طراحی مصاحبه های رفتاری: روش STAR
STAR یا “وضعیت ، وظیفه ، اقدام ، نتیجه” یک تکنیک مصاحبه است که به شما کمک می کند رفتار یک چشم انداز را در سناریوهای مختلف درک کنید ، که توسط آمازون با موفقیت پذیرفته شده است. هر مرحله در STAR سوالی است که مصاحبه شونده باید به آن پاسخ دهد:
- “چه بود وضعیت؟ “
- “چی بودی تکلیف شده با؟”
- “چی اقدامات گرفتی؟”
- “چه بود نتیجه؟ “
روش STAR فقط به شما درک نمی کند که چگونه یک فرد احتمالی شرایط سخت را مدیریت می کند. همچنین به شما این فرصت را می دهد که بسیاری از س “الات “چرا” را بپرسید و ارزش ها و نگرش های آنها را در مورد آن شرایط ارزیابی کنید – شناسه های قدرتمند فرهنگ متناسب هستند!
به عنوان مثال ، به عنوان یک آژانس جستجوگرها ، می توانید س questionsالاتی مانند این را مطرح کنید:
- یک موقعیت استرس زا را توصیف کنید که در آن شما باید انتظارات مشتری را در مورد یک مدیریت کنید هدف سئو “در معرض خطر”.
- چه تصمیمی دشوار است که باید در 12 ماه گذشته در محل کار خود بگیرید؟
- از زمانی بگویید که شما یک کمپین موفق SEO را مدیریت کردید. آن پروژه بدون شما چگونه خواهد بود؟
- درباره زمانی صحبت کنید که مجبور بودید با یک تیم مشتری ناآشنا همکاری کنید.
این س questionsالات ، و پاسخ های STAR آنها ، اطلاعات بسیار ارزشمندتری در مورد فرهنگ متناسب با س questionsالات عمومی مانند: “آیا شما آدم اخلاقی هستید؟” یا “آیا شما خود را یک بازیکن تیم می دانید؟”
چگونه فرهنگ آژانس خود را برقرار می کنید؟
در طول یک مصاحبه ، فقط شما ، به عنوان یک کارفرما ، س askingال نمی کنید. این یک خیابان دو طرفه است ، جایی که هم آژانس و هم کاندیدا می فهمند که آیا آنها مناسب یکدیگر هستند.
از بعضی جهات ، بسیار شبیه دوست یابی است! مرحله مهم آشنایی با شما وجود دارد ، جایی که شما نقاط مشترک خود را شناسایی می کنید و در آن با ارزش های مهم هماهنگ می شوید.
و برای موفقیت در این مرحله ، باید کاملاً باشید شفاف در مورد فرهنگ شما در هنگام استخدام ، چیزی که رهبران آژانس ما اغلب به آن تأکید می کردند.
حتی بهتر ، شما باید طراحی a کتاب فرهنگ که چشم انداز شما را در مورد تجارت ، زندگی کارمندان ، ارزشها و نگرشها و غیره به شما منتقل می کند. از این گذشته ، فرآیند استخدام با ارسال شغل آغاز نمی شود.
رویکرد استخدام مداوم را در نظر بگیرید
سئو کار می کندمدیر عامل بن فاستر و رئیس سئو آنها ، پل فرند ، تصویب ذهنیت “استخدام مداوم” را توصیف کردند ، زیرا نیازهای استخدام آژانس گسترش یافته است.
داشتن یک ذهنیت استخدام مداوم به این معنی است که شما در لحظه فقط نیاز به گسترش نمایندگی خود را ندارید ، بلکه اطمینان حاصل کنید که همیشه آماده هستید تا در صورت نیاز به رشد سریع بتوانید این کار را انجام دهید. این امر به ویژه در آژانس های جستجوگر SEO که نیاز به استخدام آنها بسیار متغیر است و هنگام پذیرش مشتریانی با حجم بالا ، ناگهان افزایش می یابد ، بسیار مهم است.
در اینجا نحوه انجام این کار در SEO Works آورده شده است:
- آنها همیشه با افراد صنعت خود در ارتباط هستند تا بدانند در هنگام نیاز به استخدام باید با چه کسی تماس بگیرند.
- آنها در تمام طول سال در بالای تابلوهای شغلی ، LinkedIn ، شبکه های شخصی و مراجعه به نمایندگی باقی می مانند.
