این پست توسط Dataddo حمایت مالی شده است. نظرات بیان شده در این مقاله نظر شخص حامی مالی است.
Google Analytics 4 (GA4) اولین حضور رسمی خود در اکتبر 2020.
این اولین بار نیست که گوگل یک به روزرسانی عمده را منتشر می کند. ما شاهد تکرارهای جدیدی در سال 2005 (Urchin) ، 2007 (Classic) ، 2012 (Universal) هستیم که اکنون آخرین آنها در 2020 است.
Google Analytics به تنهایی می تواند یک چالش باشد. به همین دلیل در این مقاله با استفاده از بحث خواهد شد GA4 با ابزار هوش تجاری (BI) برای تجزیه و تحلیل و پیگیری بهتر در استراتژی محتوای خود.
Google Analytics 4 چگونه به بازاریابان کمک می کند؟
به لطف ارتقاR حریم خصوصی GDPR و 2021 ، پیگیری با کوکی ها دشوار شده است ، اما GA4 با استفاده از یادگیری ماشین خلا machineها را پر می کند. علاوه بر این ، ردیابی بین پلتفرمی بر جلسات کاربر تأکید دارد.
اما حتی پیچیده تر ، GA4 ترکیبی از تعاملات وب سایت و برنامه است که توسط همان کاربر آغاز شده است بنابراین شما می توانید تصمیمات بازاریابی بهتری بگیرید.
چه جوری گیر میاد؟
اگر از UA استفاده می کنید ، داده های وب سایت شما از همان لحظه شروع به کار قابل مشاهده است ، اما داده های GA4 پس از 14 ماه منقضی می شود. به علاوه ، میزان اطلاعاتی که می توانید ذخیره کنید 75 درصد کاهش می یابد.
جایی که GA4 در پازل استراتژی محتوا قرار می گیرد
بعداً درمورد چگونگی نیاز بیش از GA4 به خودی خود بحث خواهیم کرد.
در حال حاضر ، نحوه قرار گرفتن GA4 در یک استراتژی محتوای شش مرحله ای در اینجا آمده است.
1. بنیاد خود را بشناسید و اهداف خود را تعیین کنید
قبل از صحبت با مخاطبان خود ، فکر کنید:
- چه محتوایی باید ایجاد کنید؟
- چه موضوعاتی؟
- تخصص شما در صنعت چیست؟
- چه عاملی برند شما را متمایز می کند؟
محتوایی ایجاد کنید که مارک شما را به عنوان یک متخصص جای دهد.
GA4 و اطلاعات بصری دقت رانندگی. با مطالعه الگوهای ترافیک و جستجوی روند موفقیت قبلی ، می توانید مباحث خود را به موفقیت آینده گره بزنید.
در GA4 ، گزارش صفحات و صفحه ها را برای موارد زیر بررسی کنید:
- صفحه پربازدید شما
- بازدید کنندگان محتوا طولانی ترین زمان را می خوانند
- بازدید کنندگان صفحات بیشترین پیمایش را در آنها دارند
تنظیم اهداف محتوا (و KPI)
تهیه لیستی از عناوین و کلمات کلیدی برای هدف گذاری کافی نیست.
اگر اهداف مشخصی نداشته باشید ، پیشرفت خود را چگونه ارزیابی خواهید کرد؟
چند نمونه از اهداف قابل اندازه گیری برای تمرکز استراتژی محتوای شما:
- آگاهی از برند را افزایش دهید
- افزایش ترافیک ارگانیک
- سرنخ های جدید بیاورید
- نرخ تبدیل را بهبود ببخشید
- افزایش ROI
- بک لینک بیشتری بدست آورید
- افزایش تعامل کاربر (اشتراک گذاری ، نظرات ، مکالمات)
ابزارهایی مانند Google Search Console و Semrush که با یک ابزار مدیریت داده مانند: داتادو، می تواند به تعیین اهداف اصلی شما کمک کند ، و استراتژی شما را به جلو سوق دهد.
2. مخاطب و موقعیت خود را بشناسید
هنگامی که شما خود را می دانید عامل تمایز، شما می توانید مخاطبان خود را مطالعه کنید. علایق ، دوست داشتن ها ، دوست نداشتن های آنها را بشناسید.
در محتوای خود مستقیماً با آنها صحبت کنید ، سپس میزان مشارکت مخاطبان را تجزیه و تحلیل کرده و رویکرد خود را متناسب با آنها درگیر کنید.
برای تحقیق در مورد مخاطبان و رقبا ، اضافه کردن برخی از این بازیکنان اصلی به زرادخانه خود را در نظر بگیرید:
- سمروش
- ساعت آتش
- SocialBakers
3. تحقیق و یافتن کلمات کلیدی
از تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید تا نه تنها کلمات کلیدی که برای آنها رتبه بندی می کنید ، بلکه کلمات کلیدی که باید برای آنها رتبه بندی کنید را پیدا کنید.
برای یافتن کلمات کلیدی رتبه بندی شده و صفحاتی که با آنها رتبه بندی می کنید ، با شروع گزارش عملکرد کنسول جستجو شروع کنید.
