جان مولر از گوگل به سوالی در پاتوق SEO Office-hours درباره بازیابی از بهروزرسانی الگوریتم اصلی پاسخ داد. هدف اصلی او رد کردن بک لینکهای اسپم تصادفی یا مسائل فنی به عنوان دلایلی بود که باعث میشود یک سایت پس از بهروزرسانی اصلی Google، دید جستجو را از دست بدهد.
سپس مولر توضیح داد که یک الگوریتم اصلی عمدتاً در مورد چیست و سایت های تحت تأثیر باید توجه خود را به کجا متمرکز کنند تا بهتر بفهمند چه نوع تغییراتی ممکن است مورد نیاز باشد.
به روز رسانی هسته از دست رفته وب سایت در جولای 2021
شخصی که این سوال را می پرسد می گوید که آنها سه داروخانه آنلاین در سوئیس دارند. یکی از سایت ها تعداد قابل توجهی بک لینک تصادفی اسپم دریافت کرد، بک لینک هایی که مسئولیتی در قبال آنها نداشتند.
او اشاره کرد که در گفتگوی قبلی جان مولر به او اطمینان داده بود که گوگل می تواند با این پیوندها مقابله کند.
با این وجود، این سایت پس از بهروزرسانی هسته ژوئیه 2021 رتبهبندی جستجو و ترافیک خود را از دست داد، در حالی که دو سایت دیگر ترافیک و دید خود را دو برابر کردند.
آنها سعی کردند سایت را با رفع مشکلات فنی و همچنین آپلود یک فایل Disavow برطرف کنند، اما سایت هرگز بهبود نیافت و با کاهش حضور جستجو ادامه می یابد.
تبلیغات
ادامه مطلب در زیر
شخصی که این سوال را می پرسد معتقد است که آنها رتبه های خود را در به روز رسانی الگوریتم اصلی به دلیل آن بک لینک های اسپم از دست داده اند.
بهروزرسانیهای اصلی بیشتر درباره ارتباط هستند
مولر ابتدا با اشاره به این که پاسخ او یک پاسخ کلی خواهد بود، پاسخ داد، زیرا نمی تواند به طور خاص در مورد یک سایت بدون نگاه کردن به آن صحبت کند.
او سپس شروع به صحبت در مورد اینکه بهروزرسانی اصلی گوگل چیست و چه چیزهایی با از دست دادن رتبهبندی در طول بهروزرسانی اصلی مرتبط نیستند، صحبت کرد.
مولر توضیح داد:
به طور کلی، با بهروزرسانیهای اصلی، اگر تغییراتی را در آنجا مشاهده میکنید، معمولاً بیشتر به تلاش برای کشف ارتباط کلی یک سایت مربوط میشود و کمتر به مواردی مانند پیوندهای هرزنامه مربوط میشود.
بنابراین این چیزی است که من در یک به روز رسانی اصلی بر اساس پیوندهای هرزنامه تصادفی که به وب سایت شما می روند، انتظار هیچ واکنشی را ندارم.
کیفیت کلی سایت
مولر در مرحله بعد شروع به صحبت در مورد کیفیت کلی سایت کرد. در یک پاتوق قبلی در ساعات اداری گوگل، او توضیح داد که کیفیت کلی سایت چیزی فراتر از متن است و میتواند شامل چیدمان و عوامل دیگر باشد.
تبلیغات
ادامه مطلب در زیر
خواندن: گوگل تعریفی از محتوای با کیفیت ارائه می دهد
خواندن مقاله فوق مهم است زیرا تعریفی از کیفیت محتوا ارائه می دهد که بسیار گسترده تر از آن چیزی است که معمولاً تصور می شود.
بنابراین هنگامی که مولر شروع به صحبت در مورد “کیفیت کلی سایت” می کند، مهم است که واقعاً هماهنگ شوید و به این فکر کنید که وقتی در مورد آن صحبت می کند چه منظوری دارد.
مولر با پاسخ خود ادامه داد:
“همچنین با به روز رسانی های اصلی، … مانند … می توانید تغییرات تدریجی برای بهبود سایت خود در طول زمان با توجه به کیفیت کلی ایجاد کنید و این به تدریج به آن کمک خواهد کرد.”
از دست دادن شدید رتبه ها زمان بیشتری برای بازیابی نیاز دارد
بخش بعدی پاسخ مولر به سایتهایی میپردازد که رتبهبندی آنها ضربه قابل توجهی خورده است. برای این نوع سایت ها ممکن است باید منتظر بمانند.
مولر ادامه داد:
اما اگر این یک تنظیم واقعا قوی با یک بهروزرسانی اصلی بود، احتمالاً باید منتظر بروزرسانی اصلی بعدی باشید تا این تغییرات را ببینید.»
