سال گذشته یکی از تغییرات سریع بود و سال 2021 هیچ نشانه ای از کند شدن این روند را نشان نمی دهد.
اقتصاد و بازارها تغییر کرده اند ، نحوه رفتار مصرف کنندگان تغییر کرده ، الگوریتم های جستجو به روز می شوند ، نتایج SERP در حال تکامل هستند، و دامنه کاری که ما به عنوان متخصصان Enterprise SEO انجام می دهیم در حال رشد است.
از آنجا که سازمان ها بر همسو سازی عملیات با تمرکز لیزر بر تجربه مشتری متمرکز هستند ، درک نحوه رفتار مصرف کنندگان در سطح کلان و خرد تبدیل به یک شرکت SEO ضروری است.
برای بسیاری ، همیشه بوده است. با این حال ، تغییر بی سابقه و چالش های ایجاد شده توسط همه گیر جهانی به این معنی است که عکس فوری تاریخی ماهانه جای خود را به یک نیاز فوری برای نگه داشتن ضربان روزانه روندها در زمان واقعی داده است.
استفاده از داده ها ، فناوری و روند بازار در حد توان خود به سازمان ها کمک می کند تا فرصت های جدید را تحقق بخشند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
از جانب بینش در زمان واقعی به نوسانات تقاضای بازار از طریق جزئیات جزئی در مورد چگونگی جستجوی آنلاین کاربران ، داده های زیادی برای فعال شدن وجود دارد.
بازاریاب ها دیگر نمی توانند به مدل های پیش بینی قدیمی اعتماد کنند ، صرف نظر از اینکه پیچیده ، دقیق و زیبا به نظر می رسند.
بازاریابان سازمانی اکنون باید نبض بازار را درک کنند تا بتوانند به صورت پویا با رویدادهای مورد انتظار و غیر منتظره در حالت عمودی سازگار شوند.
با این کار می توانید شکاف بین پیش فرض های رخ داده و واقعیت فعلی در زمان واقعی را ثابت کنید.
آگاهی از آنچه در بازارهای گسترده شما جریان دارد
بسیاری از بازاریابان به طور سنتی رویکرد فوری و میکروسکوپی را در مورد SEO انجام می دهند. بدون تفکر ، تمرکز مستقیم به کلمه کلیدی و پیوند می رسد.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
با این حال ، کار در شرکت های بزرگ مستلزم تغییر ذهنیت در جهت درک نه تنها تجارت ، بلکه بازار گسترده تر و پیامدهای اقتصادی است که ممکن است بر نحوه تنظیم استراتژی شما تأثیر بگذارد.
عوامل کلی بازار استراتژی های کوتاه ، میان مدت و بلند مدت را شکل می دهند.
برای درک آنچه در بازار از منظر سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی و فناوری انجام می شود ، از مدل هایی مانند تجزیه و تحلیل PEST استفاده کنید:
- سیاسی – Brexit ، انتخابات ، قوانین و مقررات.
- اقتصادی – محدودیت های COVID-19 ، صنایعی که در حال از دست دادن یا از دست دادن هستند.
- اجتماعی – رفتارها ، نگرش ها و فرهنگ مصرف کننده ، مد و روند خرید.
- فناوری – تحولات و نوآوری ها برای کمک به درک بهتر موارد فوق.
تلفیق هوش تجاری و جستجو برای درک نبض مشتری
از بسیاری جهات ، جستجو صدای مشتری است.
س quالات جستجو شامل سیگنال های قصد ، تجزیه و تحلیل SERP نشان می دهد که چگونه مشتریان دوست دارند محتوا را مصرف کنند ، و گزارش کلمات کلیدی به ما کمک می کند محتوایی را تولید کنیم که طنین انداز باشد.
جستجوی گرانول داده ها می توانند چیزهای زیادی در مورد آنچه که مصرف کنندگان انجام می دهند ، آنچه که برای آنها مهم است و نحوه تفکر ما دارند.
نگه داشتن ضربان روزانه در مورد بینش جدیدی که بر بازار شما تأثیر می گذارد و آنچه که روزانه در SERPS تغییر می کند ، برای کسانی که می خواهند از فرصت های جدید و جدید استفاده کنند ، از اهمیت اجباری برخوردار است.
به عنوان مثال ، یک تغییر جزئی در رتبه بندی در کلمات کلیدی مبتنی بر حجم جستجوی بالا ، می تواند فقط در یک روز به میزان زیادی بر درآمد تأثیر بگذارد. در طول فصول مهم (به ویژه در خرده فروشی) ، تغییرات تقاضای مربوط به رده های ظریف نیاز به اقدام دانه ای دارند.
راه اندازی محصولات جدید نیاز به نظارت روزانه دارد تا ذینفعان بتوانند تأثیر روزانه را ببینند و پیشنهادات را تنظیم کنند.