دزدکی حرکت کردن در اطراف رقبا می تواند به شما کمک کند کلمات کلیدی را که می خواهید برای آنها رتبه بندی کنید کشف کنید. ابزارهای کلمات کلیدی مانند Ahrefs یا Moz را در نظر بگیرید.
هنگامی که کلمات کلیدی خود را میخ زده اید ، شروع به توسعه کنید خوشه های کلمه کلیدی برای برتری شما باید در عمودی های رقابتی پیروز شوید.
4. ایجاد اقتدار از طریق محتوا و قالب های منتشر شده
محتوا اقتدار به ارمغان می آورد ، اما اول ، شما به وضوح نیاز دارید.
قالب های محتوای خود را تعریف کنید (کتاب الکترونیکی ، وبلاگ ، ویدئو و …) و تصمیم بگیرید که چقدر می خواهید در هر یک از موارد جامع و عمیق استفاده کنید.
ایجاد محتوای عالی ارتباط مستقیمی با اقتدار و شناخت در صنعت شما ایجاد می کند.
محتوای منتشر شده را برای عملکرد بیشتر تقویت کنید
مطالعه محبوب ترین عناصر در سایت شما ، مشاهده چگونگی اتصال آنها به فروش و درآمد و بهینه سازی این محتوا برای تبدیل بالاتر (CTA بهتر ، مارک تجاری / پیوندهای دقیق تر) ، می تواند به پیشرفت نتایج شما کمک کند.
5. در ایجاد و انتشار با ثبات رفتار کنید
یک مطالعه HubSpot روی 7000 مشاغل نشان داد که شرکت هایی که دارای 1000+ صفحه وب هستند 9.5 برابر بیشتر از شرکت های زیر 50 صفحه بازدید می کنند.
شرکت های B2B با 9-15 پست وبلاگ در هر ماه 2 برابر ترافیک ورودی B2B فقط یک یا دو بار در ماه دارند.
شما باید در انتشار محتوای عالی ثابت قدم باشید تا نتایجی بدست آورید که بتوانید از آنها برگردید ، مطالعه کنید و از آنها کار کنید.
6. استراتژی خود را با تقویم ، استراتژی تبلیغات پس از انتشار و بودجه محتوا حفظ کنید
برای ادامه یک استراتژی خوب: شما به یک بودجه در ابتدا نیاز دارید ، با توافق هر طرف درگیر ، بنابراین هر ماه به درگیری و از دست دادن محتوای راننده منجر نمی شود.
برای توسعه منظم مباحثی که منجر به بازبینی می شوند ، به یک تقویم نیاز دارید. و همه اینها بدون استراتژی ارتقا بی فایده است (به عنوان مثال ، وبلاگ هایی که برای مشترکان از طریق ایمیل ارسال می شود ، تبلیغات هدفمندسازی مجدد فیس بوک و غیره).
نظارت و پیگیری عملکرد
با نظارت بر عملکرد محتوای خود از طریق GA4 و سایر ابزارها ، در مورد اینکه آیا به اهداف خود نزدیک می شوید ، بینشی کسب خواهید کرد.
در غیر این صورت ، وقت آن است که استراتژی و / یا اهداف خود را دوباره ارزیابی کنید. برخی از KPI ها که به شما بینش ارزشمندی در مورد پیشرفت خود می دهند عبارتند از:
- تبدیل وبلاگ: خوانندگی ، اشتراک خبرنامه ، تعامل ، زمان در وب سایت خود و غیره
- دسته بندی های با بهترین عملکرد: نویسندگان ، موضوعات ، قالب ها و غیره
- تعاملات کاربر مربوط به محتوا: نظرات ، اشتراک ها و غیره
- تبدیلات تجاری: منجر ، درآمد ، مشترکان ایمیل و غیره
استراتژی محتوای شما تغییر خواهد کرد
اینترنت تکامل می یابد ، تجارت شما رشد می کند ، مخاطبان شما تغییر می کنند و استراتژی محتوای شما باید سازگار باشد.
منابعی مانند MailChimp ، Google Ads ، تجزیه و تحلیل اجتماعی (Facebook ، LinkedIn و غیره) و دیگران می توانند به شما کمک کنند موفقیت تبلیغات گذشته خود را ردیابی کنید تا ببینید در کجا می توانید استراتژی های آینده خود را تنظیم کنید.
شما همچنین باید مرتباً حسابرسی کنید و به دنبال موارد زیر باشید:
- محتوای کم عملکرد با کمترین یا صفر بودن ترافیک ، حذف شود.
- محتوای با عملکرد بالا با فرصت هایی برای پیشرفت ، به روز نگه داشتن حقایق و پیوندها.
- موضوعات قدیمی دیگر مربوط به مخاطبان ، کلمات کلیدی یا استراتژی شما نیست.
- ایده هایی برای مطالب جدید بر اساس مباحث با عملکرد بالا (به سه پست پربازدید خود نگاه کنید).
