
اگر وب سایتی دارید ، باید بدانید که ربات ها چیستند و چگونه می توانند سایت شما را پیدا کنند ، همچنین باید بدانند که چه کاری می توانند (به صورت عمدی یا غیرمستقیم) باعث ناامیدی در بازاریابی آنلاین شما شوند. مسدود کردن ربات ها برای محافظت از سرعت ، کاربران و امنیت سایت شما ضروری است.
بیایید در مورد ربات ها صحبت کنیم و اینکه چگونه می توانید برخی از موارد دفاعی را برای شروع محافظت از وب سایت خود ایجاد کنید.
ربات ها چیست و چگونه می توانند بد باشند؟
قبل از اینکه به جزئیات کارهایی که آنها می توانند انجام دهند و اینکه چگونه می توانید جلوی آنها را بگیرید ، بپردازیم ، باید یک قدم به عقب برگردیم و بررسی کنیم که ربات چیست.
ربات یک است اسکریپت نرم افزار که یک کار داده را بارها و بارها انجام می دهد. این تکرار و تعامل داده ها است که آنها را به عضوی از دنیای آنلاین تبدیل می کند که با آنها تعامل داریم.
برخی از اسامی دیگری که رباتها را می شنوید در رابطه با توضیح رباتها و نحوه کار آنها کمک می کند. اصطلاحاتی مانند عنکبوت ، خزنده یا ربات های وب را در نظر بگیرید.
آیا همه آنها بد هستند؟
چند تصور غلط وجود دارد که می توانیم بلافاصله کنار بگذاریم.
حتی اگرچه این اصطلاح برای روبات ها کوتاه است ، ربات ها به صورت فلز ، چرخ دنده و کامپیوتر ربات نیستند. همانطور که گفتیم ، آنها بیت هایی از اسکریپت هستند که به طور مداوم بر روی داده های وب سایت ها یا سایر سیستم عامل های آنلاین اجرا می شوند.
همچنین ، لزوماً توسط یک هکر یا شخصی که قصد سو آن را دارد ، با سوicious نیت رانده نمی شوند. بعضی اوقات خنثی یا حتی مفید هستند ، مانند ربات هایی که موتورهای جستجو برای فهرست بندی وب سایتها از آنها استفاده می کنند.
ربات ها چگونه کار می کنند؟
همانطور که در بالا اشاره کردیم ، رباتها بیتهایی از اسکریپت نرم افزار هستند که یک کار را بارها و بارها تکرار می کنند. یک فرد خارجی ، چه دوست و چه دشمن ، ممکن است این افراد را برای انجام یک کار خاص مستقر کند.
با این حال ، ربات ها به اصطلاح “باهوش تر” می شوند و برخی از آنها با هوش مصنوعی (AI) یا فناوری یادگیری ماشین ایجاد می شوند. برخی از این موارد چت بات هایی برای تجارت الکترونیکی است که مارک ها می توانند با استفاده از آنها تعامل انسانی را بیاموزند و مشتری بهتری ارائه دهند
تجربه خدمات برای مخاطبان خود.
در اینجا مثالی از chatbot تجارت الکترونیکی در وب سایت ModCloth آورده شده است:

رباتها چه کاری انجام می دهند؟
همانطور که گفتیم ، رباتها می توانند مفید باشند، مانند نمایه سازی برای موتور جستجو یا بهبود تجارب مشتری.
آنها همچنین می توانند مخرب باشند و برای وب سایت یا سایر حضورهای وب شما دردسر ایجاد کنند. برخی از ربات ها برای جستجوی وب سایت ها و سرقت داده هایی مانند رمزهای عبور ، اطلاعات قابل شناسایی یا داده های شخصی در نظر گرفته شده اند. آنها همچنین می توانند حملات مخرب را به وب سایت ها ، رایانه ها و مکان های دیگر اعمال کنند. برخی از آنها پیچیده هستند و مجموعه ای از مراحل را برای ایجاد هرج و مرج برای کاربر یا سازمان دیگر باز می کنند.
آنها همچنین می توانند برای افزایش تعاملات آنلاین استفاده شوند. این ممکن است به صورت طغیان یک صفحه یا انجمن با نظرات ، افزایش خریدها یا محبوبیت چیزی برای ایجاد علاقه ، از بین بردن تعامل در شبکه های اجتماعی برای بهبود بازدیدها یا روش های دیگر “بازی سیستم” باشد.
اینها اغلب روشهایی است که شما می توانید برای مشاهده فعالیت ربات در وب سایت خود شروع کنید.
چگونه می توانید تشخیص دهید که وب سایت شما از ترافیک ربات استفاده می کند؟
آیا لازم است ربات ها را در وب سایت خود مسدود کنید؟ در اینجا برخی از علائم و نحوه بررسی وجود دارد.
