مانع ورود به بازاریابی محتوا کم است و اجرای این استراتژی موثر بازاریابی اثبات شده را سریعتر و مقرون به صرفه تر از قبل برای شرکت های نوپا می کند.
اما این چیزی است که وجود دارد – نوار بالاتر از هر زمان دیگری است.
یک پست کوتاه در وبلاگ بدون چندرسانه ای دیگر کاری برای انجام این کار ندارد. انتظارات شما از مشتری و مشتری شما در حال افزایش است.
در بسیاری از دسته ها ، ما شاهد یک برنده-بردن-همه محیطی که در آن قطعات محتوای با کیفیت بالا اکثر قریب به اتفاق چشم ها را بدست آورند – و کلیک ها. در واقع ، یک مطالعه توسط Ahrefs نشان داد که 90.63٪ از همه مطالب به طور کلی از Google بازدید صفر می شود.
چگونه استارتاپ شما می تواند شانس را برطرف کند؟
در این ستون ، شما با برنامه ریزی کمپین بازاریابی محتوا ، چگونگی به یاد ماندنی بودن حتی در بودجه اندک و چگونگی اندازه گیری موفقیت در بازاریابی محتوا آشنا خواهید شد.
در کل ، بازاریابان محتوا از استارت آپ های موفق ، نکات و تجربیات خود را برای کمک به شما در دستیابی به بهترین نتایج ممکن به اشتراک می گذارند. بیا شروع کنیم.
چگونه می توان کمپین های بازاریابی محتوای استارت آپ خود را برنامه ریزی کرد
یک میلیون کار وجود دارد که می توانید انجام دهید: سئو ، روابط عمومی ، شبکه های اجتماعی… می تواند به راحتی طاقت فرسا ، گران و حواس پرتی شود.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
وقتی بودجه کمی دارید ، همه کانالها را یک باره شروع نکنید ، در غیر این صورت ممکن است خود را خیلی لاغر کنید.
سعی کنید کانال های طولانی مدت (SEO ، اجتماعی ، پادکست) با کمپین هایی که می تواند توجه مورد نیاز شما را در حال حاضر جلب کند.
کمپین های کوتاه مدت می توانند تبلیغاتی در Product Hunt باشند ، به عنوان مثال در Hacker News یا TechCrunch قرار بگیرند یا در پادکست های رهبران صنعت صحبت کنند.
این مواجهه به شما امکان می دهد بازار را درک کنید ، پیام خود را اصلاح کرده و اولین فرصت های خود را ایجاد کنید.
چه در حال برنامه ریزی برای یک کمپین بلند مدت باشید و چه یک ابتکار کوتاه مدت ، چارچوب 4 ماده ای زیر به برنامه ریزی یک استراتژی بازاریابی محتوا کمک می کند.
1. هدف
قبل از شروع مبارزات انتخاباتی خود ، باید این کار را انجام دهید اهداف خود را تعیین کنید. این امر به همسو سازی تیم ، برقراری ارتباط با هدف و اندازه گیری پیشرفت و موفقیت کمک می کند.
اهداف شما به اهداف عینی و قابل اندازه گیری تقسیم می شوند.
هدف شما دلیل شماست چرا، یا بینایی هدف تصویر بزرگتری را ترسیم می کند. نمونه هایی برای اهداف بازاریابی عبارتند از:
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
- از طریق فعالیت های روابط عمومی ، آگاهی را با بنیانگذاران نرم افزار افزایش دهید.
- برای ایجاد روابط مرتبط صنعت ، یک رویداد ترتیب دهید.
- وبلاگ را ایجاد کنید تا با سئو سایت ترافیک ارگانیک ایجاد کند.
2. هدف قرار دهید
اهداف شما قابل اندازه گیری هستند و هدف را کمی می کنند. همچنین ممکن است اصطلاح نتایج کلیدی را شنیده باشید یا KPI ها قبل از. یک هدف باید بسیار دقیق باشد و بدون شک شما به آن رسیده اید یا نه.
