غیر معمول نیست که مشتریان با درخواست های خاص به نمایندگی های PPC خود مراجعه می کنند.
شاید درباره برخی از استراتژی هایی که دوست دارید امتحان کنید شنیده اید.
یا خوانده اید که نوع خاصی از رویکرد بد است یا اینکه الف متریک خاص باید بالاتر از X باشد.
آژانس PPC شما باید از نظر شما استقبال کند.
اما این بدان معنا نیست که آنها درخواست شما را به طور خودکار اجرا می کنند.
زیرا حتی اگر مشتری باشید ، آنها از طرفداران PPC هستند.
شما در ازای تخصصشان به آنها می پردازید.
و این بدان معنی است که وظیفه آنها این است که درخواست هایی را منطقی یا مغایر با اهداف شما زیر سوال ببرند (و گاهی اوقات آنها را عقب می اندازند) – حتی اگر این درخواست ها از نظر ظاهری منطقی به نظر برسند.
ما بعنوان یک آژانس PPC ، گاهی اوقات از مشتریان خود درخواستهای مربوط به استراتژی خاص را نیز دریافت می کنیم.
و گرچه ما همیشه از شنیدن آن خوشحال هستیم ، اما ما به طور خودکار این درخواست ها را نمی پذیریم.
بنابراین بگذارید چند نمونه از نحوه برخورد برخی از آنها را برای شما به اشتراک بگذارم.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
شما با ایده بهتری درباره انتظارات از آژانس PPC خود آشنا خواهید شد.
درخواست 1: مکث تمام مبارزات تجاری در مکان های غیر آمریکایی
یکی از مشتری های ما از ما خواست که مکث کنیم مبارزات تجاری در مکان های غیر آمریکایی.
آنها استدلال کردند که درآمد آنها در خارج از ایالات متحده زیاد نبود و آنها در آنجا رقابت کمی داشتند.
پس چرا از تبلیغات عقب نمانیم و برای جستجوی مسئولیت به جستجوی ارگانیک اعتماد نکنیم؟
این درخواست مستقیماً از طرف CMO ارسال شده است ، بنابراین ما بلافاصله عمل کردیم.
اما در همان زمان ، ما تحقیق کردیم.
طی تماس بعدی ما با تیم مدیریت ، گزارشات را به اشتراک گذاشتیم تا هزینه های تبلیغات نام تجاری آنها در خارج از ایالات متحده را در چشم انداز قرار دهیم.
این چیزی است که ما پیدا کردیم:
همانطور که مشاهده می کنید ، این شرکت از ژانویه تا اکتبر حدود 400 دلار صرف کمپین های تجاری غیرآمریکایی (کانادا ، انگلستان و بین الملل) کرده است ، در حالی که در همین مدت زمان حدود 29000 دلار درآمد از این مناطق کسب کرده است.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
چرا صرفه جویی در صرف 400 دلار می تواند یک چیز خوب را به خطر بیندازد؟
اگر ارگانیک آن طور که انتظار دارند لگد نزند ، چه می شود؟
چرا دیگر خطر در بالای SERP وجود ندارد؟
علاوه بر این ، با توجه به اینکه بودجه PPC ماهانه آنها در حدود 60،000 دلار است ، 400 دلار برای این شرکت یک افت بود.
ما به این مشتری توصیه کردیم که بهتر است این کمپین های تجاری را زنده نگه دارید.
درخواست 2: هزینه کمتر برای هر کلیک (CPC)
در این حالت ، مشتری ما CPC های خود را در حال افزایش دید ، و او می خواست آنها را پایین بیاورد.
او احساس کرد که به اندازه قبلی لقمه اش را نمی گیرد.
در ظاهر ، این درخواست منطقی است.
اما در عین حال ، CPC معیاری نیست که ما دوست داشته باشیم به ویژه روی آن تمرکز کنیم.
CPC به انواع مختلف می تواند افزایش یابد. آنها تمایل به نشانگر چیز دیگری هستند که با یک حساب در حال انجام است.
تنها ، آنها چیز زیادی به شما نمی گویند.
بنابراین سوال بزرگتر این بود که چرا CPC در وهله اول افزایش می یابد.
شاید گوگل به سادگی قیمت گذاری خود را افزایش داده باشد ، اتفاقی که گاه گاهی می افتد.
یا شاید افزایش رقابت باعث افزایش CPC ها شود. اما هیچ مدرکی در مورد آن مشاهده نکردیم.
پایین تر نمرات کیفیت می تواند باعث افزایش CPC شود ، اما در اینجا این مورد وجود نداشت.
پس چه بود؟
پاسخ در حساب Google Ads خود مشتری نهفته است.
از ماه اکتبر تا دسامبر سال 2019 ، این مشتری بودجه خود را به شدت کاهش داده بود – برای مدت کوتاهی آن را تقریبا به هیچ چیز کاهش نداد.
هنگامی که در ژانویه 2020 با بودجه کمتری مجدداً شروع به کار کردیم ، CPC او شروع به خزش کرد و روند صعودی ادامه یافت.
روند را می توانید در نمودار زیر مشاهده کنید:
خط آبی بودجه است. خط سبز CPC است.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
قبل از خاموش شدن تقریباً کامل حساب ، CPC نسبتاً ثابت بود.
با این حال ، پس از خاموش کردن ، CPC با انتقام دوباره بازگشت – به اوج جدیدی رسید و در بیشتر موارد روند رو به بالا و پیشی گرفتن از بودجه را ادامه داد.
