محتوا پادشاه است.
محتوا سئو است.
بازاریابان محتوا بر جهان حکومت خواهند کرد (من همین یک را ساختم، اما پای آن ایستاده ام).
بدون شک، محتوا بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی های دیجیتال مارکتینگ و سئو شما است. شما نمی توانید سئو را بدون چیزی که در صفحه قرار دهید انجام دهید.
شما نمی توانید بدون متن، تصویر، صوت یا ویدیو در صفحه، ارزش ارائه دهید یا مخاطب خود را درگیر کنید.
اما آیا محتوا یک فاکتور رتبه بندی در الگوریتم های جستجوی گوگل است؟
شواهدی برای محتوا به عنوان یک عامل رتبه بندی
محتوا برای نحوه کارکرد جستجو بسیار اساسی است – و بهشدت در خود گوگل ویژگی دارد.جستجو چگونه کار می کند” منبع:

هنگامی که گوگل معنای پرس و جو را درک کرد – هدف جستجوگر – محتوا برای تعیین ارتباط هر صفحه تجزیه و تحلیل می شود.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
اینکه کدام ویژگی محتوا اهمیت دارد (و چقدر) برای انواع مختلف پرس و جوها متفاوت است. به همین دلیل است که Google استانداردهای بالاتری برای محتوای پول، زندگی شما (YMYL) دارد، زیرا میتواند بر سلامت یا معیشت افراد تأثیر بگذارد.
وارسی این دوره آنلاین Google Webmaster Tools در مورد چگونگی ایجاد یک سایت عالی، همانطور که در سال 2014 ظاهر شد (صفحه از آن زمان تغییر مسیر داده است).
درس های این ماژول عبارت بودند از:
- 1.1 تعیین کنید که آیا یک وب سایت می خواهید.
- 1.2 یک وب سایت جدید راه اندازی کنید.
- 1.3 مخاطبان خود را شناسایی کنید.
- 1.4 محتوای ارزشمند ایجاد کنید.
- 1.5 ساختار سایت خود را سازماندهی کنید.
- 1.6 آزمون.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
ماژول “چگونه یک سایت عالی بسازیم” فوق العاده ساده بود – یک سایت راه اندازی کنید، مخاطبان خود را بشناسید، محتوای ارزشمند ایجاد کنید، ساختار سایت خوبی داشته باشید.
این مطمئناً نشان می دهد که محتوا باید یک عامل رتبه بندی بسیار مهم بوده باشد.
و این چیزی است که گوگل از شما خواسته است در مورد محتوای ارزشمند آن زمان بدانید:

خیلی تغییر نکرده است، واقعا. گوگل به دنبال ارزش، اعتبار، ویژگی، تجربه کاربری خوب و غیره است.
ما این مضامین را دوباره در سئو مبتدی منابع در مرکز جستجوی گوگل:

که در این بخش، گوگل همچنین توصیه می کند که:
- متنی خوانا بنویسید
- موضوعات خود را به وضوح سازماندهی کنید.
- محتوای تازه و منحصر به فرد ایجاد کنید.
- به گونه ای عمل کنید که اعتماد کاربران را پرورش دهد.
- تخصص و اقتدار را روشن کنید.
- مقدار مناسبی از محتوا را برای موضوع خود ارائه دهید.
- از تبلیغات مزاحم خودداری کنید (از مصرف محتوای سایت جلوگیری کنید).
- از لینک ها عاقلانه استفاده کنید
ما این موضوعات را در سراسر دستورالعمل های ارزیابی کیفیت نیز مشاهده می کنیم. من ارزیابی کردم که آیا آنها یک عامل رتبه بندی در فصل دیگری هستند یا خیر (اینطور نیستند).
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
اما دستورالعملهای رتبهبندیها به جزئیات زیادی در مورد آنچه که گوگل در مورد تخصص، اعتبار و اعتماد (EAT) محتوا به دنبال آن است و نحوه تعیین آن میپردازد.
اکنون، میتوانید همه آنها را بخوانید و به این نتیجه برسید که گوگل هنوز به طور ضمنی نگفته است که محتوا یک عامل رتبهبندی است.
اما در یک پرسش و پاسخ گوگل 2016 با آمون جانز، رند فیشکین و اریک انج، استراتژیست ارشد کیفیت جستجوی گوگل، آندری لیپاتسف به طور مستقیم به ما گفت که 3 سیگنال برتر رتبه بندی چیست.
آمون جان پرسید
ما شنیده ایم که این (RankBrain) سومین سیگنال مهمی است که در حال حاضر به نتایج کمک می کند. آیا برای ما مفید است که بدانیم دو مورد اول چیست؟ آیا وب مسترها می توانند سایت های بهتری بسازند؟
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
لیپاتسف پاسخ داد،
“آره. و من می توانم به شما بگویم آنها چه هستند. این محتوا و پیوندهایی است که به سایت شما اشاره می کنند.
او سپس توضیح داد که “هیچ ترتیبی وجود ندارد”، بنابراین یک لیست شماره گذاری شده از 1 نیست. فاکتور رتبه بندی = محتوا، 2. = پیوندها، 3. = رتبه مغز.
در عوض، جنبه های مختلف الگوریتم ها در سطوح مختلف بسته به پرس و جو درگیر می شوند.
بنابراین، اگرچه میتوان گفت که محتوا، لینکها و RankBrain سه فاکتور برتر رتبهبندی در آن مقطع زمانی بودند، اما به این معنا نیست که محتوا فاکتور شماره 1 بود، یا اینکه آنها سه عامل برتر امروزی هستند.
پس از آن جدیدتر شدن در اوت 2020 ویدئوی وب مستر مرکزیجان مولر در پاسخ به سوالی در مورد برچسب های H1 گفت:
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
عنوانها در صفحه تنها عامل رتبهبندی ما نیستند – ما به خودی خود به محتوا نیز نگاه میکنیم.
شواهد علیه محتوا به عنوان یک عامل رتبه بندی
واقعا وجود ندارد.
شما نمی توانید بدون محتوا جستجو کنید.
محتوا برای نحوه کارکرد جستجو اساسی است، به روش های مختلف توسط الگوریتم های جستجوی گوگل بررسی می شود و محتوا یک عامل رتبه بندی است.
محتوا به عنوان یک عامل رتبه بندی: حکم ما
گوگل از محتوا به عنوان سیگنال رتبه بندی جستجو استفاده می کند.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
گوگل از بسیاری از جنبههای آن محتوا برای سنجش اینکه آیا بهترین پاسخ برای یک پرسش مرتبط است یا خیر استفاده میکند، بنابراین داشتن محتوای متوسط کافی نیست.
اگر میخواهید محتوای شما در جستجو کارایی داشته باشد، روی عناصری تمرکز کنید که محتوای شما را استثنایی میکنند.
تصویر ویژه: پائولو بوبیتا/SearchEngineJournal