از آنجا که اولویت های جستجوگرها در طول سال ها از تمرکز بر کلمات کلیدی به رویکرد محتوایی محوری تر تغییر یافته است ، محبوبیت موضوع قصد جستجوی کاربر به همین ترتیب افزایش یافته است – و به حق نیز چنین است.
امروزه ، بیشتر متخصصان سئو متفق القول هستند که محتوای ساخته شده برای اهداف خاص کاربر نه تنها برای بازدیدکنندگان مفیدتر است. وقتی بیشترین تعداد را داشته باشد ، احتمالاً در موتورهای جستجو رتبه بندی می شود.
موتورهای جستجو (به ویژه گوگل) سرمایه گذاری زیادی در خراب کردن هدف کاربر برای هرگونه پرسش خاص انجام داده اند ، زیرا متوجه شده اند که کاربران وقتی محتوای نه تنها با یک کلمه کلیدی مطابقت دارد بلکه هدف جستجوی آنها را برآورده می کند ، رضایت بیشتری دارند.
به عنوان مثال ، تطبیق قصد بهتر عنصری از است پروژه BERT گوگل (موتور هوش مصنوعی پردازش زبان طبیعی که هدف یک جستجوی جستجو را تشخیص می دهد).
با BERT اکنون تأثیرگذار است تقریباً 100٪ از جستجوهای جستجو ، زمان آن فرا رسیده است که در مورد هدف جستجوی کاربر غرق شوید.
دسته بندی های سنتی قصد کاربر
تا زمانی که قصد جستجو موضوعی برای طرفداران SEO و بازاریابان محتوا بوده است ، ما به چند دسته نسبتاً گسترده قصد کاربر اعتماد کرده ایم.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
این لیست بسته به اینکه از چه کسی می خواهید متفاوت است ، اما این موارد اغلب شامل می شوند:
- اطلاعاتی: کاربر به دنبال دانش در مورد یک موضوع است. اینها به طور معمول پرسش های Who / What / When / Where / Why / how هستند ، اگرچه لازم نیست که این کلمات را شامل شوند.
- ناوبری: کاربر می خواهد به یک سایت یا صفحه خاص دسترسی پیدا کند. معمولاً این کاربر وظیفه خاصی در ذهن دارد یا از مکان اطلاعاتی که در جستجوی آن است می داند / مظنون است.
- معاملات: کاربر می خواهد چیزی خریداری کند ، اگرچه لازم نیست معامله پولی باشد. این کاربر آماده اقدام است.
- محلی: کاربر به دنبال منبعی است که از نظر جغرافیایی نزدیک به مکان فعلی خود (یا یک مکان اعلام شده) باشد.
این دسته بندی های سنتی به خوبی به ما کمک کرده اند ، زیرا به طور دقیق دلایل اصلی مراجعه کسی به موتور جستجو (خلاصه حداقل) را بیان می کنند.
آنها به متخصصان سئو و مدیران محتوا کمک می کنند برنامه ریزی و ایجاد محتوا که احتمالاً برای کاربران خاص مفید بوده و بنابراین برای موتورهای جستجو ارزش بیشتری دارد.
از اهداف گسترده تا اهداف خرد
با این حال ، مانند هر دسته از این دسته گسترده ، تجزیه بیشتر آنها اغلب می تواند مفید باشد.
یک چیز ، اگرچه می توان کاملاً مطمئن بود که موتورهای جستجو از نوعی از دسته های قصد کاربر سنتی ذکر شده در بالا استفاده می کنند ، اما احتمالاً ابزار محرک یادگیری ماشین مانند BERT آنها را قادر می سازد تا عمیق تر شوند ، و آنچه را كه ما می توانیم اهداف كوچك بنامیم تشخیص دهند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
گوگل در مورد سودمندی افزایش دانه بندی دسته های گسترده در زمینه های دیگر صحبت کرده است. یک مثال خوب مفهوم لحظه های خرد.
لحظه های کوچک پیشرفت در درک سنتی سفرهای مشتری است.
این مفهوم فراتر از دسته های قیف سنتی است. در قلمرو آنلاین ، مصرف کنندگان اغلب مراحل کوچک بسیاری را در چندین دستگاه انجام می دهند که بر تصمیم نهایی خرید آنها تأثیر می گذارد. مطالعات در مورد این موضوع پایه و اساس Google “لحظه صفر حقیقت”مفهوم ، افزودنی به سفر سنتی بازاریابی.
“لحظه صفر حقیقت” (ZMOT) شامل همه تعاملات مصرف کننده در طول زمان بر روی دستگاه های متعددی است که روی تصمیم نهایی خرید آنها تأثیر می گذارد.
