آیا تابحال تصمیم گرفته اید که در وسط انجام کار ظروف ، یک پیتزا پنیر داغ سفارش دهید؟
اگر چنین است ، آیا ترجیح می دهید:
- کاری را که انجام می دهید متوقف کنید ، دستان خود را خشک کنید ، تلفن خود را بردارید و “تحویل دومینو” را تایپ کنید.
- بالای شانه خود بنشینید و به دستگاه Google Home خود بگویید “تحویل دومینو”؟
البته شماره 2 آسان تر ، سریع تر و راحت تر است.
وارد، جستجوی صوتی.
سالها پیش بینی می شد که این مورد مهم بعدی در جستجو باشد.
در حقیقت ، یک مقاله در سال 2016 حدس زد که در پایان سال 2020 ، 50٪ از همه جستجوها جستجوی صوتی است.
بنابراین ، آیا این درست است؟
آیا سرانجام جستجوی صوتی اینجا است؟
آیا این بزرگترین چیز امروز است؟
چرا به نظر می رسد که در واقع جهان را تسخیر نکرده است؟
و اگر چنین است ، آیا همیشه به طور کامل به خود می آید؟
بیایید به جستجوی داده ها بپردازیم.
3 آمار و پیش بینی شگفت انگیز درباره جستجوی صوتی
اگر مثل من هستید ، احتمالاً چند سال است که هر پیشرفت جدیدی را در جستجوی صوتی دنبال می کنید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
در اینجا تعدادی از آمار و پیش بینی ها برای چرخاندن سر شما وجود دارد.
خواهد بود 8 میلیارد دستیارهای صوتی در حال استفاده تا سال 2023
وجود دارد 4.2 میلیارد دستیارهای صوتی مورد استفاده در سال 2020
به گفته کارشناسان شرکت Juniper Research ، تنها در مدت سه سال این تعداد دو برابر خواهد شد.
این بدان معنی است که برای هر شخص در جهان یک دستیار صوتی وجود خواهد داشت! (پیش بینی می شود جمعیت جهانی ضربه بزند 8 میلیارد تا سال 2023.)
بازار بلندگوهای هوشمند ارزشمند خواهد بود 39.3 میلیارد دلار در سال 2025
طبق تحقیقات Grand Review Research ، Inc ، دلیل این رشد به دلیل تلفیق دستیارهای صوتی با دستگاه های خانه هوشمند ایجاد خواهد شد.
آره! می توانید در یک شب بارانی به خانه برسید و به دستگاه Google Home خود بگویید که چراغ های خود را روشن کند ، درها را قفل کند و موسیقی آرامش بخشی برای شما پخش کند. همه در حالی که انگشتان شما می ریزند و یخ می زنند.
41٪ از افرادی که یک بلندگوی هوشمند دارند می گویند احساس صحبت با یک دوست دوست دارد
همیشه از سیری س askال کرده اید ، “معنای زندگی چیست؟”
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
می دانم که کردی 😀
این بدان معناست که شما می دانید او پاسخ داد: “به نظر من عجیب است که شما این را از یک جسم بی جان بخواهید.”
*خندیدن*
اما شما متوجه موضوع می شوید.
بسیاری از ما با بلندگوهای هوشمند خود صحبت می کنیم و در انتهای دیگر شخص دیگری را تصور می کنیم که به س ourالاتمان پاسخ می دهد.
حتی می تواند حس کند صحبت با یک دوست.
با این پیش بینی ها و آمارهای ذهن آور ، فکر می کنید سرانجام جستجوی صوتی فرا رسیده است.
اما آیا آن را؟
آیا به عنوان یک صاحب مشاغل ، آیا باید تمام وقت ، انرژی و پول خود را صرف بهینه سازی جستجوی صوتی کنید؟
آیا باید برنامه های صوتی خود را بسازید؟
احتمالا نه.
3 دلیل اینکه 100٪ به بهینه سازی جستجوی صوتی اعتماد نکنید
اگر تمام منابع خود را بهینه سازی برای جستجوی گفتاری نمی کنید ، در اینجا آمده است سه دلیل طبق اد نیوز می توانید حق با شما باشد.
خیلی از افراد از طریق دستیارهای صوتی خرید نمی کنند
این را تصور کنید.
در حال رانندگی از طریق ترافیک بی حرکت هستید و ناگهان تصمیم می گیرید که دوست دارید یک جفت کفش دویدن بخرید.
خوشبختانه اسپیکر هوشمند شما در کنار شماست.
شما به آن می گویید: “خرید کفش مخصوص دویدن به صورت آنلاین”.
در عرض چند ثانیه ، بلندگو شما یک جفت کفش دویدن شگفت انگیز برای شما پیدا می کند.