نمونه هایی برای اهداف عبارتند از:
- 20 قطعه مطبوعاتی را تا پایان Q3 منتشر کنید.
- تا پایان Q3 2 شام رسانه با تأثیرگذار اصلی صنعت برگزار کنید.
- ماهانه 4 پست وبلاگ متمرکز بر کلمات کلیدی را با توجه به ارکان محتوای ما منتشر کنید.
3. پیام رسانی
پیام رسانی شما بیانگر ارزش و سود مخاطب هدف شماست. اگر در حال برنامه ریزی برای یک سئو یا کمپین رسانه های اجتماعی هستید ، مخاطبان احتمالی ، چشم اندازها ، مشتریان و مشتریان بالقوه شما هستند.
در مورد چالش هایی که آنها با آن روبرو هستند صحبت کنید و راه حل های مفید و منحصر به فردی به آنها ارائه دهید. به خاطر داشته باشید که بازاریابی محتوا آموزشی است ، نه دقیقاً درمورد محصولاتی که شرکت شما می فروشد.
اگر در حال انجام یک کمپین روابط عمومی هستید ، مخاطبان شما در واقع روزنامه نگار هستند که می خواهید با آنها کار کنید. آنها به دنبال یک داستان جالب جدید برای پوشش دادن هستند. نیازهای آنها ممکن است متفاوت از مشتریان احتمالی شما باشد.
در حالت ایده آل ، شما پیام رسانی برای افراد مخاطب هدف شما بسیار مرتبط خواهد بود.
برای هر کارزار ، در نظر بگیرید که آنها در کدام قسمت از قیف پرورش قرار دارند. آنچه برای شخصی که 10 ایمیل قطره ای دریافت کرده است معنادار است ، ممکن است برای شخصی که برای اولین بار وب سایت شما را می بیند منطقی نباشد.
4. ارتقا
هالی پلس از Casted (تاسیس در سال 2019) توضیح می دهد ، “مارك های بیشتری باید سرعت محتوا را كاهش دهند و برای به دست آوردن حداكثر ارزش و بازده سرمایه گذاری و تلاش ، روی تولید هر قطعه تمرکز كنند.
“برای مثال ، یک وبینار بگیرید. بازاریابان برای ایجاد این دارایی ها ، ثبت نام و میزبانی این رویدادها تلاش زیادی می کنند. هنگامی که وبینار اتفاق افتاد ، بیشتر مارک ها آنها را به عنوان دارایی های “درخواستی” در وب سایت می زنند و به آنها اجازه می دهند گرد و غبار جمع کنند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
“در عوض ، بینش های مختلفی را از وبینار بگیرید و آن را به محتوای نوشتاری تبدیل کنید. قسمتهای کوچکی از وبینار را برش دهید و کلیپ های قابل انعطاف را منتشر کنید تا مردم به سمت مطالب برگردند. آیا حاضران س questionsال کردند؟ آن را به محتوای وبلاگ ، اجتماعی یا حتی صوتی و تصویری تبدیل کنید. اگر ماهیت این وبینار مکالمه ای است ، ایجاد یک مجموعه صوتی را در نظر بگیرید که مخاطبان شما می توانند هنگام اجرا به آن گوش دهند. این لیست ادامه دارد.
برای داشتن یک استراتژی بازاریابی محتوای موثر (و عالی) نیازی به بودجه هنگفتی ندارید. استفاده مجدد ، استفاده مجدد و تولید مجدد محتوا، به ویژه محتوایی که مورد توجه مخاطبان شما قرار می گیرد ، باید روشی باشد که هر بازاریاب محتوایی به آن متوسل می شود. “
3 عامل برای بهبود اثربخشی بازاریابی محتوای شما
در منظره ای که مانع ورود کم است اما نوار زیاد است ، اگر می خواهید با راه اندازی خود در بازاریابی محتوا برنده شوید ، چند نکته مهم را باید در نظر بگیرید:
- تمرکز: تعداد محدودی کانال انتخاب کنید و یاد بگیرید که آنها را به خوبی انجام دهید.
- کیفیت: مسلط شدن به زمان نیاز دارد. در هفته ها / ماه های اول بیش از حد بر روی معیارها تمرکز نکنید. تمرکز بر تولید کیفیت.
- ثبات: بازاریابی محتوا یک بازی برنده با اثر مرکب است. به کانال خود بچسبید تا بازدهی نمایی را با گذشت زمان مشاهده کنید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
هالی پلس می گوید ، “از آنجا که محتوا می تواند برای بسیاری از زمینه های تجاری به عنوان نیرو محرک باشد ، بسیاری از مارک ها در دام این تفکر افتاده اند که محتوای بیشتر با نتایج بهتر برابر است. واقعیت این است که محتوای بیشتر معمولاً فقط به معنای محتوای بیشتر ، هزینه بیشتر و کارایی کمتر است. “
بازاریابی محتوای خوب شما را به یاد ماندنی می کند
ایان لاک، VP بازاریابی برای CustomerGauge (تاسیس در سال 2007) می گوید ، “استارت آپ های اولیه باید بر روی ساخت پیام منحصر به فرد خود به بازار متمرکز شوند و سپس افراد همفکر خود را برای خرید این پیام پیدا کنند. بی نظیر باشید و در بازار موضع بگیرید. “
قدرت بازاریابی محتوا تولید و جذب تقاضا است. اگر محتوای شما مانند دیگران بخواند ، ممکن است کلیک کنید – اما هیچ کس شما را به خاطر نمی آورد.
مارک و صدای شما واقعاً مهم است. آنها یک SEO یا کلیک اجتماعی را به یک طرفدار بالقوه تبدیل می کنند.
متیو برو، رئیس بازاریابی در EduMe (در سال 2016 تأسیس شد) ، به درستی گفت ، “منابع محتوای داخلی بسیار مهم است. نوشتن بسیار آشکار است – شما می توانید میزان علاقه کسی را به آنچه در مورد آن می نویسند بخوانید. به همین دلیل شما به افرادی نیاز دارید که وظیفه شما را بر عهده داشته باشند تا نگهبان واقعی برند باشند ، تا صدای شما را واقعاً مجسم (یا کاردستی) کنند. “
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
بازاریابی محتوای خوب قبل از هر چیز منحصر به فرد است. بازاریابی محتوای خوب باعث می شود وقتی مشتری بالقوه چرخه خرید خود را شروع می کنید ، در ذهن خود باشید.
یک مثال معروف “وبلاگ باز”توسط بافر ، جایی که آنها تمام سفر شروع خود را از جمله امور مالی به اشتراک می گذارند.
این بی نظیر بود ، موضع گرفت و همچنان توجه ، کلیک و مشتری را به آنها جلب می کند.
مثالی جدیدتر از این سری ویدیوها است بازی های Wynter توسط استارتاپ Wynter ، که در سال 2020 تاسیس شد.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
این رویداد آنلاین بصورت آنلاین ماهانه یکبار موضوعات مربوط به بازاریابی B2B را پوشش می دهد.
ConvertKit داستان های خالق یک مثال عالی دیگر است ، این یک مجموعه وبلاگ است که هنرمندان ، روزنامه نگاران و نوازندگان در آن حضور دارند.
ConvertKit همچنین در سال 2020 پادکست جدیدی به نام آینده متعلق به خالقان است.
این برنامه جذاب ، قابل به اشتراک گذاری است و کیت تبدیل را به مخاطبان هدف خود متصل می کند.
اندازه گیری موفقیت به عنوان یک راه اندازی جدید: رویکردی ضد شهودی
در روزهای اولیه راه اندازی ، بازاریابی محتوا ابزاری قدرتمند برای آزمایش پیشنهاد شما و ایجاد روابط اولیه است.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
اهداف شما باید در مورد تولید باشد محتوای با کیفیت بالا و پیام و پیشنهادات خود را اصلاح کنید.
