
از نظر غیر بازاریاب ، ردیابی کوکی به نظر شکار پاک کننده کالاهای پخته شده است.
به نظر بی گناه است ، درست است؟
با این حال ، کلوچه ها ، با همه سادگی صدای شیرین ، اخیراً مورد انتقاد قرار گرفته اند.
با جدید آیین نامه عمومی حفاظت از داده ها (GDPR)، کوکی ها در مبارزه برای حفظ حریم خصوصی اینترنت در مرحله اصلی قرار گرفته اند. این فقط یکی از آخرین موضوعات حقوقی است که امروزه بازاریابان آنلاین با آن روبرو هستند.
کوکی ها فایل های متنی کوچکی هستند که هنگام مرور وب ، اطلاعاتی را در مورد کاربران جمع می کند.
به طور جداگانه ، کوکی ها اطلاعات مربوط به شما را به عنوان یک شخص ردیابی نمی کنند. آنها به سادگی اطلاعاتی در مورد مرورگر وب و روند شما ارائه می دهند. اما ، هنگامی که با کوکی های مرتبط دیگر همراه است ، می توان از آنها برای ایجاد “شخصیت” آنلاین استفاده کرد که می تواند رفتارها را پیش بینی کند و روند مرور را جستجو کند.
این تاکتیک به عنوان تبلیغات رفتاری لقب گرفته است و گرچه بینش باورنکردنی در مورد عادات مصرف کننده را به بازاریابان ارائه می دهد ، اما در صورت استفاده نادرست از آن می تواند مشکل ساز شود. رسوایی کمبریج آنالیتیکا مثال خوبی از بازاریابی رفتاری است که اشتباه رفته است.
این بدان معنا نیست که همه کوکی ها بد هستند.
ردیابی کوکی ها می تواند یک روش عالی برای یادگیری اطلاعات ارزشمندی در مورد افرادی باشد که محصول شما را جستجو می کنند ، از کجا آنها را جستجو می کنند و اینکه چطور احتمال دارد دوباره وب سایت شما را مرور کنند.
در واقع ، کوکی ها هنوز هم ابزار قدرتمندی در کارنامه بازاریاب هستند ، و اطلاعات مفصلی را درباره افرادی که می خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید ارائه می دهند.
ردیابی اخلاقی کوکی ها هنوز امکان پذیر است و یک روش ساده و مبتنی بر داده برای افزایش تبدیل های شما در صورت استفاده مسئولانه ارائه می دهد.
هنوز مطمئن نیستید؟ بیایید کمی بیشتر فرو برویم
پیگیری کوکی چیست؟
ردیابی کوکی به شما کمک می کند تا اطلاعاتی را درباره کاربرانی که از صفحات شما بازدید می کنند جمع آوری کنید.
در سمت مصرف کننده ، آنها برای مواردی مانند خرید آنلاین مفید هستند ، جایی که اطلاعات سبد خرید شما ذخیره می شود حتی اگر از مرورگر وب خود خارج شوید.
برای بازاریابان ، کوکی ها به ما کمک می کنند تا بدانیم چه کسی با محتوای ما ارتباط برقرار می کند ، چه قطعه هایی را بیشتر دوست دارد و هر چند وقت یک بار دوباره آنها را مرور می کند.
این اطلاعات ارزشمندی برای بازاریابانی است که به دنبال بهبود ، اصلاح یا متناسب سازی محتوای کاربران خود هستند.
علاوه بر این ، این معیارهای مهمی را ارائه می دهد که می تواند ما را به سمت تکنیک های مفید بازاریابی مجدد سوق دهد.
همانطور که گفته شد ، همه کوکی ها یکسان نیستند. در حالی که برخی از کوکی ها برای نقض خطر و حریم خصوصی رسیده اند ، برخی دیگر برای عملکرد وب ضروری هستند. بیایید نگاهی دقیق به شیشه کوکی های مدرن خود بیندازیم.

کوکی های لازم
برخی از کوکی ها برای تجربیات خوب کاربر ضروری هستند. امکاناتی مانند ورود به سیستم ، احراز هویت و مدیریت جلسه بدون استفاده از کوکی ها امکان پذیر نیست.
این نوع کوکی ها برای عملکرد صحیح وب ضروری تلقی می شوند و توسط کاربران قابل حذف نیستند.