فایلهای Disavow به مشکلات اصلی بهروزرسانی کمکی نمیکنند
مولر بعداً روشن می کند که آپلود یک فایل Disavow مشکلاتی را که از یک به روز رسانی اصلی ایجاد می شود حل نمی کند.
مولر:
و چون فکر نمیکنم به بک لینکهای هرزنامه مربوط باشد، فکر نمیکنم انکار آن بک لینکها چیزی را تغییر دهد.
این واقعاً به این موضوع بستگی دارد که ما تلاش کنیم تا بفهمیم به طور کلی ارتباط سایت چیست.
و این چیزی است که تقریباً به کیفیت کلی سایت متکی است.»
مسائل مربوط به ارتباط را شناسایی کنید
مولر سپس بر ایده تمرکز بر ارتباط کلی تأکید کرد.
مولر پاسخ خود را ادامه داد:
و من تصور میکنم که اگر چندین مغازه داشته باشید که تقریباً شبیه هم هستند، مشکل است، زیرا احتمالاً اینطور نیست که یکی از آنها واقعاً بد باشد و دیگری واقعاً خوب.
اما هنوز هم ممکن است چیزی باشد که میتوانید از مطالعات کاربران استفاده کنید تا بفهمید تفاوتها چیست، چه کارهایی میتوانید انجام دهید تا مشخص کنید که این سایت به ویژه مرتبط است.»
سایت های YMYL با الگوریتم بحرانی تری روبرو هستند
مولر سپس اشاره کرد که سایتهایی که در موضوعات حساس هستند، به نام سایتهای Your Money Your Life (YMYL) شناخته میشوند، مانند سایتهایی که در بخش سلامت هستند، بیشتر با الگوریتم «بحرانی»تری مواجه خواهند شد.
تبلیغات
ادامه مطلب در زیر
مولر:
«و من فکر میکنم بهویژه در رابطه با وبسایتهایی مانند داروخانهها، این چیزی است که الگوریتمهای ما احتمالاً سعی میکنند کمی مهمتر باشند، فقط به این دلیل که … خیلی بیشتر درگیر هستند.
این یک وب سایت تصادفی نیست که داستان و تصویر خنده دار داشته باشد. مثل سلامتی مردم است که دخیل است.»
مسائل فنی منبع مشکلات رتبه بندی به روز رسانی اصلی نیست
شخصی که این سوال را پرسیده است، گفته است که در تلاش برای رفع 404 و سایر مشکلات فنی هستند.
مولر پاسخ خود را دنبال کرد تا روشن کند که مسائل فنی نقشی در رتبه بندی مشکلات مرتبط با به روز رسانی الگوریتم اصلی ندارند.
مولر گفت:
“به خصوص در مورد مواردی مانند صفحات 404 و مسائل فنی، که به به روز رسانی های اصلی مربوط نمی شود.
بنابراین بهروزرسانیهای اصلی بیشتر در مورد درک کیفیت کلی سایت شما و ارتباط آن است و کمتر در مورد مسائل فنی و کمتر در مورد هرزنامه است.
تحت تأثیر بهروزرسانی هسته Google هستید؟
اطلاعات زیادی در آنجا وجود دارد که برای شناسایی مکان هایی که برای بهبود پس از به روز رسانی اصلی تمرکز کنید و در کجا زمان خود را تلف نکنید مفید است.
تبلیغات
ادامه مطلب در زیر
چند نکته کلیدی از پاسخ مولر:
- آپلود یک فایل Disavow برای رفع فروپاشی رتبه بندی های مرتبط با به روز رسانی هسته بیهوده است
- رفع مشکلات فنی مشکلات اصلی رتبه بندی به روز رسانی را حل نمی کند
- کیفیت کلی و ارتباط با موضوع، زمینه های مهمی برای بررسی هستند
- وب سایتی که به شدت تحت تاثیر قرار گرفته ممکن است مجبور باشد منتظر بروزرسانی اصلی بعدی باشد تا شاهد بهبود باشد
موضع گوگل در مورد به روز رسانی های اصلی به طور کلی این بوده است که چیزی برای اصلاح وجود ندارد.
اما مولر همچنین میگوید که بهروزرسانی اصلی به طور کلی بر ارتباط و کیفیت کلی تمرکز دارد، که دانستن آن چیز خوبی است.
نقل قول
بهروزرسانی الگوریتم اصلی معمولاً مربوط به ارتباط و کیفیت کلی است
پیوندها و مسائل فنی که به مسائل رتبه بندی به روز رسانی اصلی مربوط نمی شود
توضیح جان مولر بهروزرسانیهای اصلی را در 45 ثانیه در ویدیو تماشا کنید: