
اطلاعات بی انتها هستند. ما در جهانی زندگی می کنیم که داده ها هرگز از بین نمی روند. سالها پیش ، چیزی در روزنامه محلی وارد شد ، چند روزی محبوب بود و دیگر از بین رفت.
امروز اگر یک حرکت اشتباه انجام دهید ، می تواند موج بزرگی در تجارت شما ایجاد کند.
دلایل زیادی وجود دارد که می خواهید اطلاعات را از Google حذف کنید. اگر اطلاعات نادرست ، مشکل ساز یا منسوخ شده ای در مورد شما یا تجارتتان بصورت آنلاین وجود داشته باشد ، می تواند به عملکرد سایت شما آسیب برساند و به اعتبار شما آسیب برساند.
در این مقاله ، همه مواردی را که باید بدانید را پوشش می دهم تا بتوانید به صورت دستی اطلاعات را از Google حذف کنید. به جای اینکه منتظر بمانید تا آنها این کار را برای شما انجام دهند.
چه زمانی باید اطلاعات را از Google Searches حذف کنید
ممکن است متوجه شوید که به هر دلیلی ، اطلاعاتی در Google درباره شما وجود دارد که متعلق به آن نیست. چند دلیل مختلف وجود دارد که ممکن است این اتفاق بیفتد و اکثر آنها بی ضرر هستند.
هنوز هم مهم است که شما این اطلاعات را از اینترنت دریافت کنید ، بنابراین هیچ کس فکر اشتباهی نمی کند.
در اینجا چهار وضعیت ممکن وجود دارد که ممکن است در مورد شما اعمال شود. اگر متوجه شدید هر یک از اینها طنین انداز است ، می خواهید در اسرع وقت این داده ها را از Google خارج کنید.
مجازات کردن حذف اطلاعات از Google
بسیاری از آنها سال می کنند که آیا Google شما را به خاطر موارد خاصی از قبیل مجازات می کند یا نه لینک های بد، راهکارهای پر کردن کلمات کلیدی و کلاه سیاه سایه دار. اما این واقعیت که محتوای با کیفیت بالا همیشه از رقبای خود پیشی می گیرد دلیل بر ضروری بودن پیروی از استراتژی های کلاه سفید است.
حتی اگر قصد شما این نبوده باشد ، ممکن است پیوندهایی از سایت های اختصاص داده شده برای ایجاد پیوندها یا محتوای کمتری از “مطلوب” داشته باشید. اگر چنین است ، می خواهید آنها را حذف یا جایگزین کنید.
با توجه به پیوندهای بی کیفیت از سایت های ناخواسته یا غیر مرتبط ، شما می خواهید Google این موارد را معاف کند ، و من در زیر جزئیات آن را توضیح می دهم. داشتن پیوندهای بیش از حد “بد” به گوگل می گوید که شما از استراتژی های اتصال کلاه سیاه یا خاکستری استفاده می کنید و ممکن است به دلیل آن جریمه شوید.
حذف اطلاعات منسوخ شده از Google
زمان تغییر می کند ، ما تغییر می کنیم و اطلاعات تغییر می کند. شاید شما چندین سال پیش در مورد فرهنگ پاپ می نوشتید و درنهایت رتبه بندی بسیاری از مقالات با کیفیت بالا را در این بخش قرار دادید.
اکنون ، شما سعی دارید به عنوان یک بازاریاب دیجیتال مورد توجه قرار بگیرید ، اما هر بار که مردم در Google شما را جستجو می کنند ، محتوای قدیمی شما درباره شایعات افراد مشهور مدام مورد توجه شما قرار می گیرد.
اگرچه این لزوماً “مشکلی” نیست ، اما اطلاعات منسوخ شده ای است که دیگر در مورد شما اعمال نمی شود. این نشان نمی دهد که شما در حال حاضر کی هستید ، چه چیزی را نمایندگی می کنید و آنچه می خواهید مردم در مورد شما بدانند.
بعضی از نمونه ها حتی به همین پیچیدگی نیستند. شاید شما صاحب یک رستوران هستید و یک سایت معروف که منوهایی از رستوران ها را نمایش می دهد نسخه منسوخ شده ای از فهرست شما در سایت خود دارد.