مشکل با روشهای تجزیه و تحلیل داده های فعلی
برای هدایت یک استراتژی محتوای قابل تکرار ، به بینش نیاز دارید. در اینجا فقط نمونه ای از محبوب ترین ابزارهای استراتژی محتوا در دسترس شما است:
- Ahrefs: از طریق ابزارها و منابع جستجوگر ترافیک جستجوی وب سایت خود را افزایش دهید.
- ساعت آتش: مکالمات شبکه های اجتماعی را برای بینش های صنعت تجزیه و تحلیل کنید.
- ClickFunnels: الگوهای امتحان شده و درست برای ایجاد کانال های فروش موثر.
- Google Analytics (GA4): فعالیت وب سایت را در بین دستگاه ها ردیابی کنید.
- کنسول جستجوی Google: عملکرد جستجوی سایت خود را بهینه کنید.
- HootSuite: تمام محتوای رسانه های اجتماعی خود را در یک مکان مدیریت کنید.
- MailChimp: ابزاری قدرتمند برای بازاریابی و تجزیه و تحلیل ایمیل.
- سمروش: مجموعه ابزارهای یک در همه برای بازاریابی ، به ویژه تحقیقات کلمات کلیدی و رقبا.
- BigQuery: انبار داده بدون سرور ، چند ابر
- Google Data Studio: داشبورد کاملاً قابل تنظیم و ایجاد گزارش.
و این فقط خراشیدن سطح است.
چگونه قرار است این داده های خام را بگیرید و میزان ترافیک ایده آل ، بهترین آمار جمعیتی برای هدف گذاری ، نرخ تبدیل بهینه و غیره را شناسایی کنید؟
پاسخ – ابزاری برای مدیریت داده ها که این داده های خام را جمع آوری کرده و به یک نقطه از حقیقت می فرستد: یک ابزار BI.
در زیر مثالی از چیست داتادو، یکی از همین ابزارها ، می تواند انجام دهد.
داده های جمع آوری شده از چندین منبع با استفاده از نمودارهای عددی در ابزار BI ترجیحی شما ترکیب شده و به نمودارهای آسان برای خواندن تبدیل می شود.
این سطح ادغام حتی در نسخه جدید GA4 نیز مشکلی گسترده در بازار تحلیلی امروز را حل می کند.
شما می توانید به راحتی گزارش روند بزرگ تصویر را تهیه کنید ، تجزیه و تحلیل هزینه ایجاد کنید ، فاکتورهای مقیاس کوچک را بررسی کنید و داده ها را بین منابع مختلف مخلوط کنید قبل از صادرات
مزیت دیگر: خودکار کردن گزارش غیرمجاز و وقت گیر. هنگامی که خواندن داده ها ساده است ، می توان استراتژی محتوا را با سرعت و دقت باورنکردنی هدف قرار داد.
چرا باید GA4 و سایر ابزارها را به انبار داده و / یا ابزار BI متصل کنید؟
محتوا به خودی خود ایجاد می شود و نتایج بعد از آن رونق می گیرند 12-18 ماه حداقل قوام تنها با 14 ماه داده در محدودیت GA4 ، می توانید آن را از دست بدهید.
انبارهای داده مخصوصاً برای تجزیه و تحلیل با داده های تاریخی گسترده تهیه شده اند. افزودن یک انبار داده به این معادله:
- داده های تاریخی: بررسی روندها و ترافیک برای مدت زمان طولانی (با محدودیت 14 ماهه GA4 امکان پذیر نیست).
- تجزیه و تحلیل موضوع گرا: انبارها می توانند تجزیه و تحلیل شما را در یک موضوع یا عملکرد خاص مانند بازدید وب یا فروش مقیاس بندی کنند.
- داده های یکپارچه: سازماندهی انواع مختلف داده از منابع مختلف می تواند دشوار باشد. انبار داده سازگاری ایجاد می کند.
- ثبات: هنگامی که داده های شما در انبار داده قرار می گیرد ، تغییر نمی کند. می توانید روی اعداد دقیق حساب کنید.
ابزارهای استراتژی محتوای مبتنی بر داده قدرتمند هستند: به یک ابزار مدیریت داده مانند Dataddo برای اطلاعات فوری و ساده اضافه کنید
هیچ ابزاری برای ارائه همه اطلاعات و بینش شما وجود ندارد – شما به Google Analytics با ابزارهای بازاریابی ، انجمن ها ، CRM و پایگاه داده خود نیاز دارید.
ورود به هر مکان خسته کننده است و جمع آوری اطلاعات آنها کثیف است. سیستم عامل هایی مانند Dataddo قطعه گمشده ای برای تلفیق اطلاعات شما و ارسال آنها به یک ابزار BI برای تجزیه و تحلیل است.
اگر از فرصت های یک ابزار واحد برای جمع آوری تمام داده های تحلیلی خود در یک مکان به اندازه ما خوشحال هستید ، سعی کنید Dataddo را امتحان کنید. برای یک ثبت نام کنید دوره آزمایشی 14 روزه رایگان.
اعتبار تصویر
تصویر ویژه: تصویر توسط Dataddo. با اجازه استفاده می شود.
عکس در پست: تصاویر توسط Dataddo. با اجازه استفاده می شود.