بینش های اخیر ما گزارش بررسی وضعیت SEO نشان می دهد که اگرچه سال گذشته با عدم قطعیت در صنعت شروع شد ، اما SEO اکنون بیش از هر زمان دیگری تقاضا دارد.
با این وجود ، این امر بدون چالش نیست. متخصصان سئو با چه مسائلی روبرو هستند – و در حال حرکت به جلو ، چه تهدیدهایی ممکن است مانع موفقیت شوند؟
ما بیش از 2800 متخصص SEO را در مورد تجربیات آنها در SEO در 12 ماه گذشته مورد بررسی قرار دادیم. برای یافتن مطالعه را ادامه دهید:
- بزرگترین چالش ها در 12 ماه گذشته چه بود.
- آیا نتایج SEO در سال گذشته بهتر یا بدتر بوده است.
- آنچه متخصصان سئو به عنوان بزرگترین تهدیدهای صنعت در سالهای آینده درک می کنند.
بزرگترین چالش های SEO در 12 ماه گذشته چه بوده است؟
در آغاز همه گیری ، عدم اطمینان زیادی برای همه وجود داشت ، زیرا مشاغل سعی می کردند در وضعیت بی سابقه ای که با تعطیلی های دنیای واقعی ، تغییر فوری به سمت دیجیتال و تغییرات گسترده در رفتار مصرف کنندگان روبرو شده بود ، پیش بروند.
با گسترش همه گیری ، بسیاری از مشاغل برای زنده ماندن مجبور به چرخش سریع شدند. برخی با مشکل روبرو شدند در حالی که برخی دیگر با رشد دیجیتالی و تجارت الکترونیکی تا چندین سال سرعت گرفتند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
در اوایل همه گیری ، کاهش بودجه بزرگترین چالش برای متخصصان SEO بود ، همانطور که 37.6 درصد از پاسخ دهندگان نظرسنجی نشان دادند.
مسائل مربوط به استراتژی (34.8٪) نیز یک چالش مهم در صنعت SEO و کمبود منابع (32.9) بود.
چالش صنعت سئو | ٪ | # پاسخ دهنده |
کاهش بودجه | 37.6٪ | 874 |
مسائل استراتژی | 34.8٪ | 810 |
کمبود منابع | 32.9 | 765 |
مسئله مربوط به همه گیری | 27.9 | 649 |
تأیید مدیریت/ذینفعان | 27.3 | 635 |
هماهنگی با سایر بخشها | 26.9 | 627 |
فرآیندهای مقیاس بندی | 25.8 | 600 |
مسائل مربوط به ارتباط با مشتری | 14.1٪ | 327 |
تأیید قانونی | 10.6 | 247 |
هیچ چالشی را تجربه نکرده است | 5.2 | 120 |
(س askedال پرسیده شده: در 12 ماه گذشته ، بزرگترین چالش های شما که مانع موفقیت SEO شد چه بود؟ حداکثر 3 گزینه می تواند انتخاب شود. برای همه پاسخ دهندگان باز است. پاسخ داده شد: 2،325؛ 1.76٪ “سایر” را انتخاب کرده اند)
در سراسر صنعت ، به نظر می رسد که بودجه های زیادی به عنوان واکنش اولیه کاهش یافته است ، اما بسیاری از مشتریان به سرعت به کشتی بازگشتند. از بین آنها ، بسیاری از مشتریان در واقع هزینه های خود را افزایش داده و سرمایه گذاری بیشتری در سئو انجام داده اند.
به عنوان مثال ران لیبک از Content Mender کاهش بودجه مشتری را تجربه کرد و می گوید: “بسیاری از افراد بودجه خود را به دلیل از دست دادن مشتریان/مشتریان خود کاهش می دهند ، که به معنی کاهش محتوای جدید و نظارت فنی SEO است.”
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
با این حال ، مشتریان سپس از موقعیت استفاده کردند. لیبک توضیح می دهد: “با پایین آمدن رتبه رقبا ، بسیاری از مشتریان بر تلاش های SEO خود تمرکز بیشتری کردند ، برخی از آنها محتوای جدید را دو چندان کردند ، اگرچه دیگران بودجه را کاهش دادند.”