در نتیجه ، مردم مرتباً با شما تماس می گیرند یا وارد مشاغل شما می شوند و انتظار دارند که فقط وقتی چیزی را که در فهرست آنلاین شما نبوده اند ناامید شوند ، ناامید شوند.
به جای اینکه بارها و بارها درباره خود توضیح دهید ، می توانید آن منو را از Google برداشته و نسخه به روز آن را جایگزین کنید.
اطلاعات غلط
در بعضی موارد ، اطلاعات منسوخ نشده اند. این خیلی اشتباه است این می تواند به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد.
شاید یک پایگاه داده کسب و کار ساعات کاری نامناسبی را برای شما ارسال کند ، بنابراین مردم وقتی نمی توانند به شما دسترسی پیدا کنند به دلیل بسته بودن شما ناامید می شوند.
این روزها همچنین بی اعتمادی زیادی به داده ها وجود دارد ، بنابراین حتی ممکن است یک شبکه خبری یا رسانه آنلاین پست کرده باشد اطلاعات نادرست در مورد شما اگرچه ممکن است ضرری نداشته باشد ، اما ممکن است بخواهید آن را حذف کنید زیرا درست نیست.
اطلاعات بالقوه مضر
بدترین سناریو این است که اطلاعات مضر و حساسی درباره شما به صورت آنلاین وجود داشته باشد. ممکن است یک خبر خبری از یک شبکه خبری محلی با نام و عکس خود داشته باشید ، یا اطلاعات شخصی شما به نوعی به صورت آنلاین درز کرده باشد.
حتی اگر این ماجرا شش سال پیش بود ، هر وقت کسی سعی می کند شما را جستجو کند ، این اطلاعات را پیدا می کند.
متأسفانه ، اطلاعاتی از این دست دور و بر شما باقی می ماند ، اما گاهی اوقات اشتباه یا تهمت است. اگر چنین باشد ، ممکن است بتوانید آن را بردارید.
شاید یک رقیب در حال انتشار اطلاعات نادرست یا حتی سرقت مطالب از شما باشد. اگر فکر می کنید این نوع اتفاقات رخ نمی دهد ، دوباره فکر کنید.
صرف نظر از دلیل شما ، یادگیری نحوه حذف اطلاعات از Google امکان پذیر است اما کمی طول می کشد.
راه های حذف اطلاعات از Google Searches
قبل از اینکه حتی با نحوه حذف اطلاعات شروع کنم ، باید یاد بگیریم چه چیزی را حذف می کنیم و آیا ارزش آن را دارد.
اولین کاری که می خواهید انجام دهید این است که بررسی کسب و کار خود را انجام دهید و ببینید چه چیزی ظاهر می شود.
اگر تایپ کنم نیل پاتل دیجیتال در Google ، می توانم ببینم که اولین نتایج صفحه های کسب و کار و داستان های وبلاگ است.

عالی!
همانطور که پایین می آییم ، من بررسی Glassdoor را در مورد کار با نیل پاتل دیجیتال می بینم و بیشتر مثبت هستند ، که همچنین خوب است. حتی وقتی از صفحه پایینتر و به صفحه بعدی می روم ، در بیشتر موارد همه چیز خوب است.

در مرحله بعدی ، می خواهیم نتایج تصویر را بررسی کنیم. تصاویری که مشاهده می کنم برای مارک منطقی است و چراغ مثبتی را برای کسب و کار می تاباند. همه چیز خوب است. اما ، ممکن است در مورد شما اینگونه نباشد.
بیایید شش روش مختلف را برای حذف یا تغییر اطلاعات نادرست در Google بررسی کنیم.
رد درخواست
انصراف از پیوند زمانی است که به Google بگویید هنگام جستجوی سایت خود پیوند را در نظر نگیرد. شما احتمالاً فکر می کنید ، “چرا من همیشه می خواهم چنین کاری بکنم؟”