پرچم های قرمز ممکن است لازم باشد تا ربات ها را مسدود کنید
برخی نشانه ها وجود دارد که ربات ها به وب سایت شما مراجعه کرده اند و این ممکن است اولین مکان برای شروع باشد. در اینجا چند مورد برای جستجو وجود دارد:
- اظهار نظر اضافی در وبلاگ یا صفحات دیگر
- نظراتی که قابل خواندن یا تولید انسان نیستند
- نظرات با پیوند بیش از حد یا هرزنامه آشکار
- نرخ پرش بیش از حد یا ناگهانی در یک صفحه خاص
- افزایش ناگهانی ثبت نام برای خبرنامه یا فرم های دیگر
- ثبت نام از طریق ایمیل که به نظر نمی رسد توسط انسان ایجاد شده باشد
- تلاش برای ورود به سیستم از منابع ناشناخته
- هر فعالیت دیگری که ماهی به نظر برسد
برای مسدود کردن رباتها از کجا می توانید بررسی کنید؟
اگر واکنش روده ای دارید که به مسدود کننده ربات نیاز دارید ، می توانید با غوطه وری عمیق تر ، تعیین کنید که آیا ربات ها برای وب سایت شما مشکلی ایجاد می کنند و آیا ارزش سرمایه گذاری زمان برای مسدود کردن ربات ها را دارد یا خیر.
در اینجا چند مکان برای کاوش وجود دارد:
- Google Analytics برای بررسی میزان بازدید در سایت شما
- سرویسی مانند Copyscape برای بررسی اینکه آیا محتوای شما در جای دیگری دزدی ادبی شده است
- وب سرور شما برای یادگیری بیشتر در مورد محل ورود افراد به سیستم وارد می شود
10 مرحله برای جلوگیری از ورود ربات ها به وب سایت شما
تلاش برای جلوگیری از ورود ربات ها به وب سایت شما ، می تواند کمی شبیه تلاش برای ایجاد سپر نامرئی در اطراف سایت شما برای دفع مهاجمان باشد.
اگرچه کاملاً تصورآمیز نیست ، اما برداشتن گامهایی برای جلوگیری از حمله رباتها و ایجاد هرج و مرج در وب سایت شما ، پیشگیرانه بودن و انجام مراحل قبل از هرگونه مشکلی است.
این کار با درک دشمن ، از بین بردن هرگونه مشکل فعلی و سپس آماده سازی برای حملات آینده آغاز می شود. در اینجا چند مرحله وجود دارد که می توانید انجام دهید:
1. وزن مسئله را مشخص کنید
اگر تا اینجا می خوانید ، احتمالاً برخی از نگرانی ها در مورد ربات ها دارید و می خواهید درباره چگونگی مسدود کردن ربات های وب سایت اطلاعات بیشتری کسب کنید. هرچند قبل از پرش به داخل ، همیشه خوب است که در وب سایت خود چه اتفاقی می افتد.
آیا با ربات ها مشکل قابل توجهی دارید یا فقط متوجه افزایش فعالیت می شوید؟
بعلاوه ، در نظر بگیرید که چه تاثیری بر تلاشهای بازاریابی آنلاین شما داشته است یا می تواند باشد. همانطور که در بالا ذکر کردیم ، برخی از ربات ها خوب و برخی بد هستند. برخی فقط بی طرف هستند.
به عنوان مثال ، ممکن است در وب سایت خود در یک روز خاص یا یک صفحه مشخص بدون هیچ دلیل مشخصی فعالیت زیادی داشته باشید. نمی توانید آنها را به یک کمپین بازاریابی خاص پیوند دهید که باعث ارتقا and آن صفحه و ایجاد جهش شود. افزایش فعالیت ممکن است از یک ربات ناشی شده باشد.
اگر افزایش موج کوتاه مدت بود و هیچ مورد دیگری ندیده اید ، ممکن است ارزش بررسی داشته باشد اما واکنش های شدید یا عجولانه را تضمین نمی کند.
از طرف دیگر ، اگر متوجه شده اید که سایت تجارت الکترونیکی شما هک شده است ، یا اگر قسمت هایی از وب سایت شما آلوده شده و دیگر به درستی کار نمی کنند ، احتمالاً می خواهید به سرعت برای پر کردن دریچه ها و پاکسازی وب سایت خود اقدام کنید. . در این صورت ، ممکن است بخواهید به مراحل بعدی بروید و اقدامات فوری را شروع کنید.
2. منبع را بفهمید
وقتی متوجه شدید که ربات های وب سایت شما را آزار داده اند ، باید کمی تحقیق کنید تا بفهمید از کجا می آیند.