کوکی ها همچنین می توانند رابط کاربری را بهبود بخشیده و تجارب روان و شخصی را برای کاربران فراهم کنند. ما اغلب از این موارد به عنوان کوکی های عملکرد و عملکرد یاد می کنیم. در عین مفید بودن ، کاملاً ضروری نیستند. اغلب آنها توسط کاربران غیرفعال می شوند ، اما در صورت غیرفعال بودن ، برخی از عملکردها مانند پخش کننده های ویدیو ممکن است دیگر در یک سایت کار نکنند.
کوکی های غیر ضروری
کوکی های تحلیلی و سفارشی سازی وب فعالیت مرورگر را از طریق تک تک کاربران ردیابی می کنند. اینها به دارندگان وب سایت کمک می کند تا اطلاعاتی راجع به اینکه چه کسی از سایت آنها بازدید می کند ، چه مدت در آنجا می مانند و چه ویژگی هایی قابل دسترسی یا استفاده است ، جمع آوری کنند.
کوکی های تبلیغاتی نیز وجود دارد که برای شخصی سازی تجربه تبلیغات کاربر استفاده می شوند. این کوکی ها غالباً در وب سایت ها ردیابی می شوند و می توانند به بازاریابان کمک کنند اطمینان حاصل کنند که تبلیغ خاصی بارها نشان داده نمی شود یا به آنها اجازه می دهد تبلیغات را بر اساس فعالیت کاربر تنظیم کنند.
کوکی های شبکه های اجتماعی روند جدیدتری هستند. این کوکی ها به کاربران امکان می دهند محتوای یک وب سایت را مستقیماً در کانال های اجتماعی خود به اشتراک بگذارند. گرچه برای تجارب کاربر مفید است ، این کوکی ها یکی از اصلی ترین دلایل بحث برانگیز بودن اشتراک کوکی های شخص ثالث بوده است. آنها اطلاعات شخصی را جمع آوری می کنند و خطری امنیتی برای کاربران به وجود می آورند.
به دلیل این کوکی ها ، بسیاری از مقررات جدید ، مانند GDPR ، لازم الاجرا شده اند.
نگران نباشید ، شما همچنان می توانید از ردیابی کوکی ها برای سودمند کردن تجارت خود استفاده کنید و در عین حال با GDPR سازگار باشید.
چه داده هایی را می توانید از طریق ردیابی کوکی ها خارج کنید؟
براساس GDPR ، هیچ وب سایتی مجاز به ردیابی داده های کوکی نیست مگر اینکه کاربر صریحاً رضایت دهد.
کوکی های لازم مانند کوکی های عملکرد و عملکرد از این قوانین مستثنی هستند.
با این وجود ، برخلاف احتمال ، GDPR مرگ کوکی ها را نشان نداد.
بسیاری از کاربران هنگام ردگیری در سایت شما ، مجوز صحیح ردیابی خود را می دهند.
استفاده از این داده ها می تواند اطلاعات مهمی در اختیار شما قرار دهد که می تواند به شما در بهبود پیشنهادات محصول و درک شکاف ها یا مشکلات موجود در استراتژی بازاریابی شما کمک کند.
بنابراین ، چه داده هایی را می توانید از ردیابی کوکی ها بیرون بکشید؟
علایق و روند خرید آنلاین
اگر به دنبال به حداکثر رساندن فروش تجارت الکترونیکی خود هستید ، داده های کوکی می تواند راهی ارزشمند برای درک اطلاعات جمعیتی شما ، نحوه استفاده آنها از وب سایت شما و احتمال تبدیل شدن آنها به مشتری های مکرر باشد.
کوکی ها تجربه یکپارچه تری از تجارت الکترونیکی را ایجاد می کنند. آنها به سبدهای خرید مداوم که حتی در صورت دور شدن مشتری از صفحه ، لیست خواسته ها ، توصیه های محصول ، رابط های شخصی سازی مشتری و حفظ اطلاعات پرداخت و آدرس ، در آن ها مواردی را نگهداری می کنند.
اگر کوکی وجود نداشت ، هر وقت به محصولی جدید نگاه می کردید ، باید دوباره وارد سیستم شوید.
