
اگر هر زمان را صرف یادگیری تجزیه و تحلیل بازاریابی کرده اید ، احتمالاً با اصطلاح “قیف” روبرو شده اید. قیف های بازاریابی دقیقاً چیست و چرا اهمیت دارند؟
قیف های بازاریابی ابزاری مفید برای کمک به شما در تجسم مسیری است که مشتریان از اولین اطلاعات در مورد نام تجاری شما تا تبدیل را طی می کنند. درک آنها درک مفیدی از چرایی تبدیل برخی از مشتریان – و برخی دیگر انجام نمی دهد.
کانال های بازاریابی چیست؟
یک قیف بازاریابی نمایشی بصری از مراحلی است که بازدید کننده از اولین اطلاعات در مورد نام تجاری شما تا زمان تبدیل آن بر می دارد. متداول ترین نوع قیف بازاریابی چهار مرحله است:
- توجه: مشتری احتمالی آگهی ، پست رسانه های اجتماعی شما را می بیند یا از دوست شما درباره شما چیزی می شنود.
- علاقه: آنها فکر می کنند شما می توانید مشکلی را حل کنید و می خواهد بیشتر بیاموزد.
- میل: مشتری تحقیق خود را انجام داده است و می خواهد تبدیل شود.
- عمل: مشتری احتمالی اقدام می کند – آنها کالای شما را می خرند ، یک نسخه آزمایشی را تعیین می کنند یا هر اقدامی که می خواهید انجام دهند ، انجام می دهند.
این اقدام می تواند براساس مشتری و صنعت متفاوت باشد – شاید شما می خواهید خرید کنید ، ثبت نام کنید یا فرم را پر کنید. وقتی کسی کاری را انجام می دهد که شما می خواهید انجام دهد ، این کار به عنوان تبدیل شناخته می شود. بازدید کننده از مرور به عملی که می خواهید انجام دهد تبدیل می شود.
به قیف خرید آمازون فکر کنید. چندین مرحله وجود دارد که بازدید کننده قبل از خرید یک محصول باید طی کند. این چگونه به نظر می رسد:
- آنها به سایت Amazon.com مراجعه می کنند
- آنها یک محصول را مشاهده می کنند
- آنها تصمیم می گیرند محصولی را به سبد خرید اضافه کنند
- آنها خرید را کامل می کنند
اقدامات / اقدامات دیگری وجود دارد که می تواند در بین هر یک از این مراحل انجام شود ، اما در قیف بازاریابی اهمیتی ندارند مگر اینکه در اقدام نهایی سهیم باشند. به عنوان مثال ، یک بازدید کننده ممکن است صفحه مشاغل آمازون را مشاهده کند ، اما لازم نیست که این موارد را در قیف بشماریم زیرا مراحل ضروری نیست.
چرا به مجموعه مراحل تبدیل “قیف” گفته می شود؟ زیرا در ابتدای فرآیند ، افراد زیادی هستند که اولین قدم را برمی دارند.
در حالی که مردم به مسیر خود ادامه می دهند و قدم های بعدی را بر می دارند ، برخی از آنها رها می شوند و تعداد جمعیت نازک یا باریک می شود. (حتی بیشتر از این مراحل ، تیم فروش شما برای کمک به بستن معامله درگیر می شود).

از دست دادن مشتری ممکن است چیز بدی به نظر برسد – اما اینطور نیست. حقیقت این است که همه افراد در قیف شما تغییر شکل نخواهند داد. بالای قیف جایی است که همه به آنجا می روند (بازدید از سایت شما یا مشاهده یک کمپین بازاریابی). فقط علاقه مندان به خرید بیشتر در قیف شما حرکت می کنند.
بنابراین وقتی می شنوید که مردم می گویند “قیف را گسترش دهید” ، اکنون می دانید که آنها به چه چیزی اشاره می کنند.
آنها می خواهند با تبلیغات برای مخاطبان جدید ، افزایش آگاهی از نام تجاری خود و یا افزودن بازاریابی به منظور ورود بیشتر افراد به سایت خود ، شبکه بزرگتری ایجاد کنند و بدین ترتیب قیف خود را گسترش دهند. هرچه تعداد افراد در یک قیف بیشتر باشد ، از عرض بیشتری برخوردار است.