در ترکیب با عوارض همه گیری ، متخصصان SEO همچنین مجبور بودند در سال 2021 با مجموعه ای از به روز رسانی های اصلی و اصلی گوگل مقابله کنند.
این به روز رسانی ها اختلالات زیادی ایجاد کرد. مایکل بونفیلز از SEM International هشدار می دهد که ما هنوز جلوه های کامل به روز رسانی اخیر Page Page Experience را ندیده ایم.
گوگل همچنان بر سلامت کلی یک سایت تأکید بیشتری می کند ، بنابراین حتی اگر سایتی کاملاً برای SEO بهینه شده باشد ، ممکن است به دلیل ضعف فنی پایین ، آنطور که باید (یا رقبایش) عملکرد خوبی نداشته باشد. ، تلاشهای کمتر پرداخت شده ، علائم اجتماعی ضعیف تر ، محیط پیوند نامطلوب و غیره. “Bonfils توضیح می دهد.
وی افزود: “ما فقط اولین و نتایج خفیف بروزرسانی Page Page را مشاهده می کنیم و فقط می توانم فرض کنم که به مرور زمان اهمیت بیشتری پیدا می کند.”
جیسون بارنارد ، بنیانگذار Kalicube ، زمان انتظار طولانی تری را برای خزیدن تجربه کرد. او با ما به اشتراک گذاشت که “به نظر می رسد گوگل نسبت به محتواهای جدید و به روز شده ، چه از طریق روند عادی خزیدن یا ارسال از طریق Search Console ، کمتر واکنش نشان داده است.”
وی خاطرنشان کرد که این امر منجر به زمان طولانی تری برای مشاهده هرگونه تأثیر آن تغییرات شده است ، که خسته کننده است.
آیا نتایج برای سئو بهتر یا بدتر می شوند؟
اگرچه کاهش بودجه بزرگترین چالش برای صنعت بود ، اما نتایج SEO بهتر و بهتر می شود.
نتایج جستجوگرها امسال برای 64.6 درصد از پاسخ دهندگان بهبود یافته است و 18 درصد آنها اعلام کرده اند که “بسیار” موفق تر از سال قبل بوده اند.
(س askedال پرسیده شده: در 12 ماه گذشته ، نسبت به سال قبل ، نتایج SEO را چگونه ارزیابی می کنید؟ برای همه پاسخ دهندگان باز است ، پاسخ داده شد: 2،369. 2.11٪ “مطمئن نیستم” را انتخاب کردند)
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
شایان ذکر است که با افزایش سطح ترافیک اینترنت در سراسر جهان ، ممکن است بسیاری از سایتها از اثر “افزایش جزر و مد در همه قایقها” بهره مند شده باشند. 40٪به
در نتیجه محدودیت در بازدید از فروشگاه های فیزیکی ، تجارت الکترونیک شاهد بزرگترین جهش رشد سالانه در یک دهه گذشته بود 32٪ رشد 759.4 میلیارد دلار در فروش تجارت الکترونیک در ایالات متحده.
مشاغل دیجیتالی نیز مجبور شدند با تغییر الگوهای هزینه با افزایش مصرف کنندگان مقابله کنند صرف هزینه بیشتر برای کالاهای لوکسبه
Bonfils تأیید می کند که بسیاری از مشتریان وی متوجه این تغییر ترافیک شده اند زیرا کاربران هزینه کمتری در سفر ، اقلام لوکس ، فناوری و غیره دارند.
به گفته گوگل ، مشاغلی که بیشترین سود را از بیماری همه گیر دریافت کردند بهبود خانه ، تناسب اندام در خانه ، مربوط به حیوانات خانگی و هر چیزی که مربوط به کار از خانه باشد.