از آنجا که نوسانات بازار و احساسات مصرف کننده نوع جدیدی از تقاضا را برانگیخته است ، بازاریابان تحت فشار قرار دارند تا ضمن درک روند بازار ، درک عمیق تری از ترجیحات مشتریان خود را به دست آورند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
بیشتر و بیشتر بازاریاب ها باید مشتری های خود را به درستی درک کنند و از این درک برای هدایت تجربیات جدید که مورد توجه مصرف کنندگان است استفاده کنند.
استفاده از روند جستجو و ترکیب آن با یافته های هوش تجاری به این معنی است که بازاریابان می توانند الگوها و فرصت های جدیدی را هم در سطح کلان پیدا کنند و هم استراتژی ها را در سطح بسیار دقیق اجرا کنند.
این همچنین به شما کمک می کند تا به سرعت به تغییرات پویای موجود در آینده و آینده پاسخ دهید رفتار مصرف کننده.
با بهره گیری از هوش تجاری که از بینش جستجوگرها پشتیبانی می شود ، شرکت ها می توانند برای رسیدن به اهداف خود تصمیمات درست و استراتژیکی بگیرند ، خواه درک این باشد که مشتری آنها واقعاً به چه چیزی احتیاج دارند یا با پیش بینی خواسته های آینده آنها.
رابطه بین BI و جستجو همزیستی است و می تواند ROI را به طرز چشمگیری بهبود بخشد.
استفاده از هوش تجاری برای درک و تجسم نبض بازار
بیش از هر زمان دیگری ، سازمان ها به دنبال هوش تجاری (BI) برای تبدیل داده ها به بینش هایی هستند که به سرعت می توان بر اساس آنها عمل کرد. BI متخصصین سئو شرکت را قادر می سازد تا به راحتی بینش مجموعه داده های بزرگتر از حد معمول را کشف کند تا فرصت های جدید را کشف کند و ناکارآمدی استراتژی مبارزات را برجسته کند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
در اینجا مثالی از شرکت من آورده شده است:
این نوع هوش می تواند به شما بگوید که اکنون چه اتفاقی می افتد و چه گذشته است.
بسیاری از انواع هوش تجاری می تواند به شما کمک کند عکس های قابل هضم از وضعیت فعلی آنچه در بازار شما اتفاق می افتد را ارائه دهد ، نه فقط برای سئو بلکه برای عملکردهای دیجیتال ، فروش ، محصول و خدمات مشتری.
این می تواند به شما نشان دهد مهمترین ویژگیهای محصول ، نوسانات حساسیت قیمت ، ترجیحات برند و نیاز موجودی و موارد دیگر کمک می کند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
این را می توان از طریق داشبورد روزانه ، تجسم ها و گزارش های سفارشی تجسم کرد و می توان از آن برای موارد زیر استفاده کرد:
-
- روندهای صنعت را در زمان واقعی تجزیه و تحلیل کنید.
- تقاضا و موجودی دسته را در زمان واقعی تجسم کنید.
- داده های تاریخی را با آنچه اکنون اتفاق می افتد مقایسه کنید.
- بر اساس مدل سازی پیش بینی ایجاد و پیش بینی کنید.
- منابع مختلف داده را جمع کنید.
- روندهای جدید خریدار را شناسایی کنید.
- ناکارآمدی در محصول یا استراتژی قیمت گذاری را پیدا کنید.
- همبستگی کلیدی بین فعالیت جستجو و عوامل بازار خارجی را پیدا کنید.
- برای فصلی بودن برنامه ریزی کنید.
- اثربخشی کمپین بازاریابی را ارزیابی کنید.
نتیجه
برای جلوگیری از تغییر در رفتار مصرف کننده و شرایط بازار ، بازاریاب ها باید از فناوری شرکت استفاده کنند تا از پردازش حجم عظیم داده استفاده کنند.
با رفتن به Q2 این سال ، سئو سازمانی موفقیت در توانایی درک نبض کل چشم انداز صنعت آنها و چابکی کافی برای تغییر سریع استراتژی ها و تاکتیک های جستجو بر اساس بینش زمان واقعی نهفته است.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
طی سال گذشته ، Enterprise SEO به ستون و مرکز استراتژی های بازاریابی دیجیتال تبدیل شده است.
برای ادامه کار ، متخصصان سئو باید در درک روند بازار و مشتریان خود چابک تر شوند.
فناوری می تواند به ارائه بینش هم با عرض و هم با عمق کمک کند ، بنابراین می توانید جستجوها را انجام داده و با سرعت و دقت بالا به کمپین های دیجیتال اطلاع دهید.
به عنوان یک جامعه جمعی از طرفداران SEO ، همه ما باید نبض بازار را کاملاً زیر نظر داشته باشیم و آماده پاسخگویی فوری به شرایط جدید باشیم.
هم بازارها و هم مصرف کنندگان به طور منظم تر نشانه های واضحی از قصد را به ما می دهند.
کسانی که هوش تجاری و بینش جستجو را برای کشف و عمل به این فرصت ها ترکیب می کنند ، امسال SEO آنها را حتی بیشتر جلو می اندازند.
منابع بیشتر:
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
اعتبار تصویر
عکس صفحه توسط نویسنده ، مارس 2021 گرفته شده است