انواع مختلف قیف ها کدامند؟
در این مقاله ، ما بر روی قیف های بازاریابی تمرکز کرده ایم ، یعنی قیف هایی که با نوعی کمپین بازاریابی شروع می شوند. این ممکن است یک تبلیغ PPC ، کمپین بازاریابی محتوا ، بارگیری مقاله سفید ، تبلیغ ویدیویی ، تبلیغات رسانه های اجتماعی یا حتی یک تبلیغ IRL باشد. نکته این است که اولین قدم در قیف ، نوعی کمپین بازاریابی است.
انواع دیگر قیف هایی که ممکن است در مورد آنها بشنوید عبارتند از:
- قیف های فروش
- قیف های وبینار
- قیف های ایمیل
- قیف بازاریابی ویدئویی
- قیف های آهنربای سربی
- قیف های صفحه اصلی
علیرغم نامهای مختلف ، همه اینها دقیقاً همان چیز را دنبال می کنند – مراحلی که مشتری احتمالی برای تبدیل آن برمی دارد. (بعضی اوقات حتی به آنها قیف تبدیل گفته می شود!)
برای چه مواردی می توانید از یک قیف بازاریابی استفاده کنید؟
شما محدود به استفاده از قیف بازاریابی دقیقاً برای ثبت نام و / یا خرید نیستید. برای دیدن چگونگی حرکت بازدیدکنندگان از طریق یک وب سایت خاص می توانید قیفها را در سرتاسر وب سایت خود قرار دهید.
ممکن است بخواهید ثبت نام خبرنامه (مشاهده فرم ثبت نام خبرنامه> ارسال فرم> تأیید ایمیل) یا یک تبدیل صفحه ساده (مشاهده صفحه ثبت نام> ارسال ثبت نام) را ردیابی کنید.
مشخص کنید که اهداف شما چیست و می خواهید بازدید کنندگان در سایت شما چه کاری انجام دهند و می توانید برای آن یک قیف ایجاد کنید.
پس از دستیابی به داده ها ، می توانید محل انسداد جاده ها را ببینید و قیف خود را بهینه کنید. بیایید کمی بیشتر به آن بپردازیم.
چرا کانال های بازاریابی مفید هستند؟
قیف های بازاریابی دسترسی به داده ها را فراهم می کنند ، که گزارش قیف بازاریابی نامیده می شود ، که به شما امکان می دهد ببینید مشتری خود را از دست می دهید. به این قیف گاهی اوقات “نشت” می گویند زیرا به مشتریانی که می خواهید آنها را نگه دارید اجازه می دهد از قیف فرار کنند.
بیایید تجارت SaaS متوسط شما را به عنوان مثال در نظر بگیریم. در اینجا نحوه جستجو یک قیف برای آنها آورده شده است:
- سایت بازدید شده
- برای آزمایش ثبت نام کرده اید
- محصول دست دوم
- به پرداخت پرداخت شده است
آیا افراد باید قبل از پرداخت از محصول استفاده کنند؟ آنها این کار را نمی کنند ، اما خوب است آن را ردیابی کنید تا ببینید آیا این سد راه است.
به عنوان مثال ، اگر پس از مرحله آزمایش تعداد زیادی از تبدیلات را از دست داده اید ، ممکن است لازم باشد روند پردازش خود را به روز کنید تا افراد نحوه استفاده از ابزار یا حتی قسمت بالای قیف خود را تنظیم کنند تا افراد خارج از خود را جذب نکنید. مخاطبان هدف
یک مثال از قیف بازاریابی در زندگی واقعی
بیایید روند قیف یک فروشگاه خرده فروشی را بررسی کنیم و مراحل مربوط به آن را در یک فروشگاه تجارت الکترونیکی مشاهده کنیم. ما یک قیف خرید را ردیابی خواهیم کرد.

فروشگاه تجارت الکترونیکی این شانس را دارد که می تواند یک قیف را ببیند زیرا آنها می توانند کلیک ها ، زمان در صفحه و سایر معیارها را ردیابی کنند. بازاریابی آنها چیزی به نظر می رسد مثل این:

خوب ، بنابراین اکنون ما درک کرده ایم که یک قیف چیست و چرا کمک می کند. بیایید نگاهی بیندازیم به محصولی که قیف ارائه می دهد – Google Analytics.