نه ممنون
سایت های موفق تجارت الکترونیکی از ترکیبی از کوکی های لازم و غیرضروری برای بهبود تجارب مشتری و ایجاد تبدیل بیشتر استفاده می کنند. آنها همچنین به شما امکان می دهند کمپین های شخصی سازی مجدد را ایجاد کنید ، از جمله اینکه در صورت ترک سبد خرید بدون خرید به کاربران ، اطلاع دهید یا در صورت مراجعه بدون خرید به آنها کوپن ارائه دهید.

مکان و تنظیمات برگزیده زبان
از کوکی ها می توان برای ردیابی مکان و زبان نیز استفاده کرد. این برای هدف گذاری جغرافیایی عالی است و همچنین به شما کمک می کند تا درک کاملی از اینکه مشتریان شما از کجا می آیند ، داشته باشید.
با درک اینکه چه کسی و برای کجا محصول شما را خریداری می کند ، می توانید هدف قرار دادن تبلیغ خود را در کجا متمرکز کنید ، یا اینکه استراتژی بازاریابی شما از کجا موثر است.
این نوع ردیابی کوکی برای روشهای محلی سازی نیز مفید است ، که می تواند به افزایش تبدیل کمک کند. به همین ترتیب ، این امکان را به کاربران می دهد که در هر زبان دیگری می توانند تنظیمات ترجیحی زبان خود را ذخیره کنند. این می تواند کمک زیادی به افزایش وقت در سایت کند.
فعالیت مرور قبلی
از ردیابی کوکی می توان برای مشاهده فعالیت مرور قبلی کاربر استفاده کرد. تا زمانی که آنها کوکی های خود را از آخرین باری که به سایت شما مراجعه نکرده اند پاک نکرده اند ، شما باید بتوانید جزئیات زمان ورود آنها ، صفحاتی که بازدید کرده اند و سرعت بازگشت آنها پس از خروج را ببینید.
هنگام فهمیدن اینکه چه قسمتهایی از وب سایت شما به درستی کار نمی کنند ، درک تاریخچه مرور قبلی می تواند ابزاری مهم باشد. به عنوان مثال ، اگر متوجه شدید که بسیاری از کاربران پس از بازدید از صفحه سQالات متداول از سایت خود خارج می شوند ، این ممکن است به این معنی باشد که اطلاعات مورد نظر را ندارید. به همین ترتیب ، از طریق کوکی های فعالیت مرور می توان صفحات خراب و پیوندهای معیوب را کشف کرد.
زمان صرف شده
کوکی ها می توانند به شما بگویند که کاربر چه مدت در هر صفحه خاصی صرف کرده است. این اطلاعات مفیدی برای هر کسی است که می خواهد ترافیک وب خود را بهبود ببخشد یا صفحات بی اثر را بهتر پیدا کند.
با درک مدت زمان حضور کاربر در یک صفحه ، می توانید بگویید که آیا محتوای شما جذاب است یا خیر ، آیا پیوندهای شما به درستی کار می کنند یا اینکه کپی وب شما به همان روشی که در نظر گرفته شده است تبدیل می شود.
درک زمان صرف شده یک ابزار بهینه سازی موثر برای بازاریابان است. اگر مجموعه ای از صفحات دارید که باعث می شود کاربران به سرعت از سیستم خارج شوند ، ممکن است زمان خلاص شدن از آنها فرا رسیده باشد. اگر برخی از صفحات بازدید طولانی مدت داشته باشند ، ایجاد فشار در تبلیغات یا تبلیغات پولی موثر خواهد بود.
بازدید از زیرمجموعه ها
معماری اطلاعات به طراحی ساختاری یک وب سایت اشاره دارد. یک سایت کاملاً بایگانی شده به کاربران امکان می دهد تا به راحتی از طریق کانال های فروش عبور کنند و با تبدیل های قوی به پایان برسند.
یک سایت بد ساخته باعث می شود کاربران در بن بست بنشینند و به طور کلی از هرگونه ارائه محصول ناراضی باشند.
کوکی ها به شما کمک می کنند که کاربر در حالی که در سایت شما است از چه زیرمجموعه هایی بازدید کرده است. اگر می خواهید معماری اطلاعات شما چقدر کارآمد باشد و روش هایی برای بهبود آن پیدا کنید ، این می تواند مفید باشد.
توجه به این کوکی ها می تواند به شما در ایجاد یک وب سایت با عملکرد بهتر و با کیفیت کمک کند.