ما می توانیم یک مدل مشابه را برای توسعه آنچه من “نیت کوچک” می نامم – اهداف جستجوی کوچک و متعدد که ممکن است کسی در دسته های گسترده تر هدف جستجوی کاربر داشته باشد ، اعمال کنیم.
چرا اهداف خرد
به یاد داشته باشید که “O” در SEO مخفف “بهینه سازی” است.
عمل بهینه سازی برای جستجو تلاش برای ارائه معتبرترین و پاسخ مناسب به یک پرسش به کاربر پسندترین شکل ممکن است.
مقاصد خرد در وسط آن سه گانه اقتدار / مرتبط بودن / کاربردپذیری به کار گرفته می شوند: آنها ارتباط محتوای مربوط به نیازهای خاص کاربر را تا حدی واضح تر از فقط با “چهار بزرگ” مقوله های سنتی انجام می دهند.
برنده شدن در جستجوی هدف های خرد می تواند در طول زمان به پیروزی های چشمگیری برسد ، دقیقاً به همان روشی که یک متخصص سئو برای افزایش اقتدار از طریق به دست آوردن پیوندهایی با هدف بهتر یا بهبود قابلیت استفاده با ایجاد تغییرات فزاینده در سرعت صفحه ، تلاش می کند.
جایی که اهداف خرد مفید است
مسلماً ، سودمندی نیت های خرد برای برخی از این چهار نیت بزرگ ، بیشتر از بقیه است.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
برای اهداف کاربر جهت یابی و محلی ، تعداد اهداف خرد با تنوع سوالات مطابقت دارد.
قصد خرد در ذات خود پرس و جو وجود دارد.
شخصی که در “وب سایت مایکروسافت” جستجو می کند به وضوح می خواهد به microsoft.com مراجعه کند ، در حالی که شخصی که در “پیتزای شمال نیوجرسی” جستجو می کند ، به دنبال بهترین پیتزا موجود در این کره خاکی است.
مفهوم اهداف خرد من بیشتر برای سeriesالات اطلاعاتی و معاملاتی مفید است ، بنابراین بیایید ببینیم این دسته بندی ها چگونه به نظر می رسد
برخی از اهداف خرد ارائه شده
به گفته من ، اطلاعات تحقیق در مورد این اهداف خرد هنوز وجود ندارد.
با این حال ، ما می توانیم برای مقوله های اطلاعاتی و معاملاتی پیش فرض های منطقی ارائه دهیم.
اهداف خرد اطلاعاتی
من با شروع می کنم صدای جیر جیر توسط Mordy Oberstein که الهام بخش این مقاله است:
چیزی که به آن فکر کرده ام.
“ما” چیزهایی را برای “اطلاع رسانی” می نویسیم – شما می دانید “هدف اطلاعاتی”
من از این اصطلاح متنفرم.
من فکر می کنم ما باید برای آموزش بنویسیم – هدف آموزشی.
متفاوت است؟ آره!
یکی بر روی محتوا تمرکز دارد و دیگری در مورد چگونگی جذب خواننده از این اطلاعات! pic.twitter.com/SzXsJ4c09P
– Mordy Oberstein (MordyOberstein) 17 دسامبر 2020
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
من کمی با Mordy مخالفم.
من فکر نمی کنم آموزشی جایگزین هدف اطلاعاتی باشد. بلکه این یک هدف خرد از گروه مقاصد اطلاعاتی است.
محتوای آموزشی نیز فقط یک نوع است ، اگرچه احتمالاً بزرگترین زیرمجموعه آن دسته است.
بنابراین محتوای آموزشی چگونه است یک نوع خاص تر از محتوای اطلاعاتی؟
من فکر می کنم محتوای آموزشی همان مطالبی است که در مورد یک موضوع بسیار جزئی است. کاربری را که خواسته اش بیش از یک پاسخ سریع یا یک واقعیت خاص است ، برآورده می کند.
محتوای آموزشی برای کاربری ایجاد می شود که می خواهد دانش خود را در مورد یک موضوع گسترش دهد. تا بدانند که معامله خوبی در مورد آن بیشتر از قبل از اینکه آنها وارد پرسش خود شوند ، می آیند. بنابراین ، معمولاً طولانی تر از سایر اشکال محتوای اطلاعاتی است.
برخی دیگر از اهداف احتمالی خرد در گروه اطلاعاتی چیست؟
- واقعی: کاربر می خواهد یک واقعیت خاص را بیاموزد یا تأیید کند.
- آموزشی: کاربر می خواهد بداند چگونه کاری را انجام دهد.
- گسترده ای: کاربر می خواهد موضوعات مرتبط یا زمینه های گسترش در یک موضوع پایه را داشته باشد.