نحوه کارکرد بازاریابی Google Analytics
Google Analytics قیف ارائه می دهد ، و من در گذشته در مورد آن مطالب زیادی نوشتم. این یک روش فوق العاده ساده برای ردیابی مسیرهای پیش روی قبل از تبدیل آنها است. وارد سیستم شوید ، سپس به Admin> Goals> + New New> برای ایجاد هدف Google Analytics هدفی را انتخاب کنید.
در اینجا چند مورد وجود دارد که باید هنگام ایجاد قیف در Google Analytics بدانید:
- این یک قیف کاملاً ابتدایی است: اگر نمی خواهید در داده ها فرو رفته و بهینه سازی کنید ، می توانید با این کار همراه شوید.
- نمی توانید برگردید و داده ها را به صورت عقب انداز مشاهده کنید: هنگامی که شما قیف خود را ایجاد کردید ، فقط با ورود اطلاعات می توانید قیف را به جلو حرکت دهید.
به طور کلی ، اگر تازه شروع به کار با قیف های بازاریابی می کنید ، Google Analytics مکان خوبی برای شروع است. با نحوه راه اندازی یک قیف تبدیل در Google Analytics آشنا شوید.
قیف بازاریابی نمایشی بصری از مراحلی است که بازدید کننده از اولین اطلاعات در مورد نام تجاری شما تا زمان تبدیل آن برمی دارد.
قیف های فروش
قیف های وبینار
قیف های ایمیل
قیف بازاریابی ویدیویی
قیف های آهنربای سربی
قیف های صفحه اصلی
قیف های بازاریابی دسترسی به داده ها را فراهم می کنند ، که گزارش قیف بازاریابی نامیده می شود ، که به شما امکان می دهد ببینید مشتری خود را از دست می دهید.
از سایت بازدید شده> برای آزمایش به سیستم وارد شوید> محصول دست دوم> به مشتریان پرداخت شده ارتقا یافته است
وارد سیستم شوید ، سپس به Admin> Goals> + New New> برای ایجاد هدف Google Analytics هدفی را انتخاب کنید.
نتیجه
ما در مورد همه مواردی که باید در مورد کانال های بازاریابی بدانید ، توضیح داده ایم. در اینجا یک جمع بندی سریع آورده شده است:
- وقتی شخصی در وب سایت شما کاری را انجام می دهد که شما می خواهید انجام دهد (یعنی ثبت نام کنید ، خرید کنید ، فرم را پر کنید و غیره) ، این کار به عنوان تبدیل شناخته می شود.
- یک قیف مراحل منتهی به آن تبدیل را ردیابی می کند. به عنوان مثال ، شرکت های تجارت الکترونیکی از مردم می خواهند که محصولات را در وب سایت خود خریداری کنند. قیف آنها ممکن است این مراحل را داشته باشد: از سایت بازدید شده> محصول مشاهده شده> کالای قرار داده شده در سبد خرید> خریداری شده است.
- یک گزارش قیف به شما نشان می دهد که مردم در مسیر تبدیل چگونه متوقف می شوند ، بنابراین شما می توانید مسیر تبدیل خود را بهینه کرده و درآمد کسب کنید.
- Google Analytics قیف را به عنوان بخشی از نرم افزار رایگان Google Analytics ارائه می دهد. این یک روش ساده و رایگان برای شروع کار با قیف های بازاریابی است.
آیا در Google Analytics یک قیف بازاریابی ایجاد کرده اید؟ چه یاد می گیرید؟

ببینید آژانس من چگونه می تواند رانندگی کند عظیم مقدار ترافیک به وب سایت شما
- سئو – باز کردن مقدار زیادی از ترافیک SEO. نتایج واقعی را مشاهده کنید.
- بازاریابی محتوا – تیم ما محتوای حماسی ایجاد می کند که به اشتراک گذاشته می شود ، پیوند می گیرد و ترافیک را جذب می کند.
- رسانه پرداخت شده – استراتژی های موثر پرداخت شده با بازگشت سرمایه روشن.
تماس بگیرید