- آنها از درون ارتقا می یابند و نمایندگی خود را در هر سطح ارزیابی می کنند تا تعیین کنند کدام یک از کارکنان در مسیرهای مناسب رشد قرار دارند.
با داشتن این طرز فکر ، آژانس شما همیشه تصویری از استعداد موجود در صنعت را در اختیار خواهد داشت و آماده خواهد شد تا در صورت نیاز ، سریع استخدام کنید.
بخشی از این آمادگی داشتن سیستم های انعطاف پذیر و مقیاس پذیر برای واجد شرایط بودن و استخدام استخدام های جدید است ، از جمله یک فرآیند پردازش جامع که برای کمک به استخدام های جدید در تطابق هر چه سریعتر با فرهنگ شرکت شما طراحی شده است.
آیا می توانید تناسب فرهنگی را آموزش دهید؟
اگرچه از نظر تئوری امکان آموزش برخی رفتارهای مطلوب وجود دارد ، اما این یک رویکرد پایدار نیست زیرا ممکن است همه چیز سطحی باقی بماند یا حتی ناامیدی را با گذشت زمان عمیق تر کند – بسیار بهتر است که بر هدف قرار دادن کارمندان سازگار با فرهنگ تمرکز کنید.
با این حال ، آنچه شما می توان انجام کار ادغام کارمندان جدید با شرکت شما را آسان تر می کند.
فرآیند پردازش SEO Works یکی از نمونه های عالی نحوه انجام این کار است.
این فقط درمورد آموزش نحوه استفاده از ابزارهای SEO مورد نظر شرکت نیست ، بلکه نشان دادن روشهای خاصی است که آژانس از هر ابزار برای هر فرآیند خاص استفاده می کند. این اطمینان می دهد که استخدام های جدید در مورد روش SEO آنها در همان صفحه با سایر شرکت ها هستند.
بعلاوه ، تیم لحظه های تدریس و مواد مانند الگوها ، نمونه های خوب و بد کمپین ها ، فرهنگ به اشتراک گذاری مداوم و حتی افزونه های خارجی را طراحی می کند – از جلسات آموزش سفارشی زنده ارائه شده توسط ابزارهای اصلی SEO به مربیان رهبری برای مدیریت عالی آژانس.
اگر یک فرآیند کامل مانند این را ندارید ، می توانید استخدام های جدید را با توجه به اهداف و فعالیت های آژانس خود با استفاده از چارچوب OKR ها. این شفافیت را در سازمان افزایش می دهد ، چشم انداز مشترک مشاغل و چگونگی مشارکت مستقیم هر یک از کارمندان را برجسته می کند.
این نوع سیستم های پردازشی فقط با بهترین روش ها سرعت استخدام های جدید را حفظ نمی کنند – بلکه همچنین هماهنگی بیشتر استخدام های جدید با فرهنگ شرکت را تضمین می کنند.
غذای آماده
استخدام برای تناسب فرهنگی به زمان نیاز دارد.
شما باید جلسات منظمی با کارمندان داشته باشید ، با جدیت به سخنان نامزدها گوش فرا دهید و سیستم ها و فرایندهای خود را برای بهینه سازی مناسب فرهنگی طراحی کنید. اما ، با توجه به زمان و منابعی که می توان با کاهش فشار کارمندان صرفه جویی کرد ، این چیزی است که ارزش تلاش آن را دارد.
یکی از بهترین راه ها برای اطمینان از تناسب فرهنگی داشتن یک فرآیند حمل و نقل و پردازش یکپارچه و یکپارچه است که کارکنان شما را درگیر خود کند و هر آنچه را که لازم دارند در آن جای دهند به آنها منتقل کند.
ما در SEOmonitor نه تنها بستر محکم SEO را در اختیار شما قرار می دهیم – بلکه برای هر نقشی در نمایندگی سئو سایت شما ، آموزش سفارشی و غیرمستقیم را ارائه می دهیم تا بهترین استفاده را از قابلیت های ما ببرید.
این فقط یکی از راه هایی است که ما به آن کمک می کنیم تا آژانس ها روی موارد مهم تمرکز کنند.
به ما بپیوند و انجمن آژانس های جستجوگر ما در سفر برای ایجاد شفافیت و اندازه گیری بیشتر در صنعت سئو.