- جمع: کاربر می خواهد افکار یا نظرات مختلفی درباره یک موضوع را ببیند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
آیا می بینید که هر یک از اینها نوع خاصی از محتوا را فرا می خواند؟
این زمینه ارزشمندی است که “اطلاعاتی” به تنهایی به شما نمی دهد.
برای اینکه به مناسب ترین پاسخ برای گروه های خاصی از کاربران تبدیل شوید ، باید بیش از چهار دسته بزرگ فکر کنید.
اهداف خرد معاملاتی
بسیاری از پرس و جوهای معاملاتی ، همانند نحوه عملکرد سالات محلی و ناوبری هستند.
یعنی آنها حاوی اهداف خرد درون خود هستند. یک مثال می تواند “خرید دوربین دیجیتال Nikon d5600” باشد.
اما اهداف خرد واقعی برای سeriesالات معاملاتی کمتر خاص وجود دارد.
در اینجا چند نمونه هستند:
دسته ای
کاربر می خواهد یک نوع چیز بخرد اما لزوماً اهمیتی نمی دهد که از آن نوع خریداری می کنند.
کاربران فقط می خواهند نمایشی از گزینه ها را ببینند و انتخاب خود را از آنجا انجام می دهند.
به نظر می رسد این یک پرسش اطلاعاتی باشد ، اما (برای اهداف جستجو) نیست زیرا این کاربر آماده خرید است.
جستجوی اطلاعات بیشتر قبل از خرید مهمترین اولویت آنها نیست.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
مکاني
این یک نمونه عالی از چگونگی خونریزی چهار نیت بزرگ به یکدیگر است.
این کاربر آماده خرید است و فقط می خواهد بداند جایی که خریدنش
اگرچه لازم نیست “کجا” مکانی فیزیکی باشد ، اما عناصری از هدف اطلاعاتی و محلی وجود دارد.
برای این هدف خرد ، شما می خواهید از هر لحاظ بهترین گزینه باشید.
عمومی
این کاربر اهمیتی ندارد که چه مارکی خریداری می کند. آنها فقط می خواهند کالای مورد نیاز خود را خریداری کنند.
اطلاعات در مورد صفحه فرود برای این هدف خرد نیاز است فراتر از مارک های موجود باشد تا بر روی سایر عوامل تمایز (قیمت ، ویژگی ها و غیره) تمرکز کند.
اهداف خرد و استراتژی محتوا
مفهوم نیت خرد برای متخصصان سئو و استراتژیست های محتوا که به دنبال افزایش بازدید و درآمد سایت هستند ، با گسترش دامنه سeriesالهایی که رتبه بندی می کنند ، بسیار مفید است.
در یک زمان خاص ، پس از بهینه سازی برای تمام اصطلاحات اصلی با حجم زیاد برای بازار شما ، این رشد فقط می تواند با جستجوی عمیق تر در جستجوهای دم بلند حاصل شود.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
این جایی است که طراحی محتوا برای اهداف خرد احتمالاً نتایج بهتری نسبت به اتکا به چهار هدف بزرگ سنتی خواهد داشت.
به یاد داشته باشید که Google به طور فعال در تلاش است تا توانایی خود را برای مطابقت با درخواست کاربر با محتوایی که دقیقاً با هدف آنها مطابقت دارد ، بهبود بخشد. و با فناوری به سبک BERT ، به احتمال زیاد آنها این کار را در سطحی بسیار دانه تر از چهار بزرگ انجام می دهند.
این بدان معناست که ترافیک قابل توجهی برای جذب سایتهایی وجود دارد که می توانند بیشترین مطالب را با هدف اهداف کوچک ایجاد کنند.
چگونه می توانید بفهمید که افراد در زمینه های موضوعی شما چه دسته های خردانه ای را جستجو می کنند؟
یک منبع عالی ، حداقل برای س quالات اطلاعاتی ، “مردم همچنین می پرسند” Google است. س questionsالات خاصی که مردم می پرسند می تواند سرنخ اهداف خرد باشد.
ممکن است دیگری باشد مرکز س Questionالات Google (همین حالا که این مقاله را می نویسم به ناشران آمریکایی باز شد).
گوش دادن به مشتریان ، گفتگو با فروش و خدمات ارائه دهنده خدمات مشتری و تجزیه و تحلیل تجزیه و تحلیل داخلی جستجوی سایت شما نیز ممکن است سرنخ های مفیدی برای اهداف خرد در بازار شما باشد.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
منابع بیشتر:
اعتبار تصویر
عکس صفحه توسط نویسنده ، ژانویه 2021 گرفته شده است