شما می خواهید این کار را زمانی انجام دهید که به هر دلیلی لینک کم کیفیتی در سایت خود داشته باشید. شاید شما آژانسی را استخدام کرده اید که پیوند را نمی فهمد یا پیوندهای قدیمی از استراتژی های مدرسه قدیمی دارید.
در هر صورت ، شما می خواهید از ویژگی Disavow Google برای معافیت از آن پیوند استفاده کنید ، بنابراین Google شما را به دلیل پیوند با کیفیت پایین جریمه نمی کند.
به گفته برخی از کارشناسان ، ابزار disavow لازم نیست زیرا گوگل به هر حال پیوندهای بی کیفیت را نادیده می گیرد. آنها لزوماً جریمه نمی کنند ، بنابراین حتی با آنها زحمت نمی کشند.
اما دیگران معتقدند که گوگل هنوز کاربران را به دلیل لینک های بی کیفیت مجازات می کند زیرا الگوریتم این کار را به صورت خودکار انجام می دهد.
اگر فکر می کنید میزان بازدید شما به طور مساوی کاهش یافته و تمام گزینه های دیگر را به پایان رسانده اید ، این باید آخرین چاره شما باشد.
خوب ، چگونه این کار را انجام می دهید؟

ابتدا باید پیوندهای بد را پیدا کنید. اگر این کار زیاد به نظر می رسد ، به این دلیل است که هست. خوشبختانه ، ما ابزارهایی برای کمک به ما در انجام این کار داریم. من ابزار حسابرسی Backlink SEMRush را توصیه می کنم که اگر حساب کاربری ندارید دسترسی آزمایشی موقت را به شما ارائه می دهند.

وارد داشبورد می شوید ، به حسابرسی بک لینک می روید و براساس دامنه ریشه جستجو می کنید.
بسته به اندازه سایت شما ، باید در مدت زمان 10 دقیقه نتایج خود را بدست آورید.
SEMRush برچسب گذاری می کند که هر پیوند چقدر سمی است و شما می توانید فایلی را با همه موارد بد صادر کنید ، آنها را بارگذاری کنید و با استفاده از ابزار در کنسول جستجو.
حذف اطلاعات حق چاپ از Google Request
اگر شما صاحب حقوق مطالب فکری هستید ، استفاده از این اطلاعات و ارسال آنها در سایت خود ، برخلاف شرایط خدمات Google است. همچنین ادعای مالکیت چیزی که مال خود آنها نیست ، خلاف TOS است.
این سیاست می تواند برای برخی از موارد زیر اعمال شود:
- پست های وبلاگی پلاژیاریزه
- فرآیندهای تجاری دارای حق چاپ
- اطلاعات و داده های محصول
- محصولات و خدمات ثبت شده
برای این کار به بخش راهنمای حقوقی در زیر بروید حذف محتوا از Google. شما انتخاب می کنید که درخواست مربوط به کدام محصول باشد و مسئله خاص را از آنجا انتخاب خواهید کرد.
می توانید بدافزار را گزارش دهید ، حذف کنید اطلاعات قابل شناسایی شخصی، مالکیت معنوی و موارد دیگر.
به طور کلی ، روند کار بسیار ساده به نظر می رسد و حتی گوگل می گوید که آنها در طول شش ساعت هرگونه نقض حق چاپ ، تقلبی یا مارک تجاری را بررسی و حذف می کنند.
محتوای ضعیف را با محتوای با کیفیت جایگزین کنید
با شروع به روزرسانی الگوریتم Google Panda در سال 2011 ، موتور جستجو تأکید بیشتری بر اطلاعات دقیق و با کیفیت داشته است. آنها سعی می کنند اطلاعات زیرمجموعه را به دست کاربران نرساند و آنها همچنان به روزرسانی پلت فرم می پردازند که باعث می شود کیفیت محتوای شما بیشتر و بیشتر شود.
چگونه تعیین کنیم محتوای ضعیف چیست یا نیست؟
مانند هر چیز دیگری ، گوگل آن را برای ما تعیین می کند!
در اینجا یک خلاصه سریع محتوایی که ممکن است بخواهید جایگزین کنید:
- محتوای تبلیغاتی با تصاویر گروتسک
- محتوای فاقد مخاطب مستقیم
- محتوای فاقد هدف
- وقتی هیچ اطلاعاتی درباره خالق موجود نباشد
- وب سایت های نگهداری نشده
- محتوای ترویج نفرت
- محتوای ترویج آسیب
- محتوای سازندگان با اعتبار ضعیف
- مطالب گمراه کننده
سوال بعدی این است که این محتوا با چه چیزهایی باید جایگزین شود؟ گوگل برای ما نیز پاسخ می دهد.
محتوای شما باید مفید ، آموزنده ، ارزشمند ، معتبر ، جذاب باشد. همچنین باید از تخصص ، اقتدار و اعتماد برخوردار باشد.
به سایت خود بروید و محتوایی را پیدا کنید که به طور مداوم عملکرد کمتری داشته باشد ، پیوند جذب نکند و تبدیل نشود. این محتوایی است که ممکن است بخواهید به طور کامل جایگزین آن شوید.
اگر مطالبی دارید که رتبه بندی نمی کند اما همچنان مقداری ترافیک دارد ، ممکن است به تازه سازی نیاز داشته باشد. اطلاعات را به روز کنید و اطمینان حاصل کنید که همه چیز همچنان در فضای فعلی اعمال می شود.
فراداده را به روز کنید
فراداده شما اطلاعاتی است که هنگام ظاهر شدن در Google نمایش داده می شود. وقتی صفحات برای مدت طولانی کار می کنند ، ممکن است بخواهید این اطلاعات را به روز کنید زیرا ممکن است داده های اصلی دیگر اعمال نشوند.
روشی که برای این کار استفاده می کنید به این بستگی دارد که از پلتفرم سایت سازی استفاده می کنید ، اما اکثر آنها فوق العاده ساده است.
مثلا، در وردپرس، باید افزونه ای مانند Yoast نصب کنید. پس از انجام این کار ، فقط به صفحه یا برگه پست در سمت چپ می روید ، به پایین پیمایش کرده و قطعه را به روز می کنید.
ممکن است چند روز طول بکشد تا Google دوباره سایت را جستجو کند اما پس از این کار ، فراداده به روز شده خود را خواهید داشت.
Google فراداده اشتباه را نمایش می دهد
یکی از ناامیدکننده ترین موارد این است که Google از نمایش صحیح توضیحات متا خودداری کند. حتی اگر آنها را به درستی بنویسید و قسمتهای صحیح را به روز کنید ، گوگل گاهی اوقات به هر حال یک قطعه از سایت شما می گیرد.
چند دلیل وجود دارد که این اتفاق می افتد:
- کد منبع شما اشتباه است
- حافظه پنهان قدیمی است
- آنها به سادگی آن را نادیده گرفتند

