شما تمام مراحلی را که فکر می کنید برای رتبه بندی یک صفحه برای یک کلمه کلیدی خاص ضروری است، انجام داده اید – و سپس صفحه دیگری در سایت شما برای آن کلمه کلیدی نمایش داده می شود.
این یک مشکل خسته کننده و در عین حال رایج است. وقتی صفحه “اشتباه” نمایش داده می شود، گوگل به دلایلی صفحه مورد نظر شما را به عنوان بهترین مقصد برای ترافیک تشخیص نمی دهد.
با وجود این واقعیت که صفحه مورد نظر شما ممکن است بهترین مقصد باشد، منطق در اینجا اعمال نمی شود. تنها الگوریتم ها رتبه بندی را تعیین می کنند و تکنیک های مختلف سئو می توانند برای اصلاح آن تلاش کنند.
با نمایش صفحه «اشتباه»، ممکن است تجربه کاربری شما تحت تأثیر قرار گیرد، ممکن است تبدیل کمتری داشته باشید یا معیارهای نرخ پرش، CTR یا تعامل شما کمتر از آنچه باید باشد.
خوشبختانه، چندین مرحله وجود دارد که می توانید برای رفع مشکل انجام دهید. بیا یک نگاهی بیندازیم.
چگونه سیگنال های رتبه بندی یک صفحه را برای یک کلمه کلیدی خاص بهبود دهیم
مرحله 1: هدف کاربر از کلمه کلیدی تمرکز خود را ارزیابی کنید
هدف کاربر اساساً هدفی است که فرد هنگام تایپ یک عبارت جستجو در گوگل دارد.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
طی یکی دو سال گذشته، اطمینان از مطابقت صفحهای که میخواهید برای یک پرس و جو رتبهبندی کنید، با هدف کاربر مطابقت داشته باشد، حیاتی شده است.
- آیا هدف خرید چیزی است؟ (معامله ای)
- آیا هدف یافتن یک وب سایت یا صفحه خاص است؟ (ناوبری)
- آیا هدف یافتن اطلاعات مفید برای پاسخ بیشتر به سؤالی است که دارید؟ (اطلاعاتی)
تطبیق محتوای خود با هدف بسیار مهم است.
به عنوان مثال، اگر کلمه کلیدی تمرکز شما «بهترین لپتاپهای مقرونبهصرفه 2021» بود و میخواستید صفحه محصول یا صفحه دستهتان برای این رتبهبندی شود، احتمالاً هیچ عکسی ندارید.

در مثال بالا، به وضوح میبینید که تمام وبسایتهای رتبهبندی برتر از گردآورندههای شخص ثالث هستند و سایتهایی را بررسی میکنند که در آنها مقایسهای از بهترین لپتاپها را فهرست میکنند.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
در واقع، هیچ یک از سایتهای سازنده یا خردهفروشی در صفحه 1 برای این موضوع رتبهبندی نمیکنند، بنابراین باید تمرکز خود را به طور کلی از این کلمه کلیدی دور کنید یا درک کنید که با چه چیزی سر و کار دارید تا بهتر همسو شوید.
مرحله 2: محتوای موجود در صفحه را ارزیابی کنید
هنگامی که اطمینان حاصل کردید که محتوای شما با هدف مطابقت دارد، میتوانید از بهینهسازی محتوای موجود در صفحه مربوطه اطمینان حاصل کنید.
برخی از سوالاتی که ممکن است بخواهید برای تحلیل بیشتر از خود بپرسید عبارتند از:
- آیا کلمه کلیدی تمرکز اصلی من در عنوان صفحه من است؟
- آیا در توضیحاتم به کلمه کلیدی تمرکز اصلی خود اشاره می کنم؟
- طول نسخه من در مقایسه با سایت های رتبه بندی 10 یا 20 برتر چگونه است؟
- آیا سایت های رقیب از کلمات کلیدی معنایی مشترک استفاده می کنند که من باید آنها را در صفحه خود بگنجانم؟
- آیا صفحه من به سؤالاتی پاسخ می دهد که ممکن است کاربر مجبور باشد درباره این موضوع بیشتر بفهمد؟
دو ابزاری که هر دو به شما در تجزیه و تحلیل و پاسخ به سؤالات فوق کمک می کنند، SEMrush Writing Assistant و Clearscope هستند.
مرحله 3: پیوندهای داخلی خود را ارزیابی کنید
سیگنالهای پیوند چیزی است که به گوگل میگوید یک صفحه مهم است، بنابراین مطمئن شوید که تعداد صفحات کافی در وبسایت خود دارید که به صفحهای که میخواهید بهبود ببخشید، پیوند دارند.
سعی کنید 3-5 پیوند داخلی از صفحات مرتبط با موضوع با قدرت بالا اضافه کنید.
