درک فرصت رشد
تجزیه و تحلیل شکاف کلمات کلیدی رقبا
این یک عقل سلیم است ، اما گاهی اوقات می تواند از توجه مشتری فرار کند – به او نشان می دهد که رقبای آنلاین واقعی آنها از نظر سeriesالات و اهداف جستجو چیست.
به عنوان مثال ، یک فروشگاه عطر بیشتر از فروشندگان عطر فروشی در رقابت با خرده فروشان بزرگی مانند آمازون ، تصمیم به ارائه خدمات آنلاین خواهد داشت.
بررسی دامنه مشتری در ارتباط با چشم انداز رقبا ، به شما یک نمای کلی از کلمات کلیدی همپوشانی و غیر همپوشانی ، همراه با ویژگی های اصلی آنها (حجم جستجو ، فصلی و غیره) می دهد. این یک روش قابل توجه برای درک اینکه کدام کلمات کلیدی ارزش معرفی در شما را دارند پیشنهاد سئو و استراتژی پنهانی برای اینکه با کلمات کلیدی گمراه کننده کنار نیفتید.
در ادامه مثال فروشگاه عطر ما ، اگرچه مشتری ممکن است بخواهد روی مجموعه خاصی از کلمات کلیدی متمرکز شود ، شما قادر خواهید بود استدلال جذاب و مبتنی بر داده را در مورد مهم بودن بهبود کلمات کلیدی غیر همپوشانی ارائه دهید.
بیایید بگوییم شما فهمیدید كه یك رقیب در مغازه عطر فروشی ما صفحاتی را برای عطرهای دارای رایحه اختصاص داده است ، با لیست هایی كه “وتیور” یا “مشك سفید” را هدف قرار می دهند. تکرار این به معنای تغییر خط تولید مشتری نیست و کلمات کلیدی با ارزش جدیدی را به ترکیب اضافه می کند.
سهم مشتری از بازار
روش دیگر برای ارزیابی وضعیت موجود مشتری با استفاده از معیار مشاهده به عنوان شاخص سهم بازار. محاسبه شده به عنوان یک سهم برداشت و با توجه به حجم جستجو ، وزن بالقوه شما را نسبت به رقبای مشتری و کل سهام به شما نشان می دهد.
همانطور که به صورت درصد بیان می شود ، می دانید که توجه خود را به کجا معطوف کنید.
به عنوان مثال ، اگر این یک بازار رقابتی باشد و رقیب اصلی آن 70٪ دید داشته باشد ، در این صورت بهبود رتبه بندی کلمات کلیدی با حجم بالا در 3 گروه برتر ، تغییر دهنده بازی خواهد بود. همچنین می دانید کدام کلمات کلیدی را برای یک استراتژی SEO برنده انتخاب کنید.
محاسبات شفاف برای یک بازه زمانی واقعی
پس از تحقیق کامل و انتخاب کلمات کلیدی هدفمند ، مدل سازی نحوه ایجاد ترافیک ارگانیک بدون مارک در صورتی که عملکرد خاصی در بازه زمانی 6 یا 12 ماهه حاصل شود ، به آژانس شما کمک می کند انتظارات درستی را تعیین کند.
برای انجام این کار ، باید تمام متغیرهای موثر بر لیست کلمات کلیدی خود را بررسی کنید:
- جستجوی فصلی و روند کلمات کلیدی سال به سال.
- چگونه ترافیک اینرسی تحت تأثیر فصلی فقط به نظر می رسد (به نظر می رسد که رتبه بندی وب سایت ساکن است).
- عملکرد به موقع نسبت به هدف SEO ، محاسبه شده به صورت خطی یا نمایی.
- منحنی CTR متوسط برای 10 موقعیت برتر برای هر ترکیبی از ویژگی های SERP و تقسیم بندی دستگاه محاسبه شده است ، که شما کلیک واقعی را نشان می دهید که می تواند به مشتری شما برسد.