شما در حالی که مانع از ایجاد ترافیک می شوید ، خرید آن را ادامه می دهید.
در عرض چند روز ، آن در آستان شما می رسد و شما از این موضوع فوق العاده خوشحال می شوید.
داستان واقعی؟
احتمالا نه.
طبق eMarketer ، خرید با بلندگوهای هوشمند طبق انتظار پیش نمی رود.
دلایل؟
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
- مردم هنگام خرید از طریق بلندگوهای هوشمند نسبت به امنیت اطمینان ندارند.
- مردم می خواهند قبل از خرید واقعی ، کالای خریداری شده خود را ببینند (گوگل و اپل) به این مشکل پرداخته اند با معرفی بلندگوهای هوشمند با صفحه نمایش خودشان ، اما بسیاری از افراد در حال حاضر بلندگوهای بدون صفحه قدیمی را دارند و احساس نمی کنند که نیاز به ارتقا دارند).
- مردم از بلندگوهای هوشمند می خواهند کالاهایی را به سبد خرید خود اضافه کنند ، اما خرید واقعی را انجام نمی دهند تا زمانی که بتوانند این کار را به صورت دستی انجام دهند.
جستجوی صوتی تنوع به شما نمی دهد
بهترین چیز در مورد خرید چیست؟
البته تنوع.
می توانید مارک های مختلف را بررسی کنید ، آنها را مقایسه کنید و تا زمانی که گلو خشک نشود ، در مورد یا مخالف آنها بحث کنید.
اما با جستجوی صوتی ، نمی توانید مقایسه کنید.
تمام اسپیکرهای هوشمند شما این است که حدس بزنند از کدام مارک استفاده می کنید ، اما این کار برای رفتار غریزی تنوع طلبی شما به عنوان یک خریدار چندان مفید نخواهد بود.
دستیارهای صوتی بیشتر برای دستورات ساده استفاده می شوند
آیا لازم است فردا ساعت 6 صبح بیدار شوید؟
دستیار Google می تواند در این زمینه به شما کمک کند.
مسئله این است که شما زودتر از جستجوی مارک جدید یا خرید چیزی زودتر از دستیار صوتی خود کمک می کنید تا زود بیدار شوید یا به شما بگویید هوا چگونه خواهد بود
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
و تو تنها نیستی
در واقع ، مردم هستند 40 برابر بیشتر از جستجوی Google استفاده از دستیار صوتی برای انجام عملی ساده (فکر کردن “پخش موسیقی” یا “روشن کردن چراغ آشپزخانه من”) است.
بنابراین ، در حالی که امروز میلیاردها نفر بلندگوی هوشمند دارند ، اما آنها احتمالاً قصد ندارند از آنها برای خرید چیزی از شما استفاده كنند.
چرا بهینه سازی برای جستجوی صوتی چیست؟ هنوز یک ایده خوب
خوب ، بنابراین بهینه سازی برای جستجوی صوتی فرمول جادویی نیست که فروش شما را از طریق پشت بام افزایش دهد.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
اگر همسایگان شما در حال خرید بلندگوی هوشمند هستند ، این احتمالاً به آنها کمک می کند تا چراغ های خود را بدون برخاستن از کاناپه روشن و خاموش کنند.
اما مسئله اینجاست.
آنجا هستند افرادی که در آنجا جستجوی صوتی دارند
و اگر برای جستجوی صوتی بهینه سازی کنید ، این می تواند قطعه دیگری از معمای استراتژی بازاریابی دیجیتال شما باشد.
نه کل معما ، بلکه یک قطعه واقعا مفید است.
در اینجا دو دلیل وجود دارد که شما باید آن را انجام دهید.
افراد از جستجوی صوتی برای درخواست راهنمایی استفاده می کنند
میز پیتزا فروشی یا همبرگر دارید؟
مردم به دنبال شما هستند!
همانطور که بعد از یک روز طولانی کار خسته و گرسنه در پیاده رو معطل می شوند ، تلفنشان را برمی دارند و می گویند: “پیتزا”.
دستیار صوتی آنها با لیستی از پیتزا فروشی های نزدیک آنها پاسخ می دهد.
و اگر شما هم یکی از آنها باشید ، مشتری جدید خواهید گرفت!
مطمئناً ، جستجوی صوتی منجر به خرید مستقیم نشد.
اما این یک مشتری را به فروشگاه شما هدایت کرد ، جایی که او یک خرید انجام داد.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
با کمال تعجب ، این اتفاق بیشتر از آنچه فکر می کنید اتفاق می افتد ، 40٪ بزرگسالان از صدا برای درخواست راهنمایی استفاده می کنند.