معمولاً با اصلاح کد منبع خود به همراه یک متا تگ توضیحات این مشکل برطرف می شود. اگر این کار نکرد ، حافظه پنهان خود را با استفاده از روش زیر به روز کنید.
از ابزارها برای افزایش سرعت ذخیره سازی سایت در سایت Google استفاده کنید
همانطور که قبلا ذکر شد ، Google همیشه تغییرات شما را فوراً اعمال نمی کند. اگر متوجه شدید که بیش از حد طولانی شده و نمی خواهید منتظر بمانید ، مواردی وجود دارد که می توانید به صورت دستی انجام دهید.
اول ، شما می توانید درخواست نمایه سازی با رفتن به کنسول جستجوی Google خود.

وب سایت خود را از ویژگی جستجو انتخاب کنید و بخش “پوشش” را گسترش دهید. پس از انجام این کار ، باید تاریخ “آخرین خزیدن” خود را مشاهده کنید.
روی “تست URL مستقیم” کلیک کنید و اگر همه چیز تأیید شد ، از شما می پرسد که آیا صفحه تغییر کرده است یا به شما اجازه می دهد نمایه سازی کنید. این کار روند را سرعت می بخشد و اطمینان حاصل می کند که فقط به روزترین و دقیق ترین اطلاعات در Google نمایش داده می شود.
نتیجه
این همه ممکن است کمی ترسناک به نظر برسد ، اما آنطور که به نظر می رسد سخت نیست.
با انجام یک ممیزی ساده شروع کنید. وقتی مشاغل یا نام خود را در Google تایپ می کنید ، چه چیزی دریافت می کنید؟ اگر خوب نیست ، برخی از مراحل را برای حذف این اطلاعات از Google دنبال کنید.
بعد ، یک ممیزی در سایت خود انجام دهید. محتوا و صفحاتی را که عملکرد کمتری دارند پیدا کنید و ببینید که آیا هر یک از دلایل بالا مقصر است. همچنین می توانید تیم SEO من را استخدام کنید تا این کار را برای شما انجام دهد.
با این کار ممکن است اعتبار و سئو سایت شما بهبود یابد که در نهایت پول بیشتری در جیب شما ایجاد خواهد کرد.
آیا تا به حال به صورت آنلاین چیزی به شدت برای تجارت خود مضر دیده اید؟ اکر این طوراست، چه بود؟