- کلمات کلیدی دم بلند و تأثیر آنها بر میزان بازدید پیش بینی شده.
با در نظر گرفتن این مدل ، می توانید جلسات و تبدیل ها را به جای رتبه ها تخمین بزنید. به عنوان مثال ، در ماژول پیش بینی SEOmonitor، برآورد تبدیل های اضافی براساس بازدیدهای اضافی تخمین زده شده ضربدر نرخ تبدیل مربوطه هر کلمه کلیدی موجود در محاسبه است. می توانید هر ورودی و خروجی را در یک سطح کلمه کلیدی جداگانه تأیید کنید و ببینید چه چیزی سناریوی واقع بینانه یا بسیار دور از ذهن ایجاد می کند.
بنابراین ، شما مفهوم پر بار پیش بینی را به یک ایده ملموس تر تبدیل می کنید – سناریوهای مختلف ترافیکی اضافی که به نتایج احتمالی تجارت تبدیل می شوند و مکالمه را به سمت ارزش افزوده بازاریابی سوق می دهند.
برای ارائه یک سناریوی خاص ، می توانید با داشتن شفافیت در مورد محاسبات شما و پیش فرض هایی که ارائه کرده اید ، میزان و میزان بازدید آنها را بدون و بدون کمپین پیشنهادی SEO مشخص کنید.
اجازه دادن به مشتری برای درک فرصت کلی و آنچه در آن برای تجارت وی وجود دارد به شما کمک می کند تا زمینه مشترکی برای موفقیت ایجاد کنید.
آیا بودجه مناسبی برای تجارت مشتری در حال حاضر است؟
هنگامی که آژانس تجاری شما یک پرونده تجاری ایجاد می کند ، نکته مهم دیگر ارزیابی ارتباط مستقیم بین عملکرد و نتایج جستجوگرها است که با معیار عینی مرتبط است که شما و مشتری می توانید به راحتی آن را بسنجید.
بودجه سئو و نتایج پیش بینی شده را با معادل آن در Google Ads مقایسه کنید و یک مقایسه خارجی خواهید داشت که ارزش سودی را به همراه دارد. به عنوان مثال ، اگر ارزش تخمینی Google Ads برای سناریوی واقع بینانه شما 55000 دلار برای 12 ماه باشد ، بنابراین یک نگهدارنده 500 تا 700 دلار قابل قبول تر از 1500 دلار است.
در مقابل ، اگر ارزش تخمینی Google Ads به 250،000 دلار + برای بازه زمانی مشابه 12 ماهه برسد ، واضح است که ما در مورد SEO بین المللی در یک بازار کاملاً رقابتی و حداقل نگهدارنده 5000 تا 7000 $ صحبت می کنیم.
به جای برآورد اظهارات و عقب و جلو دردناک ایجاد معیار بودجه ، اکنون شما یک نمای کلی از محل کسب و کار و چگونگی کمک به درآمد خود خواهید داشت. بنابراین این محاسبات می تواند به شما کمک کند قیمت مناسب را تعیین کنید برای آن پروفایل مشتری.
حتی اگر تصمیم بگیرید که آن سناریوی پیش بینی را در پیشنهاد خود قرار ندهید و در عوض پس از انجام پیشرفت های فنی SEO (ماه 3 یا 4 همکاری) ، KPI ها را مورد مذاکره قرار دهید ، یک ابزار کالیبراسیون داخلی مهم در اختیار شماست.
تمرین پیش بینی به شما کمک می کند تا ارزیابی کنید که آیا هدف مشتری جدید ارزش آن را دارد یا خیر و از این رو آژانس شما را نسبت به استراتژی سئو پیشنهادی خود پاسخگو می داند.