من در بالا برخی از مکان ها را ذکر کردم که می توانند به شما کمک کنند ربات ها به وب سایت شما حمله می کنند یا نه. آنها همچنین می توانند به شما کمک کنند منشا آن ربات ها را دریابید.
به عنوان مثال ، در Google Analytics ، سیاهههای مربوط به دسترسی سرور وب یا هرگونه ایمیل ورود به سیستم ، ممکن است بتوانید داده های مربوط به کسانی که از سایت شما بازدید می کنند را مشاهده کنید. می توانید یک الگو یا یک سری از آدرس های IP مشابه را به طور مکرر بررسی کنید.
3. برنامه ریزی کنید
اکنون وقت آن است که تصمیم بگیریم چه کاری انجام دهیم.
اگر قبلاً دچار حمله شده اید ، برای جلوگیری از مشکلات بعدی باید اقدامات لازم را برای رفع مشکل انجام داده و نقاط ضعف موجود در سایت خود را وصله کنید.
اگر فعالیت ربات را مشاهده کرده اید اما مورد حمله قرار نگرفته اید ، باید برنامه خود را بر روی جستجوی آسیب پذیری هایی که در آینده می توانند مورد سو استفاده قرار بگیرند متمرکز کنید و اکنون آنها را سخت تر کنید.
4. به روز باشید
وب سایت و تمام ادغام های آن را با جدیدترین نسخه ها به روز نگه دارید. از کدام وب سایت ارائه دهنده CRM استفاده می کنید ، اطمینان حاصل کنید که با نسخه های آن پلتفرم در جریان هستید. به عنوان مثال ، اگر از وردپرس استفاده می کنید ، باید مطمئن شوید که تم و پلاگین های شما آخرین به روزرسانی ها را دارند.
به روز بودن مزایای خود را دارد. اول ، ربات ها ممکن است از نسخه های قدیمی تر برای دستیابی به دسترسی استفاده کنند. علاوه بر این ، سیستم عامل ها انگیزه دارند محصولات امن را به مشتریان خود ارائه دهند. آخرین به روزرسانی ها ممکن است با افزایش ویژگی های امنیتی و گزینه های مسدود کننده ربات همراه باشد.
5. ابزارهای CAPTCHA را اضافه کنید
یکی از راههای جلوگیری از تعامل رباتها با بخشهایی از وب سایتهای شما (مانند ثبت نام ، صفحات تماس و گزینه های خرید) اطمینان از این است که فقط انسانها می توانند این اقدامات را انجام دهند.
CAPTCHA کاربر را مجبور به انجام یک چالش یا اقدام دیگر می کند تا ثابت کند ربات نیست. تا زمانی که یک ربات عملکرد درستی در اسکریپت خود نداشته باشد ، آنها این کار را به پایان نمی رسانند و ادامه نمی دهند.
اینجاست یک مثال از CAPTCHA که احتمالاً قبلاً دیده اید:

6. API ها و سایر اتصالات خود را بررسی کنید
به خصوص اگر وب سایت شما چند ساله باشد ، ممکن است بسیاری از ادغام های API و سایر اتصالات را به سایر سیستم عامل های وب نصب کرده باشید. اگر به آن یکپارچه سازی اجازه داده اید با وب سایت خود ارتباط برقرار کرده و با آن به اشتراک بگذارید ، API ها می توانند منطقه آسیب پذیری باشند.
از هر API ، پلاگین ، اتصال یا سایر ادغام ها یک حسابرسی انجام دهید:
- آیا از همه آنها استفاده می کنید؟ موارد منسوخ شده را بردارید.
- آیا از جدیدترین نسخه ها استفاده می کنید؟ در غیر این صورت ، آنها را به روز کنید.
- آیا شما از محصولات با کیفیت استفاده می کنید؟ اگر آنها اقدامات امنیتی در دسترس ندارند ، جایگزین آنها شوید.
اگر س questionsالی دارید ، با صاحب سیستم عامل تماس بگیرید و از ایمن بودن آنها اطمینان حاصل کنید.
7. نسخه های مرورگر قدیمی را مسدود کنید
این مساله خالی از لطف نیست ، اما راه دیگری برای بستن برخی از راه های دسترسی ربات ها به وب سایت شما جلوگیری از دسترسی نسخه های قدیمی مرورگرها به وب سایت شماست. شما ممکن است با الزام کاربران به استفاده از نسخه های جدید مرورگرها برای مشاهده وب سایت خود ، به این مهم دست پیدا کنید.
TechRepublic استفاده از این روش را تشویق می کند زیرا بیشتر کاربران انسانی مجبور به به روزرسانی به نسخه مرورگر جدیدتر می شوند.