الی میرمن از مولبری (تاسیس در سال 2018) می گوید ، “به یاد داشته باشید که معیار موفقیت برای این محتوای اولیه ممکن است از نظر بازدیدها ، پیوندها یا رتبه بندی کلمات کلیدی نباشد ، بلکه بیشتر به دنبال تأیید اعتبار بازار برای ایده ها / موضوعات باشد.
“با گذشت زمان ، شما خواهید فهمید که انواع مختلف محتوا در ترکیب بازاریابی شما بازی می کنند – آنچه برای سئو ، پرورش ، روابط عمومی و غیره لازم است – و سپس می توانید معیارهای موفقیت خود را با هر یک از این اهداف هماهنگ کنید.”
ایان لاک می افزاید: “سود استارت آپ ها نسبت به سازمان های بزرگتر تاسیس ، چابكی است. شرکت های نوپا باید بر ایجاد یک جامعه پیرامون بازار منحصر به فرد خود و مشاهده بازار بپردازند – سپس 5 برابر محتوا را به عنوان نزدیکترین رقابت خود به بازار بیاورید. “
پس از مهارت در تولید محتوای با کیفیت بالا، می توانید زمان بیشتری را صرف ردیابی معیارهای کلاسیک بازاریابی – رتبه بندی جستجو ، بازدید از صفحه ، تبدیل ها ، درآمد – با جزئیات بیشتر کنید.
ایده های بازاریابی محتوا با بودجه کم
متیو برو توصیه می کند استارتاپ ها خلاقیت به خرج دهند و می گوید: “هیچ چیز از حد مجاز نیست! از ارائه راهکارهایی برای برجسته سازی در زمینه اجتماعی با نام تجاری کارفرمای خود ، تا ایجاد تأثیرپذیری از رهبران ارشد با مراجعه به آنها برای محتوا. “
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
در اینجا چند ایده برای ایده های بازاریابی محتوا با بودجه آورده شده است که می تواند به نتایج فوری منجر شود زیرا از سیستم عامل هایی استفاده می کنند که از قبل مخاطب دارند:
- حضور در پادکست های صنعت.
- نام تجاری کارفرما و حمایت از کارمند.
- سخنرانی در کنفرانس ها.
- میزبانی یا صحبت در وبینارها.
- مشارکت تجاری و مبارزات تأثیرگذار.
- تهیه گزارش صنعت با مارک مشترک
- پیوستن به یک انجمن آنلاین (گروه های Facebook یا LinkedIn ، Slack ، Whatsapp).
- انجام یک کمپین در ProductHunt.
- لیست معاملات در AppSumo.
- تولید مقالات LinkedIn یا Medium.
- اجرای یک کمپین تبلیغاتی هدفمند (LinkedIn یا ایمیل).
خلاصه
بازاریابی محتوا ابزاری قدرتمند برای ایجاد و جذب تقاضا است – یعنی اگر استثنایی متعهد هستید و حواس شما را پرت نمی کند.
به جای شروع یک بار ابتکار عمل و کانال ، تمرکز خود را تمیز کنید. برخی از ابتکارات را انتخاب کنید که از مخاطبان موجود برای دریافت بازخورد و اولین هدایت برای برخی از بردهای سریع استفاده می کند.
سپس ، روی کانالهایی تمرکز کنید که نمایه مشتری ایده آل شما آنها را دوست دارد. قبل از فرو رفتن انگشت شست در انگشت بعدی ، در یکی واقعاً خوب شوید.
آنچه را در مکان بی نظیر خود در بازار کار می کند پیدا کنید و دوباره این کار را انجام دهید!
منابع بیشتر:
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
اعتبار تصویر
تمام تصاویر صفحه گرفته شده توسط نویسنده ، ژوئن 2021