جستجوی صوتی مردم را به سمت کشف نام تجاری شما سوق می دهد
شاید بهینه سازی برای جستجوی صوتی مانند ایجاد یک صفحه فرود نیست که منجر به درآمد مستقیم شود.
اما می تواند به شما کمک کند لیست پیروان خود را رشد دهید و منجر به افزایش هدایت شوید.
به عنوان مثال ، بگذارید بگوییم مردم دستیار صوتی خود را با این گزینه خطاب می کنند ، “چگونه یک وبلاگ بنویسیم.”
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
اگر قطعه ویژه غنی برای آن کلمه کلیدی باشید ، دستیار خواهد شد قطعه خود را به جستجوگر بدهید.
اگر آنها آن را دوست دارند ، شما را دنبال می کنند و منجر به رشد شما می شوید.
نحوه بهینه سازی برای جستجوی صوتی: 3 مرحله آسان برای دنبال کردن
مطمئناً ، جستجوی صوتی هنوز واقعاً به خودی خود نیامده است.
اما این بدان معنا نیست که هرگز نخواهد شد.
در واقع ، با گذشت هر سال ، به طور مداوم در حال رشد است و چه کسی می داند؟
هرچه افراد با دستیارهای صوتی خود اطمینان بیشتری پیدا می کنند و بیشتر به جستجوی گفتاری عادت می کنند ، در عرض چند سال می توانند از طریق صدا خرید کنند.
بهترین کار این است که آماده شوید برای انفجار جستجوی صوتی ، هر زمان که این اتفاق بیفتد.
در اینجا سه روش وجود دارد که می توانید آن را انجام دهید.
1. برای Google برای کسب و کار من ثبت نام کنید
ثبت نام در Google برای کسب و کار من به Google اجازه می دهد اصالت تجارت شما را تأیید کند. این به این معنی است که به احتمال زیاد نام شما را در جستجوی صوتی مطرح می کند.
خبر عالی؟
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
Google برای کسب و کار من رایگان است و استفاده از آن بسیار آسان است.
2. سایت خود را برای موبایل بهینه کنید
به احتمال زیاد ، شما نمی توانید جستجوی صوتی را روی دسک تاپ خود انجام دهید.
احتمالاً هنگام رانندگی یا شستن ظرف ها این کار را انجام خواهید داد.
این بدان معنی است که مشتریان شما نیز همین کار را انجام می دهند.
و شما نمی خواهید که آنها در سایت شما قرار بگیرند و تحت تأثیر قرار نگیرند ، یا بدتر از آن ، ناامید شوند.
برای اطمینان از اینکه سایت شما را دوست دارند ، آن را برای تلفن همراه بهینه کنید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
این کار به راحتی انجام می شود:
- اطمینان حاصل کنید که دکمه های شما خیلی کوچک نیستند تا به راحتی در یک دستگاه تلفن همراه دیده شوند.
- رفتن برای افزونه های موبایل پسند.
- سایت خود را بهینه کنید تا در کمتر از 3 ثانیه بارگیری شود.
3. وارد بخشهای ویژه Google شوید
این کار ساده ای نیست ، اما این شماره 1 دلیل برجسته شدن شما در جستجوی صوتی است.
به عنوان مثال ، اگر از دستیار صوتی خود بپرسید ، “چگونه از شکلک ها در برچسب های عنوان استفاده کنیم” ، این را دریافت می کنید:
تا شانس بیشتری برای ورود به گوگل داشته باشید قطعه های برجسته، روی پاسخ دادن به کلمات کلیدی سwordsال مربوطه به طور خلاصه و مستقیم کار کنید.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
جستجوی صوتی: بهینه سازی یا عدم بهینه سازی؟
می دانم ، شما آن را بارها شنیده اید.
جستجوی صوتی به بزرگترین چیز تاکنون منفجر خواهد شد.
احتمالاً از سال 2016 پیش بینی های این چنینی را شنیده اید.
ولی هیچی بزرگ هنوز اتفاق افتاده است
مردم هنوز از صفحه کلیدهای خود برای تایپ متن استفاده می کنند.
این باعث تعجب شما می شود ، آیا بهینه سازی برای جستجوی صوتی ایده بدی است؟
پاسخ: بله ، و نه.
بله ، اگر می خواهید تمام استراتژی های دیگر خود را کنار بگذارید و کاملاً روی جستجوی صوتی متمرکز شوید.
(احتمالاً تبدیل و درآمد شما نیز کاهش خواهد یافت.)
خیر ، اگر قصد دارید از بهینه سازی جستجوی صوتی به عنوان یک قطعه کوچک اما مهم در معمای بازاریابی دیجیتال خود استفاده کنید.
منابع بیشتر:
اعتبار تصویر
همه عکسهای صفحه گرفته شده توسط نویسنده ، اکتبر 2020