بزرگترین تهدیدهای SEO در دو سال آینده
بزرگترین تهدید برای سئو | ٪ | # پاسخ دهنده |
صفحات صفر کلیک گوگل | 38.7 درصد | 899 |
به روزرسانی های گوگل | 35.1 | 817 |
یادگیری ماشین/هوش مصنوعی | 28.4 | 660 |
کوکی های شخص ثالث | 22.9 | 534 |
سیستم عامل های پیام رسانی (Whatsapp ، Slack) | 21.3 | 495 |
آگاهی از نام تجاری آفلاین (ترافیک مستقیم) | 17.8 | 414 |
مقررات دولتی | 16.7 | 388 |
GPT-3 | 16.1٪ | 375 |
برنامه ها | 14.1٪ | 327 |
امنیت سایت | 13.7 | 319 |
بازاریابی ایمیلی | 12.6 | 294 |
فکر نکنید هیچ کدام وجود دارد | 4.9 | 115 |
(پرسش: در دو سال آینده ، بزرگترین تهدید برای SEO چیست؟ حداکثر 3 گزینه می تواند انتخاب شود. برای همه پاسخ دهندگان باز است. پاسخ داده شد: 2،325. 1.2 درصد “دیگر” را انتخاب کرده اند)
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
تقریباً سه چهارم پاسخ دهندگان گفتند که گوگل بزرگترین تهدید برای موفقیت SEO در دو سال آینده است ، به دو روش خاص: SERP های صفر کلیک (38.7 درصد) و Google Updates (35.1 درصد).
سومین تهدید بزرگ برای سئو ، یادگیری ماشین است ، همانطور که 28.4 درصد از متخصصان سئو نشان می دهند.
لیبک موافقت می کند که به روزرسانی های Google و هوش مصنوعی تهدیدی هستند و همچنین فکر می کند که کمبود استعداد ، به ویژه در بخش استراتژیک ، یک مشکل خواهد بود.
“من می توانم افرادی را برای پیاده سازی و انجام کارهای اولیه استخدام کنم ، اما یافتن یک متخصص SEO که واقعاً نحوه کار همه چیز را درک می کند-از روی صفحه تا خارج از صفحه و یک استراتژی بازاریابی محتوا عاقلانه” تقریباً غیرممکن است. ” گفت.
این چالشی است که توسط بسیاری از متخصصان SEO ، از جمله بارنارد ، به اشتراک گذاشته شده است. “من افراد فوق العاده باهوش و با استعداد را در همه جا می بینم ، می خوانم و می شنوم. اما چگونه واقعاً می توان عرضه کافی برای تقاضای احتمالی را داشت؟ ” او تعجب کرد
وی خاطرنشان کرد: هر وب سایتی که آنلاین می شود تقاضای جدیدی برای SEO ایجاد می کند.
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
س Theال این است که آیا این کار سودآور خواهد بود؟ و این بستگی به استعداد موجود دارد ، “بارنارد افزود.
در حال حاضر ، کمبود به این معناست که متخصصان با استعداد سئو تقاضا دارند و برای مذاکره در مورد حقوق قوی هستند.
داده های نظرسنجی ما نشان می دهد که 60 درصد از متخصصان سئو درآمد یکسانی یا بیشتر از متوسط ایالات متحده دارند و سئو با 100،000 دلار+ حقوق 19 درصد است. در گزارش حقوق SEO ما در سال 2021 بیشتر بدانید: چقدر سئو پرداخت می شود.
اما این بدان معناست که یافتن منابع کافی برای انجام کار یکی از بزرگترین چالش ها در چند سال آینده برای نمایندگی ها و مارک های داخلی خواهد بود.
یک چیز قطعی است ، اشتغال در صنعت SEO در حال حاضر بسیار قوی است.
قرار دادن بینش تهدیدها و فرصت های SEO برای شما مفید است
چگونه می توانید استراتژی خود را برای سال آینده با این درک بیشتر از چالش های همسالان خود تنظیم کنید؟
می توانید از این مسائل مبتنی بر مسائل دیگر استفاده کنید گزارشات از سری وضعیت SEO ما 2021 برای تقویت و کامل کردن استراتژی خود ، همچنین:
تبلیغات
ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید
نسخه خود را از گزارش کامل بارگیری کنید تا به همه داده های نشریه Search Engine Journal of SEO SEO 2021 دسترسی پیدا کنید.
بینش های اضافی مانند:
- مهمترین عوامل فزاینده SEO در چند سال آینده.
- کدام تغییرات Google بزرگترین تهدید برای SEO محسوب می شود.
- کدام عوامل بیشترین تأثیر را در رتبه بندی دارند.
- کجا می توان مشاغل جدید پیدا کرد.
- برای سال آینده روی چه چیزی تمرکز کنیم.
تصویر ویژه: Paulo Bobita/Search Engine Journal
همه تصاویر درون مقاله ایجاد شده توسط نویسنده ، سپتامبر 2021