط به صفحات محصول نیست ، بلکه مربوط به صفحات گروه است.
دلیل آن این است که WooCommerce به طور خودکار صفحات محصول شما را با طرح زیر تنظیم می کند: نام ، توضیحات ، URL ، SKU ، در دسترس بودن ، تصویر ، پیشنهادات ، رتبه بندی مجموع ، قیمت ، بازبینی و موارد دیگر.
بنابراین ، مشکل از صفحات محصول نیست. در عوض ، آنها معمولاً در محصولات بایگانی شده و صفحات دسته بندی هستند. دلیل این امر این است که WooCommerce برخی از طرح های محصول را در این صفحات گنجانده است ، اما گوگل می گوید صفحات بایگانی و دسته ها نباید این علامت گذاری را داشته باشند.
باز هم ، این مسئله نگران کننده نیست و نمی خواهد رتبه شما را از بین ببرد.
گرچه ارزش اصلاح دارد. از آنجا که این خطا ناشی از اضافه کردن طرحواره به صفحه ای است که صفحه اختصاصی محصول نیست ، پاسخ این است که علامت گذاری طرح محصول را برای آن صفحات حذف کنید.
روش انجام این کار با افزودن قطعه کد به طرح زمینه خود است فایل function.php.
وقتی کد را ذکر می کنید ، همه چیز خیلی فنی به نظر می رسد ، اما خیلی هم پیچیده نیست. مطمئناً ، اگر از ایجاد تغییراتی در پس زمینه سایت خود راحت نیستید ، پس همیشه می توانید یک توسعه دهنده را وادار کنید که این کار را برای شما انجام دهد:
- به داشبورد خود در وردپرس بروید
- روی «ظاهر» در نوار کناری سمت چپ حرکت کنید و «ویرایشگر طرح زمینه» را انتخاب کنید
- “functions.php” را از جعبه “پرونده های تم” در سمت راست انتخاب کنید
- به پایین کادر متن بروید
- کد زیر را وارد کنید:
/ **
* علامت گذاری طرحواره محصول تولید شده را از صفحه محصولات و صفحات فروشگاه حذف کنید.
* /
تابع wc_remove_product_schema_product_archive () {
remove_action (‘woocommerce_shop_loop’، array (WC () -> struktured_data، ‘generate_product_data’)، 10، 0)؛
}
add_action (‘woocommerce_init’، ‘wc_remove_product_schema_product_archive’)؛


این قطعه کد باید خطاهای طرحواره در دسته بندی و صفحات بایگانی شما را برطرف کرده و اخطار را از GSC شما حذف کند. ممکن است کمی زمان لازم باشد تا Search Console تغییرات را تشخیص دهد ، بنابراین اگر بلافاصله هشدارها از بین نرفت نگران نباشید.
سایر خطاهای اعتبارسنجی طرحواره
Schema مانند زبانی است که به شما امکان می دهد با موتورهای جستجو صحبت کنید. گاهی اوقات ، خطاهایی در ارتباطات ما وجود دارد و پیام منتقل نمی شود.
چیزهای مختلف زیادی وجود دارد که می توانید از طریق طرح خود ارتباط برقرار کنید ، بنابراین گاهی اوقات ، ممکن است خطاهای جزئی وجود داشته باشد.
کنسول جستجوی Google به شما کمک می کند تا از عملکرد وب سایت خود در طرحواره تصویر خوبی ارائه دهید ، اما همچنین ابزارهای دیگری را برای کمک به شما در تشخیص مشکلات ارائه می دهد. آزمون نتایج غنی به شما تجزیه و تحلیل بصری خوبی از نحوه نمایش صفحه در نگاه Google می دهد و در صورت استفاده همراه با GSC می تواند تصویر واضح تری به شما ارائه دهد.
در اینجا برخی از خطاهایی که احتمالاً مشاهده خواهید کرد ، معنی آنها و نحوه رفع آنهاست.
قیمت فیلد از دست رفته است
اگر در GSC خود خطای قیمت فیلد گمشده ای مشاهده کردید ، ممکن است قیمت را در قالب نادرستی وارد کرده باشید. باید بدون xx.xx بدون علامت دلار وارد شود. به عنوان مثال ، اگر محصول شما 42.99 دلار است ، پس باید آن را با قیمت 42.99 وارد کنید.
رتبه بندی بهترین و / یا بدترین مقادیر را از دست نمی دهد
اگر یک رتبه بندی کل را در برنامه خود قرار دهید ، پس باید بالاترین و کمترین رتبه ممکن را وارد کنید. بیشتر اوقات ، این بدان معناست که یک ستاره کمترین مقدار ممکن و پنج ستاره بالاترین مقدار است.
ارزش در املاک “ratingCount” باید مثبت باشد
این تعداد نشان دهنده تعداد امتیازات یک محصول است بنابراین نمی تواند منفی باشد. صفحه محصول شما ممکن است هیچ رتبه بندی نداشته باشد و در این حالت ، مقدار آن صفر خواهد بود ، اما هرگز نمی تواند منفی باشد.
نتیجه
طرحواره بخش مهمی از نحوه ارتباط وب سایت شما با موتورهای جستجو است ، بنابراین باید درست باشد – در غیر اینصورت وقت تلف می کنید. اگر کنسول جستجوی Google شما خطاهای تأیید طرحواره را نشان می دهد ، به این معنی نیست که وب سایت شما در رتبه بندی قرار دارد ، اما مهم است که آن را برطرف کنید.
یک خطای رایج که بسیاری از مردم مشاهده می کنند خطای “یا” پیشنهادات “،” بررسی “یا” مجموع رتبه بندی باید مشخص شود “است و این می تواند یک راه حل آسان باشد.
وقتی با موفقیت از طرحواره استفاده می کنید ، می تواند سایت شما را تقویت کند ، CTR شما را بهبود بخشد و در نهایت بازدید بیشتری را برای سایت شما به همراه داشته باشد. برای رفع خطاهای اعتبارسنجی طرحواره ممکن است فقط چند تغییر کوچک لازم باشد ، بنابراین ارزش تلاش را دارد.
چندین عنصر برای یک استراتژی SEO گرد هم می آیند و اطمینان از درست بودن نشانه گذاری طرح شما یکی از این موارد است.
اگر همه اینها خیلی طاقت فرسا به نظر می رسد و شما در زمینه استراتژی SEO خود به کمک نیاز دارید ، به تیم ما اطلاع دهید. ما می توانیم کمک کنیم!
آیا اخیراً خطاهای تأیید طرحواره زیادی دریافت کرده اید؟

ببینید آژانس من چگونه می تواند رانندگی کند عظیم مقدار ترافیک به وب سایت شما
- سئو – باز کردن مقدار زیادی از ترافیک SEO. نتایج واقعی را مشاهده کنید.
- بازاریابی محتوا – تیم ما محتوای حماسی ایجاد می کند که به اشتراک گذاشته می شود ، پیوند می گیرد و ترافیک را جذب می کند.
- رسانه پرداخت شده – استراتژی های موثر پرداخت شده با بازگشت سرمایه روشن.
تماس بگیرید