آینده پیگیری کوکی ها
اکنون بسیاری از مرورگرها در حال استفاده از کوکی ها هستند و این امر می تواند بازاریابان را برای جمع آوری اطلاعات مورد نیاز دشوار کند.
Safari اکنون از پیشگیری هوشمندانه ردیابی برخوردار است و به راحتی می توانید از این طریق استفاده کنید کوکی های خود را در Chrome پاک ، فعال و مدیریت کنید. Firefox همچنین کوکی های شخص ثالث را مسدود می کند به صورت پیش فرض.

آیا این به معنای واقعی ردیابی کوکی شخص ثالث است؟
شاید. اما این بدان معنا نیست که بازاریابان هنوز نمی توانند اطلاعات لازم برای شخصی سازی تجارب تبلیغاتی را جمع آوری کنند.
تحولات جدید در تجزیه و تحلیل وب و کمپین های PPC تجربه های مشابهی را برای ردیابی کوکی ها ارائه می دهد. با استفاده از داده های رفتاری جمع آوری شده از تبلیغات آنلاین ، می توانیم درک کنیم که مصرف کنندگان چه می خواهند و محتوای ما را متناسب با آن نیازها تنظیم می کنیم.
تکنیک هایی مانند روش های هدف گیری مبتنی بر مردم می تواند به جمع آوری داده های کاربر بی نظیر کمک کند که می توانند کمپین های جدید هدف یابی را هدایت کنند. اکثر مارک ها قبلاً به مجموعه ای از داده های مشتریان خود از ایمیل ، خرید داده و اطلاعات دستگاه دسترسی دارند. این داده ها را می توان در یک کمپین هدف یابی شخص اول به کار برد تا مستقیماً با یک مشتری خاص صحبت کند ، نه یک مجموعه داده مبهم.
همچنین در مورد آن صحبت های زیادی شده است تبلیغات متنی، جایی که تبلیغات در صفحه هایی با محتوای مرتبط یا مشابه آنچه می فروشند قرار می گیرد. به عنوان مثال ، اگر کاربری به دنبال خودروی جدید است ، ممکن است تبلیغات مربوط به لاستیک را در همان صفحه مشاهده کند. این هنوز تبلیغات هدایت شده تلقی می شود ، زیرا می فهمیم شخصی که به اتومبیل علاقه مند است به احتمال زیاد به لاستیک مخصوص آن خودرو نیز علاقه مند است. اساسی است اما کار می کند.
همچنین بهتر است به فراتر از داده های دیجیتالی نگاه کنید و مشخصات کامل مشتری خود را درک کنید. به عنوان مثال مراکز تماس ، حجم عظیمی از داده ها را که اغلب حول نقاط درد مصرف کننده می چرخد ، نگهداری می کنند. برنامه های خاصی مانند سیگنال AI، برای ردیابی تبدیل مکالمات و کمک به مارک ها در درک مشخصات پیچیده مشتریان خود ایجاد شده اند.
آنچه در حال حاضر مهمترین است استفاده از کوکی ها به روشی است که با مقررات جدید مطابقت داشته باشد.
به یاد داشته باشید ، وجود دارد قوانین مختلف کوکی برای ایالات متحده و اتحادیه اروپا، بنابراین قبل از تعهد به یک استراتژی ، حتما مقررات محلی خود را بررسی کنید. اگر هنوز مطمئن نیستید ، با یکی از مشاوران ما صحبت کنید.
نتیجه
اگرچه ممکن است شاهد یک حذف کوکی شخص ثالث، هنوز فضای زیادی برای استفاده از کوکی ها به روشی اخلاقی و نظارتی برای سود کسب و کار شما وجود دارد.
ردیابی کوکی یک روش عالی برای درک مخاطب هدف شما و یافتن راه های جدید برای بهینه سازی تبدیل شما است.
آنها همچنین می توانند تجارب کاربر را بهبود بخشیده و کانال های فروش بی وقفه تری را برای مشتری های شما ایجاد کنند.
در نهایت ، کوکی ها یک موضوع سیاه و سفید نیستند.
در صورت استفاده صحیح ، تجارب وب را در سراسر کشور بهبود می بخشند.
در صورت استفاده نادرست ، می توانند به روابط مهم بازاریاب و مصرف کننده آسیب برسانند.
آیا پیگیری کوکی را در فعالیت های بازاریابی خود مفید دانسته اید؟