پاندمی ممکن است در این سناریو بازی کرده باشد. اما هنوز هم این اولین بار نیست که شاهد افزایش CPC در واکنش به خاموش و روشن شدن کمپین ها هستیم.
مشتری دیگری نیز داریم که دوست دارد هر از چند گاهی (برخلاف توصیه ما) کمپین های خود را موقتاً متوقف کند.
هر بار که دوباره راه اندازی می کنیم ، CPC بالاتر می رود و میزان کلیک کساد است.
این یک مبارزه واقعی است و هر بار که این کار را می کنیم فقط بدتر می شود.
بنابراین با توجه به تجربه ما با سایر مشتریان ، توصیه ما به این مشتری چیست؟
به جای تمرکز بر CPC ، بیایید بر توزیع بودجه آنها در طول سال تمرکز کنیم.
زیرا اگر آنها CPC کمتری می خواهند ، متوقف کردن و شروع مبارزات بخشی از مشکل است.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
درخواست 3: درخواست های تصادفی عجیب و غریب
بعضی اوقات مشتری ها با درخواست های عجیب و غریب خارج از دیوار به ما مراجعه می کنند.
دریافت درخواست تصادفی عجیب و غریب غیر معمول نیست.
اما وقتی آنها در یک خوشه قرار می گیرند ، این معمولاً نشان دهنده این است که مشتری دارای آن است حسابرسی شده.
حسابرسی سایر آژانس ها از حساب مشتری ما چیز جدیدی نیست ، خصوصاً اگر چندین سال حساب را مدیریت کرده باشیم.
ممیزی ها در صنعت ما روال متداول است و ما هیچ جرمی نمی کنیم. این بخشی از دقت کافی است ، و ما به آن احترام می گذاریم.
اغلب اوقات ، مشتریان ما در مورد روند کار شفاف هستند و یافته های حسابرسی را با ما در میان می گذارند ، که ما از آنها قدردانی می کنیم.
اما برخی از مشتریان آنقدر شفاف نیستند.
بنابراین هنگامی که دسته ای از درخواست های غیرمعمول دریافت می کنیم (به ویژه در صورت همراهی فرد جدیدی که به حساب Google Ads مشتری دسترسی دارد) ، معمولاً می دانیم چه خبر است.
این اتفاق اخیراً با یکی از مشتریان ما رخ داده است.
ابتدا ، آنها از ما خواستند که “چهار یا پنج صفحه فرود” را آزمایش نکنیم.
اما این حساب عمدتا تبلیغات فقط برای موبایل است ، بنابراین صفحات فرود واقعاً اعمال نمی شوند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
سپس آنها از ما خواستند “نمره کیفیت را بهبود بخشیم”.
اما دوباره ، امتیاز کیفیت معیار غلطی است که باید در اینجا تمرکز کنید.
در حالی که نمره کیفیت آنها قابل تحمل است ، ما هیچ به روزرسانی واضحی را مشاهده نکردیم که بتواند صفحه را به میزان قابل توجهی حرکت دهد.
کلید واژه و ارتباط تبلیغات هر دو خوب بودند.
درخواست های عجیب و غریب بیشتری پخش می شود. و همه آنها مربوط به مواردی است که می توانید در حساب Google Ads مشاهده کنید.
توجه به فعالیتهای پس از کلیک صفر بود ، جایی که این حساب بیشترین فرصت را برای بهینه سازی دارد.
بنابراین چگونه این درخواست ها را رسیدگی کردیم؟
ما با ادب به هر درخواست پاسخ دادیم ، و پاسخ خود را به هرکدام توضیح دادیم ، در عین حال سعی کردیم به آرامی دریچه شفافیت و ارتباط بیشتر را باز کنیم.
در همان زمان ، این طغیان از درخواست های عجیب و غریب به طور اتفاقی با پخش همزمان همزمان شد قابلیت جدید ضبط تماس Google، که کاملا مناسب این مشتری بود.
ما با مشتری کار کردیم تا ضبط مکالمه را برقرار کنیم و به سرعت فرصت های عالی برای تشدید زمان بندی آگهی را پیدا کردیم.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
ما همچنین از آن برای شناسایی توقف ها و اندازه گیری زمان نگهداری و به اشتراک گذاشتن این اطلاعات با مشتری استفاده کردیم. سپس مشتری از آن برای بهبود فرایندهای خود استفاده کرد.
مشتری این بهینه سازی پس از کلیک را دوست دارد.
و این به ما کمک کرد تا سوالات خارج از دیوار را در مورد صفحات فرود و نمرات کیفیت در رختخواب.
درخواست های خود را به عنوان یک نقطه شروع در نظر بگیرید
این مثالها برای دلسرد کردن شما از آوردن ایده ، درخواست و س toال به آژانس PPC شما نیستند.
زیرا اگرچه آژانس شما ممکن است بلافاصله پیشنهادهای شما را نپذیرد و اجرا نکند ، اما این بدان معنا نیست که آنها ارزشمند نیستند.
درعوض ، آنها یک دروازه عالی برای مکالمه های عمیق تر درباره حساب شما هستند.
آنها ابزاری ارزشمند برای کشف اهداف جدید یا تغییر یافته ، ایجاد شفافیت و ادامه همکاری PPC شما هستند.
بنابراین این درخواست ها را ادامه دهید!
منابع بیشتر:
اعتبار تصویر
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر بخوانید
تصویر ویژه: Dreamstime.com
همه عکسهای صفحه گرفته شده توسط نویسنده ، اکتبر 2020