یک راه سریع برای انجام این کار این است که به Ahrefs بروید، دامنه خود را وارد کنید و سپس به «صفحات برتر» بروید.

این به شما می گوید که کدام صفحات در سایت شما معتبرترین هستند، و سپس شما فقط باید مرتبط ترین صفحات را پیدا کنید و یک لینک به URL هدف خود اضافه کنید.
نکته پاداش: شما می توانید با متن لنگر داخلی تهاجمی باشید، بنابراین از کلمه کلیدی تمرکز خود به عنوان متن لنگر لینک داخلی خود استفاده کنید.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
مرحله 4: پیوندهای خارجی خود را ارزیابی کنید
همان قانون برای پیوندهای خارجی اعمال می شود که برای پیوندهای داخلی اعمال می شود.
پیوندها به گوگل نشان میدهند که یک سایت و یک صفحه ارزشمند هستند، بنابراین اگر تعداد زیادی لینک خارجی برای یک کلمه کلیدی خاص به صفحه اشتباهی اشاره میکنند، بر توانایی شما برای رتبهبندی صفحه صحیح تأثیر میگذارد.
اگر اینطور است، با آن سایت ها صحبت کنید و از آنها بخواهید که به صفحه صحیح پیوند دهند.
در همین راستا، اگر هیچ پیوند خارجی برای اشاره به صفحه صحیح ندارید، این پیام را به گوگل ارسال می کند که این صفحه ارزشمند نیست و نباید رتبه خوبی داشته باشد. ممکن است انجام یک ارزیابی پیوند برای رفع مشکل شما ساده باشد.
مرحله 5: به داده های کاربر خود نگاه کنید
آیا نرخ پرش بالایی برای صفحه مربوطه دارید؟
نرخ کلیک ضعیف؟
نرخ تبدیل ضعیف؟
اگر افراد در صفحه مربوطه فرود میآیند و به سرعت آن را ترک میکنند، یا نمیتوانند/نمیخواهند صفحه را پیمایش کنند و تبدیل کنند، میتواند بر رتبهبندی کلی شما تأثیر بگذارد.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
از Google Analytics یا نرمافزاری مانند Hotjar استفاده کنید تا اطلاعات کاربر خود را در این صفحه احساس کنید و سپس صفحه را برای دور زدن هر مشکلی که کاربران شما تجربه میکنند، دوباره طراحی کنید.
چگونه سیگنالهای رتبهبندی فعلی یک صفحه را کاهش یا کاهش دهیم
هنگامی که رتبهبندی صفحهای را که میخواهید ارتقا دهید، بهبود بخشید، در واقع باید صفحهای را که در حال حاضر برای عبارت جستجوی خود رتبهبندی میکند، کاهش دهید.
من می دانم که تقریباً با تمام آموزش های SEO مخالف است، اما این چیزی است که باید اتفاق بیفتد تا اطمینان حاصل شود که صفحه مربوطه قادر به رتبه بندی است.
شما می توانید این کار را با حذف تمام آثار کلمه کلیدی و عبارات مرتبط با آن از صفحه غیر مرتبط انجام دهید.
سپس، پیوندهای داخلی خود را به گونهای تغییر ساختار دهید که از این صفحه به سمت صفحه صحیح هدایت شوند.
همین امر در مورد پیوندهای خارجی نیز صدق می کند: با برخی از مدیران وب سایت تماس بگیرید و از آنها بخواهید پیوندهای خود را به صفحه صحیح هدایت کنند.
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
اگر همه چیز شکست خورد از تغییر مسیر 301 استفاده کنید
اگر تمام مراحل ذکر شده در بالا ناموفق بود، از تغییر مسیر 301 استفاده کنید. فقط صفحه اشتباه را حذف کنید و از تغییر مسیر 301 به صفحه درستی که می خواهید ایندکس شود استفاده کنید. این به گوگل می گوید که شما به طور دائم صفحه قدیمی را به صفحه جدید منتقل کرده اید و هر سهامی که صفحه قدیمی دارد به صفحه جدید منتقل می شود و در نتیجه باعث تقویت بیشتر آن می شود.
رتبه بندی صفحات “اشتباه” را می توان اصلاح کرد
وقتی صفحه اشتباهی برای کلمه کلیدی مورد نظر شما ظاهر می شود، این یک مشکل بسیار رایج است که می تواند بر تجربه کاربری شما تأثیر منفی بگذارد.
اما، با دنبال کردن مراحل ساده بالا، باید بتوانید مشکل را حل کنید و ترافیک را به صفحه مورد نظر خود هدایت کنید.
نتیجه نهایی تجربه کاربری بهتری خواهد بود زیرا ترافیک شما شروع به رسیدن به مقصد مناسب می کند و همچنین باید معیارهای تعامل بهبود یافته را مشاهده کنید.
منابع بیشتر:
تبلیغات
ادامه مطلب زیر
تصویر ویژه: Shutterstock/Zouls