آیا کمپین در مسیر درست پیش می رود؟
یک مورد تجاری اولیه با سناریوهای متغیر به آژانس کمک می کند تا موفقیت را برای مشتری جدید تعریف کند. پس از آن ، پیگیری پیشرفت کمپین سئو به همان اندازه مهم است. از این گذشته ، پیش بینی فقط راهی برای تخمین آینده احتمالی و تعیین “یک ستاره شمالی” برای هر دوی شماست. بقیه موارد به چگونگی تکامل استراتژی در برابر تغییر زمینه بستگی دارد.
اینجا جایی است که پیش بینی مجدد نقش مهمی دارد.
شاید آژانس تصمیم بگیرد برای اولین بار KPI ها را در 3 یا 4 ماه همکاری پس از اجرای الزامات حسابرسی به اشتراک بگذارد. یا زمان بررسی فصلی است و استراتژی اولیه سئو و پیش بینی های بعدی دقیق بررسی می شود. در هر صورت ، بازنگری و انطباق بسیار مهم است.
ممکن است لیست های کلمات کلیدی جدیدی برای اضافه کردن و مدل کردن در یک سناریوی ترافیک یا یک فرصت روابط عمومی دیجیتال برای افزودن به برنامه کلی وجود داشته باشد. شاید مشتری محصولات یا خدمات دیگری داشته باشد که می خواهد آنها را بهینه کند که در برنامه شروع گنجانده نشده است.
به عنوان مثال ، بازگشت به فروشگاه عطر و چالش های همه گیر آن ، مهم است که به طور منظم پایه را لمس کنیم تا ببینیم چه فرصت های جدیدی در دسترس است. آنها ممکن است به دنبال شاخه ای در صنعت عطرهای خانگی باشند اما نمی دانند تقاضای بازار هدف آنها چقدر است. به عنوان آژانس جستجوگر آنها ، می توانید یک کمپین جستجوگرها را بر اساس داده های جستجو برای “عطرهای خانگی” دوباره تهیه کنید و یک طراحی کنید کمپین روابط عمومی خلاق دیجیتال با اون قلاب
این مرحله از روند ایجاد ارتباط با مشتری یک مزیت اضافه شده در اثبات چگونگی ایجاد ارزش تجاری و کارهای دیگری است که می توانید انجام دهید.
خلاصه
برقراری ارتباط موثر در مورد ارزش تبلیغات پیشنهادی سئو سایت شما برای تصمیم گیری در مورد مناسب بودن قیمت ، مناسب بودن بازه زمانی ، ارزش بازگشت سرمایه و غیره بسیار مهم است. این همچنین راهی برای حفظ صداقت و پاسخگویی آژانس شماست.
با دستیابی به موارد زیر ، یک روش پیش بینی قابل اعتماد به همه موارد فوق کمک می کند.
- تعریف مشترکی از موفقیت به دست آورید – رتبه بندی حاصل شده برای کلمات کلیدی مربوطه ، دید به دست آمده در برابر رقبا و غیره ، که مستقیماً به معنی بازدید بیشتر ، تبدیل ، درآمد است.
- بودجه واقع بینانه ای را براساس نمایه مشتری و ارزش معادل آن در Google Ads تعیین کنید.
- هدف SEO را پیگیری کرده و در صورت اصلاح استراتژی ، پیش بینی مجدد کنید.
ماژول پیش بینی SEOmonitor از آژانس های SEO پشتیبانی می کند تا همه کارها را با داده های معتبر و تمام متغیرهای لازم با در نظر گرفتن فصلی بودن ، روند سالیانه و موارد دیگر انجام دهند.
بعلاوه ، با ادغام اسلایدهای Google ، یک پیشنهاد دهنده که به طور خودکار داده های پیش بینی را می کشد و سناریوی کسب و کار شما را به یک نمایش آماده آماده تبدیل می کند.
ماژول پیش بینی فقط یکی از راه حل هایی است که SEOmonitor برای آژانس ها برای خرید ، مدیریت و حفظ مشتریان مرتبط تر ایجاد می کند.
به ما بپیوند در تلاش ما برای ایجاد شفافیت بیشتر در صنعت جستجوگرها!