این امر به دسترسی و به روزرسانی پرونده .htaccess وب سایت شما نیاز دارد ، بنابراین مگر اینکه با کد نویسی تجربه نداشته باشید ، توصیه می کنیم برای این امر با یک توسعه دهنده وب در ارتباط باشید.
8. آن را وصله کنید
اگر می خواهید ربات هایی که به وب سایت شما می آیند به روز باشید یا احساس می کنید ممکن است مشکل از آنچه می خواهید کنترل کنید بزرگتر است ، می توانید با مراجعه به یک حرفه ای بیشتر به جستجو در ربات هایی بپردازید که ممکن است به وب سایت شما هدایت شوند. .
اگر ربات خاصی را مشاهده کنید که مدام به وب سایت شما می رسد و مشکلاتی را ایجاد می کند ، مانند نظرات توهین آمیز یا تلاش برای دستیابی غیر مجاز ، می توانید در آینده دسترسی آن آدرس IP را به وب سایت خود مسدود کنید.
بسیاری از میزبانان وب ، مانند GoDaddy، اطلاعات دقیق در مورد چگونگی انجام این کار را ارائه دهید. با این حال ، باید بدانید که این فقط یک پچ است. این می تواند حمله نسبتاً موذیانه ای را در مسیر خود متوقف کند ، اما بسیاری از هکرها یا راه اندازهای ربات مخرب راه هایی برای ورود از آدرس های IP دیگر دارند ، بنابراین ممکن است راه حل طولانی مدت باشد.
همچنین، هاب اسپات به ما یادآوری می کند که مسدود کردن آدرس IP به معنای مسدود کردن دسترسی هر شخص یا ربات از آن آدرس IP است ، بنابراین قبل از تصمیم گیری جوانب مثبت و منفی را بسنجید.
9. با آن همراه باشید
برای یک راه حل طولانی مدت ، می توانید هزینه خدمات مسدود کننده ربات را پرداخت کنید. اگرچه گزینه های بسیار متنوعی وجود دارد ، همه آنها به شما قول می دهند که با داشتن راه حل یکپارچه در وب سایت شما ، کمی آرامش خاطر داشته باشید و بازدیدکنندگان را با اطلاعات آنها مقایسه کنید تا از آنها مراقبت کرده و از آنها مطلع شوید. چند گزینه شامل موارد زیر است:
- DataDome
- ابر شکن
- Radware Bot Manager
- ClickGUARD را کلیک کنید
- Google ReCAPTCHA
10. نظارت مستمر
مسدود کردن ربات یک وضعیت یک کاره نیست. شما برای ادامه هرگونه مشکلی باید بر وب سایت خود نظارت داشته باشید.
می توانید هر یک از مشکلات فوق را بررسی کرده و برای بستن هرگونه سوراخ گام بردارید. ممکن است بخواهید این مورد را برای بررسی ماهانه یا سه ماهه به تقویم خود اضافه کنید.
همچنین می توانید گوش خود را برای نقض داده های عمومی حفظ کنید. در صورت شنیدن هرگونه حمله گسترده ، به وب سایت خود نگاهی بیندازید و علائم هرگونه فعالیت ربات را جستجو کنید.
نتیجه
با ادامه رشد هوش مصنوعی در بازاریابی ، بحث ما در مورد مسدود کردن ربات ها و همچنین افزودن آنها به مجموعه بازاریابی ما نیز افزایش خواهد یافت. ربات ها می توانند در کار دیجیتالی ما مفید باشند و می توانند از استراتژی بازاریابی دیجیتال ما پشتیبانی کنند.
آنها همچنین می توانند مخرب باشند و در هر زمان به وب سایت شما حمله کنند. بهترین راه برای مسدود کردن ربات ها ، هوشیار بودن و به روز بودن و تمیز بودن حضور وب خود هستید.
اجازه ندهید آسیب پذیری هایی مانند افزونه های منسوخ شده یا پورت های دسترسی آزاد طولانی شود و ربات های فرصت طلب را دعوت کنید. هنگام رفتن ، نظارت کنید و در صورت بزرگتر شدن مشکل یا خطرات ، از یک شخص ثالث خارج استفاده کنید.
اولین قدم برای مسدود کردن ربات ها چیست؟

ببینید آژانس من چگونه می تواند رانندگی کند عظیم مقدار ترافیک به وب سایت شما
- سئو – باز کردن مقدار زیادی از ترافیک SEO. نتایج واقعی را مشاهده کنید.
- بازاریابی محتوا – تیم ما محتوای حماسی ایجاد می کند که به اشتراک گذاشته می شود ، پیوند می گیرد و ترافیک را جذب می کند.
- رسانه پرداخت شده – استراتژی های موثر پرداخت شده با بازگشت سرمایه روشن.
تماس بگیرید